abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4035736
quote:
Men hecht steeds meer waarde aan verkeersveiligheid.

Uitslag van de onlangs gehouden poll op de site van de ANWB:

Een 21.000 mensen heeft deelgenomen aan de flitspalen poll. Ruim 18.000 mensen daarvan is ervan overtuigd dat flitspalen geen goed middel zijn om de verkeersveiligheid te verbeteren.

Hiermee wordt gelijk de uitspraak van Mr. Koos Spee onderuit gehaald waarin hij zegt dat 80% van de Nederlanders achter de flitspaal staat.

bron: Tuf-tuf Club

Benieuwd of het beleid verandert wordt. Ben bang van niet, levert veel te veel centjes op.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 2 mei 2002 @ 09:57:20 #2
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4035743
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 09:55 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Benieuwd of het beleid verandert wordt. Ben bang van niet, levert veel te veel centjes op.

Jij bent dus vast voor een referendum op burgersinitiatief. Stem D'66. .
There's a #filosofie spirit in everyone.
pi_4035749
Duh. Nog meer open deuren?
Zolang men er massaal intrapt, is het gewoon een briljante bron van inkomsten. Simple as that. Plemp 't hele land maar vol met die dingen en schaf de mobiele controles af zodat die politie weer 't land in kan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_4035750
Ik ben voor de flitspaal!

waarom tegen zijn? gewoon niet te hard rijden.....

jaaa, ik weet het, iedereen met een bekeuring rijdt slechts een paar kilomtertjes te hard....yeah right!

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_4035758
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 09:58 schreef Jarno het volgende:
Zolang men er massaal intrapt, is het gewoon een briljante bron van inkomsten. Simple as that. Plemp 't hele land maar vol met die dingen en schaf de mobiele controles af zodat die politie weer 't land in kan.
-edit-
Verkeerd gelezen.

Schaf die krengen af en laat de politie het werk vanuit een auto doen! Zij kunnen beter inschatten of iemand gevaarlijk bezig zijn. En van bumperkleven of onnodig links rijden kun je geen foto's maken!

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 02-05-2002 10:05]

pi_4035769
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 09:59 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Jij was toch anti-flitspaal?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:04:00 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_4035780
Ik ben absoluut voor flitspalen, maar dan geplaatst binnen de bebouwde kom. Als je door een woonwijk een beetje 60 of harder gaat rijden mag dat best zwaar beboet worden.
Op een snelweg vind ik ze niet echt nodig, want in de spits kun je toch niet hard rijden en in het weekend of 's avonds later doe je er niemand kwaad mee naar mijn idee... dat het niet mag, ach die mobiele controles blijven toch wel.
pi_4035782
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:02 schreef Jarno het volgende:
Jij was toch anti-flitspaal?
Ik had het verkeerd gelezen, zie de edit.

Ik ben anti-flitsbeleid maar niet anti-controle. Asociale bestruurders moeten gewoon aangepakt worden. Maar dan wel door de politie aan de kant worden gezet en met hun gedrag worden geconfronteerd. En dus niet "makkelijk" met een foto + acceptgiro als je 3 km/uur te hard rijd.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 02-05-2002 10:06]

donderdag 2 mei 2002 @ 10:05:58 #9
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4035795
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 09:57 schreef KP het volgende:
Jij bent dus vast voor een referendum op burgersinitiatief. Stem D'66.
Als zo'n groot % van de bevolking ertegen is, mag zoiets in een democratie toch niet worden gehandhaafd....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_4035819
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:05 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als zo'n groot % van de bevolking ertegen is, mag zoiets in een democratie toch niet worden gehandhaafd....

Nee, een groot gedeelte van de ANWB-site bezoekers is het er mee oneens. En dan ook nog het gedeelte dat toevallig zin had om die poll in te vullen. Da's toch wat anders.

Overigens is de simpelste oplossing nog niet voorbijgekomen: waarom begrenzen we die auto's niet op 140 km/u? 20 km/u harder dan de maximum snelheid, dus voldoende speling voor plotselinge situaties. Ik zeg niet dat ik ervoor ben, maar waarom ook niet?

pi_4035839
De meerderheid van de Nederlanders is ook tegen belastingen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_4035843
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:11 schreef Lucille het volgende:
!
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:14:03 #13
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4035860
quote:
Dat is toch hetzelfde als flitspalen?
pi_4035864
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:08 schreef Jarno het volgende:

[..]

Overigens is de simpelste oplossing nog niet voorbijgekomen: waarom begrenzen we die auto's niet op 140 km/u? 20 km/u harder dan de maximum snelheid, dus voldoende speling voor plotselinge situaties. Ik zeg niet dat ik ervoor ben, maar waarom ook niet?

Laat ze dan maar eens eerst de bumperklevertjes hard aanpakken. Dan is jouw stellingen inderdaad waar.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_4035866
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:14 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde als flitspalen?

Nee, belasting betalen is verplicht, te hard rijden niet.
pi_4035878
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Belasting betalen is veplicht... je boete betalen ook. Ze zijn niet tegen flitspalen maar tegen boetes die voorkomen uit deze flitpalen.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_4035886
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:15 schreef Vampier het volgende:

Ze zijn niet tegen flitspalen maar tegen boetes die voorkomen uit deze flitpalen.

Dat heb je geheel in eigen hand.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:16:44 #18
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4035888
quote:
Flitspalen zijn er volgens de regering voor de verkeersveiligheid.

Echter, verkeersonveilige situaties en asociale bestuurders worden er niet mee van de weg gehaald. Verder rij ik veiliger als ik geconcentreerd 140 rij dan wanneer ik 120 rij met een oog op de weg en een oog op de kilometerteller.

donderdag 2 mei 2002 @ 10:18:44 #19
5097 Mass
Back in town
pi_4035913
uit een onderzoek blijkt dat de meerderheid van Nederland tegen <vul hier alles wat ze geld kost in> is...

nou nou, opzienbarend hoor!!

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_4035915
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:16 schreef Strolie75 het volgende:

Flitspalen zijn er volgens de regering voor de verkeersveiligheid.

Ach, dat zal voor een gedeelte ook wel gewoon lulkoek zijn ja. Wil ik best geloven. Wat mij betreft komen ze er gewoon eerlijk voor uit dat het in veel gevallen een inkomstenbron is.
quote:
Verder rij ik veiliger als ik geconcentreerd 140 rij dan wanneer ik 120 rij met een oog op de weg en een oog op de kilometerteller.
Sorry hoor, maar ik hoef echt niet continue op m'n teller te kijken om te weten of ik 120 of 140 rij.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:19:06 #21
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_4035919
Het aantal verkeersdoden is het laatste jaar wel weer gedaald, zou dat samenhangen met de vervloekte flitspaal ?

zelf rij ik wel wat "braver" nu er overal van die palen hangen..

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:19:44 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4035926
quote:

[..]

Nee, een groot gedeelte van de ANWB-site bezoekers is het er mee oneens. En dan ook nog het gedeelte dat toevallig zin had om die poll in te vullen. Da's toch wat anders.

Zullen we ook gelijk de CD branders verbieden? En de alcohol?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:19:50 #23
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4035927
quote:

[..]

Het flitspalen beleid wat nu gevoerd wordt is gewoon belatsing op hard rijden!!
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:20:08 #24
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4035930
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:19 schreef BAZZA het volgende:
Het aantal verkeersdoden is het laatste jaar wel weer gedaald, zou dat samenhangen met de vervloekte flitspaal ?
Aantal files is de laatste jaren ook enorm toegenomen. Als je stilstaat kun je ook geen brokken maken.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:20:25 #25
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4035934
quote:
IDD, als 50.1% ertegen is, moet je het dus afschaffen. (er van uitgaande dat we in deze democratie werkelijk over ons zelf mogen regeren...)
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:21:16 #26
5139 Raikane
Lekker schuimen
pi_4035947
quote:

[..]

En hoe willen ze een auto van 20 jaar oud gaan begrenzen?
Volgens mij kan dat niet eens, bovendien zou ik die begrenzing er toch weer uitslopen.
Ik bepaal zelf wel hoe hard ik rij.
To schuim or not to schuim, thats the question. ;)
pi_4035956
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:19 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Zullen we ook gelijk de CD branders verbieden? En de alcohol?

Overdrijf maar weer ja. Te hard rijden is geen recht hoor.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:21:59 #28
5097 Mass
Back in town
pi_4035958
quote:

[..]

-edit-
Verkeerd gelezen.

Schaf die krengen af en laat de politie het werk vanuit een auto doen! Zij kunnen beter inschatten of iemand gevaarlijk bezig zijn. En van bumperkleven of onnodig links rijden kun je geen foto's maken!

daar kun je wel foto's van maken (bumper kleven). De technieken die daarvoor benodigd zijn worden ontwikkeld as we speak en met camera-toezicht worden al verschillende bestuurders van de weg afgeplukt die bumperkleven...

Correct me if i'm wrong op dat laatste, volgens mij heb ik dat laatst nog in zo'n Blik-op-de-weg-programma gezien...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_4035960
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:21 schreef Raikane het volgende:

Nee, dat bepaalt de overheid.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:22:17 #30
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4035961
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:21 schreef Jarno het volgende:
Uitgezogen worden ook niet...
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:22:22 #31
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_4035963
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:20 schreef Strolie75 het volgende:

Aantal files is de laatste jaren ook enorm toegenomen. Als je stilstaat kun je ook geen brokken maken.

Daar zit wat in
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_4035965
quote:

Ja goed idee, we hebben toch al een overschot aan politie.
Unox, the worst operating system.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:22:41 #33
5097 Mass
Back in town
pi_4035968
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:21 schreef Raikane het volgende:

[..]

En hoe willen ze een auto van 20 jaar oud gaan begrenzen?
Volgens mij kan dat niet eens, bovendien zou ik die begrenzing er toch weer uitslopen.

oeh...stoer...
Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_4035975
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:20 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

IDD, als 50.1% ertegen is, moet je het dus afschaffen. (er van uitgaande dat we in deze democratie werkelijk over ons zelf mogen regeren...)

Haha, schaf dan de hele kolere-zooi maar af ja. Chaos! Anarchie!! Geen belastingen! Geen flitspalen! Geen geld!
pi_4035980
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:22 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Uitgezogen worden ook niet...

Nogmaals, dat doe je jezelf aan.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:24:00 #36
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4035988
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:23 schreef Jarno het volgende:
Haha, schaf dan de hele kolere-zooi maar af ja. Chaos! Anarchie!! Geen belastingen! Geen flitspalen! Geen geld!
Democratie?
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:24:51 #37
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4035999
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:23 schreef Jarno het volgende:
Nogmaals, dat doe je jezelf aan.
Ik probeer het juist (door zo min mogelijk belasting te betalen en rechts te stemmen) te voorkomen...
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:25:10 #38
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4036001
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:21 schreef Mass het volgende:
daar kun je wel foto's van maken (bumper kleven). De technieken die daarvoor benodigd zijn worden ontwikkeld as we speak en met camera-toezicht worden al verschillende bestuurders van de weg afgeplukt die bumperkleven...
Juist, die asocialen worden van de weg geplukt door politiemensen in een auto die de situatie goed inschatten.

Zo'n persoon wordt meteen geconfronteerd met zijn eigen gedrag! Dat moet je doen om de verkeersveiligheid te verbeteren!

En als ze geld mislopen mogen ze van mij best wel de boetes voor onnodig links rijden, bumperkleven of ECHT veels te hard rijden verhogen.

donderdag 2 mei 2002 @ 10:26:14 #39
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4036015
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:22 schreef Schorpioen het volgende:
Ja goed idee, we hebben toch al een overschot aan politie.
We hebben genoeg politie, alleen ze mogen niks doen.

Denk je echt dat meer agenten die niet mogen optreden helpt? Maar dat is iets voor een andere discussie.

pi_4036018
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:24 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Democratie?

Dan richt je een partij op die anti-flitspaal en anti-belastingen is, en als de meerderheid van de bevolking er echt tegen is, kom je in de 2e kamer en pak je aan die kant de zaken aan. DAT is democratie. Moet je je er wel even bijzeggen hoe je die miljarden aan inkomsten goed gaat maken, maar dat zal wel 'bijzaak' zijn?

Overigens is pure democratie ook pure fictie.

pi_4036024
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:24 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik probeer het juist (door zo min mogelijk belasting te betalen en rechts te stemmen) te voorkomen...

En door je zo veel mogelijk aan de maximum snelheid te houden?
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:28:26 #42
5097 Mass
Back in town
pi_4036040
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dan richt je een partij op die anti-flitspaal en anti-belastingen is, en als de meerderheid van de bevolking er echt tegen is, kom je in de 2e kamer en pak je aan die kant de zaken aan. DAT is democratie. Moet je je er wel even bijzeggen hoe je die miljarden aan inkomsten goed gaat maken, maar dat zal wel 'bijzaak' zijn?

of je stemt op Pim Fortuyn omdat ie de mond vol heeft van veiligheid...en dan wint ie, zoals in Rotterdam, en het eerste wat LPF voorstelt is 30% meer flitspalen in de Rotterdamse binnenstad...

daar sta je dan met je stem op LPF

[Dit bericht is gewijzigd door Mass op 02-05-2002 10:29]

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:28:31 #43
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4036041
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:27 schreef Jarno het volgende:
Dus jij vind het normaal dat je om 4 uur's nacht op een lege vierbaansweg wordt geflitst als je 3 km/uur te hard rijd in het kader van "verkeersveiligheid"?
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:28:56 #44
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4036043
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Illegale CD's branden wel? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:29:37 #45
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4036051
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:28 schreef Mass het volgende:
of je stemt op Pim Fortuyn omdat ie de mond vol heeft van veiligheid...en dan wint ie, zoals in Rotterdam, en het eerste wat LPF voorstelt is 30% meer flitspalen...
Binnen de bebouwde kom of in de buurt van scholen mogen van mij best flitspalen. Maar een mobiele controle door politieagenten heeft de voorkeur.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:30:00 #46
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036056
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:26 schreef Jarno het volgende:
Dan richt je een partij op die anti-flitspaal en anti-belastingen is, en als de meerderheid van de bevolking er echt tegen is, kom je in de 2e kamer en pak je aan die kant de zaken aan. DAT is democratie.
Nee dat is indirecte democratie. In een echte democratie beslist het volk over alle wetten en de uitvoering hiervan. Niet een in de 4jaar op een partij stemmen die vervolgens toch zn eigen zin doordrijft
quote:
Moet je je er wel even bijzeggen hoe je die miljarden aan inkomsten goed gaat maken, maar dat zal wel 'bijzaak' zijn?
IDD, irrelevant
quote:
Dan moet niet elke partij pretenderen democratisch te zijn
pi_4036058
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:28 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dus jij vind het normaal dat je om 4 uur's nacht op een lege vierbaansweg wordt geflitst als je 3 km/uur te hard rijd in het kader van "verkeersveiligheid"?

Nee. Heb ik dat gezegd dan? Op een lege 4-baansweg mag je je wat mij betreft helemaal uitleven. Netjes op het linkerbaantje, tussen laten we zeggen 1 en 5 uur 's nachts. Absoluut geen problemen mee.

Maarja, ik maak de regels niet.

pi_4036061
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:28 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee, maar backups branden van je eigen documenten wel.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:30:37 #49
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4036062
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:28 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Met een CD-brander ken je ook legale CD's branden.

En met een broodmes mensen vermoorden.

Etc.

There's a #filosofie spirit in everyone.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:30:52 #50
5097 Mass
Back in town
pi_4036065
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:28 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

jaja, we kennen de voorbeelden allemaal...

we kennen ook genoeg voorbeelden van dodelijke ongelukken door te hard rijden om een aantal bonnen voor dit soort "lullige" zaken voor lief te nemen...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:31:38 #51
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4036069
Het lukt me gewoon niet goed om me met deze bak aan de snelheid te houden.

.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:31:51 #52
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036071
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:27 schreef Jarno het volgende:
Idd om boven de maximum snelheid te komen moet ik heel hard trappen op mn gammele fiets
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:32:07 #53
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4036073
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:30 schreef Mass het volgende:
we kennen ook genoeg voorbeelden van dodelijke ongelukken door te hard rijden om een aantal bonnen voor dit soort "lullige" zaken voor lief te nemen...
Ik ken ook genoeg voorbeelden van dodelijke ongelukken veroorzaakt doordat mensen op de rem trappen als ze zo'n kreng in de berm zien.

Meeste ongelukken worden overigens niet veroorzaakt door te hard rijden maar door te weinig afstand houden.

pi_4036081
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:30 schreef Kaalhei het volgende:

Nee dat is indirecte democratie. In een echte democratie beslist het volk over alle wetten en de uitvoering hiervan. Niet een in de 4jaar op een partij stemmen die vervolgens toch zn eigen zin doordrijft

Helaas (?) is dat een systeem dat in geen enkel land ter wereld gebruikt wordt.
quote:
IDD, irrelevant
Je schaft en-passant even de belastingen af, en het gemis aan inkomsten is irrelevant? Hm, lijkt me een prima argument tegen een pure democratie.
quote:
Dan moet niet elke partij pretenderen democratisch te zijn
Ze pretenderen democratisch te zijn binnen ons systeem. Geen enkele partij pretendeert de absolute democratie voor te staan.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:35:47 #55
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4036116
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, maar backups branden van je eigen documenten wel.

Nu dan, het is dus je eigen verantwoordelijkheid of je dat ding illegaal gebruikt of niet? Het verbieden van een CD brander is dus net zo zot als het begrensen van alle auto's, immers in NL mag je dan maar max. 120, in Duitsland mag je het zelf weten. In Frankrijk is het 130 etc etc etc
Ook wil ik als ik een levensbedreigende situatie of me zwangere vrouw achterin heb, niet gehinderd worden door een apparaatje dat mij even verteld hoe de situatie is.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_4036148
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:35 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nu dan, het is dus je eigen verantwoordelijkheid of je dat ding illegaal gebruikt of niet? Het verbieden van een CD brander is dus net zo zot als het begrensen van alle auto's, immers in NL mag je dan maar max. 120, in Duitsland mag je het zelf weten.

Die eigen verantwoordelijkheid blijken een hoop mensen niet te kunnen handelen, wat dus ook blijkt uit het cd-tjes branden. En nogmaals, ik zeg niet dat ik er voorstander van ben, maar het is een idee. Een idee dat zeker niet zaligmakend is.
quote:
Ook wil ik als ik een levensbedreigende situatie of me zwangere vrouw achterin heb, niet gehinderd worden door een apparaatje dat mij even verteld hoe de situatie is.
True. Aan de andere kant vraag ik me af of het in zo'n situatie wat uitmaakt of je 140 of 160 gaat.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:42:35 #57
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4036195
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Die eigen verantwoordelijkheid blijken een hoop mensen niet te kunnen handelen, wat dus ook blijkt uit het cd-tjes branden. En nogmaals, ik zeg niet dat ik er voorstander van ben, maar het is een idee. Een idee dat zeker niet zaligmakend is.

Een slecht idee, want dan kan je alles wel gaan verbieden. Symptoonbestrijding heet dat.
Werkt niet.
Ik persoonlijk sloop dat ding er uit, en schroef hem een week voor de keuring er weer in. En velen met mij.
quote:
True. Aan de andere kant vraag ik me af of het in zo'n situatie wat uitmaakt of je 140 of 160 gaat.
Als ik richting Oostenrijk ga, dan rij ik gemiddeld rond de 190.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_4036209
Belachelijk, flitspalen zijn hard nodig. Vind het ook niet zo ter zake doen wat de meeste automobilisten daarvan vinden, hun menig is in deze belangenverstrengeling.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_4036211
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:42 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Een slecht idee, want dan kan je alles wel gaan verbieden. Symptoonbestrijding heet dat.
Werkt niet.
Ik persoonlijk sloop dat ding er uit, en schroef hem een week voor de keuring er weer in. En velen met mij.

Wat is dan wel een oplossing?
quote:
Als ik richting Oostenrijk ga, dan rij ik gemiddeld rond de 190.
Yikes. Je zult er de auto wel naar hebben, maar jij liever als ik! .

En wat doe jij met je hoogzwangere vrouw in Oostenrijk? .

donderdag 2 mei 2002 @ 10:47:16 #60
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036254
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:43 schreef Manono het volgende:
Belachelijk, flitspalen zijn hard nodig. Vind het ook niet zo ter zake doen wat de meeste automobilisten daarvan vinden, hun menig is in deze belangenverstrengeling.
Dus ook ieders mening over belasting betalen...?
pi_4036266
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:47 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Tuurlijk. Het is toch volkomen logisch dat je liever geen belastingen betaalt? Ik net zo goed hoor, liever het geld in m'n eigen zak dan in de hunne.
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:49:05 #62
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4036272
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat is dan wel een oplossing?

Tja..... flitspalen iig niet....
quote:
Yikes. Je zult er de auto wel naar hebben, maar jij liever als ik! .

En wat doe jij met je hoogzwangere vrouw in Oostenrijk? .

Iedereen rijdt daar hard, en m'n auto kon er gewoon tegen, bij 190-200 reed hij heel stabiel. Het verschil is ook dat daar iedereen zo hard rijdt, en niemand het oa in ze zotte kop haalt om opeens van baan te verwisselen. Het grappige is dat wanneer je 200 op de middelste baan rijdt, je nog knoerthard ingehaald wordt door dikke BMW's en Porsches. . Helaas heb ik mn vorige auto in de prak gereden (in de stad bij een stoplicht met 30 km/h en moet ik een nieuwe regelen... rijd nu in een tijdelijk gebakkie. .

Oh ik remde niet voor een flitser hoor .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:50:12 #63
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036284
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tuurlijk. Het is toch volkomen logisch dat je liever geen belastingen betaalt? Ik net zo goed hoor, liever het geld in m'n eigen zak dan in de hunne.

Dus alle collectieve voorzieningen (WAO,WW maar ook snelwegen, stoepen, politie, leger) hebben we niets over te zeggen, omdat dit belangenverstrengeling is ?
pi_4036286
In Oostenrijk is het dus ook losgelaten, de maximum snelheid? Nou, misschien wordt het dan wel tijd voor Europese regelgeving! .
pi_4036302
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:50 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dus alle collectieve voorzieningen (WAO,WW maar ook snelwegen, stoepen, politie, leger) hebben we niets over te zeggen, omdat dit belangenverstrengeling is ?

Nee dat zeg ik toch niet? Over de uitgave van die inkomsten valt te twisten, die kun je naar eigen inzicht verdelen. Elke partij ziet dat weer anders. Dat heeft toch verder niks te maken met het afschaffen van de belastingen?

Overigens zijn wij een totaal andere discussie aan het voeren dan waar dit topic over gaat.

pi_4036313
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 09:58 schreef bluegrass het volgende:
Ik ben voor de flitspaal!

waarom tegen zijn? gewoon niet te hard rijden.....

jaaa, ik weet het, iedereen met een bekeuring rijdt slechts een paar kilomtertjes te hard....yeah right!

Ik ben niet zozeer voor die flitspalen, maar vind het helemaal niet zo erg dat ze er zijn. Zo moeilijk is het ook niet om je aan de maximumsnelheid te houden en meestal is het zo dat wanneer iedereen zich eraan houdt, het verkeer ook beter doorstroomt.

Maar beter dan flitspalen is trajectcontrole. Daar is de pakkans zo groot, dat iedereen het wel uit zijn hoofd laat te snel te rijden.

donderdag 2 mei 2002 @ 10:54:05 #67
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4036319
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:50 schreef Jarno het volgende:
In Oostenrijk is het dus ook losgelaten, de maximum snelheid?
Nee.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_4036330
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ben niet zozeer voor die flitspalen, maar vind het helemaal niet zo erg dat ze er zijn. Zo moeilijk is het ook niet om je aan de maximumsnelheid te houden en meestal is het zo dat wanneer iedereen zich eraan houdt, het verkeer ook beter doorstroomt.

Sterker nog, dan zou die snelheid wel wat omloog mogen in de spits. Sinds men aan de A15 aan het werk is en de maximum snelheid 70 ofzo is, is de doorstroming nog nooit zo goed geweest. Het is nog wel druk, maar het rijdt tenminste. Zie ook het A10 voorbeeld bij Amsterdam, de verwachte file hel bleef uit.
pi_4036336
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:54 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee.

Er wordt niet gecontroleerd? .
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:59:19 #70
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4036371
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:55 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er wordt niet gecontroleerd? .

Jawel! .

Als je richting Zillertal rijd, dan rijd je maar 20 km door Oostenrijk, de overige 700 is door Duitsland.
Vandaar dus...

Al is het wel lastig aanpassen ja, als je de grens overkomt. Terug in NL ook trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 02-05-2002 11:01]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_4036373
quote:

[..]

Sterker nog, dan zou die snelheid wel wat omloog mogen in de spits. Sinds men aan de A15 aan het werk is en de maximum snelheid 70 ofzo is, is de doorstroming nog nooit zo goed geweest. Het is nog wel druk, maar het rijdt tenminste. Zie ook het A10 voorbeeld bij Amsterdam, de verwachte file hel bleef uit.

Precies, afgedwongen langzaam rijden leidt tot rijden ipv stilstaan in de file.
pi_4036382
Ow op die ehm, fiets. Sowwy. Ik dacht dat we het over de situatie IN Oostenrijk hadden.
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:01:33 #73
13973 ranja
image means nothing
pi_4036390
quote:
Zie ook het A10 voorbeeld bij Amsterdam, de verwachte file hel bleef uit.
Dat kwam doordat er bijna geen enkele afrit de stad in meer open was. Daar krijg je wel een goede doorstroming van... stel je voor dat je op de A12 geen enkele afrit meer hebt, alleen bij Rotterdam/Den Haag er op, komt bij Gouda samen, en in Utrecht 1 afslag. Dan heb je meteen geen files meer bij Nieuwerbrug, Bodegraven, Woerden, de Meern... niet dat ik dat een oplossing vind maar ga niet zeggen dat het aan de lampjes van 70 ligt. De meeste normale dagen haalt toch niemand die 70.
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:04:12 #74
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036419
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik toch niet? Over de uitgave van die inkomsten valt te twisten, die kun je naar eigen inzicht verdelen. Elke partij ziet dat weer anders. Dat heeft toch verder niks te maken met het afschaffen van de belastingen?

Overigens zijn wij een totaal andere discussie aan het voeren dan waar dit topic over gaat.

IDD: Belstingen afschaffen..?
pi_4036422
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:01 schreef ranja het volgende:

De meeste normale dagen haalt toch niemand die 70.

Omdat we met 140 km/u op een invoegstrook/uitvoegstrook afrijden.

Overigens heb je gelijk voor wat het voorbeeld A'dam betreft: het ontbreken van afritten zal zeker hebben bijgedragen. Maar dan nog is het de moeite van het proberen waard, lijkt me.

pi_4036518
quote:
Sterker nog, dan zou die snelheid wel wat omloog mogen in de spits.
zeg, wil jij soms iedereen te vriend houden?

wabedoellu?

pi_4036553
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:13 schreef bixister het volgende:

[..]

zeg, wil jij soms iedereen te vriend houden?

wabedoellu?

Dat vind ik nu een beetje laag, bixis!
pi_4036559
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:47 schreef Kaalhei het volgende:
De flitspalen zijn puur een controlemiddel om te zorgen dat de regels die wij met zn allen afspreken nageleefd worden. De menesen die er tegen zijn, overtreden waarschijnlijk zelf de regels. Het is noueenmaal zo dat er meer mensen te hard rijden dan dat er mensen zijn die een familielid verloren hebben door een automobilist die zich niet aan de snelheid hield, dus er zullen ook veel meer mensen tegen die palen zijn dan voor.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_4036675
pziez. bixis voor!
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:28:05 #80
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4036677
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:17 schreef Manono het volgende:

[..]

De flitspalen zijn puur een controlemiddel om te zorgen dat de regels die wij met zn allen afspreken nageleefd worden.

Niet waar.
De flitspalen zijn pur als portemonee-drainer bedoeld.

Frappant voorbeeld daarvan is oa dat veeeel flitspalen 10m geplaatst zijn NA een wijziging van snelheid. .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_4036701
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:28 schreef X-Ray het volgende:

Frappant voorbeeld daarvan is oa dat veeeel flitspalen 10m geplaatst zijn NA een wijziging van snelheid. .

en waarom zou die wijziging van snelheid nou juist daar ingesteld zijn?
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:46:45 #82
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4036925
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:29 schreef bixister het volgende:

[..]

en waarom zou die wijziging van snelheid nou juist daar ingesteld zijn?

Omdat je niet als een idioot bovenop je rem gaat staan als er een bord is he, DAT is pas gevaarlijk rijden! .
En uitlokking trouwens....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:47:41 #83
13973 ranja
image means nothing
pi_4036935
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Omdat we met 140 km/u op een invoegstrook/uitvoegstrook afrijden.

Dat mag jij proberen, 's ochtends om 8 uur op de A12, A2, A10, etc. Overigens heeft dat niks meer met flitspalen te maken
pi_4036979
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:47 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat mag jij proberen, 's ochtends om 8 uur op de A12, A2, A10, etc. Overigens heeft dat niks meer met flitspalen te maken

Om 7 uur. Dan (misschien zelfs vroeger) wordt de basis gelegd voor de files later in de ochtend. En dan heb ik 't over de stukken waar je door *kunt* rijden. Als je dan zo snel mogelijk (100, 120, 140) van de ene naar de andere invoegstrook wilt crossen, help je de doorstroming om zeep.

En je hebt gelijk, we gaan off-topic

donderdag 2 mei 2002 @ 13:51:38 #85
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4038873
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:32 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ken ook genoeg voorbeelden van dodelijke ongelukken veroorzaakt doordat mensen op de rem trappen als ze zo'n kreng in de berm zien.
Dat is dan toch echt de schuld van die mensen zelf en NIET van de flitsapparatuur. Of ga je dan ook je mening bijstellen mbt rellen, dat die WEL veroorzaakt worden door uitlokking door de ME/politie?
quote:
Meeste ongelukken worden overigens niet veroorzaakt door te hard rijden maar door te weinig afstand houden.
Daartussen bestaat dan ook nogal een correlatie.
  donderdag 2 mei 2002 @ 13:53:45 #86
25348 Eriksie
Fatale uitzondering...
pi_4038900
"Meerderheid Nederlanders tegen flitspaal."

Duh!!

Iedereen toch? Feit blijft dat je gewoon niet te hard moet rijden.
Ze zouden trouwens ook wel mogen flitsen van mij wanneer mensen te langzaam rijden. Da's namelijk ook een gevaar op de weg.

Of het handig is, is een tweede...
pi_4038971
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 13:53 schreef Eriksie het volgende:
Ze zouden trouwens ook wel mogen flitsen van mij wanneer mensen te langzaam rijden. Da's namelijk ook een gevaar op de weg.
Sterker nog, dat is gevaarlijker dan harder rijden.
Dus ...
pi_4042390
"Meerderheid Nederlanders tegen flitspaal"

Het is juist andersom: Meerderheid flitspalen tegen Nederlanders

pi_4043147
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 09:55 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

nog een nieuwtje! Meerderheid van de Nederlanders is ook tegen betaling van belasting, en voor het ontvange van geld zonder ervoor te hoeven werken

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4043153
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 13:53 schreef Eriksie het volgende:
"Meerderheid Nederlanders tegen flitspaal."

Duh!!

Iedereen toch? Feit blijft dat je gewoon niet te hard moet rijden.

ik moest er ook al om lachen

GLG

donderdag 2 mei 2002 @ 18:22:39 #91
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4043161
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 18:21 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
nog een nieuwtje! Meerderheid van de Nederlanders is ook tegen betaling van belasting, en voor het ontvange van geld zonder ervoor te hoeven werken
Helemaal geen nieuwtje: dit punt is al eerder besproken. Lees eerst eens een topic door voordat je gaat blaten.
pi_4046593
Law & Order .

Pech als je 3 k/m te hard rijdt, je moet ergens een grens trekken. Mensen blijven toch wel zeiken.

It is much easier to be critical than to be correct.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 03:45:11 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_4049831
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 22:26 schreef Meneer_Aart het volgende:
Law & Order .

Pech als je 3 k/m te hard rijdt, je moet ergens een grens trekken. Mensen blijven toch wel zeiken.

Tsja, maar moet je mensen gaan bekeuren die bv op de A6 Lelystad => Emmeloord 's nachts rond een uurtje of 3 te hard rijden??? Op een kale snelweg, zonder ander verkeer enz. Als die hardrijder een foutje maakt is het zijn eigen probleem (hij rijdt zichzelf te barsten)
  vrijdag 3 mei 2002 @ 05:30:16 #94
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4049878
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 03:45 schreef AchJa het volgende:
Als die hardrijder een foutje maakt is het zijn eigen probleem (hij rijdt zichzelf te barsten)
Tenzij hij zich invalide rijdt, dan kan de gehele gemeenschap mee gaan betalen.
pi_4049891
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 05:30 schreef Lithion het volgende:

[..]

Tenzij hij zich invalide rijdt, dan kan de gehele gemeenschap mee gaan betalen.

Ik heb het topic niet gelezen, maar ik vrees dat we met deze redenering op de eeuwige discussie uitkomen van de alcoholdrinker en z'n lever, de roker en z'n longen, de sporter en z'n blessures etc. etc.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 12:37:53 #96
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4052290
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 05:41 schreef Pjederdy het volgende:
Ik heb het topic niet gelezen, maar ik vrees dat we met deze redenering op de eeuwige discussie uitkomen van de alcoholdrinker en z'n lever, de roker en z'n longen, de sporter en z'n blessures etc. etc.
Daar betaal je ook een soort van boete voor, namelijk accijnzen.
pi_4052442
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 18:22 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Helemaal geen nieuwtje: dit punt is al eerder besproken. Lees eerst eens een topic door voordat je gaat blaten.

deze topic is gewoon te hilarisch voor woorden! Huilen dat je niet wil betalen omdat je te hard rijd en daarmee een gevaar voor de mens bent heel simpel...

Ik denk overgens dat mensen die bevooroordeeld zijn voor een misdaad toch liever niet in de gevangenis zitten. Net zo'n idiote stelling..

Hardrijders zijn doodrijders, period. En juist de mensen die beweren 200 te kunnen rijden zonder dat ze een ongeluk zouden kunnen maken zijn niet alleen enorm triest maar dienen direct achter de tralies te verdwijnen.

Er zijn nu in de tweede kamer onlangs besprekingen gehouden om mensen die andere omver hebben gereden wegens te hard rijden veel harder aan te pakken. Ik ben hier voorstander van.

En flitspalen, van mij mag op elke straathoek zo'n ding staan, het is kinderlijk eenvoudig, als je goed normaal 'kan' rijden heb je niets te vrezen van die dingen. Period.

GLG

[Dit bericht is gewijzigd door Good_Looking_Gobling op 03-05-2002 12:49]

pi_4052446
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:46 schreef X-Ray het volgende:

Omdat je niet als een idioot bovenop je rem gaat staan als er een bord is he, DAT is pas gevaarlijk rijden!

Eh, heb jij dan zulke slechte ogen, dat je een verkeersbord pas ziet als je er al bijna met je neus bovenop zit..?
  vrijdag 3 mei 2002 @ 12:49:09 #99
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4052455
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 12:48 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

Hardrijders zijn doodrijders, period. En juist de mensen die beweren 200 te kunnen rijden zonder dat ze een ongeluk zouden kunnen maken zijn niet alleen het triest maar dienen direct achter de tralies te verdwijnen.

Ook in Duitsland?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 3 mei 2002 @ 12:49:35 #100
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4052459
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 12:48 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Eh, heb jij dan zulke slechte ogen, dat je een verkeersbord pas ziet als je er al bijna met je neus bovenop zit..?

Bocht-bord-boom etc. .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')