abonnement Unibet Coolblue
pi_46552217
Ik ontdek het topic nu pas dus ik ga eens na welke vluchten ik heb gemaakt:

Maatschappij:
Transavia
Traject:
Amsterdam - Chania ( Griekenland/Kreta)
Vertraging:
Niet dat ik me kan herinneren
Vriendelijk personeel:
Geen nare ervaringen dat ik me kan herinneren dus, ja
Lekker eten:
Het was een standaard bakje met standaard voer, niet dat het smerig was maar Jamie Oliver zou er om moeten huilen.
Entertainment:
We hadden zowel heen als terug een film opstaan. We moesten daarvoor koptelefoons aanschaffen.
Algehele indruk:
Een flinke ervaring, voor een jochie van 12 was het natuurlijk een hele happening, voor het eerst vliegen, maar goed achteraf gezien: Dol enthousiast is ook anders
Iets over de luchthavens:
Chania was/is een militair vliegveld. Dus het had niet dezelfde periekelen en de leuke winkeltjes als Schiphol heeft. In plaats daarvan zag je patrouierende soldaten.


----

Maatschappij:
Singapore Airlines
Traject:
Amsterdam - New York Newark
Vertraging:
Nee
Vriendelijk personeel:
Jazeker! Er gaat bijna niets boven aziatische vriendelijkheid. En de pakjes die ze aanhebben! Prachtig gewoon
Lekker eten:
Ook dat was simpelweg goed. Je kon kiezen uit twee maaltijden waarbij eentje de stewardess me waarschuwde dat het toch vrij pittig kan zijn.
Entertainment:
Ongehoord! Zelfs bij de goedkoopste klassen heeft de passagier een kleinschermpje in de stoel voor hem/haar waar je pakweg 30 kanalen vindt met de nieuwste films die in Nederland niet eens in de bioscoop verschenen waren. Echter wel met Singaporese ondertiteling maar dat mag de pret absoluut niet drukken! De hoofdtelefoontjes krijg je gratis bij iedere vlucht maar daarna moet je ze wel weer inleveren.
Algehele indruk:
Singapore Airlines wordt niet voor niets de beste airline ter wereld genoemd! Zwaar terecht!
Iets over de luchthavens:
Pfiew, het is niet een van de grootste luchthavens van New York, ik had daarbij ook overal het idee voor terrorist aangezien te worden terwijl ik een normale Hollandsche jongen ben. Schoenen uittrekken before boarding. Ik ben wel eens aardiger bejegend.

--------

Maatschappij:
Ryan Air
Traject:
Eindhoven - Girona, Girona - Charleroi
Vertraging:
Nee
Vriendelijk personeel:
Ja
Lekker eten:
Niets gegeten, kost veel geld voor een klein stukje
Entertainment:
Dat was mijn eigen Gameboy Advanced, verder geen vermaak.
Algehele indruk:
Precies de indruk die je bij Ryan Air verwacht, Lowbudget maar degelijk
Iets over de luchthavens:
Girona is een typesche uitwijk luchthaven, kleinschalig bijzonder is anders
Charleroi heb ik te weinig meegekregen om er een mening over te geven.


-------

Ryan Air
Traject:
Eindhoven - Ciampino Roma
Vertraging:
Nee
Vriendelijk personeel:
Ja
Lekker eten:
Niets gegeten, kost veel geld voor een klein stukje
Entertainment:
Je kon gezellig kletsen met klasgenoten en mijn boek voldeden prima[i]
Algehele indruk:
[i]Precies de indruk die je bij Ryan Air verwacht, Lowbudget maar degelijk

Iets over de luchthavens:
Ciapino is wederom een typische uitwijk luchthaven. Dat neemt niet weg dat je er nog wat kunt eten voordat je gaat vliegen. Kleinschalig maar prima. Daarbij bewijst de iata code van deze luchthaven ( CIA ) dat er wel degelijk CIA vluchten in Europa hebben plaatsgevonden en ik heb er zelfs ingezeten
pi_46552966
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:53 schreef zwahiel het volgende:
heel verhaal
klinkt eigenlijk een beetje als India Airlines

ik mag inderdaad hopen dat ze je op redelijke wijze compenseren.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:06:36 #228
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46567944
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:20 schreef Shining_x het volgende:
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
Als je tussen deze twee twijfelt gaat het ongetwijfeld om een ticket naar Bangkok. China vertrekt vanaf Amsterdam, Emirates vertrekt vanaf Dusseldorf. (Dus hangt er vanaf waar je woont of de reistijd opweegt tegen de prijs).

China Airlines heeft volgens mijn gegevens 1x een vlucht met een nieuwe boeing (op vrijdag) waar je eigen schermpjes hebt, Emirates heeft dat volgens mij in al de toestellen.
Verder vliegt China Airlines direct Amsterdam - Bangkok, met Emirates gaat dit via Dubai, dus maak je een tussenstop. Mijn ervaring met tussenstops is dat het op de heenweg niet zo heel erg is, maar je op de terugweg gauw thuis wil zijn.... als je dan 5 uur moet wachten in Dubai...

China Airlines heeft inderdaad een ehm safteyrecord waar je vraagtekens bij kan zetten, aan de andere kant op de lijn AMS - BKK - TPE is er nog nooit eentje verongelukt! (Tevens zullen vliegtuigen die op schiphol landen in principe goed worden gecontroleerd).

Al vraag ik mij dat laatste af, als Arke Fly weer eens problemen heeft met hun toestellen en een Lockheed Tristar inzetten op de vluchten naar Aruba... maar dit terzijde..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:44:25 #229
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46569309
Met Emirates maak je een tussenstop op Dubai, wat echt niet leuk is, zoals ik vorige maand ondervond. Het is er vreselijk druk, ook midden in de nacht, overal liggen mensen te slapen in de transitruimte en het is moeilijk een rustig plekje te vinden. Verder zijn de transittijden soms erg kort wat kan betekenen dat je bagage niet direct mee komt. Dit is een reëel risico!
Qua service is Emirates in orde, zeker tussen Düsseldorf en Dubai, al vliegen ze op dit traject niet altijd met de boeing 777 met het nieuwste entertainmentsysteem (soms een airbus met een oudere versie, maar wel altijd met schermpjes in de stoel en individuele keuze van films) . Als de prijs ongeveer gelijk is en DUS of AMS je niet veel uitmaakt, zou ik voor China Airlines kiezen.
It's not a lie, if you believe
pi_46569721
Even een tvp hoor, ik vind 't een geweldig topic, leest lekker weg! Van mijn kant pas in de zomer een verhaal jammer genoeg .
pi_46569732
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:20 schreef Shining_x het volgende:
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
In het begin van dit topic (#4) staan nog wat ervaringen
Ik ga met China Airlines vliegen, en ik hoop maar dat alles goed gaat (ben niet zo'n held met vliegen).

Waar ik wel heel blij mee ben is dat het dus een directe vlucht is (twee keer stijgen en landen is ook niet mijn ding ) met China Airlines.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46570174
Hey bedankt voor jullie reacties!
Ik ga naar Sydney, maar wil dus een stopover maken in Bangkok. Dus bij zowel China airlines en Emirates moet ik op de heen weg 2 stops maken. Qua prijs is het ongeveer hetzelfde. Qua afstand is schiphol en dusseldorf net zo ver (ik woon in eindhoven)
Nu dat ik dit zo lees lijkt me de service bij emirates beter, eigen schermpjes enzo, etc. Dus waarschijnlijk valt de keuze dan toch op emirates.
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:33:45 #233
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46571216
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:09 schreef Shining_x het volgende:
Hey bedankt voor jullie reacties!
Ik ga naar Sydney, maar wil dus een stopover maken in Bangkok. Dus bij zowel China airlines en Emirates moet ik op de heen weg 2 stops maken. Qua prijs is het ongeveer hetzelfde. Qua afstand is schiphol en dusseldorf net zo ver (ik woon in eindhoven)
Nu dat ik dit zo lees lijkt me de service bij emirates beter, eigen schermpjes enzo, etc. Dus waarschijnlijk valt de keuze dan toch op emirates.
Ik weet niet hoe lang je gaat en met wat voor ticket je gaat, maar met China Airlines zit er op Taipei miinmaal 1x een overstap met hotel bij, en kan je het ticket ZONDER kosten wijzigen zo vaak je wilt. Dit kan handig zijn als je voor lange tijd in Australië verblijft. (Je kan je trip nooit zo lang van te voren plannen). Hoe dat met Emirates zit weet ik niet.

Op de leg Taipei - Syndey vliegt China Airlines overigens normaliter met een Airbus met eigen schermpjes!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46581533
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je gaat en met wat voor ticket je gaat, maar met China Airlines zit er op Taipei miinmaal 1x een overstap met hotel bij, en kan je het ticket ZONDER kosten wijzigen zo vaak je wilt. Dit kan handig zijn als je voor lange tijd in Australië verblijft. (Je kan je trip nooit zo lang van te voren plannen). Hoe dat met Emirates zit weet ik niet.

Op de leg Taipei - Syndey vliegt China Airlines overigens normaliter met een Airbus met eigen schermpjes!
Ik ga voor een langere tijd ja.
Waar kan je zo'n ticket boeken?
Waar ik dat ticket van china airlines kan boeken is wijzigbaar maar dan 30 euro per wijziging. En bij emirates is dat 55 euro per wijziging.
pi_46650484
Maatschappij?
Transavia

Traject?
Amsterdam - Berlijn Tegel - Amsterdam (737-700)

Vertraging?
Het gebruikelijke op de Polderbaan aankomen en op de verste gate van de D-pier aankomen gezeur

Vriendelijk personeel?
Stewardess op de terugweg die omroep dat we bijna in Rotterdam waren, wat voor heel wat opwinding zorgde bij elkele Duitsers, maar na 2 minuten kwam ze erachter dat we toch naar Amsterdam gingen

Lekker eten?
Niks gekocht

Entertainment?
Inflight magazine + Mr.Bean op de schermpjes

Algehele indruk?
Terug veel reclame op de monitoren, incl. geluid, maar verder niks te klagen

Iets over de luchthavens?
Tegel is warm/klein/benauwend/saai
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 25 februari 2007 @ 23:37:32 #236
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46678729
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

klinkt eigenlijk een beetje als India Airlines

ik mag inderdaad hopen dat ze je op redelijke wijze compenseren.
Met die gekken heb ik in januari nog het genoegen gehad te vliegen...

Die dag begon in Havana (weer een heel ander verhaal) om naar Mexico stad te vliegen en van daar naar JFK. Ik zou met India Airlines van JFK naar LHR vliegen. Ik kende ze allemaal al maar nog niet allemaal in hetzelfde verhaaltje. Ik had echt beter moeten weten...

Na de eindeloze wachtrijen voor immigratie (ik stopte niet eens ) en de reis naar terminal 542764524765 keek ik op de check-in informatie dat voor mijn vlucht ik naar de balie moest. Dat is nooit goed nieuws... "Oh, ben je van de vlucht van gisteren? Die is gecancelled.." "Nee, van die vandaag... what gives?" "ja 4 uur vertraging" "Gvd, nou ja ik heb erger meegemaakt ik ga ff sigaretten kopen en roken" En dan kom je er achter dat ze die niet per pakje verkopen op JFK. Een Duitse tourist heeft me gered. Na 4 uur was er nog geen beweiging om te gaan boarden. Het omroepbericht vertelde dat het vliegtuig er nog niet was. Een uur later was het vliegtuig er. Het omroepbericht vertelde dat het vliegtuig er wel is maar het personeel niet. Een uur later was het personeel er ook. "We gaan nu beginnen met boarden, dit gaat ongeveer 30 min duren..." 400 Indiers in een enkele slurf een vliegtuig inkrijgen in 30 min? Dacht het niet. Nee idd niet. Met heel veel vertraging en een brak en smerig vliegtuig toch eindelijk onderweg. Eigenlijk verwachte ik het al. Ook m'n bagage is weg... Tegen die tijd maakte niets me weer uit en was gewoon blij weer thuis te zijn.

JFK
LHR
Air India

...niet de eerste keer ook... ....shame on me...
reset
  zondag 4 maart 2007 @ 11:56:09 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46900538
Maatschappij?
Click Air



Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Prijs?
¤ 60,00 all inclusief

Load factor?
Heen 42% Terug 70%



Vertraging?
Zowel heen als terug zonder vertraging aangekomen

Vriendelijk personeel?
Ze spreken vooral Spaans aan boord, Engels is slecht verstaanbaar.... Nu heb ik gelukking 2 jaar Spaans gehad, dus een drankje bestellen ging nog wel.

Lekker eten?
Op de terugweg een pineapple juice (overpriced voor 2 euro) genomen.

Entertainment?
Afgezien van een zitplaats aan het raam, (en de rest van de rij voor mijzelf), geen inflightmagazine of iets dergelijks. Een tv verwacht ik niet voor een budgetairliner, maar bij 2 uur vliegen zou een magazine opzich wel leuk zijn.

Algehele indruk?
Goed te doen. De beenruimte is overigens wel beperkt, 186 stoelen in een airbus 320 is het maximale aantal, maar gezien de loadfactor was het geen probleem omdat ik zowel heen als terug 3 plekken voor mijzelf had.

Overigens, Iberia is nu gestopt met het vliegen Barcelona - Amsterdam, en de mensen met een 'duur' ticket van Iberia mochten nu mee met Clickair (budgetdochter welke mede is van Iberia) ... Deze waren hier niet echt gelukkig mee, temeer omdat zij voor dezelfde vlucht 200 Euro betalen, en nu minder beenruimte en geen gratis inflight catering kregen.

Gezien de loadfactor betwijfel ik het of Click Air het gaat redden, want naast Clickair vliegt ook Vueling, Transvertragia, en KLM op deze route. Aan de andere kant, ze vliegen pas sinds 1 maart 2007 op Amsterdam, dus wie weet komt het nog goed.
Wel lekker weer in Barcelona trouwens 23-26 graden!

Iets over de luchthavens?
Vanaf Amsterdam vanaf de B-pier vetrokken, voor mij één van de weinige keren van Terminal 1, voordeel hiervan is dat je direct gecontroleerd wordt, en je daarna een drankje kan kopen en gewoon mee aan boord meenemen. Tevens zijn hierdoor geen wachtrijen bij de gate zelf voor security controle.
Barcelona is een mooi vliegveld, jammer dat Click Air niet aan de gate staat, maar je met bussen ernaartoe gereden moet worden, op het moment dat de deuren van de bus opengaan is het free for all, om maar als eerste aan boord te komen

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzietukker op 04-03-2007 12:03:41 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 12:22:32 #238
45833 crew  Fogel
pi_46901184
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:56 schreef ozzietukker het volgende:

Load factor?
Heen 42% Terug 70%
Zei de piloot dat, of heb je dit ergens online kunnen vinden? Lijkt me wel handig om vantevoren te weten hoe vol een vlucht gaat zijn (stampvol is vouchermogelijkheid ).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 4 maart 2007 @ 12:32:51 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46901405
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zei de piloot dat, of heb je dit ergens online kunnen vinden? Lijkt me wel handig om vantevoren te weten hoe vol een vlucht gaat zijn (stampvol is vouchermogelijkheid ).
Ik heb het nergens online kunnen vinden maar mijn eigen berekening gemaakt. Heen op Schiphol was ik wat laat. Zeg maar de laatse die nog mocht inchecken en ik was security nummer 78.
Op de terugweg heb ik het aantal aanwezigen geteld, (Je moet wat 2 uur vliegen en alleen bewolking ). Dus het laatste percentage kan iets omhoog of omlaag, omdat ik niet weet of er crew of passagiers eventueel in het toilet waren.

Maar ik ben bang dat zeker de eerste tijd deze vlucht niet overboekt zal zijn.... Aan de andere kant, ik heb geen enkel inzicht in de komende zomervluchten, want barcelona is een populaire bestemming, alleen zou ik niet meewillen als het vliegtuig vol zit, want dan is het echt krap...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:10:18 #240
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46903951
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:56 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, Iberia is nu gestopt met het vliegen Barcelona - Amsterdam, en de mensen met een 'duur' ticket van Iberia mochten nu mee met Clickair (budgetdochter welke mede is van Iberia) ... Deze waren hier niet echt gelukkig mee, temeer omdat zij voor dezelfde vlucht 200 Euro betalen, en nu minder beenruimte en geen gratis inflight catering kregen.
Iberia heeft ook geen inflight catering, en hun laagste prijzen lagen ook altijd rond de 70 euro allin... Of er met ClickAir veel veranderd is, is dus maar de vraag
  zondag 4 maart 2007 @ 14:52:58 #241
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46905281
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:33 schreef Jaguarized het volgende:
Depart: SCL - Santiago, Chile (Arturo Merino Benitez)
Arrive: MAD - Madrid, Spain and Canary Islands (Barajas)

Leg 1:
Depart: SCL 14:00 19-2-2007 Terminal: I
Arrive: MAD 6:55 20-2-2007 Terminal: 4
Flight: IB 6832 - Iberia
346 - Airbus Industrie A340-600
Operating Carrier: Iberia
Total Duration: 12 hours 55 minutes
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone

Dus die hufters van Iberia hebben wel langer de tijd gehad.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 4 maart 2007 @ 15:19:29 #242
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46906199
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef zwahiel het volgende:

[..]

hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone

Dus die hufters van Iberia hebben wel langer de tijd gehad.
Als je van Santiago naar Madrid vliegt, ga je juist vooruit in de tijd, niet terug zoals jij meent. Je vliegt namelijk naar het oosten, waar de zon opkomt en de nieuwe dag dus eerder begint. In Santiago is het 4 uur vroeger dan in Madrid. Dus de vliegtijd is van 14 uur tot 2.55 uur Chileense tijd (6.55 Madrid-tijd) = 12 uur en 55 minuten. Al die sites hebben het dus goed en jij hebt het fout.
It's not a lie, if you believe
  zondag 4 maart 2007 @ 16:17:52 #243
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_46908215
Tijdverschil neem ik nooit mee in de reistijd. Dan zou een enkeltje NZ ineens met 12 uur worden verlengd...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46964331
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef zwahiel het volgende:

[..]
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone
Er worden ook 4 uur bijgeteld in dat schema van Jaguarized:

Depart: SCL 14:00 + 12 hours 55 minutes duration = 26.55 = 2.55 AM (in SCL) + 4 uur tijdsverschil =

Arrive: MAD 6:55

De 12 hours 55 minutes kloppen volgens mij wel.
pi_46964366
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:16 schreef Mojave het volgende:
[..]
Check, dat zou goed kunnen.
Alleen zien ze de delay aankomen al uren van te voren. Bij ons is het zo dat we dan worden gebeld en thuis / in 't hotel kunnen blijven zodat onze dienst later begint...
Volgens het originele verslag (dat hier en daar wat dubieus begint te klinken) werd er al ingechecked, dus het bericht van de delay had SCL kennelijk niet bereikt en dus mogelijk de crew ook niet?

Maar even een vraag los van dit alles: als je als crewmember zijnde thuis of in het hotel wordt gebeld dat er 12 uur vertraging is; wat doe je dan? Opnieuw slapen wordt lastig als je net wakker bent. Aan de andere kant wil je ook geen aktieve dag, wetende dat je over 12 uur een periode van 12 uur moet werken. Je weet dan dat je de komende 24 uur wakker bent. Lijkt me niet prettig.
  Moderator zondag 11 maart 2007 @ 20:47:56 #246
45833 crew  Fogel
pi_47167593
# Maatschappij?
KLM

# Traject?
Trondheim-Amsterdam-Wenen
Waarvan TRD-AMS operated by KLM Cityhopper en AMS-VIE operated by KLM Cityhopper in een vliegtuig wat van de Transavia gehuurd was.
VIE-AMS was gewoon KLM en AMS-TRD KLM Cityhopper.

# Vertraging?
Trondheim-Amsterdam 10 minuten te vroeg
Amsterdam-Wenen ruim een halfuur te laat vertrokken maar wel op tijd geland
Wenen-Amsterdam op tijd
Amsterdam-Trondheim iets te vroeg geland, zelfs met een bezoek aan de arrival tax-free shop was ik het vliegveld al af voor de routetijd van die vlucht.

# Vriendelijk personeel?
Ze waren allemaal vriendelijk. Het personeel op de vlucht AMS-VIE was van de Transavia en ze waren een beetje in de war leek het, maar vriendelijk waren ze wel.

# Lekker eten?
Op de eerste vlucht was een Fokker 100 ingezet ipv een Fokker 70 (dat had er vast mee te maken dat de eerste vlucht van die dag nog aan de grond stond en dat die mensen ook mee moesten). Aangezien rij 4 bij de F70 economy is en bij de F100 europe select, kreeg ik op deze vlucht de service van europe select! Het eten is iets 'netter', je krijgt warme broodjes, het beleg is apart verpakt en je krijgt een dessert erbij.
Op de andere drie vluchten alleen de standaard broodjes/sandwiches.

# Entertainment?
Op de eerste vlucht een krant, op de Transavia vlucht Mr Bean op kleine schermpjes en op de terugweg alleen de Holland Herald (en op de laatste vlucht een kotsende vrouw op de stoel achter me).

# Algehele indruk?
Gewoon goed, zoals het hoort. Alleen wel vaag dat die ene vlucht dus met een Transavia toestel en personeel uitgevoerd werdt.
(en roze/licht rode cityhopper hoofdsteundingetjes zien er niet bepaald goed uit op de Transavia-groene stoelen)


# Iets over de luchthavens?
Trondheim en Amsterdam, zie mijn eerdere posts.
Wenen is erg overzichtelijk en netjes opgezet. Wel waren de tax-free shops al gesloten bij aankomst (20u) en nog niet open bij vertrek (0640). Geen probleem voor mij want ik was toch niks van plan te kopen, maar vond het vreemd dat ze zo vroeg sloten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_47190984
Maatschappij?
KLM

Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Vertraging?
Heen weg geen.
Terugweg was er net op 28 Juli een grote staking, Ground Staff had de landingsbanen met pushback trucks etc. geblokkeerd. Er kon geen een vliegtuig meer vertrekken of aankomen. Het was echt een zooitje daar binnen, het rode kruis deelde water en broodjes uit. Het stonk er naar zweet van de vele mensen en het was er erg benauwd door de drukte. Er waren alleen maar half Engels/Spaans sprekende medewerkers van KLM en kregen dus onduidelijk een nummer van KLM. Deze bleek volledig in het spaans te zijn dus daar hadden we niets aan.
Wij hebben toen een taxi naar Blanes gepakt (110 euro een enkeltje!) en zijn we daar een nacht langer in ons hotel verbleven. Ik had contact gehad met KLM en de eerst volgende vlucht waar 5 plaatsen vrij waren was pas over 2 weken! De dag erna weer gebelt, en ze zeiden dat we naar het vliegveld moesten komen toen hebben we 2 personen naar het vliegveld laten gaan en die zouden proberen op de vlucht van die dag te kunnen komen. Later in de middag rond een uur of 4 kregen we een belletje dat er misschien nog plaats was. Wij dus met de taxi wederom naar het vliegveld naar Barcelona, waar het echt niet leuk was om te zijn. De erge stank, boze mensen en zelfs enkele huilende mensen. Sommige jongeren hebben noodgedwongen buiten moeten overnachten omdat ze simpelweg na de vakantie geen geld meer hadden voor een hotel. Een enkeling had een bon van KLM van 5 euro gekregen de rest helemaal niets. Wij hadden ook 0,0 service van KLM gekregen, zelfs geen voedselbonnetje. Wij stonden al een paar uur in de rij, en er werd een soort 'loting' gehouden wie er mee kon. Wij waren als eerste eruit geloot en we waren dus als de bliksem naar de gate gelopen, en daar stond een 777-200 van KLM op ons te wachten . Daar aangekomen hebben we nog 2 uur aan de grond gestaan, toen de piloot toch maar besloot weg te rijden ook al stonden er nog baggage karretjes met baggage. Uiteindelijk toch die nacht aangekomen op schiphol, en je raad het al de baggage stond nog in Barcelona . We hebben ons adres bij KLM afgegeven en die dag erna werd onze baggage thuis afgeleverd.
We hebben een klacht ingedient bij onze verzekering en we hebben het geld van de hotels en de taxi etc. vergoed gekregen (de verzekering zei nog in Spanje: maak er geen 2e vakantie van (WTF, het is al erg genoeg om hier in deze hel te blijven zitten)). En we kregen van AENA nog eens ong. 250 à 300 euro vergoed dus uiteindelijk konden we nog een 2e vakantie voor niets naar Mallorca boeken van dat geld .

Vriendelijk personeel?
Zoalsa KLM altijd vriendelijk.

Lekker eten?
De bekende sandwich en een glaasje cola.

Entertainment?
Alleen het magazine, maar het was maar een korte vlucht.

Algehele indruk?
Zeer slecht, KLM had veel beter voor haar passagiers kunnen zorgen met wat voedselbonnen of een overnachtingsplek. Transavia reizigers kregen een busreis naar Girona waar ze alsnog naar Nederland konden. De heenweg was gewoon in orde.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam zoals gewoonlijk, Barcelona was de terugweg een hel.

Een filmpje van de toestand die daar was: http://www.youtube.com/watch?v=pjCFoARoFsU

Hier nog een uit Januari:

Maatschappij?
Germanwings

Traject?
Cologne/Bonn - Vienna - Cologne/Bonn

Vertraging?
Geen

Vriendelijk personeel?
Ja, alleen het personeel lette op de heenweg niet eens of de gordels wel vastgemaakt werden. Dat vond ik wel een klein slordigheidje.

Lekker eten?
Niet echt eten, wat te drinken en een muffin gehaald. Erg duur maar smaakte wel goed zat .

Entertainment?
Een magazine, was een korte vlucht dus dat was voldoende.

Algehele indruk?
Erg goed voor het geld, als je als eerste instapt kun je gewoon op de 1e rij gaan zitten waar ik de heenweg mijn voeten gewoon helemaal uit kon strekken . Terug weg ook op rij 1, maar daar zat wel een schot maar desalniettemin een goede beenruimte.

Iets over de luchthavens?
Köln-Bonn is een kleinere luchthaven en rustig, het is erg relaxed en er staan geen lange rijen. In Wien was het vliegveld gewoon degelijk. Op beide vliegvelden was niet zo heel veel te beleven.
  maandag 12 maart 2007 @ 16:21:57 #248
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47194800
Ligt het nou aan mij of heb ik dat verhaal van die 777 in BCN eerder gelezen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47197428
Ik wist dat ik er al een keer een trip report van gemaakt, maar dat was toch niet op FOK? .
pi_47197995
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:28 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik wist dat ik er al een keer een trip report van gemaakt, maar dat was toch niet op FOK? .
=> Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3

Maar nu weten we tenminste hoe het afgelopen is met de verzekering enzo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')