Dus Robbie Williams is volgens jou geen echte muzikant?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:20 schreef Rasing het volgende:
Dus: internet is niet slecht voor de artiesten, alleen misschien voor de Robbie Williamsen van deze wereld. De echte muzikanten komen er wel door, via MySpace of YouTube.
Dat had ik anders moeten verwoorden: voor de mega-artiesten die internet niet nodig hebben om naamsbekendheid te krijgen (zoals Robbie) is het downloaden slecht. Voor de kleine luyden is het goed. En vaak zijn die kleine luyden artistiek gezien stukken interessanter.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:23 schreef LeoLoopneus het volgende:
Dus Robbie Williams is volgens jou geen echte muzikant?![]()
Beetje het Aerosmith idee, die hebben meer 'Best Ofs' dan reguliere CD's. En bij elke CD die ze uitbrengen duwen ze er weer een bruine straal aan best ofs uit. Zwaar kansloos, diep triest, enz enz.quote:Bij veel artiesten die allang binnen zijn zie je eigenlijk dat ze elk jaar alleen maar minder en slechtere muziek produceren.
Zoiets dacht ik al ja. Misschien had je Robbie Williams in bovenstaande stukje ook beter kunnen vervangen door de Britney Spearsen (en alle andere andere "artiesten" die nog nooit een noot live gezongen hebben).quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:28 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat had ik anders moeten verwoorden: voor de mega-artiesten die internet niet nodig hebben om naamsbekendheid te krijgen (zoals Robbie) is het downloaden slecht. Voor de kleine luyden is het goed. En vaak zijn die kleine luyden artistiek gezien stukken interessanter.
Een stukje Robbie Williams kan ik soms ook best waarderen.
Ik vind het nogal ironisch als ik MTV Cribs zie, en dat ze vervolgens zeggen dat illegaal kopiëren zo slecht is..quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:33 schreef Repeat het volgende:
fuck die artiesten. ik kan echt geen medelijden met ze hebben als ze een gouden rolls royce moeten kopen ipv een platina. pleur op.
Precies. Southpark heeft hier een geweldige aflevering overquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind het nogal ironisch als ik MTV Cribs zie, en dat ze vervolgens zeggen dat illegaal kopiëren zo slecht is..
En voor de kleinere artiest kan ik me heel goed voorstellen dat hun kleinere labeltje ze meer geld geeft voor opnames van hun volgende cd en de promotie daarvan, als ze meer verkopen...quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:01 schreef peaceman het volgende:
Illegale cd's zijn schadelijk voor platenmaatschappijen en de grote artiesten. Die jankerds kunnen dan geen 26ste Porsche kopen...
Of juist minder goede muziek, omdat het toch wel verkoopt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:44 schreef Tokus het volgende:
Of voor vollere zalen, waardoor een artiest ook weer wat blijer wordt, en daardoor ook betere muziek gaat maken.
Goh en wat zeg ik over kleine artiesten in mijn post...quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
En voor de kleinere artiest kan ik me heel goed voorstellen dat hun kleinere labeltje ze meer geld geeft voor opnames van hun volgende cd en de promotie daarvan, als ze meer verkopen...
En dat zorgt in vele gevallen toch wel voor kwaliteitsverbetering, vanwege betere productie, meer tijd om nummers te schrijven/oefenen, etc etc. Of voor vollere zalen, waardoor een artiest ook weer wat blijer wordt, en daardoor ook betere muziek gaat maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |