abonnement Unibet Coolblue
pi_40118868
Dat het schadelijk is voor de auto weet ik wel, maar is het erg als ik dat ongeveer 10 km heb gedaan, en niet buitensporig veel geremd heb?

Alvast bedankt

pi_40118994
Als de handrem het nog steeds doet is er niks aan de hand.
  maandag 24 juli 2006 @ 00:13:26 #3
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_40119005
Haha, heb ik ook eens gehad. Ik wou een auto hebben, en ik mocht een auto van mijn oom hebbe... een oude auto die nog bij hem thuis stond.

Dus ik ermee wegrijden... blijkt 10 km verder ongeveer dat de handrem er nog op zat. Ik moest gaan tanken en ik zag opeens rook van die banden komen... en toen merkte ik het op.

Daarna ree ik verder na het tanken, en een paar keer kon ik geeneens remmen terwijl er een auto die voor me reed remde... gelukkig sloeg hij op tijd af, anders zat ik er bovenop
En daarna had ik het nog een paar keer dat hij niet (goed) remde.

Maar toen die afgekoeld was was het wel weer goed gelukkig maar een maandje later was hij al kapot , er was ingebroken in de auto toen ik op vakantie was en helemaal vernield... dus ja.

Gelukkig heb ik al lang een andere auto
Zo niet, dan toch...
pi_40119035
Volgens mij is het wel behoorlijk schadelijk, laatst stopte er iemand naast me bij het stoplicht en toen stapte die gast uit om naar z'n wielen te kijken, waar allemaal rook af kwam. Had dus hetzelfde gedaan als jou
pi_40119084
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:14 schreef babba het volgende:
Volgens mij is het wel behoorlijk schadelijk, laatst stopte er iemand naast me bij het stoplicht en toen stapte die gast uit om naar z'n wielen te kijken, waar allemaal rook af kwam. Had dus hetzelfde gedaan als jou
Ik heb niks gemerkt eigenlijk

De eerste keer dat ik het vergeet, krijg je ervan als je moe bent
  maandag 24 juli 2006 @ 00:23:27 #6
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_40119294
Ik gebruik de handrem nooit... echt nooit!

Zet hem altijd in de versnelling... en hellingtrekken doen we met de voetrem. Allemaal automatisme geworden
Nobody likes us.We Don't Care
  maandag 24 juli 2006 @ 00:24:08 #7
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_40119316
als ik jou was zou ik toch maar eens voor nieuwe remblokjes gaan kijken... die zullen nu wel ver versleten zijn...

als is het maar uit voorzorg!
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_40119371
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:23 schreef FCDB het volgende:
Ik gebruik de handrem nooit... echt nooit!

Zet hem altijd in de versnelling... en hellingtrekken doen we met de voetrem. Allemaal automatisme geworden
Ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs hé
  maandag 24 juli 2006 @ 00:25:57 #9
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_40119386
Er reed er laatst nog eentje voor me waar de rook vanaf kwam.
pi_40119393
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:24 schreef RecomServ het volgende:
als ik jou was zou ik toch maar eens voor nieuwe remblokjes gaan kijken... die zullen nu wel ver versleten zijn...

als is het maar uit voorzorg!
Denk dat ik dat maar doe ja
pi_40119428
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:25 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs hé
En over rode lampjes op het dashboard heb je niets geleerd bij je rijlessen?
  maandag 24 juli 2006 @ 00:28:32 #12
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_40119482
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:26 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

En over rode lampjes op het dashboard heb je niets geleerd bij je rijlessen?
Hij kent de rode lampjes alleen ergens anders van...
Zo niet, dan toch...
pi_40119512
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:26 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

En over rode lampjes op het dashboard heb je niets geleerd bij je rijlessen?
Heb vandaag zo'n 200 km gereden, op het strand gelegen, verder nog gevoetbald. En dan om 23:00 uur naar huis. En ja ik zag een rood lampje branden, helaas was dat pas toen ik net thuis was
pi_40119528
Hoeveel koste nieuwe remblokjes?
pi_40119567
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:08 schreef Knoekie het volgende:
Dat het schadelijk is voor de auto weet ik wel, maar is het erg als ik dat ongeveer 10 km heb gedaan, en niet buitensporig veel geremd heb?

Alvast bedankt

Mja wij hebben een keer ongeveer die afstand gereden en het begon te stinken maar ze hebben er nooit opmerkingen over gemaakt bij APK's of grote beurten dus het zal wel goed zijn geweest.
pi_40119579
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:29 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Heb vandaag zo'n 200 km gereden, op het strand gelegen, verder nog gevoetbald. En dan om 23:00 uur naar huis. En ja ik zag een rood lampje branden, helaas was dat pas toen ik net thuis was
Als het nou nog klaarlichte dag was kon ik me het nog voorstellen maar als je dat in het donker over het hoofd ziet
pi_40119591
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:23 schreef FCDB het volgende:
Ik gebruik de handrem nooit... echt nooit!

Zet hem altijd in de versnelling... en hellingtrekken doen we met de voetrem. Allemaal automatisme geworden
Ik heb liever een kapotte handrem dan een kapotte versnellingsbak......Ik haat de mensen die dat doen,helemaal als ze het doen als het niet hun eigen auto is...Ga je starten schiet je in ene vooruit op de startmotor!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_40119610
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:31 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Als het nou nog klaarlichte dag was kon ik me het nog voorstellen maar als je dat in het donker over het hoofd ziet
Ik kijk nooit naar het dashboard
pi_40119623
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:31 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Ik heb liever een kapotte handrem dan een kapotte versnellingsbak......Ik haat de mensen die dat doen,helemaal als ze het doen als het niet hun eigen auto is...Ga je starten schiet je in ene vooruit op de startmotor!
Dat doet mij vader ook altijd
pi_40119633
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:31 schreef Sessy het volgende:

[..]

Mja wij hebben een keer ongeveer die afstand gereden en het begon te stinken maar ze hebben er nooit opmerkingen over gemaakt bij APK's of grote beurten dus het zal wel goed zijn geweest.
Wat voor auto was dat?
pi_40119645
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:31 schreef Sessy het volgende:

[..]

Mja wij hebben een keer ongeveer die afstand gereden en het begon te stinken maar ze hebben er nooit opmerkingen over gemaakt bij APK's of grote beurten dus het zal wel goed zijn geweest.
Het verschilt ook nog eens of je achter schijven heb met aparte trommeltjes voor de handrem of gewoon trommels.
pi_40119646
Je merkt toch wel dat je auto op de handrem staat als je probeert weg te rijden? De auto zou dan op zijn minst minder hard optrekken en je zult de koppeling ook niet zo snel op kunnen laten komen. Ik zet mijn auto overigens altijd in de versnelling.
pi_40119665
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:23 schreef FCDB het volgende:
Ik gebruik de handrem nooit... echt nooit!

Zet hem altijd in de versnelling... en hellingtrekken doen we met de voetrem. Allemaal automatisme geworden
Lang de koppeling inhouden is ook niet gezond hoor. (als je lang moet wachten voor een stoplicht dus, ofzo)
pi_40119678
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:33 schreef The_Terminator het volgende:
Je merkt toch wel dat je auto op de handrem staat als je probeert weg te rijden? De auto zou dan op zijn minst minder hard optrekken en je zult de koppeling ook niet zo snel op kunnen laten komen. Ik zet mijn auto overigens altijd in de versnelling.
Ik merk 't ook niet hoor. Ligt er denk ik ook wel aan hoe ver je hem omhoog hebt getrokken.
pi_40119682
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:31 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Ik heb liever een kapotte handrem dan een kapotte versnellingsbak......Ik haat de mensen die dat doen,helemaal als ze het doen als het niet hun eigen auto is...Ga je starten schiet je in ene vooruit op de startmotor!
Laat die mensen dan maar snel hun rijbewijs inleveren, je hoort gewoon de koppeling in te trappen tijdens het starten.
De status 'bagger-user' voorbij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')