abonnement Unibet Coolblue
pi_43200515
Bron: Nu.nl
quote:
Barman mag niet drinken

DEN HAAG - Het wordt verboden voor barkeepers en ander horecapersoneel om tijdens hun werk te drinken. Minister van Volksgezondheid Hans Hoogervorst (VVD) gaat dat binnenkort regelen met een aanscherping van de Drank- en Horecawet.

Bronnen in Den Haag bevestigen de berichtgeving daarover in De Telegraaf van vrijdag. De ministerraad moet de aanpassing nog bespreken.

Om het drankmisbruik te beteugelen gaat Hoogervorst ook de verkoop van alcohol in tabakszaken, videotheken en bij drogisten verbieden. Het drinken in sportkantines zal eveneens aan banden worden gelegd.

Vergunning
Op dit moment kan een burgemeester een vergunning van een kroeg alleen totaal intrekken als er iets niet deugt. Dat is een vrij drastische maatregel die ook procedureel veel voeten in de aarde heeft.

Een schorsing, al dan niet kortdurend, van een vergunning is veel makkelijker en kan met onmiddellijke ingang worden doorgezet. Daardoor kan de burgemeester veel sneller en krachtiger optreden.

Sportkantines
Om het drankmisbruik te bestrijden wil Hoogervorst bij wet regelen dat in sportkantines alleen mag worden getapt voor leden van de betreffende club. Alleen vlak voor en na wedstrijd kunnen gasten dan nog een pilsje bestellen. Op die manier wil Hoogervorst voorkomen dat sportkantines uitgroeien tot ware cafés. Ook wil de minister verhinderen dat sportclubs hun honk verhuren voor feesten en partijen die niets met sport te maken hebben.

Breezers
De minister heeft bovendien een serie voorstellen klaarliggen voor zijn opvolger. Die regelen onder meer een verbod op Breezers bij de supermarkt en het verhogen van de minimumleeftijd voor licht-alcoholische dranken naar 18 jaar. Nu is dat nog 16 jaar.
En we hebben er weer een paar wetten bij. "Een biertje graag en neem zelf ook wat" is tegenwoordig een uitspraak die als uitlokking van een misdrijf kan worden opgevat. Een voetbaltraining van je zoon bekijken en na afloop een biertje in de kantine drinken is er ook niet meer bij, want geen lid. Je sportclub extra inkomsten bezorgen door het leegstaande honk op een dinsdagavond aan de klaverjasclub te verhuren mag ook niet meer, het wachten is nu natuurlijk op extra subsidies om die gederfde inkomsten te compenseren. En de voorstellen voor de volgende minister liggen ook al klaar. Of deze nou van de VVD, CDA, PVDA of de SP is, dat maakt niets uit, Breezers bij de supermarkt worden verboden.

Wat een land.
pi_43201609
Ik weet niet in wat voor kroegen Hoogervorst komt, maar in de meeste kroegen waar ik kom zijn de uitbaters niet erg blij als hun personeel dronken achter de bar staat. Deze plannen zijn weer van die typische symptoombestrijdingsmaatregelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_43201654
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:29 schreef Monolith het volgende:
Ik weet niet in wat voor kroegen Hoogervorst komt, maar in de meeste kroegen waar ik kom zijn de uitbaters niet erg blij als hun personeel dronken achter de bar staat. Deze plannen zijn weer van die typische symptoombestrijdingsmaatregelen.
Blijkbaar kom jij in de verkeerde kroegen en het gaat niet om dronken maar om totaal niet meer drinken.

Imo is Hoogervorst doorgeslagen maar het die met als argument gezondheid een punt, dit gaat nergens stoppen...
pi_43201830
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Blijkbaar kom jij in de verkeerde kroegen en het gaat niet om dronken maar om totaal niet meer drinken.

Imo is Hoogervorst doorgeslagen maar het die met als argument gezondheid een punt, dit gaat nergens stoppen...
Volgens dit artikel gaat het inderdaad om totaal niet meer drinken, maar ik las ergens anders dat de maatregel bedoeld is om te voorkomen dat personeel dronken achter de bar staat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_43201874
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens dit artikel gaat het inderdaad om totaal niet meer drinken, maar ik las ergens anders dat de maatregel bedoeld is om te voorkomen dat personeel dronken achter de bar staat.
Dat is namelijk ook echt iets wat zichzelf niet corrigeert tenslotte .

Regels maken om het regels maken dit.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_43201953
Ik vind het wat extreme plannen. Welk risico brengen aangeschoten barmannen met zich mee?

Ik ben er wel voorstander van dat er 1 iemand de overall verantwoordelijkheid draagt en dat deze persoon nuchter moet blijven, voor als er brand uitbreekt bijvoorbeeld.

Als je als barman niet mag drinken zit je niet op hetzelfde niveau als je klanten en volgens mij ga je je dan best wel ergeren aan al die beschonken mensen.. Ik werk zelf ook achter de bar, ben vrijwel nooit nuchter tijdens het werken, en nooit problemen mee gehad (op wat rekenfoutjes na dan, meestal in het voordeel van de klant laten we maar zeggen)
pi_43203258
Wat een poeplul die Hoogervorst. Hij is toch van de VVD, "eigen verantwoordelijkheid" enzo? Dit is nou typisch een voorbeeld van extreme overheidsbetutteling. Misschien moet Hoogervorst maar bij de NCPN aansluiten.

Niet te vergeten, dit is gewoon het criminaliseren van dingen die eigenlijk normaal zijn. Das bijna hetzelfde als je opeens roken gaan verbieden ofzo. Huppa, half Nederland kan de gevangenis in.
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:29:27 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43203365
Dat bepaal ik liever zelf, dankuwel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 4 november 2006 @ 11:12:31 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43227969
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:36 schreef Monolith het volgende:
Volgens dit artikel gaat het inderdaad om totaal niet meer drinken, maar ik las ergens anders dat de maatregel bedoeld is om te voorkomen dat personeel dronken achter de bar staat.
Jij volgens mij gaat het idd over het dronken achter de bar staan en dat vind ik wel goed want je hebt toch als personeel ook de verantwoordelijkheid van het welzijn van je klanten.

Totaal niet drinken zou ik daarnaast complete waanzin vinden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 4 november 2006 @ 11:24:34 #10
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43228171
Toch nog een goed plan van de VVD.... !!
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
pi_43231027
Ja en binnenkort moet een gezin dat bier bij de supermarkt haalt via een vergunningenstelsel aantonen dat het voor eigen gebruik is. e.e.a. volgens Hoogervorst
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
  Redactie Frontpage zaterdag 4 november 2006 @ 13:29:32 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43231080
Nog beter zou t zijn ze te verbieden wijven te versieren onder werktijd. Geef eerst je klanten de kans zo'n chick te scoren.
pi_43231491
Nog meer wetten en regels
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_43231713
Prima voorstel van de heer Hoogervorst.
pi_43231733
Alcohol bij oefeningen marine taboe
quote:
Alcohol bij oefeningen marine taboe

Mariniers en vlootpersoneel mogen voortaan geen alcohol meer drinken tijdens oefeningen, ook niet als ze in het weekend gaan stappen. Commandant der zeestrijdkrachten vice-admiraal Jan-Willem Kelder heeft dat besloten, zo heeft een marinewoordvoerder zaterdag bevestigd.

De 'drooglegging' gaat onmiddellijk in en geldt tot nader order. Aanleiding is een aantal incidenten van mariniers, waarbij alcoholmisbruik een belangrijke rol speelde. Zo misdroegen enkele tientallen mariniers zich begin oktober in een discotheek in het noorden van Noorwegen, waar ze verbleven in verband met een oefening. Ook in een discotheek in 't Harde raakten mariniers na alcoholgebruik betrokken bij een vechtpartij.

Commandant der strijdkrachten Dick Berlijn komt binnenkort met een gedragscode voor alcoholgebruik bij Defensie.
Goh.
pi_43232412
Het risicio van dronken barmannen is dat ze dubbel schrijven
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
pi_43232464
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:29 schreef SunChaser het volgende:
Nog beter zou t zijn ze te verbieden wijven te versieren onder werktijd. Geef eerst je klanten de kans zo'n chick te scoren.
Als barmannen niet meer mogen drinken zal dat ook een stuk minder worden
Big dick.
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:34:47 #18
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43232475
Je zal toch als barman zelf weten wat je drinkt?
pi_43232519
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:
En de voorstellen voor de volgende minister liggen ook al klaar. Of deze nou van de VVD, CDA, PVDA of de SP is, dat maakt niets uit, Breezers bij de supermarkt worden verboden.
En terecht.
pi_43232589
en bij de supermarkt moet je het bier terplekke opdrinken om te voorkomen dat het door de verkeerde personen word opgedronken in de thuissituatie
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:52:59 #21
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43232850
Dit land werkt me zo op mijn zenuwen.
pi_43233519
We gaan het aantal bestaande regels met 25% verminderen en het aantal nieuwe regels zal met 40% toenemen
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:36:28 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43233831
een goede krant zou nu koppen met : permanente ramadan voor horecapersoneel
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')