Wat een quatsj. V-IRM vind ik nu niet echt vaak vuil.. dan moet je eens met een plan V reizen. Laatst zat ik in een Vtje waar het vuil min of meer als zonwering diende op het raam. Zag helemaal niks meer Bij een V-IRM nog nooit meegemaakt...quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
VIRM is een waardeloze schommeltrein met klotebanken, beroerd klimaat en altijd vuil. ICRm zit goed, rijdt goed (is namelijk ook al luchtgeveerd), beter klimaat. Maar het beste blijft nog steeds de good old Koploper met de zelfde luchtvering, maar betere stoelen en in de winter de fijne verwarming om bij in slaap te vallen.
Wacht even. Dus ik geef een mening, en naar mijn mening is Koploper het fijnst, en dat is "quatsj"? Ben je wel helemaal lekker? Als jij VIRM het beste vindt, prima. Als reiziger uit Sittard heb je dan geluk. En ik als reiziger tussen Rotterdam en Utrecht ook. Iedereen blij, als je iedereen maar in zijn waarde laat.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:20 schreef Eix het volgende:
[..]
Wat een quatsj. V-IRM vind ik nu niet echt vaak vuil.. dan moet je eens met een plan V reizen. Laatst zat ik in een Vtje waar het vuil min of meer als zonwering diende op het raam. Zag helemaal niks meer Bij een V-IRM nog nooit meegemaakt...
V-IRM zit naar mijn mening niet slecht hoor, en ze hebben tenminste airco itt de koplopers. En daarbij gaan de banken van de koplopers vreselijk 'zweten' bij warm weer. Mwah, doe mij dan ook maar V-IRM in plaats van een koploper, hoewel de gemoderniseerde variant misschien wel beter wordt.
ICRm is overigens wel zeer fijn materieel, alleen hebben die volgens mij nogal problemen met de airco bij warm weer?
Ik dacht dus dat het vuil op de buitenkant sloeg en in dat geval zat je naar mijn mening simpelweg onzin te vertellen aangezien V-IRM toch wel - van buiten gezien - een van de schoonste materieel types is. Zeker in vergelijking met DD-AR en mat'64. Daar sloeg dan ook mijn quatsj op, als jij liever in een koploper reist vind ik dat best heur. Dat is een persoonlijke mening.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wacht even. Dus ik geef een mening, en naar mijn mening is Koploper het fijnst, en dat is "quatsj"? Ben je wel helemaal lekker? Als jij VIRM het beste vindt, prima. Als reiziger uit Sittard heb je dan geluk. En ik als reiziger tussen Rotterdam en Utrecht ook. Iedereen blij, als je iedereen maar in zijn waarde laat.
Sorry, beetje fel van leer.
Maar alsjeblieft, gebruik in dit topic nooit meer het woord "quatsj", of hoe je het ook wilt schrijven. Brrr! Vuil sloeg trouwens op de binnenkant.
Hm, een groot deel van het VIRM park heeft dan ook een verse laklaag. De lak die op DDAR zit, is al bijna 15 jaar oud, en sowieso van een type dat nogal verbleekt. DD-AR ziet er dan ook niet uit. De oudste Plan V's krijgen momenteel een soort levensrekkende revisie en worden daarbij opnieuw gespoten. Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kàn wel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat het vuil op de buitenkant sloeg en in dat geval zat je naar mijn mening simpelweg onzin te vertellen aangezien V-IRM toch wel - van buiten gezien - een van de schoonste materieel types is. Zeker in vergelijking met DD-AR en mat'64. Daar sloeg dan ook mijn quatsj op, als jij liever in een koploper reist vind ik dat best heur. Dat is een persoonlijke mening.
Klinkt als beroepseer van een treinenwasser!quote:In dit topic wordt overigens te pas en te onpas het V-IRM materieel afgekraakt. Goed, iedereen zijn mening maar als ik vervolgens lees dat V-IRM 'vuil' materieel is (dacht dat je de buitenkant dus bedoelde) dan ga ik er wel fel tegen in.
Zag laatst ook een Vtje komen met op de neus een nogal apart geel stuk wat er heel goed uit zag itt de rest van de trein. Zag er nogal apart uit. En de plan U's zijn bijvoorbeeld ook prachtig opgeknapt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm, een groot deel van het VIRM park heeft dan ook een verse laklaag. De lak die op DDAR zit, is al bijna 15 jaar oud, en sowieso van een type dat nogal verbleekt. DD-AR ziet er dan ook niet uit. De oudste Plan V's krijgen momenteel een soort levensrekkende revisie en worden daarbij opnieuw gespoten. Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kàn wel.
[..]
Mwah, dat lijkt me opzich wel een leuk bijbaantje in de zomer.quote:Klinkt als beroepseer van een treinenwasser!
Wel als er bovenleiding boven zo'n wasstraat hangt, die moet met allerlei procedures veilig worden afgeschakeld.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bedien jij de machine even, dan wil ik wel even een stelletje er door heen loodsen. Zo lastig moet dat toch niet zijn op een rangeerterrein.
Ja, die neuzen schilderen ze eens in de zoveel tijd opnieuw geel, die slijten harder door aanrijdingen met vogels en ander rondvliegend materiaal.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:15 schreef Eix het volgende:
[..]
Zag laatst ook een Vtje komen met op de neus een nogal apart geel stuk wat er heel goed uit zag itt de rest van de trein. Zag er nogal apart uit. En de plan U's zijn bijvoorbeeld ook prachtig opgeknapt.
Ik had het dan ook over een dieseltreintjequote:Op woensdag 28 februari 2007 18:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wel als er bovenleiding boven zo'n wasstraat hangt, die moet met allerlei procedures veilig worden afgeschakeld.
De 444 heeft anders gewoon weer zwarte (vuil)strepen op de zijkant en graffity zit er helaas ook alweer opquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kàn wel.
Vind je de V-IRM beter qua geluidsisolatie dan? Ik niet namelijk, die tussen Arnhem en Roosendaal worden getrokken en ik hoor tijdens de rit iig geen motorgeluid ofzo. Verder is er zat zitplek in die trein aangezien ze vrij lang zijn en omdat er op mijn traject bijna niemand inzit (waarschijnlijk omdat ie tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations stopt). Ik vind verder dat je daar beter zit dan in een dubbeldekker. Meer beenruimte, meer zitruimte (grotere stoelen) en grotere tafels.quote:Op woensdag 28 februari 2007 01:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Stem tegen . Hij zit op zich wel relaxt, de stoelen zeker 1e klas zijn prima. Maar qua geluidsisolatie zijn die dingen echt niet gelijk aan V-IRM. Daarbij heeft V-IRM ook nog is luchtveren en er zitten meer reizigers per bak .
En zoals een machinist mij uitlegde, het is klote materieel. Iedere stop moet je naar buiten kijken om te kijken of je weer weg kan . Daarbij is het ook nog eens traag op gang te komen, en het is alleen geschikt voor pauzes van meer dan 4 minuten op grote stations omdat iederee ner uit en in moet. Niet zoals bij V-IRM 2 tegelijk, maar een voor een.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |