tussen Deventer en Olst ligt enkel spoor.tussen olst en zwolle is bijna alle spoor de laatste tijd helemaal vernieuwd en de portalen en spoordijk tussen olst en deventer zijn breed genoeg voor dubbbel spoor, dus waarom dat niet verdubbeld wordt...quote:Op donderdag 16 november 2006 19:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
Rechtstreeks van Aml/Hgl/Es via DV naar Zl is niet mogelijk omdat tussen Olst en Wijhe grote stukken enkel spoor zitten, Dit valt nooit te combineren met de 3600.
Tot dat je wacht op ongeveer ieder lokaal-boemelstation (mag ook in de van Dale ). Daar is eigenlijk geen ruk te doen, maar UT-C is toch altijd wel leuk om te kijken , bij voorkeur de Burger-King. Kan je lekker de treintjes kijken .quote:Op donderdag 16 november 2006 23:27 schreef Socios het volgende:
Wat is er toch mis met een lange overstaptijd? Het is geweldig op een treinstation.
Op zich is het niet zo'n probleem hoor, mits je treinen maar op tijd rijden. Het is regelmatig gebleken dat omleiden van de IC's naar Zl via Dv (daar kopmaken) mogelijk is.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/941016/1/151#43626187]vrijdag 17 november 2006 00:Maar over Zwolle - Roosendaal is eigenlijk na alles wat via Amersfoort gaat de enigste verbinding naar het noorden. Dat is eigenlijk idd vreemd dat er nooit dubbelspoor tussen Deventer en Zwolle is gekomen gezien het feit dat het de capaciteit aardig vergroot en bij problemen een opvang is voor Amersfoor - Zwolle.
Nee hoor, dat doet ie niet. De stoptrein wordt daar opgeheven, en in plaats daarvan gaat de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen voor stoptrein spelen.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:34 schreef Peterselieman het volgende: De splitsing van de 3600 zorgt straks wel voor meer treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen
Maar dat wil je ook niet elke keer. Ik stap regelmatig van/naar de NoordOost in de 800/900, en die 'aansluiting' ben je na een paar keer ook goed zat hoor. Daarom is het positief dat miv de DRGL'07 de 3500 zo'n beetje de hele dag gaat rijden, en ook in het weekend.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Op Ut een kwartier wachttijd hebben vindt niemand erg... Kan je rustig even wat te eten halen / drinken halen...
We zien wel wat de NS er van bakt met de invoering van de nieuwe dienstregeling. In ieder geval zal het de eerste dagen een kleinen chaos worden, maar zal het daarna wel beter gaan denk ikquote:Op vrijdag 17 november 2006 00:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doet ie niet. De stoptrein wordt daar opgeheven, en in plaats daarvan gaat de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen voor stoptrein spelen.
Als je een heel verhaal aan het typen bent voor een publiek alhier wat vrij bekend is met de verkortingen, vind ik het zonde van mn tijd om alles uit te schrijven.quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:06 schreef Petre het volgende:
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
De treinnummers series staan in de treinnummerlijst van ProRail, verkortingen zijn via Somda snel terug te zoeken.quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:27 schreef Petre het volgende:
is het wellicht een idee om ook zo'n aparte pagina achter een linkje in de Op te zetten met een uitleg van de lijnen en stationsafkortingen / vaak gebruikte afkortingen?
PDF alert!quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:29 schreef MREn het volgende:
[..]
De treinnummers series staan in de netverklaring van ProRail, verkortingen zijn via Somda snel terug te zoeken.
Ben het er wel mee eens , ik zit ook regelmatig te gokken welk station het weer zal zijn, en treinseries ken ik natuurlijk helemaal nietquote:Op vrijdag 17 november 2006 01:06 schreef Petre het volgende:
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |