abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9877880
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

De posten op Fok! geven voor mij in ieder geval aan dat het zeer waarschijnlijk is dat de verdediging ook bedreigd is.

vind ik geen argument. Hier op Fok! zag ik gisteren ook een topic waarbij gesuggereerd werd dat een stalker maar helemaal de k*nker geschopt moest worden. Zie jij regelmatig krantenberichten over half dood geschopte stalkers?

Dat mensen op internet een grote bek hebben betekent niet dat ze het lef hebben om het irl ook te doen.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9881274
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:28 schreef Kozzmic het volgende:
Het lijkt me wel duidelijk dat de kogelbrieven komen vanuit de hoek der Fortuynisten. Niet dat ik ze allemaal hiervoor verantwoordelijk wil houden, uiteindelijk hoeft maar één gestoorde gek zo'n brief op de bus te doen uiteraard. Gezien andere reacties (publiek binnen en buiten de rechtszaal, Fortuynisten bij TV-programma B&W) is het wel duidelijk hoe mensen die de bek vol hebben van "vrijheid van meningsuiting" en "vermoorden van de democratie" werkelijk denken over die vrijheid van meningsuiting en die democratie.
Beetje simpel, niet?

Wat als er een links persoon dacht van... "hoe kan ik rechts nog meer in discridiet brengen?"

Ik kan als rechts persoon de hele tijd kogelbrieven sturen naar rechters die uitspraken moeten doen gerelateerd aan het mileu. Wie krijgt dan de schuld van die brieven... de linkse mileuactivisten uiteraard
Die linkse mileuactivisten komen in de media in een slecht daglicht te staan.
Mission accomplished!

Net zoals veel mensen direct na de moord van Fortuyn riepen dat het allochtoon was... roepen nu veel mensen dat het een rechts persoon is.

zaterdag 19 april 2003 @ 16:50:39 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9881617
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 16:30 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik kan als rechts persoon de hele tijd kogelbrieven sturen naar rechters die uitspraken moeten doen gerelateerd aan het mileu. Wie krijgt dan de schuld van die brieven... de linkse mileuactivisten uiteraard
Die linkse mileuactivisten komen in de media in een slecht daglicht te staan.
Mission accomplished!

ach ja, je moet toch wat met je tijd doen, een eigen leven heb je toch niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_9881758
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 16:50 schreef Re het volgende:

[..]

ach ja, je moet toch wat met je tijd doen, een eigen leven heb je toch niet

En nog maar steeds ontkennen dat dit gedaan kan worden door een links persoon.

Gelukkig heb ik een leven

zaterdag 19 april 2003 @ 17:03:32 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9881827
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 16:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En nog maar steeds ontkennen dat dit gedaan kan worden door een links persoon.

Gelukkig heb ik een leven

welk persoon het ook gedaan zou hebben, het is zielig. Dat jij iemand wil bedreigen om de schuld bij een ander kamp te leggen is nog zieliger
pi_9882697
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 17:03 schreef Re het volgende:

[..]

welk persoon het ook gedaan zou hebben, het is zielig. Dat jij iemand wil bedreigen om de schuld bij een ander kamp te leggen is nog zieliger

Helemaal mee eens.
  zaterdag 19 april 2003 @ 23:10:47 #107
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9888989
quote:
Officier van justitie Plooy en rechter Bauduin hebben afgelopen week een kogelbrief gekregen. Dat heeft de Amsterdamse persofficier van justitie Kruimel bevestigd. Het Openbaar Ministerie en rechter Bauduin worden extra bewaakt sinds de uitspraak.

De dreigbrief zou zijn gestuurd uit protest tegen het vonnis - achttien jaar cel - in de zaak tegen Volkert van der G. De brief zou zijn verstuurd voordat Officier Plooy besloot in hoger beroep te gaan.

Vergeldingsactie
Het Amsterdamse parket is geschokt en neemt de zaak "zeer hoog op", aldus Kruimel. De politie is een onderzoek begonnen en hoopt te kunnen achterhalen wie de afzender is. Over de exacte inhoud van de brief en de ondertekenaar(s) wil de officier in het belang van het onderzoek geen mededelingen doen.

Volgens de Telegraaf, die over de brief zegt te beschikken, leggen de ondertekenaars een rechtstreeks verband tussen het vonnis van de rechtbank en het niet in beroep gaan door de officier. De brief zou volgens de krant twee kogels hebben bevat. De anonieme ondertekenaars zouden een vergeldingsactie aankondigen voor het volgens hen "schandalige vonnis" en zeggen "hun jachtgeweren leeg te zullen schieten op Frans Bauduin".

De Amsterdamse rechtbank bevestigt het dreigement aan het adres van rechter Bauduin. "Wij nemen het serieus," zegt woordvoerster Grootscholten. Ze tekent aan dat de brief met name was gericht tegen officier Plooy.

Beveiliging
Of de ontvangst van de kogelbrief aanleiding is geweest voor beveiligingsmaatregelen rond Plooy en Bauduin wil Kruimel niet zeggen. "Over beveiliging doen wij per definitie geen uitspraken", aldus de persofficier.

De rechtbank deed op 15 april uitspraak in de zaak-Van der G. De opgelegde straf maakte bij sommigen hevig teleurgestelde reacties los. Het OM, dat levenslang had geëist, maakte 's avonds bekend dat het in beroep zou gaan tegen het vonnis.

Het hoger beroep dient naar verwachting eind augustus bij het gerechtshof in Amsterdam.

Onderzoek
Het is niet voor het eerst dat er dreigbrieven worden ontvangen naar aanleiding van de moord op Fortuyn. Vorig jaar ontvingen enige tientallen personen kogelbrieven. Onder hen waren ex-GroenLinks-leider Paul Rosenmöller en premier Jan Peter Balkenende. Voormalig PvdA-lijsttrekker Ad Melkert kreeg zelfs een doorgeladen pistool toegestuurd.

Onderzoek heeft uitgewezen dat er nagenoeg zeker sprake is van steeds dezelfde afzender. Ondanks de inzet van een speciaal politieteam is deze persoon tot op heden niet getraceerd.

Bron: NOS Nieuws

Typisch weer iets voor het dommere deel van de LPF-aanhang. Denken ze serieus dat dit hun zaak goed doet?

zaterdag 19 april 2003 @ 23:18:55 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_9889127
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 23:10 schreef Farzin het volgende:

[..]

Typisch weer iets voor het dommere deel van de LPF-aanhang. Denken ze serieus dat dit hun zaak goed doet?

Je bent er vlot bij..........
  zaterdag 19 april 2003 @ 23:20:53 #109
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9889168
Ach, we hebben het hier pas 2 pagina's lang over..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zaterdag 19 april 2003 @ 23:22:06 #110
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9889188
Sorry, mensen.
Ik heb het topic de laatste tijd niet echt gevolgd.
pi_9890183
-Ik weet het beter
-Nee,ik weet het beter!
-Ik weet het nog beter
-Oja?
-Nou,ik weet het echt nog veel beter;

Volkert, Gefeliciteerd!

Jij hebt niets meer gedaan dan wat Kok,Melkert, Rosenmöller en De Graaff jou vroegen. Nu het 10 jaar is geworden, zijn wij heel benieuwd, wie jouw volgende slachtoffer zal zijn...

pi_9890320
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Volkert, Gefeliciteerd!

Jij hebt niets meer gedaan dan wat Kok,Melkert, Rosenmöller en De Graaff jou vroegen. Nu het 10 jaar is geworden, zijn wij heel benieuwd, wie jouw volgende slachtoffer zal zijn...

Heb je zelf ook nog een mening, of kan je alleen maar Theo van Gogh nablaten? Het is trouwens 18 jaar, en in geval van vervroegde vrijlating 12. Je moet je beter later informeren.

http://www.theovangogh.nl/gefeliciteerd.html

pi_9891658
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:44 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Heb je zelf ook nog een mening, of kan je alleen maar Theo van Gogh nablaten? Het is trouwens 18 jaar, en in geval van vervroegde vrijlating 12. Je moet je beter later informeren.

11.1 jaar (De tijd dat ie nu al vast zit wordt er OOK nog afgetrokken)
pi_9891664
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 23:22 schreef Farzin het volgende:
Sorry, mensen.
Ik heb het topic de laatste tijd niet echt gevolgd.
Schaam je, Farzin. Niets voor jou.
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_9891670
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 23:10 schreef Farzin het volgende:

[..]

Leuk trouwens dat je meteen de LPF aanhang beschuldigt... heb je soms bewijs?

Deze brief komt van 1 persoon en is een eenmans actie. Waarschijnlijk ook nog eens een links persoon die zo denkt de LFP in een kwaad daglicht te kunnen zetten.

pi_9891684
quote:
Op zondag 20 april 2003 03:40 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Leuk trouwens dat je meteen de LPF aanhang beschuldigt... heb je soms bewijs?

Deze brief komt van 1 persoon en is een eenmans actie. Waarschijnlijk ook nog eens een links persoon die zo denkt de LFP in een kwaad daglicht te kunnen zetten.

Natuurlijk. Volkert van der G. was ook een rechts figuur die d.m.v. de aanslag links Nederland in een kwaad daglicht wil stellen.
pi_9891699
quote:
Op zondag 20 april 2003 03:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Natuurlijk. Volkert van der G. was ook een rechts figuur die d.m.v. de aanslag links Nederland in een kwaad daglicht wil stellen.

Jammer alleen dat men Volkerts verleden allang heeft uitgepluisd en er is achter gekomen dat hij een zeer links persoon is.

Maar links heeft natuurlijk het morele gelijk en zou nooooooooit kogelbrieven sturen of iets dergelijks

Redactie Frontpage zondag 20 april 2003 @ 12:25:02 #118
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9893625
pi_9894480
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:44 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ah, we hadden kunnen weten dat de Mensgeworden Wansmakelijkheid, de Koning van het Proletendom, het ook weer nodig zou vinden zijn immer verlichte mening te geven. Ff lezen...
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_9898783
quote:
Op zondag 20 april 2003 03:40 schreef Refragmental het volgende:
Net als de moord op Fortuyn ook een eenmansactie was. Daar wordt echter ook constant de gehele linkse bevolking op aangevallen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_9898909
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Net als de moord op Fortuyn ook een eenmansactie was. Daar wordt echter ook constant de gehele linkse bevolking op aangevallen

Waarschijnlijk omdat veel "linkse" mensen de moord proberen goed te praten, ze hebben "begrip voor de moord" en "respect voor Volkerts motieven", Fotuyn was tenslotte "een gevaar voor de maatschappij" volgens veel linksen.
  zondag 20 april 2003 @ 17:47:30 #122
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9898938
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat veel "linkse" mensen de moord proberen goed te praten, ze hebben "begrip voor de moord" en "respect voor Volkerts motieven", Fotuyn was tenslotte "een gevaar voor de maatschappij" volgens veel linksen.

Net zoals de LPF-aanhangers het bedreigen, uitschelden en zo van Volkert en zijn familie goedpraten?

Overigens heb ik weinig linkse mensen de moord horen goedpraten.

pi_9898991
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik begrijp de motieven maar keur de moord af. Daar is niks goedpraterigs aan. Heeft ook niks met 'linksen ' of 'linkse beweging' te maken maar enkel en volstrekt met mezelf.
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:43:39 #124
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_9930817
quote:
105 Teletekst di 22 apr
Volkert van der G. gaat in beroep

ARNHEM Volkert van der G.gaat in beroep
tegen zijn veroordeling van 18 jaar cel
voor de moord op Pim Fortuyn.Dit heeft
zijn advocaat Böhler bekendgemaakt.Het
OM kondigde vorige week op de dag van
het vonnis al aan in beroep te gaan.

Böhler vindt dat de rechtbank de zware
detentieomstandigheden en uitlatingen
van politici over Van der G.niet heeft
meegewogen in de strafmaat.De rechtbank
had geen bezwaar tegen de maatregelen,
waaronder cameratoezicht,waarmee v.d.G.
in zijn cel te maken had.

Het Openbaar Ministerie had levenslang
geëist tegen Van der G.,die Pim Fortuyn
op 6 mei 2002 in Hilversum doodschoot.

pi_9931446
Hoe werkt dat eigenlijk, als beide partijen in hoger beroep gaan
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:17:19 #126
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9931494
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:15 schreef milagro het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk, als beide partijen in hoger beroep gaan
Gewoon, het gerechtshof doet de zaak nog eens over en komt tot dezelfde of een andere uitspraak.
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:56:07 #127
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_9932308
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:17 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Gewoon, het gerechtshof doet de zaak nog eens over en komt tot dezelfde of een andere uitspraak.

yup ...
lijkt me niet dat ze anders tegen een zaak aankijken als slechts één van de twee in hoger beroep zou zijn gegaan ...
pi_9932361
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:56 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

yup ...
lijkt me niet dat ze anders tegen een zaak aankijken als slechts één van de twee in hoger beroep zou zijn gegaan ...

Met een beetje geluk gaat het Hof wel anders tegen de zaak aankijken door de uitspraken van minister Remkes.
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:03:37 #129
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9932495
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Met een beetje geluk gaat het Hof wel anders tegen de zaak aankijken door de uitspraken van minister Remkes.

Dat zou een zeer slechte zaak zijn, gezien het principe van de gescheiden machten in ons land..
pi_9932528
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:26 schreef Meneer_Aart het volgende:

Ff lezen...

Ja, dat dan toch weer wel, hè?

pi_9932593
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:17 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Nah, in hoger beroep krijgt 'ie dan waarschijnlijk alsnog TBS.

Zie ook de uitlatingen van Winnie Sorgdrager...

pi_9932619
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat zou een zeer slechte zaak zijn, gezien het principe van de gescheiden machten in ons land..

Ik bedoel ook dat de rechtbank nu misschien wel kan meenemen dat het hele proces rond van der G is beinvloed door domme uitspraken van politici die eigenlijk hun mond hadden moeten houden.

Het begint me in Nederland iets te veel op klasse justitie te lijken

dinsdag 22 april 2003 @ 13:11:46 #133
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9932713
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat de politiek niets mag zeggen over de rechtsprekende macht maar dat rechtertjes wel te pas en te onpas met kritiek op en suggesties voor de politiek komen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:13:35 #134
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9932769
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:11 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje raar dat de politiek niets mag zeggen over de rechtsprekende macht maar dat rechtertjes wel te pas en te onpas met kritiek op en suggesties voor de politiek komen.

Van beneden naar boven mag dat. Van boven naar beneden niet. Oftewel: de uitvoerende macht mag (en er wordt zelfs van verwacht) advies geven aan de wetgevende macht. Andersom is echter niet de bedoeling.
pi_9932786
quote:

[..]

Dit zal zijn omdat de rechterlijke macht in de praktijk tegen veel problemen aanloopt die de politici blijkbaar niet kennen. Of in hun ogen onvlodoende erkennen. De politiek heeft mogelijkheden om het wetboek van strafrecht aan te passen. Dit moet voldoende zijn.
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:18:20 #136
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9932928
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:13 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Van beneden naar boven mag dat. Van boven naar beneden niet. Oftewel: de uitvoerende macht mag (en er wordt zelfs van verwacht) advies geven aan de wetgevende macht. Andersom is echter niet de bedoeling.
Heb je een bron hiervan, want ik dacht dat het anders lag....dat ze volledig gescheiden waren nl.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_9933973
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:18 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Heb je een bron hiervan, want ik dacht dat het anders lag....dat ze volledig gescheiden waren nl.

Ik ben het met je eens. Volgens mij is het op zijn minst heel ongepast. Bijvoorbeeld die OvJ Plooy die afgelopen zaterdag een pagina lang van leer trekt tegen de politiek en de rechters. Gaat hij de zaak in hoger beroep ook doen?
  dinsdag 22 april 2003 @ 14:51:25 #138
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9935453
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Volgens mij is het op zijn minst heel ongepast. Bijvoorbeeld die OvJ Plooy die afgelopen zaterdag een pagina lang van leer trekt tegen de politiek en de rechters. Gaat hij de zaak in hoger beroep ook doen?

Nee. Maar of een OvJ in functie of buiten functie spreekt maakt verschil. Een bron moet ik je schuldig blijven (ik heb het lang geleden op school gehad), maar een minister mag geen kritiek leveren op uitspraken van de rechterlijke macht, omdat dan de schijn gewekt kan worden (als er bijv hoger beroep komt) dat de uitspraak door de politiek beinvloed is.

Andersom mogen leden van de rechterlijke macht zich wel uitspreken over politieke beslissingen, hoewel het beleefder wordt geacht, indien dit gebeurt in de overlegorganen die er voor dit soort gevallen zijn. Zo hebben de rechters een overkoepelende organisatie die regelmatig overleg heeft met Justitie en BiZa (meen ik) zodat de politiek op de hoogte blijft van wat er binnen het apparaat speelt en daarop kan inspelen.

dinsdag 22 april 2003 @ 17:30:03 #139
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9939634
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:18 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Er is maar 1 macht in Nederland die telt: Bilderberg

De wetgevende macht (regering & SG) zijn allemaal sub-klonen van BB.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  dinsdag 22 april 2003 @ 18:10:17 #140
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9940540
quote:

[..]

Niet helemaal, officieel:

De wetgevende macht (SG & regering) bepaalt de kaders van de rechtsprekende macht.

De uitvoerende macht dient zich in regel te houden aan de democratische meerderheid (in alle lagen: SG, prov. staten, gemeente, waterschap etc).

Er zjn wel eens grijze gebieden; dan neemt de rechtsprekende macht (Jurisprudentie) of de uitvoerende macht/ambtenaren (vaak bij AMVB) het initiatief.

Er is nog 1 belangrijke uitzondering: De PG bij de HR
Deze PG staat niet onder controle van de regering maar is verantw. verschuldigd aan het parlement.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  donderdag 24 april 2003 @ 14:48:56 #141
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9983916
quote:
Hoger beroep proces Van der G. al begin juli

AMSTERDAM - Het hoger beroep van het proces tegen Volkert van der G. start al begin juli voor het gerechtshof in Amsterdam. Het hof heeft hiervoor 1, 3 en 4 juli uitgetrokken. Dat heeft dit rechtscollege donderdag laten weten.

Als alles volgens schema gaat, zal het gerechtshof op 18 juli uitspraak doen. Voorzitter van de kamer van het hof dat Van der G. zal berechten is J. Chorus. Hij zal worden bijgestaan door de raadsheren A. Scholten en J. Nuis.

Eerder werd al bekend dat het Openbaar Ministerie (OM) zal worden vertegenwoordigd door advocaat-generaal I. van Asperen de Boer. De zittingen vinden, evenals het proces voor de rechtbank, plaats in het extra beveiligde gerechtsgebouw in Amsterdam-Osdorp.

De rechtbank in Amsterdam veroordeelde Van der G. op 15 april tot achttien jaar cel voor het doodschieten van Pim Fortuyn. Zowel het OM als de advocaten van de 33-jarige veroordeelde man uit Harderwijk gingen tegen dit vonnis in beroep. De sanctie van de rechtbank was flink korter dan de levenslange gevangenisstraf die aanklager J. Plooy voor dit gerecht had geëist.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1319394-1373-496142-,00.html

Dat is dus eerder dan half augustus dat werd verwacht; klassejustitie?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 29 april 2003 @ 12:48:28 #142
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10090035
quote:
Bedreiger Amsterdamse rechter vrijgelaten

AMSTERDAM - De 36-jarige man uit Den Bosch die vorige week door de Amsterdamse politie is aangehouden wegens bedreiging met de dood van rechter F. Bauduin, is maandag onder voorwaarden vrijgelaten. Dit heeft het Openbaar Ministerie dinsdag laten weten.

De man bekende de Amsterdamse rechter te hebben bedreigd uit onvrede over het vonnis dat de rechtbank uitsprak over Volkert van der G. Rechter Bauduin was voorzitter van de strafkamer die Van der G. voor de moord op Pim Fortuyn veroordeelde tot een gevangenisstraf van achttien jaar.

De Bosschenaar is op vrije voeten gesteld onder voorwaarde dat hij volledig meewerkt aan het politieopsporingsonderzoek en aan een onderzoek rondom zijn eigen persoon. Het OM wil beter weten wie de man is.

Zowel het Openbaar Ministerie als Volkert van der G. is tegen het vonnis van de rechtbank in hoger beroep gegaan. Naar verwachting zal de zaak begin juli voor het gerechtshof dienen, maar een datum is nog niet vastgesteld.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1329076-1373-496142-,00.html

Softe gedoe in NL. Vasthouden en martelen.

dinsdag 29 april 2003 @ 12:56:48 #143
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_10090238
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 12:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Softe gedoe in NL. Vasthouden en martelen.

dinsdag 29 april 2003 @ 14:58:04 #144
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10093446
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 12:56 schreef Ippon het volgende:

[..]

[afbeelding]

Natuurlijk, iedereen die ook maar een vinger uitsteekt naar Volkert moet levenslang de gevangenis in. Volkert moet gewoon vrijkomen, het bewijs is niet duidelijk genoeg.
pi_10118542
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:13 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Net andersom zul je bedoelen genius.

Rechters moeten gewoon de wet toepassen en worden niet geacht verder commentaar te leveren, zoals bijvoorbeeld die rechter deed die over het softdrugsbeleid begon.
Politici mogen zich juist wel uitspreken over strafmaat en wetten, het is hun zelfs onderdeel van hun werk. Als ze bijv. vinden dat er te lage straffen worden gegeven mogen ze zich hard maken voor strengere wetgeving. Zolang ze maar niet in individuele gevallen de rechtsgang beinvloeden.

Thunder announces that the storm is coming
  donderdag 1 mei 2003 @ 08:47:29 #146
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10125140
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:59 schreef FROSTBITE het volgende:

[..]

Rechters moeten gewoon de wet toepassen en worden niet geacht verder commentaar te leveren, zoals bijvoorbeeld die rechter deed die over het softdrugsbeleid begon.
Politici mogen zich juist wel uitspreken over strafmaat en wetten, het is hun zelfs onderdeel van hun werk. Als ze bijv. vinden dat er te lage straffen worden gegeven mogen ze zich hard maken voor strengere wetgeving. Zolang ze maar niet in individuele gevallen de rechtsgang beinvloeden.

Er is een standaard overleg tussen het ministerie van Justitie en een organisatie van rechters. Dit overleg is ingevoerd om vanaf de werkvloer, als het ware, de signalen te krijgen over wat er speelt binnen de rechtspraak en welke veranderingen er eens binnen de regering besproken zouden moeten worden.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 17:26:12 #147
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10162200
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:59 schreef FROSTBITE het volgende:

[..]

Daarom: alle 150 zijn ingeslapen.
pi_10166324
Nu bij Netwerk op Nederland 1 een soort van reconstructie van alles wat er op de 6e mei kort voor en na de moord gebeurde.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 20:35:53 #149
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10166348
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 20:34 schreef Kozzmic het volgende:
Nu bij Netwerk op Nederland 1 een soort van reconstructie van alles wat er op de 6e mei kort voor en na de moord gebeurde.
Volgende week dinsdag: een opname van de avond dat PF uit LN stapte / gegooid werd. Gemaakt door iemand die bij de vergadering bij hem thuis was
  vrijdag 2 mei 2003 @ 20:47:15 #150
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10166556
quote:
Idd, en die eikel heeft maar 12 jaar gekregen, kan je weer zien hoe slecht ons rechtsstelsel is.
pi_10167326
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 20:47 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Idd, en die eikel heeft maar 12 jaar gekregen, kan je weer zien hoe slecht ons rechtsstelsel is.

Dat zeg ik ook weleens, maar dan krijg ik direct een reactie dat dat helemaal niet waar is, dat ik dat verkeerd zie en dat ik het zo niet mag zeggen omdat ik er geen verstand van heb etc. Maar fijn dat er tenminste één persoon is die dit ook vindt. Nederland wordt steeds meer een baggerland waat alleen geld telt en een mensenleven helemaal niet telt..
pi_10168341
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 21:22 schreef luked45 het volgende:
Nederland wordt steeds meer een baggerland waat alleen geld telt en een mensenleven helemaal niet telt..
Wat een rare zin. Je kan net zo goed zeggen dat er steeds meer kamelen in Nederland komen en het niet onderbouwen. Je beargumenteert het niet. De moordenaar heeft 18 jaar gekregen, het OM gaat in hoger beroep - is niks bagger aan.
pi_10168387
quote:
Weet je Kozzmic, dat ik die hele avond ergens geweest ben waar de gebeurtenis volstrekt niet doorgedrongen is. En pas rond 23.00 op de hoogte werd gebracht. Alhoewel mijn mobiel volstond met wanhopigen. Stoer he, voor een journalist

Achteraf heb ik me er nog wel eens gelukkig om geprezen, zeker nu ik net weer een reconstructie van de waanzin zag. Een vrouw die zegt: laten we ons verstand erbij houden, en door tien LPF-ers wordt toegezongen: hoer, hoer, hoer. Dat had niks meer met de gebeurtenis te maken.

pi_10168936
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een rare zin. Je kan net zo goed zeggen dat er steeds meer kamelen in Nederland komen en het niet onderbouwen. Je beargumenteert het niet. De moordenaar heeft 18 jaar gekregen, het OM gaat in hoger beroep - is niks bagger aan.

18 jaar voor Volkert van der Graaf... en betekent dus 11 jaar celstraf en daarna op vrije voeten (mits hij een jaar eerder vrij mag om te her-integreren) ... dat noem ik geen straf voor een moordernaar maar daar heeft een Volkert fannetjes geen probleem mee.

En dan roepen hier mensen van "lintje voor volkert van der g" en "volkert bedankt" ... tering een eind op!

[b]Remember to eat shit and die daily! That's right treehugger![/b]
pi_10168973
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:30 schreef Znz het volgende:

[..]

18 jaar voor Volkert van der Graaf... en betekent dus 11 jaar celstraf en daarna op vrije voeten (mits hij een jaar eerder vrij mag om te her-integreren) ... dat noem ik geen straf voor een moordernaar maar daar heeft een Volkert fannetjes geen probleem mee.

Wat je ook wilt beweren, 18 jaar is een zeer hoge straf voor 1 moord.
pi_10169044
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat je ook wilt beweren, 18 jaar is een zeer hoge straf voor 1 moord.

Als ik je 1 van je naasten ombreng, loop je dan ook te huilen dat 18 jaar een hoge straf is voor een moord?

Waarom noem je 18 jaar? terwijl hij helemaal geen 18 jaar moet ziitten.. 60 jaar celstraf maar er gaat 5/6 van de straf eraf... dus 60 jaar is hoge celstraf....

pi_10169287
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:35 schreef Znz het volgende:

[..]

Als ik je 1 van je naasten ombreng, loop je dan ook te huilen dat 18 jaar een hoge straf is voor een moord?

Waarom noem je 18 jaar? terwijl hij helemaal geen 18 jaar moet ziitten.. 60 jaar celstraf maar er gaat 5/6 van de straf eraf... dus 60 jaar is hoge celstraf....

18 jaar is een terechte en hoge straf. Ook als het 1 van mijn naasten is, al moet je die nooit om een zakelijk antwoord vragen in zo'n situatie.

18 jaar is 18 jaar - al dat gepiep er om heen doet niet ter zake.

vrijdag 2 mei 2003 @ 22:49:54 #158
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10169358
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:45 schreef SCH het volgende:

[..]

18 jaar is een terechte en hoge straf. Ook als het 1 van mijn naasten is, al moet je die nooit om een zakelijk antwoord vragen in zo'n situatie.

18 jaar is 18 jaar - al dat gepiep er om heen doet niet ter zake.

En als hij vrij komt en je kind vermoord? En dan na 18 jaar je andere kind? En daarna je vrouw? Wat zou je er dan van vinden?
pi_10169384
Hm, ik denk dat ik later toch nog paar moorden overweeg...
pi_10169413
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:49 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

En als hij vrij komt en je kind vermoord? En dan na 18 jaar je andere kind? En daarna je vrouw? Wat zou je er dan van vinden?

Waarschijnlijk vind hij dat dan levenslang maar hij zal vlug op i'net 18 jaar zeggen ofzo... Tja, lafaards.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 23:08:36 #161
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10169760
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:52 schreef Znz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vind hij dat dan levenslang maar hij zal vlug op i'net 18 jaar zeggen ofzo... Tja, lafaards.

Nee, hij vind het eerder een te zware straf voor de dader, 4x 18(12) jaar is lang.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 23:09:12 #162
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10169778
Ho maar weer met elkaar afzeiken..
pi_10170701
-edit-

nokken

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 03-05-2003 10:02]

pi_10170791
Nah, het wordt zo langzamerhand onmogelijk om een halfweg zinnige discussie te hebben in OOG of POL.
Hopelijk is na 6 mei de gekte weer voorbij.
pi_10171529
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
Nah, het wordt zo langzamerhand onmogelijk om een halfweg zinnige discussie te hebben in OOG of POL.
Over Fortuyn e.d. is nooit een zinnige discussie mogelijk geweest.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:25:37 #166
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10178402
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 00:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Beantwoord je me vraag nou nog?
pi_10179085
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:25 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Beantwoord je me vraag nou nog?

Welke vraag? Ik heb toch al gezegd dat ik deze straf een juiste vind.
pi_10179777
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Welke vraag? Ik heb toch al gezegd dat ik deze straf een juiste vind.

Jij bent een triest figuur... hoe kan jij 11 jaar in de cel zitten een voldoende straf vinden?

Typisch weer van die (s)linkse opmerkingen... door deze belachelijke lage straffen hier in Nederland overwegen veel mensen om wel te gaan moorden...

pi_10179949
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:47 schreef Znz het volgende:
Typisch weer van die (s)linkse opmerkingen... door deze belachelijke lage straffen hier in Nederland overwegen veel mensen om wel te gaan moorden...
Bron?
  zaterdag 3 mei 2003 @ 16:53:45 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_10180910
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:47 schreef Znz het volgende:

[..]

Jij bent een triest figuur... hoe kan jij 11 jaar in de cel zitten een voldoende straf vinden?

ik zou zeggen vergelijk een wat cijfers uit Amerika en Nederland en kom dan terug met je dom geblaat
pi_10181093
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 16:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?

Gatver, nu ook met farzin gehalte...
  zaterdag 3 mei 2003 @ 17:05:54 #172
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10181121
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:04 schreef Znz het volgende:

[..]

Gatver, nu ook met farzin gehalte...

En nu nog even een inhoudelijk antwoord?
pi_10181128
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 16:53 schreef Re het volgende:

[..]

ik zou zeggen vergelijk een wat cijfers uit Amerika en Nederland en kom dan terug met je dom geblaat

cijfers? over welke cijfers heb je het
pi_10181137
quote:

[..]

Bron?

Hij mag mij wel als bron gebruiken.

Alle potentiele moordenaars weten nu dat je iemand af kan knallen voor 12 jaar, of dood kan schoppen (de Barbaarse manier!) voor 8 jaar. Dat zijn de tarieven, anno 2003.

Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10181142
quote:

[..]

Bron?

Het is algemeen bekent dat de slinkse mensen voor lagere straffen zijn...
pi_10181153
* Tijger_m gaat meer eens een virtuele Amerikaanse vlag verbranden
pi_10181215
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
* Tijger_m gaat meer eens een virtuele Amerikaanse vlag verbranden
Je moet toch wat in je online wereldje...
  zaterdag 3 mei 2003 @ 17:15:37 #178
54031 Levensgenieter
De Grijzen komen eraan!!!!!!!!
pi_10181300
Volledig toerekeningsvatbaar en levenslange celstraf.

Omdat hij straks wanneer hij vrijkomt weer in de herhaling valt als er een politicus rond loopt die hem niet bevalt. Denk niet dat dat mannetje te veranderen is. Hij is ziek in de kop, maar op zo'n manier ziek dat je het hem wel kunt toerekenen.

Nu was Pim Fortuyn het slachtoffer. Maar voor hetzelfde geld was een andere politicus gekomen met ideeen die hem ook niet bevielen en zou hij hetzelfde gedaan hebben.

Als ie dan toch levenslang krijgt. Zet hem dan maar meteen tussen het zwaarste tuig dat er bestaat

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
  zaterdag 3 mei 2003 @ 17:20:21 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_10181369
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:07 schreef Znz het volgende:

[..]

en er zitten natuurlijk alleen linkse mensen in het gevang
pi_10181408
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:07 schreef Znz het volgende:

En zoals gewoonlijk weet Znz weer niet waar hij het over heeft..en om dat te bewijzen dit voorstel van de PvdA samen met het CDA daterend van oktober 2001:
quote:
In het Wetboek van Strafrecht moet duidelijk tot uitdrukking worden gebracht dat de samenleving niet van geweldsmisdrijven is gediend en dat er dus hard tegen daders wordt opgetreden. Vanuit die gedachte hebben Peter van Heemst(PvdA) en Theo Rietkerk (CDA) afgesproken dat ze een lopend initiatiefvoorstel over dit onderwerp zullen uitbreiden en verstevigen.

Het initiatiefvoorstel dat PvdA en CDA willen uitbreiden is het initiatiefwetsvoorstel-Kalsbeek/Van Heemst dat momenteel in behandeling is in de Kamer. Hierin wordt een hogere strafmaat voorgesteld voor plegers van geweldsmisdrijven die iemand te lijf gaan omdat ze zijn aangesproken op wangedrag. De gedachte hierbij is dat de wetgever duidelijk maakt dat hij de kant kiest van degene die de moed heeft een ander op wangedrag aan te spreken.

Dit element zal onderdeel zijn van het nieuwe initiatiefvoorstel Van Heemst/Rietkerk dat in de plaats komt van het lopende initiatiefvoorstel Kalsbeek/van Heemst.

Een ander element uit het nieuwe voorstel is een hogere strafmaat voor geweld tegen ambtenaren en andere medewerkers in de (semi-) publieke sector. Dat zo'n steviger aanpak geboden is blijkt onder meer uit de schokkende cijfers die een paar maanden geleden zijn gepresenteerd over de aard en omvang van geweld tegen werknemers in de (semi-)publieke sector. Met name in het openbaar vervoer loopt dit de spuigaten uit.

Tot slot zal het nieuwe initiatiefvoorstel het uitoefenen van geweld in combinatie met alcohol of drugsgebruik aanmerken als een strafverhogende omstandigheid. Keer op keer blijkt dat deze combinatie leidt tot excessief geweld.

De initiatiefnemers onderkennen dat elk van deze aanscherpingen slechts onderdeel zijn van een veel bredere aanpak om het geweld in onze samenleving tegen te gaan. Maar ze zijn ervan overtuigd dat de wetgever duidelijk moet vastleggen welke normen in het geding zijn.

Van Heemst en Rietkerk zullen de komende maand gebruiken om het nieuwe voorstel voor te bereiden. Gezien de ingrijpende bijstelling van het oorspronkelijke voorstel van Kalsbeek/ Van Heemst hechten zij aan nadere advisering door de Raad van State.

http://pvda.nl/renderer.do/menuId/37298/returnPage/37298/itemId/11170/instanceId/37907/pageId/45641/

PS: Dat was dus ver voor de moord op Fortuyn.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 03-05-2003 17:28]

zaterdag 3 mei 2003 @ 17:23:48 #181
49894 POLL
Pathetisch
pi_10181414
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 00:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Als jij je er dan voortaan buiten houdt zou de discussie in ieder geval op een hoger niveau komen!
The Black Knight always triumphs!
pi_10181541
De hoogte van straffen is iets wat eigenlijk enkel indirect te maken heeft met deze discussie, tenzij je vindt en kunt onderbouwen dat Volkert binnen de huidige wijze van straffen in NL eigenlijk een andere straf had verdiend. In POL lopen verschillende topics over dit onderwerp, bijvoorbeeld Waarom niet fors hoger straffen?.

Hier graag iets meer ontopic over de rechtszaak Fortuyn.

pi_10181740
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:33 schreef Kozzmic het volgende:

Hier graag iets meer ontopic over de rechtszaak Fortuyn.

Is die rechtszaak niet voorbij trouwens?
Ah, wacht, hoger beroep komt er nog aan natuurlijk maar dat zal nog wel een paar maanden duren vermoed ik.
pi_10181754
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is die rechtszaak niet voorbij trouwens?
Ah, wacht, hoger beroep komt er nog aan natuurlijk maar dat zal nog wel een paar maanden duren vermoed ik.

Begin juli.
pi_10181765
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:45 schreef Kozzmic het volgende:

Begin juli.

Da's toch behoorlijk snel eigenlijk of vergis ik mij daarin?
pi_10181798
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's toch behoorlijk snel eigenlijk of vergis ik mij daarin?

Ja, want ik meen dat men de zaak eerst voor augustus of september geplanned had. Maar kennelijk wil men dit bij justitie ook gaan afronden.

Ik zal even kijken of ik een nieuwsbericht hierover kan vinden.

-edit- zie deze post

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 03-05-2003 17:49]

pi_10181816
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En zoals gewoonlijk weet Znz weer niet waar hij het over heeft..en om dat te bewijzen dit voorstel van de PvdA samen met het CDA daterend van oktober 2001:

Volgens mij moet jij beter lezen want er is een verschil tussen linkse politieke partijen en linkse burgers... :/

Tja, maar CDA zat niet in de regering met de PvdA toen

Onder 16 linkse jaren een knuffenbeleid gevoerd...

pi_10181914
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:48 schreef Znz het volgende:

Volgens mij moet jij beter lezen want er is een verschil tussen linkse politieke partijen en linkse burgers... :/

Ohhhhhhh...linkse burgers zijn voor lagere straffen en linkse partijen voor hogere? Nu snap ik hem helemaal.
quote:
Inderdaad, en wie was Min v Jus? Juist, Korthals van de VVD die hogere straffen niet zo nodig vondt.
quote:
Zo zo, wij hebben 16 linkse jaren gehad?
Nou, kom maar op, welke jaren doel jij op dan?
En dat knuffelbeleid kwam dan zeker van de VVD af, he?

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 03-05-2003 17:56]

zaterdag 3 mei 2003 @ 17:54:55 #189
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10181931
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo zo, wij hebben 16 linkse jaren gehad?
Nou, kom maar op, welke jaren doel jij op dan?

Die onder het linkse CDA en VVD natuurlijk.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 3 mei 2003 @ 17:55:33 #190
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10181941
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:48 schreef Znz het volgende:

[..]

Kom maar met je jaartallen dan.. Ik heb iets gemist ergens blijkbaar
pi_10195899
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb je weer zo'n "onzin, je beargumenteert het niet."-figuur. Ik hoef niks te beargumenteren. Ik hoef ook niks te onderbouwen. Als je gewoon de Nederlandse geschiedenis van de laatste 20 jaar bekijkt en logisch nadenkt kom je er ook. En dan bespaart mij een hoop typwerk waar de geitenwollensokkenbrigade toch weer tegenin gaat. Jullie stoppen je kop in het zand als een stel struisvogels. De werkelijkheid willen of kunnen jullie niet zien.
pi_10195967
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:30 schreef Znz het volgende:

[..]

En dan roepen hier mensen van "lintje voor volkert van der g" en "volkert bedankt" ... tering een eind op!

Hé, iemand die net zo denkt als ik. Pas op, joh, ik krijg ook continue de geitenwollensokkenbrigade (oftewel de Jan Marijnissen en Femke Halsema (wel een lekker wijf overigens) - fans) achter me aan in dit forum. Jij wordt het volgende slachtoffer van de struisvogels.
pi_10195986
quote:
Op zondag 4 mei 2003 14:30 schreef luked45 het volgende:

De werkelijkheid willen of kunnen jullie niet zien.

Jouw werkelijkheid, bedoel je?
pi_10196022
Laat maar.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 04-05-2003 14:42]

zondag 4 mei 2003 @ 14:37:58 #195
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10196056
Zullen we de persoonlijke aanvallen op elkaar achterwege laten? Fijns
pi_10196209
quote:
Op zondag 4 mei 2003 14:37 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Zullen we de persoonlijke aanvallen op elkaar achterwege laten? Fijns
Ik ben bang dat je daar niet onderuit komt. De één vindt zus en de ander vindt zo. En als de één het niet met de ander eens is of diens gedachtengang niet wil of kan volgen kom je bijna niet om persoonlijke aanvallen heen. Toch?
  zondag 4 mei 2003 @ 14:47:20 #197
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10196258
quote:
Op zondag 4 mei 2003 14:44 schreef luked45 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je daar niet onderuit komt. De één vindt zus en de ander vindt zo. En als de één het niet met de ander eens is of diens gedachtengang niet wil of kan volgen kom je bijna niet om persoonlijke aanvallen heen. Toch?

Dan val je hem maar aan op zijn denkbeelden en die haal je met argumenten onderuit. Mensen die het niet met je eens zijn scharen onder 'geitenwollensokkenbrigade' of 'Marijnissen fanclub' zijn onnodige kwalificaties
pi_10196497
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
Hopelijk BEGINT de gekte pas na 6 mei. In hoger beroep gaan moet afgeschaft worden. We moeten hier voor dit soort zaken waarbij geen twijfel is over de dader en diens motieven een op Amerikaanse leest geschoeide jury bestaande uit het volk hebben. Geen universitair geschoolde figuren die niet eens weten wat er om de hoek van de straat gebeurt. Kennis van alleen theorie en niet van de praktijk, wat heb je daar nou aan. Officieren van justitie, wat zijn dat? Figuren met het salaris van een topmanager die altijd en eeuwig straffen uitdelen waar de man op de straat het nooit mee eens is. Volkert moet gewoon de bak in tot zijn leven is beëindigd. Na het hoger beroep wordt z'n straf waarschijnlijk nóg lager, want dat duurt weer eeuwen en tegen die tijd is de dood van Pim Fortuyn alleen maar een stukje geschiedenis geworden en is de emotie om zijn dood bij de meeste Nederlanders alweer afgezwakt. Kom maar op, hooggeleerde linksen. Hier hebben jullie weer wat stof tot reageren.
  zondag 4 mei 2003 @ 14:57:53 #199
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10196537
quote:
Op zondag 4 mei 2003 14:56 schreef luked45 het volgende:

[..]

Hopelijk BEGINT de gekte pas na 6 mei. In hoger beroep gaan moet afgeschaft worden. We moeten hier voor dit soort zaken waarbij geen twijfel is over de dader en diens motieven een op Amerikaanse leest geschoeide jury bestaande uit het volk hebben. Geen universitair geschoolde figuren die niet eens weten wat er om de hoek van de straat gebeurt. Kennis van alleen theorie en niet van de praktijk, wat heb je daar nou aan. Officieren van justitie, wat zijn dat? Figuren met het salaris van een topmanager die altijd en eeuwig straffen uitdelen waar de man op de straat het nooit mee eens is. Volkert moet gewoon de bak in tot zijn leven is beëindigd. Na het hoger beroep wordt z'n straf waarschijnlijk nóg lager, want dat duurt weer eeuwen en tegen die tijd is de dood van Pim Fortuyn alleen maar een stukje geschiedenis geworden en is de emotie om zijn dood bij de meeste Nederlanders alweer afgezwakt. Kom maar op, hooggeleerde linksen. Hier hebben jullie weer wat stof tot reageren.

Gezien je feitenkennis 'Officieren van Justitie die straffen uitdelen' , denk ik, dat ik pas.
pi_10196542
quote:
Op zondag 4 mei 2003 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jouw werkelijkheid, bedoel je?

Nee, Tijgetje. DE werkelijkheid. Oogkleppen afdoen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')