abonnement Unibet Coolblue
pi_45673914
Die seinen op de noordelijke lijntjes zijn ook niet helemaal crashproof.Ik reed vanmiddag over de N46 en kruiste het spoor dmv een viaduct.Ik keek naar rechts en zag langs het spoor een sein dat op groen stond.Als daar een trein had gereden was het een knal geworden.Ik zag namelijk,ondanks het groene sein, een tegentrein aankomen. En ja,dat is enkelspoor.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 20:39:44 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45673960
ter hoogte van welke plaats was dat precies?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 20:44:37 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45674178
Als het op de lijn naar delfzijl tussen bedum en stedum is, dan is het vreemd. Daar zou het niet mogen gebeuren. Bij Harlingen Haven heb ik het laatst ook gezien, maar dat was geen probleem, omdat dat het eindpunt van de lijn is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45674240
ja tussen harlingen en harlingen haven kom je nooit geen 2 treinen tegen

ook zo scheel dat harlingen 2 sporig is?
pi_45674603
In Harlingen is een heel emplacement!
pi_45674612
quote:
Ik zie net dat ik dat niet gezegd had,tussen Bedum en Stedum inderdaad.Het sein staat aan de Bedum kan van de N46 en stond op groen,terwijl vanuit Bedum een trein kwam.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 20:54:52 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45674617
Heel Harlingen is niet meer dubbelsporig. Het goederenspoor is al niet meer op het hoofdspoor aangesloten. Het station heeft nog wel 2 sporen. Dit komt voort uit het feit dat er vroeger 3 diensten waren op Lw-Hlg/Hlgh. Hierbij reed de ene trein wel door naar de haven en de ander niet. Mochten er meerdere treinen naar de haven doorrijden, dan vond de kruising op Hlg plaats. Tegenwoordig rijden zijn er maar 2 diensten op deze lijn en rijden alle treinen door naar de haven. Hoe is dit bereikt? Heel erg simpel. NoordNed wilde wel meer treinen naar de haven laten rijden, maar hadden daar geen extra geld voor over. De kering in de haven was namelijk nogal lang met meer dan 20 minuten. Een mcn kwam met het idee om sneller te rijden op Lw-Hlgh en aldus geschiedde. Daarom kunnen ze nu met 2 diensten toe en rijden alle treinen door naar de haven. Nog wel leuk om te vermelden is dat de baanvaksnelheid tussen Franeker en Dronrijp of Deinum 100 km/h is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45674963
Wel grappig, maar ze gebruiken ook werkelijk bijde sporen he
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:07:27 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45675168
ja. Heb het laatst nog gezien toen ik even de GTW naar hlgh uit wilde proberen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45675687
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
ja. Heb het laatst nog gezien toen ik even de GTW naar hlgh uit wilde proberen.
ik stel voor dat ze spoor en de wissels weghalen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:22:08 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45675834
Ik vind het wel wat hebben, dat aandoen van beide perrons op Hlg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45675905
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, dat aandoen van beide perrons op Hlg
tis wel grappig, trein komt binnen,

jeugt stapt in, en rijd via mee naar haven, blijft zitten rijd terug naar harlingen,

ouderen stappen in en rijd naar leeuwarden

en op lw - Harhaven heb ik ook spurt getest :p
pi_45676015
Ja, niks weghalen! Het is al zonde genoeg dat die andere sporen niet in gebruik zijn. Er ligt een heel emplacement onder het gras. Ik stel juist voor om alles weer in gebruik te nemen, het baanvak te electrificeren en het spoor optimaal te benutten. Het één en ander is mooi te combineren met de geplande rails over de Afsluitdijk naar Amsterdam.
pi_45676105
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:26 schreef Socios het volgende:
Ja, niks weghalen! Het is al zonde genoeg dat die andere sporen niet in gebruik zijn. Er ligt een heel emplacement onder het gras. Ik stel juist voor om alles weer in gebruik te nemen, het baanvak te electrificeren en het spoor optimaal te benutten. Het één en ander is mooi te combineren met de geplande rails over de Afsluitdijk naar Amsterdam.
spoor over de afsluitdijk dan heb je bij de minste storm al een geknapte bovenleiding
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:29:41 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45676191
Niet als je het in combinatie met ophoging van de dijk verdiept aanlegt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45676204
Ja, dat is zo stom. Iedereen heen en weer naar de haven, slaat nergens op... En op de terugweg gaat men NIET weer heen en weer naar de haven om vervolgens op Centraal Station uit te stappen, echt inconsequent...

Ikzelf kom sowieso pas vlak voor dat de trein naar Leeuwarden vertrekt op het station. Mocht ik toch wat eerder zijn of de trein heeft wat vertraging, dan wacht ik demonstratief op perron 2.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:31:20 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45676282
Grapjas
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45676531
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
Niet als je het in combinatie met ophoging van de dijk verdiept aanlegt.
combinatie trein maken
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:38:09 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45676684
Hoe stel je je dat voor?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45677289
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe stel je je dat voor?
SPURT! met Diesel en Elektrische motorbak
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:55:46 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45677572
Zou dat kunnen, zo'n GTW moet 2 bakjes, waarvan de tractie per deel traject anders is? Ik denk dat het wel kan, maar of het toegelaten zal worden en/of het helemaal goed zal werken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:56:04 #223
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45677589
Voor de liefhebbers:



En nog een filmpje van de Railhopper in beter tijden:
http://youtube.com/watch?v=yP-m6itSrso
Apart geluid ma(a)k(t)en die dingen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 22:05:27 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45678173
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45678258
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
Ja daar dacht ik ook meteen aan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')