abonnement Unibet Coolblue
pi_45617006


De Rijdende Rechter is een Nederlands televisieprogramma van de NCRV, bedacht door Erik Latour. In het televisieprogramma, dat sinds 1995 wordt uitgezonden, kunnen mensen en organisaties geschillen voorleggen aan een rechter die een bindende uitspraak doet.

Bij De Rijdende Rechter wordt niet officieel recht gesproken. Beide partijen tekenen een contract waarin zij aangeven akkoord te gaan met de uitspraak van een bindend adviseur. In dit geval is dat Mr. Frank Visser, die in het dagelijks leven als rechter (vice-president) verbonden is aan het kantongerecht in Zaandam.

Veel van de voorgelegde geschillen zijn hoog opgelopen burenruzies die vaak betrekking hebben op geluidsoverlast, bomen die te dicht op de erfgrens staan, bomen die overlast veroorzaken door vallende bladeren en vruchten, schuttingen, schuurtjes en garages die niet precies op de erfgrens staan en blokkade/misbruik van het recht van overpad. Ook consumentenrecht komt vaak aan de orde.

Frank Visser brengt een bezoek aan de betreffende locatie en houdt een hoorzitting in een nabijgelegen wijkcentrum of buurthuis. Vaak heeft hij een deskundige uitgenodigd (bijv. een medewerker van het kadaster). De uitspraak volgt later in de studio.

Het programma wordt gepresenteerd door Mieke van der Weij en wordt geproduceerd door IdtV.

De Rijdende Rechter wordt elke dinsdag uitgezonden om 22.30 uur op Nederland 1

De site van De Rijdende Rechter, met alle afleveringen

Topic van 23/01/2007 (vandaag): De Rijdende Rechter
Topic van 09/01/2007: Rijdende rechter

Dit programma verdient wel een eigen topic

[ Bericht 2% gewijzigd door Piles op 24-01-2007 19:23:30 ]
  woensdag 24 januari 2007 @ 07:40:13 #2
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45621129
tvp, ik ben sinds gister fan

'Nee!! dat hekkie kupt er nie, nooit!!!'

Geniaal!
FCT
pi_45621863
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 07:40 schreef Mojave het volgende:
tvp, ik ben sinds gister fan

'Nee!! dat hekkie kupt er nie, nooit!!!'

Geniaal!
Rijdende rechter: "Het hek mag geplaatst worden, als deze altijd eenvoudig open en dicht kan. Dat is mijn uitspraak.
Oma: "Wel gotttverrrrdomme"

Gaaf programma
pi_45622255
HAHAHAHAHAA die foto met z'n hoed !
pi_45623006
Ik heb me echt gek gelachen gisteren!
Eerst van verbazing, ik dacht echt even dat het nep was, in scene gezet. Maar als je je dan realiseert dat het écht is, dat daar echt mensen naast moeten wonen, verschrikkelijk!!

Hoe kan die vrouw een normaal leven leiden? Als de koekjes in de supermarkt verplaatst zijn is ze al helemaal overstuur en wil ze nog liever dood onder de grond liggen. En dan die dochter met d'r zeikstem 'Ja het is zo moeilijk voor mams... ze kan er gewoon niet aan wennen...'

Echt ik heb nog nooit zo iets beschamends gezien als dit gisteravond
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:51:00 #6
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_45623706
Hahaha wat een vrouw was dat anders toon je even begrip voor anderen... wel goed dat die andere vrouw zo rustig bleef.
pi_45624985
pi_45625026
Ik heb alleen het einde gezien, dat was al erg genoeg.
Staat het al ergens online?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_45625102
Goed topic.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:45:45 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45625136
is er een herhaling te zien?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_45628628
Waar in brabant was dit?

Wat een blamage voor die vrouw/familie hoe ze zich gedroegen op tv.
Lachwekkend!
la taqta il-amal
pi_45629999
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:47 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Waar in brabant was dit?

Wat een blamage voor die vrouw/familie hoe ze zich gedroegen op tv.
Lachwekkend!
Het was niet in Brabant, het was in Barneveld.
pi_45631703
Ow verassend brabants accent dan van die oma
la taqta il-amal
pi_45631994
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:24 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Ow verassend brabants accent dan van die oma

"Ze mag'n me drek wegbreng'n onder de grond" is toch geen Brabants?
pi_45632390
zou wel slecht zijn als ik mijn eigen dialect niet zou kunnen onderscheiden

Laten we het erop houden dat het er in ieder geval op leek
la taqta il-amal
pi_45639631
Jezus Ik moest ook gewoon lachen toen ze zo dom begon te lullen over dat hekje Wat een aflevering

Programma is trouwens ook brilliant nagedaan in Koefnoen
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_45639674
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:45 schreef MikeyMo het volgende:
is er een herhaling te zien?
http://rijdenderechter.ncrv.nl/
Daar komt ie vanzelf op te staan

[Edit]: Nu al op uitzendinggemist.nl
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:16:36 #19
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_45643862
jemig, wat een ellende die familie.. Moeder heeft het zo moeilijk want er komt een hekje, te triest dat niemand gewoon even tegen haar zegt dat het misschien een beetje onredelijk is wat ze uitkraamt.
Als je echt van haar houdt geef je haar een keer een corrigerende rotschop zou ik zeggen
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_45643935
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:16 schreef TAV74 het volgende:
jemig, wat een ellende die familie.. Moeder heeft het zo moeilijk want er komt een hekje, te triest dat niemand gewoon even tegen haar zegt dat het misschien een beetje onredelijk is wat ze uitkraamt.
Als je echt van haar houdt geef je haar een keer een corrigerende rotschop zou ik zeggen
ja inderdaad..dit was helemaal niet de schuld van de moeder. Haar kinderen hadden haar moeten beschermen dan was er niks aan de hand geweest.
pi_45647247
Ben benieuwd hoelang dat hekje er blijft staan. Die mensen hebben zelf de rijdende rechter ingeschakeld maar ik heb het vage (nou ja vage) vermoeden dat ze zich niet aan de uitspraak zullen houden.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_45651535
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:44 schreef Adfundum het volgende:
Ben benieuwd hoelang dat hekje er blijft staan. Die mensen hebben zelf de rijdende rechter ingeschakeld maar ik heb het vage (nou ja vage) vermoeden dat ze zich niet aan de uitspraak zullen houden.
ja idd, mensen kwebbelen, heuh potje bier, mensen kwebbelen, heuh potje bier en dan kunnen er dingen gebeuren
  donderdag 25 januari 2007 @ 01:06:54 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45651604
Einde gisteren gezien/gehoord omdat ik op Pauw & Witteman zat te wachten.
Hilarisch.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45651642
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:35 schreef Thorír het volgende:

[..]

Het was niet in Brabant, het was in Barneveld.
Had 't iets met kippen te maken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')