abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 22:34:03 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43623245
hopelijk wordt het met DRGL 2007 iets beter met de 3600 en de nieuwe 3700. De splitsing van de 3600 zorgt straks wel voor meer treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 november 2006 @ 22:39:22 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43623375
Maar in ruil daarvoor ben je wel je doorgaande reizigers Dv/Zl-Ht kwijt die vrolijk via Ut gaan...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 22:42:26 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43623492
Sluiten de 3600 en 3700 dan zo slecht op elkaar aan?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 november 2006 @ 22:46:13 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43623595
Ja, je mag naar keuze ofwel in Ah acht ofwel in Nm een kwartier gaan wachten.
Gelukkig verschuift de 3500 ook wat, zodat je toch nog overstap hebt in Ht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 22:53:30 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43623833
Altijd gezellig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43624178
quote:
Op donderdag 16 november 2006 19:33 schreef Brembo het volgende:

[..]

Rechtstreeks van Aml/Hgl/Es via DV naar Zl is niet mogelijk omdat tussen Olst en Wijhe grote stukken enkel spoor zitten, Dit valt nooit te combineren met de 3600.
tussen Deventer en Olst ligt enkel spoor.tussen olst en zwolle is bijna alle spoor de laatste tijd helemaal vernieuwd en de portalen en spoordijk tussen olst en deventer zijn breed genoeg voor dubbbel spoor, dus waarom dat niet verdubbeld wordt...
bye
pi_43625010
Wat is er toch mis met een lange overstaptijd? Het is geweldig op een treinstation.
pi_43625292
Op Ut een kwartier wachttijd hebben vindt niemand erg... Kan je rustig even wat te eten halen / drinken halen...
pi_43626187
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:27 schreef Socios het volgende:
Wat is er toch mis met een lange overstaptijd? Het is geweldig op een treinstation.
Tot dat je wacht op ongeveer ieder lokaal-boemelstation (mag ook in de van Dale ). Daar is eigenlijk geen ruk te doen, maar UT-C is toch altijd wel leuk om te kijken , bij voorkeur de Burger-King. Kan je lekker de treintjes kijken .

Maar over Zwolle - Roosendaal is eigenlijk na alles wat via Amersfoort gaat de enigste verbinding naar het noorden. Dat is eigenlijk idd vreemd dat er nooit dubbelspoor tussen Deventer en Zwolle is gekomen gezien het feit dat het de capaciteit aardig vergroot en bij problemen een opvang is voor Amersfoor - Zwolle.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 november 2006 @ 00:39:15 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43626607
Soms zijn ze in Nederland onnavolgbaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:55:51 #111
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43626883
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/941016/1/151#43626187]vrijdag 17 november 2006 00:Maar over Zwolle - Roosendaal is eigenlijk na alles wat via Amersfoort gaat de enigste verbinding naar het noorden. Dat is eigenlijk idd vreemd dat er nooit dubbelspoor tussen Deventer en Zwolle is gekomen gezien het feit dat het de capaciteit aardig vergroot en bij problemen een opvang is voor Amersfoor - Zwolle.
Op zich is het niet zo'n probleem hoor, mits je treinen maar op tijd rijden. Het is regelmatig gebleken dat omleiden van de IC's naar Zl via Dv (daar kopmaken) mogelijk is.

Er zijn natuurlijk diverse alternatieven zoals Q/Hanze/interliners Lls-Zl en Amr-Lw en ietsje verder Aml-Zl en desnoods nog Aml-Mrb-Zl. En in uiterste nood kan je nog bij Vl de grens over en bij Es terug
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:56:40 #112
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43626901
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:34 schreef Peterselieman het volgende: De splitsing van de 3600 zorgt straks wel voor meer treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen
Nee hoor, dat doet ie niet. De stoptrein wordt daar opgeheven, en in plaats daarvan gaat de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen voor stoptrein spelen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:59:26 #113
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43626948
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Op Ut een kwartier wachttijd hebben vindt niemand erg... Kan je rustig even wat te eten halen / drinken halen...
Maar dat wil je ook niet elke keer. Ik stap regelmatig van/naar de NoordOost in de 800/900, en die 'aansluiting' ben je na een paar keer ook goed zat hoor. Daarom is het positief dat miv de DRGL'07 de 3500 zo'n beetje de hele dag gaat rijden, en ook in het weekend.

Mijn beste prestatie is nog altijd aankomen met de NoordOost, een compleet menu bestellen (en meenemen) bij de BK en daarna met de 3500 naar Ehv. Of in Amf uitstappen (uit Es), naar de BK (tyfuseind lopen voor de kenners) en daarna met de zelfde trein weer verder naar Ut...hoezo rijtijdoverschot? Uiteraard met alle treinen zonder vertraging.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43627061
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
bye
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 november 2006 @ 01:06:43 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43627072
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:56 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doet ie niet. De stoptrein wordt daar opgeheven, en in plaats daarvan gaat de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen voor stoptrein spelen.
We zien wel wat de NS er van bakt met de invoering van de nieuwe dienstregeling. In ieder geval zal het de eerste dagen een kleinen chaos worden, maar zal het daarna wel beter gaan denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 november 2006 @ 01:11:32 #116
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43627137
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:06 schreef Petre het volgende:
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
Als je een heel verhaal aan het typen bent voor een publiek alhier wat vrij bekend is met de verkortingen, vind ik het zonde van mn tijd om alles uit te schrijven.

Maar goed:
800 IC Haarlem-Maastricht
900 IC Haarlem-Heerlen
3500 IC Schiphol-Eindhoven
3600 S Roosendaal-Zwolle
3600 nieuw S Arnhem-Roosendaal
3700 nieuw S Nijmegen-Zwolle

Ut = Utrecht
Ost = Olst
Zl = Zwolle
Amf = Amersfoort
Ehv = Eindhoven
Es = Enschede
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 november 2006 @ 01:16:06 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43627183
Ht = Den Bosch
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 november 2006 @ 01:19:43 #118
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43627217
Eigenlijk 's Hertogenbosch (dat maakt de verkorting wat eenvoudiger te snappen).

Andere instinkers:
Gv = Den Haag HS
Gvc = Den Haag CS
Aml = Almelo
Alm = Almere
Es = Enschede
Esd = Enschede Drienerlo
Mt = Maastricht
Mtr = Maastricht Randwyk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 november 2006 @ 01:20:47 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43627228
Klp = Veenendaal de Klomp
Adh = Leeuwarden Achter de Hoven
etc.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 november 2006 @ 01:22:06 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43627237
De langste stationsnaam van nederland heeft als afkorting Lwc.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 november 2006 @ 01:23:07 #121
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43627255
Het gemakkelijkst om te onthouden is ook een station waar de plaatsnaam niet in de verkorting terugkomt: Rai
Kortste verkorting: O (Oss).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43627324
is het wellicht een idee om ook zo'n aparte pagina achter een linkje in de Op te zetten met een uitleg van de lijnen en stationsafkortingen / vaak gebruikte afkortingen?
bye
  vrijdag 17 november 2006 @ 01:29:28 #123
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43627350
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:27 schreef Petre het volgende:
is het wellicht een idee om ook zo'n aparte pagina achter een linkje in de Op te zetten met een uitleg van de lijnen en stationsafkortingen / vaak gebruikte afkortingen?
De treinnummers series staan in de treinnummerlijst van ProRail, verkortingen zijn via Somda snel terug te zoeken.

[ Bericht 9% gewijzigd door MREn op 17-11-2006 01:40:29 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43627401
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:29 schreef MREn het volgende:

[..]

De treinnummers series staan in de netverklaring van ProRail, verkortingen zijn via Somda snel terug te zoeken.
PDF alert!

maar niet iedreen die over FOK! struint en dit topic ziet weet dat te vinen ( ik zelf ook niet)..
bye
pi_43628464
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:06 schreef Petre het volgende:
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
Ben het er wel mee eens , ik zit ook regelmatig te gokken welk station het weer zal zijn, en treinseries ken ik natuurlijk helemaal niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')