abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 15:51:31 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46774765
Eind april als ik er echt tijd voor heb, dan zal het het rondje

Groningen Noord - Groningen - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Kerkrade Centrum - Maastricht - Amsterdam - Schiphol - Amersfoort - Groningen

worden. Dit rondje is 826 tariefeenheden en is te doen in minder dan 12 uren, mits er geen vertragingen zijn. Wel zitten er enkele beruchte vertragingstrajecten in, zoals de 800 tussen Maastricht en Amsterdam/Alkmaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46776682
paar jaar terug mooie trein reis gemaakt
leer (duitsland) - winschoten - zwolle- utrecht- einhoven - heerlen - valkenburg
was ruim 7 uur treinen
no reason to live but i like it that way
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:20:11 #228
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_46778110
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 07:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

VIRM is een waardeloze schommeltrein met klotebanken, beroerd klimaat en altijd vuil. ICRm zit goed, rijdt goed (is namelijk ook al luchtgeveerd), beter klimaat. Maar het beste blijft nog steeds de good old Koploper met de zelfde luchtvering, maar betere stoelen en in de winter de fijne verwarming om bij in slaap te vallen.
Wat een quatsj. V-IRM vind ik nu niet echt vaak vuil.. dan moet je eens met een plan V reizen. Laatst zat ik in een Vtje waar het vuil min of meer als zonwering diende op het raam. Zag helemaal niks meer Bij een V-IRM nog nooit meegemaakt...

V-IRM zit naar mijn mening niet slecht hoor, en ze hebben tenminste airco itt de koplopers. En daarbij gaan de banken van de koplopers vreselijk 'zweten' bij warm weer. Mwah, doe mij dan ook maar V-IRM in plaats van een koploper, hoewel de gemoderniseerde variant misschien wel beter wordt.

ICRm is overigens wel zeer fijn materieel, alleen hebben die volgens mij nogal problemen met de airco bij warm weer?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:49:33 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46779051
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:20 schreef Eix het volgende:

[..]

Wat een quatsj. V-IRM vind ik nu niet echt vaak vuil.. dan moet je eens met een plan V reizen. Laatst zat ik in een Vtje waar het vuil min of meer als zonwering diende op het raam. Zag helemaal niks meer Bij een V-IRM nog nooit meegemaakt...

V-IRM zit naar mijn mening niet slecht hoor, en ze hebben tenminste airco itt de koplopers. En daarbij gaan de banken van de koplopers vreselijk 'zweten' bij warm weer. Mwah, doe mij dan ook maar V-IRM in plaats van een koploper, hoewel de gemoderniseerde variant misschien wel beter wordt.

ICRm is overigens wel zeer fijn materieel, alleen hebben die volgens mij nogal problemen met de airco bij warm weer?
Wacht even. Dus ik geef een mening, en naar mijn mening is Koploper het fijnst, en dat is "quatsj"? Ben je wel helemaal lekker? Als jij VIRM het beste vindt, prima. Als reiziger uit Sittard heb je dan geluk. En ik als reiziger tussen Rotterdam en Utrecht ook. Iedereen blij, als je iedereen maar in zijn waarde laat.

Sorry, beetje fel van leer.

Maar alsjeblieft, gebruik in dit topic nooit meer het woord "quatsj", of hoe je het ook wilt schrijven. Brrr! Vuil sloeg trouwens op de binnenkant.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46779142
Koplopers zijn idd de lekkerste om gewoon in te hangen

VIRM is een leuke 2de
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:57:44 #231
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_46779333
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wacht even. Dus ik geef een mening, en naar mijn mening is Koploper het fijnst, en dat is "quatsj"? Ben je wel helemaal lekker? Als jij VIRM het beste vindt, prima. Als reiziger uit Sittard heb je dan geluk. En ik als reiziger tussen Rotterdam en Utrecht ook. Iedereen blij, als je iedereen maar in zijn waarde laat.

Sorry, beetje fel van leer.

Maar alsjeblieft, gebruik in dit topic nooit meer het woord "quatsj", of hoe je het ook wilt schrijven. Brrr! Vuil sloeg trouwens op de binnenkant.
Ik dacht dus dat het vuil op de buitenkant sloeg en in dat geval zat je naar mijn mening simpelweg onzin te vertellen aangezien V-IRM toch wel - van buiten gezien - een van de schoonste materieel types is. Zeker in vergelijking met DD-AR en mat'64. Daar sloeg dan ook mijn quatsj op, als jij liever in een koploper reist vind ik dat best heur. Dat is een persoonlijke mening.

In dit topic wordt overigens te pas en te onpas het V-IRM materieel afgekraakt. Goed, iedereen zijn mening maar als ik vervolgens lees dat V-IRM 'vuil' materieel is (dacht dat je de buitenkant dus bedoelde) dan ga ik er wel fel tegen in.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:01:22 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46779432
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik dacht dus dat het vuil op de buitenkant sloeg en in dat geval zat je naar mijn mening simpelweg onzin te vertellen aangezien V-IRM toch wel - van buiten gezien - een van de schoonste materieel types is. Zeker in vergelijking met DD-AR en mat'64. Daar sloeg dan ook mijn quatsj op, als jij liever in een koploper reist vind ik dat best heur. Dat is een persoonlijke mening.
Hm, een groot deel van het VIRM park heeft dan ook een verse laklaag. De lak die op DDAR zit, is al bijna 15 jaar oud, en sowieso van een type dat nogal verbleekt. DD-AR ziet er dan ook niet uit. De oudste Plan V's krijgen momenteel een soort levensrekkende revisie en worden daarbij opnieuw gespoten. Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kàn wel.
quote:
In dit topic wordt overigens te pas en te onpas het V-IRM materieel afgekraakt. Goed, iedereen zijn mening maar als ik vervolgens lees dat V-IRM 'vuil' materieel is (dacht dat je de buitenkant dus bedoelde) dan ga ik er wel fel tegen in.
Klinkt als beroepseer van een treinenwasser!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 18:01:34 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46779440
VIRM is fijn materieel. Bij het diesel materieel geef ik de voorkeur aan de buffel, zelfs nog voor de GTW, omdat die enkele kleine minpuntjes qua comfort heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46779649
wat denk je van de wadjes? daar zit ook vaak zonwering op in de vorm van vuil / ALGEN..

Arriva en Veolia moeten toch meer wasmuntjes kopen..

ICM: prima hangbaar alleen met warmweer is het minder fijn
VIRM: hangbaarheid is iets minder.. wel weer airco aanwezig
DDM/DDAR: hangbaarheid is ver te zoeken.. tevens lawaaierig op de boven verdieping
Plan T / V zijn lawaaierige dingen (hoewel dat gister met Plan V 900 erg mee viel)

Beste plekken zijn zowiezo t verste van de aangedreven assen af

in een ICM is het heerlijk schommellen.. mits je wel achterin zit..

geduwt worden is minder comfortabel imo
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:15:25 #235
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_46779811
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hm, een groot deel van het VIRM park heeft dan ook een verse laklaag. De lak die op DDAR zit, is al bijna 15 jaar oud, en sowieso van een type dat nogal verbleekt. DD-AR ziet er dan ook niet uit. De oudste Plan V's krijgen momenteel een soort levensrekkende revisie en worden daarbij opnieuw gespoten. Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kàn wel.
[..]
Zag laatst ook een Vtje komen met op de neus een nogal apart geel stuk wat er heel goed uit zag itt de rest van de trein. Zag er nogal apart uit. En de plan U's zijn bijvoorbeeld ook prachtig opgeknapt.
quote:
Klinkt als beroepseer van een treinenwasser!
Mwah, dat lijkt me opzich wel een leuk bijbaantje in de zomer.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_46779947
treinenwassers kunnen ze bij Arriva vast wel gebruiken
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 18:25:25 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46780060
Bedien jij de machine even, dan wil ik wel even een stelletje er door heen loodsen. Zo lastig moet dat toch niet zijn op een rangeerterrein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:49:39 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46780693
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bedien jij de machine even, dan wil ik wel even een stelletje er door heen loodsen. Zo lastig moet dat toch niet zijn op een rangeerterrein.
Wel als er bovenleiding boven zo'n wasstraat hangt, die moet met allerlei procedures veilig worden afgeschakeld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:50:17 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46780721
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:15 schreef Eix het volgende:

[..]

Zag laatst ook een Vtje komen met op de neus een nogal apart geel stuk wat er heel goed uit zag itt de rest van de trein. Zag er nogal apart uit. En de plan U's zijn bijvoorbeeld ook prachtig opgeknapt.
Ja, die neuzen schilderen ze eens in de zoveel tijd opnieuw geel, die slijten harder door aanrijdingen met vogels en ander rondvliegend materiaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 18:54:39 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46780856
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wel als er bovenleiding boven zo'n wasstraat hangt, die moet met allerlei procedures veilig worden afgeschakeld.
Ik had het dan ook over een dieseltreintje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46780883
Wat is er mis met een Kacher hogedrukreiniger en een laddertje?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 18:56:34 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46780916
Doe je best zou ik zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46780918
Lol half uur vertraging door een rotte sprinter die stilstond voor de tunnel onder het noordzeekanaal door .
Trein zat vol met mensen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 18:57:44 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46780954
Leuke plaats om stil te staan. De bak zou maar beginnen te lekken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46780963
trouwens Plan T 528.. die kwart V is.. heeft die nou ook aan 1kant gele driehoekjes?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 19:40:59 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46782545
Het zou best kunnen, ze hebben de bak technisch gelijk gemaakt aan een Plan T, maar verder niets aan de bak veranderd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46783022
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:01 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kàn wel.
De 444 heeft anders gewoon weer zwarte (vuil)strepen op de zijkant en graffity zit er helaas ook alweer op
pi_46783607
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:08 schreef Brembo het volgende:

[..]

Stem tegen . Hij zit op zich wel relaxt, de stoelen zeker 1e klas zijn prima. Maar qua geluidsisolatie zijn die dingen echt niet gelijk aan V-IRM. Daarbij heeft V-IRM ook nog is luchtveren en er zitten meer reizigers per bak .

En zoals een machinist mij uitlegde, het is klote materieel. Iedere stop moet je naar buiten kijken om te kijken of je weer weg kan . Daarbij is het ook nog eens traag op gang te komen, en het is alleen geschikt voor pauzes van meer dan 4 minuten op grote stations omdat iederee ner uit en in moet. Niet zoals bij V-IRM 2 tegelijk, maar een voor een.
Vind je de V-IRM beter qua geluidsisolatie dan? Ik niet namelijk, die tussen Arnhem en Roosendaal worden getrokken en ik hoor tijdens de rit iig geen motorgeluid ofzo. Verder is er zat zitplek in die trein aangezien ze vrij lang zijn en omdat er op mijn traject bijna niemand inzit (waarschijnlijk omdat ie tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations stopt). Ik vind verder dat je daar beter zit dan in een dubbeldekker. Meer beenruimte, meer zitruimte (grotere stoelen) en grotere tafels.

Wat een machinist er van vindt boeit mij (als reiziger) niet zoveel Verder vind ik de dubbeldekkers wel erg zwenken Maar ik moet zeggen: ik heb eigenlijk nog nooit hoeven staan in een dubbeldekker
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:10:04 #249
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46783706
Och, in vroeger tijden toen de 3500 niet in het weekend reed en de 800 weer eens op zaterdagochtend met een IRM-viertje werd gereden...dan mag je nog blij zijn met een staanplaats...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 21:39:58 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46787381
Zou oud is de 3500 tussen eindhoven en schiphol nu toch ook weer niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')