abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 januari 2003 @ 19:15:12 #26
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_7859427
quote:
Op zondag 12 januari 2003 14:13 schreef _Alien_ het volgende:
-edit- *gaap*....sorry, ik zit neit echt op te letten, ik zie dat je allang bent geweest -edit-
Sterker nog die foto heb ik in December genomen, dat was mijn tweede trip in 2002 naar Laos

Maar het is een langlopend topic en misschien wel informatief voor de mensen die nog willen gaan!

Explore the World
  dinsdag 11 februari 2003 @ 11:21:40 #27
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_8407145
Brrr. hier krijg ik toch wel een beetje de rillingen van (in december zat ik in de bus op dezelfde route 13).

Police in Laos hunt for gunmen after 12 people killed in bus attack
05:26 AM EST Feb 10

VIENTIANE, Laos (AP) - Security forces on Friday were hunting for the gunmen who ambushed a public bus and other vehicles on a major Laotian road, killing at least a dozen people including two foreigners.

The motive for Thursday morning's attack, as well as the identity of the attackers, remained unknown. Authorities didn't release the identities of the two western victims, but the Swiss Foreign Ministry in Bern confirmed that one of the victims was a Swiss woman in Laos as a tourist.

Diplomats in Vientiane had earlier reported that the other foreign victim was Canadian but Reynald Doiron, a spokesman for the Foreign Affairs Department in Ottawa, said that was not the case.

"We know he is not Canadian," Doiron said Friday.

The official Vientiane Times reported Friday that 12 people were killed in the ambush on Road 13, less than five kilometres north of Vang Vieng, a popular tourist destination. Vang Vieng is about 170 kilometres north of the capital, Vientiane.

The newspaper said dozens of Laotians were seriously wounded in the attack when the gunmen shot up a crowded bus, a pickup truck, a motorized three-wheeled vehicle called a tuk-tuk and a tractor. The westerners who were killed were riding bicycles, local officials said.

The tractor driver, identified as Seng Oudone, told the newspaper: "I saw about 20 people firing guns. I was shot in the chest and in the left arm and I jumped out of my tractor and hid in a waste water pipe beside the road."

A government official said on the day of the attack that robbery was not suspected.

But the Vientiane Times on Friday quoted local officials as saying they believed the gunmen were motivated mainly by robbery, adding that they stole from the dead and wounded bus passengers.

Foreign diplomats said the attack could have been carried out by disgruntled soldiers angry at not being paid for several months. Members of the Hmong ethnic minority community avenging an attack on their village by government forces might also have been responsible.

Hmong rebels have been fighting from remote mountainous regions of the country against the Laotian regime since it came to power in 1975, but resistance has waned over the last decade, and accounts of their activities are impossible to verify.

Laos, one of Asia's poorest countries, is a single-party communist state.

Explore the World
pi_8407180
Terecht dat je hier kriebels van krijgt. Tis ook niet niks als je dat leest.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 12 februari 2003 @ 17:09:44 #29
9098 _Alien_
Leef je droom
pi_8439553
Wow...daar heb ik ook gereden achterin een songthauw...
we hebben toen in Vang Vieng overnacht, op weg naar Luang Prabang
Erg jammer dit. Zeker omdat het toerisme hierdoor een flinke kwauw krijgt.

Ik weet nog wel dat ik destijds gewaarschuwd werd voor geweldadige overvallen.

  maandag 5 januari 2004 @ 09:06:30 #30
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_15973853
Zojuist aangekomen in Siem Reap, op naar de eerste tempel zonsondergang!! Ik zal snel wat foto's posten, al ben ik de komende drie dagen waarschijnlijk nog wel even zoet met de heeren van Angkor.
Laos was overigens ook geweldig, Cambodja doet me er qua armoede & vriendelijkheid erg aan denken. Overigens nauwelijks veiligheidsproblemen gehad, wel veel geweren gezien en sporen van het recente gruwelijke verleden.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_20163639
* thomas26 geeft een kickje aan dit topic





If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_20165806
Uit het Thailand topic
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Overland kun je alleen van Ho Chi Min City naar met de bus naar Phnom Penh (Cambodja), of, en dat is leuker: ga naar Chau Doc en neem van daar uit de boot naar Phnom Penh. Chau Doc is een erg leuk plaatsje, en ik kan je een guesthouse aan de rand van het stadsplein aanraden. Leukste plein in Azië

Van Phnom Penh kun je overland globaal op twee wijzen naar Thailand (overland).
1. Naar het zuiden (Sihanoukville) en dan per boot naar Krong Koh Kong. Van daar kan je naar Thailand (Hat Lek).
2. Tweede route is van Phnom Penh naar Battambang (per bus; redelijke weg). Van Battambang per boot naar Siem Reap (hele mooie boottocht). Van Siem Reap naar Poipet en van daar verder Thailand in.
Of direct per boot van PP naar Siem Reap, en dan per bus naar Poipet.
Of per bus van PP naar Siem Reap (aan de noordkant van Tonle Sap): lange rit, eerste deel weg-welke-weg?, vanaf Kompong Thom perfecte weg. Kompong Thom is trouwens ook een leuke tussenstop

Ik kan je Battambang/Siem Reap erg aanbevelen, en Sihanoukville een stuk minder. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je hebt.

Ho Chi Min City - Phnom Penh is 1 erg lange dag per bus, via Chau Doc is het 1 redelijke dag per bus + 1 dag per boot.

Phnom Penh - Sihanoukville - Krong Koh Kong - Thailand is twee dagen. De bus van PP naar Sihanoukville is slechts een uurtje of drie, als je de vroege bus neemt ben je op tijd om de boot naar Krong Koh Kong nog te halen (die gaat 's middags). Als je aankomt zul je waarschijnlijk niet op tijd zijn om de grens te halen, dus waarschijnlijk één nachtje overnachten in één van de minst gastvrije stadjes van Cambodja. Pas op je spullen, kijk goed uit, en neem niks voor waar aan En ga eten bij de Vietnamees, reuze aardige familie

Phnom Penh - Battambang is één dag per bus (7 uur). Boot van Battambang - Siem Reap is één dag (5 uur). Alternatief is natuurlijk de fast boat van Phnom Penh naar Siem Reap, dan bespaar je één dag. Van SIem Reap naar Thailand moet ook binnen een dag kunnen, maar dat hebben we niet uitgeprobeerd.

Ga je in Cambodja met de bus: wij hebben de beste ervaringen met de aardige en deskundige mensen van Ho Wah Genting, en mindere met Capitol Guesthouse. De bootdienst tussen Vietnam en Phnom Penh is trouwens een samenwerking van Capitol Guesthouse (Cambodja) en Sinh Café (Vietnam).

Als je geïntereseerd bent in verder info, ik kan je voor beide routes nog wel wat praktische tips geven (hotels, adressen etc.). Mail tzt maar

PS: alle reistijden zijn gebaseerd op goed weer & heel blijvende voertuigen
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
  zaterdag 26 juni 2004 @ 14:50:58 #33
78097 frank303
Niks teveel gezegd
pi_20203850
Hehe zeker goed om die verhalen te lezen. Heb net mn eigen ticket bevestigd. 25 october om 18.30 naar Hanoi, met overstap Frankrijk en Bangkok. 19.40 aankomst. Mijn vader, broer en zus zijn dan al om 13.00 geland. Jammergenoeg niet op dezelfde vlucht Dat komt doordat zij na een maand retour vliegen vanuit Ho Chi Minh, en ik nog twee maanden langer blijf en terug vlieg vanuit Bangkok! Mn eerste plan was om alleen te gaan vanuit Thailand naar Laos/Vietnam/Cambodja. Nu dus vanuit Vietnam via Cambodja naar Thailand.
Laos nog even over nadenken ivm tijd. Namenlijk, 1 maand voor Thailand en 1 maand voor Cambodja/Laos, of alleen Cambodja en dan anderhalve maand Thailand? Ik weet het nog niet. In iedergeval lijkt het mij fantastisch om via Phnom Penh en Siem Reap met de boot naar Thailand te trekken. (zie verhaal hierboven!). Nogmaals, ik zal nog wel even bezig zijn alle verhalen te lezen, maar ik krijg nu een behoorlijk idee van de mogelijheden! Bedankt
  woensdag 22 september 2004 @ 08:32:56 #34
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22122535
Klein kickje,

Ik ga zaterdag voor 6 dagen naar Cambodja. Phnom Penh en Seam Reap (Ankor). Als ik terug ben zal ik wel wat foto's posten (heb aardig wat geheugen voor mijn digicam gekocht )
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:11:37 #35
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22390019
Hier ook mijn reisverslagje en foto's maar even plaatsen.

Komtie!
Mijn moeder was dus op bezoek in Singapore en samen zijn we naar Cambodja gegaan, gevlogen naar Phnom Penh, daar onze driver ontmoet. Iemand die voor een weeshuis werkt en zo geld verdiend voor dat weeshuis (dus ook nog een verantwoorde vakantie ). Hij raadde aan om eerst Seam Reap (Ankor Wat) te doen en daarna een paar dagen Phnom Penh.
We zijn dus meteen doorgereden naar Seam Reap, een rit van zo'n 320 kilometer, waar we 5 uur over gedaan hebben. Sinds niet al te lang ligt er een goede asfaltweg tussen de twee steden. Maar reken niet op een A2, geen strepen op de weg, wagen met ossen, heel veel brommers en scooters, honden, koeien die liggen te slapen naast de weg..





Maar een geweldige omgeving, het deed me eigenlijk nog wel aan Nederland denken, veel water, vlakke groene velden, alleen is het hier geen gras, maar rijst...



's Avonds in Seam Reap aangekomen, aardig wat bedelaars (onder andere landmijn slachtoffers). De volgende dag zijn we naar het tempelcomplex gegaan. Het was regentijd en dus niet erg toeristisch. Trouwens amper regen gehad.



De tempels zijn erg mooi, groter, en beter bewaard dan ik dacht. Een indruk:













De dag daarna (dag 3) hebben we ook rond de tempels doorgebracht, op dag 4 zijn terug gereden naar Phom Penh. Wederom prachtige landschappen, tijdens de rit ergens gestopt om te eten.



Phnom Penh is een chaotische vuile stad


Dag 5 was een depressieve dag, waarop we naar de Killing Fields zijn geweest


Daarna naar S-21, een middelbare school die omgebouwd werd tot een gevangenis, waar mensen gefolterd werden.





De laatste vollle dag in Phnom Penh zijn we naar het Nationale museum en het koninklijk paleis geweest, een groot contrast met de dag ervoor.





Wederom een contrast, we zijn naar een vuilnisbelt geweest, waar mensen 'waardevolle' dingen tussen het vuilnis zoeken, papier, plastic, whatever, erg triest



De dag erna zijn we teruggevlogen naar Singapore... Een flinke ervaring rijker...
pi_22390996
Nog een keer herkenbaar!
Mooi/indrukwekkend land he?!
  maandag 4 oktober 2004 @ 15:40:45 #37
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22397114
Ontzettend indrukwekkend, heel blij dat ik er geweest ben. Ik stel nu ook de gemakken van Singapore meer op prijs
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:17:37 #38
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27534634
kick.
Ik wil waarschijnlijk ook naar Cambodja & Laos, en dan aanvliegen via Bangkok. Iemand ideeen wat het vervoer kost en hoelang dat duurt?
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:14:20 #39
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_27570713
Vervoer:

Ticket AMS-BKK met China Airlines of EVA ivm aankomsttijd.
Daarna doorvliegen naar Udon Thani met een binnenlandse vlucht in Thailand (thai airways of Asia Air).
Vandaar met de bus naar Vientiane
Explore the World
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:51:01 #40
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31355864
Weet niet of je al geweest bent, maar je kan vanaf BKK ook met de bus naar Cambodia (Siem Reap) voor ongeveer een tientje (euro). Is een busreis van 10+ uur over de meest gare wegen in de geschiedenis van de mensheid, maar daarna heb je wel mooie verhalen om te vertellen Vanuit Cambodia kan je doorsteken naar Lao met bus
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_31357740
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:51 schreef Moitessier het volgende:
Weet niet of je al geweest bent, maar je kan vanaf BKK ook met de bus naar Cambodia (Siem Reap) voor ongeveer een tientje (euro). Is een busreis van 10+ uur over de meest gare wegen in de geschiedenis van de mensheid, maar daarna heb je wel mooie verhalen om te vertellen Vanuit Cambodia kan je doorsteken naar Lao met bus
Ik dacht dat er in Cambodia geen enkele bus reed noordelijker dan Kratie, en de grensovergang van Cambodia naar Laos niet overland kan, maar alleen over de Mekong. En dat met de nodige steekpenningen.

Noordelijker dan Kratie rijden dacht ik alleen bonerattlers, of kwalificeert zo´n door iedereen afgedankte pick up ook als bus? Gebruikelijker is van Kratie naar Stung Treng met de boot te gaan (buiten het regenseisoen kan overland ook). En van Stung Treng met de boot naar Loas.

Maar Cambodia verandert snel.

Is er inmiddels een bus die deze ellende aan kan?

Pakweg anderhalf jaar geleden waren de busdiensten in gebruik
Phnom Penh - Siem Reap (via Kompong Thom)
Phnom Penh - Battambang
Takeo - Pnhom Penh (aanrader; geen toerist in zicht, in tegenstelling tot de andere routes)
Phnom Penh - Sihanoukville
Ik dacht dat er ook nog een dienst tussen Kratie en Phnom Penh was (via Skuon), maar heb daarvan geen gebruik gemaakt.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:25:28 #42
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31358523
Oh, je hebt helemaal gelijkt, geen vaste buslijnen naar het noorden van Cambodia. Het zou e.v.t. zo kunnen ja
quote:
A semi-official border crossing that is sometimes open, sometimes closed. At present, it has been open several months. Ask at your guesthouse for current status. From Phnom Penh, taxi or bus to Kampong Cham. From Kampong Cham, take the ferry to Stung Treng (20,000R, 4 hrs). The road from Stung Treng to the border is poor, requiring an isolated, uncomfortable 3-5 hour, $20 mototaxi ride. Preferably, river ferries to the border depart Stung Treng once or twice a day. $5, 1 1/2-3 hours. Expect an additional $5 ‘fee’ for the Cambodian border guards. On the Lao side, take a taxi to Pakse. 2 hours
Volgens mij is het wel een stuk gemakkelijker om SiemReap/PP vlucht te boeken naar Vientiane
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:34:34 #43
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31358616
Het kan op zich wel, hangt er een beetje vanaf hoe avontuurlijk je ingesteld bent he
quote:
As far as I know the Cambodia/Laos border crossing has been open for at least three years, and lots of travellers have come through it. Regarding Siem Reap to Kratie: you do not have to go all the way to PP, although a large portion of the route would be backtracking. Why don't you go from PP to Battambang, take the boat from Battambang to Siem Reap, then take a bus/taxi from Siem Reap to Kompong Cham and from there to Kratie/Stung Treng? The boat trip is a very nice one and you're making a loop rather than backtrack.
Maareh Dinosaur, waar ben je allemaal geweest in Lao/|Camb? Heb zelf rondje gemaakt vanaf bangkok naar SiemReap -> PP --> Siannoukville --> en vandaar Vietnam van zuid naar noord doorgereist en van Hanoi doorgevlogen naar Vientiane. Vooral in Lao niet zo heel veel gedaan. Land is zo supermooi, en mensen zijn ZO relaxed. Echt een verademing na drukte in Vietnam. Maar goed, na tien twaalf dagen alleen natuur heb ik het opzich ook alweer gezien en ben ik altij wel weer toe aan een beetje stad
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_31378803
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:25 schreef Moitessier het volgende:
Volgens mij is het wel een stuk gemakkelijker om SiemReap/PP vlucht te boeken naar Vientiane
er hangt me bij dat Bangkok Airways aardige vluchten vanaf Siem Reap heeft.
Vluchten rechtstreeks van Cambodja naar Laos (eigenlijk alle vluchten rechtstreeks naar Laos) zijn vrij prijzig.

Wel een leuke optie is een binnenlandse vlucht van Siem Reap naar Banlung. Helemaal in de rimboe van het noordoosten van Cambodja. Dan zit je vlak bij de Lao - grens.
We hebben dat geprobeerd te regelen in Siem Reap, maar ondanks het feit dat het een reguliere vlucht, gaat ´ie echt alleen als ie vol genoeg is. En dat is meestal pas bekend op de dag van vertrek, geen garanties. Toch een soort bus dus
pi_31379198
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:34 schreef Moitessier het volgende:
Het kan op zich wel, hangt er een beetje vanaf hoe avontuurlijk je ingesteld bent he
[..]

Maareh Dinosaur, waar ben je allemaal geweest in Lao/|Camb? Heb zelf rondje gemaakt vanaf bangkok naar SiemReap -> PP --> Siannoukville --> en vandaar Vietnam van zuid naar noord doorgereist en van Hanoi doorgevlogen naar Vientiane. Vooral in Lao niet zo heel veel gedaan. Land is zo supermooi, en mensen zijn ZO relaxed. Echt een verademing na drukte in Vietnam. Maar goed, na tien twaalf dagen alleen natuur heb ik het opzich ook alweer gezien en ben ik altij wel weer toe aan een beetje stad
Van Ko Chang (Thailand) naar Koh Krong (Cambodjaanse versie van het wilde westen, ongelooflijke touts), overzee naar Sihanoukville (het nieuwe Pattaya, maar dan zonder regeltjes), Kampot, Kep, Takeo, Phonm Penh, Battambang, per boot naar Siem Reap (geweldige boottrip, draaien, keren en steken met die boot door nauwe dichtgegroeide vaartjes), Kompong Thom, Phnom Penh, en toen zijn we per boot naar Vietnam (mekong delta) gegaan.
Vanuit Vietnam gevlogen (duur, tsja, maar anders ben je overland echt een week onderweg vanuit zuid Vietnam) naar Vientiane. Vang Vieng, Luang Prabang, Muang Ngoi (geweldige boottrip door stroomversnellingen, met onderweg een schroefwissel ), Udom Xai (uit mijn hoofd), Muang Sing, Luang Namtha, ongelofelijk busrit met de vrachtbus (annex drugsmokkel bus) naar Huang Xai (?), alwaar we de grens overstaken naar Chiang Rai (Thailand).

En ik kan alleen maar beamen dat Laos super relaxt is. Vandaar dat we einde dit jaar een maandje voor zuid Loas willen reserveren. 4000 islands: do nothing at all! Het enige nadeel is waarschijnlijk dat ze geen Nazim´s hebben De Lao Lao (homebrew rice whiskey) schijnt weer de beste van het land te zijn. Werkt beter dan een deken

Wat grote indruk in Cambodja heeft gemaakt, is dat alles kapot is. Vooral als je in kleinere plaatsjes als Takeo of Kompong Thom komt, merk je dat. Gewoon ergens op een reguliere busroute uitstappen, en je ziet opeens een heel ander Cambodja.
Ik vond Phnom Penh trouwens ook erg relaxt. Vandaar dat we daar uiteindelijk toch ook weer terugkwamen. Als je vervolgens Tuol Sleng bezoekt (de gevangenis van de Khmer Rouge), begrijp je niet meer dat dit dezelfde stad en dezelfde mensen zijn. Dat is trouwens helemaal moeilijk te bevatten dat onder de mensen die je tegenkomt legio Khmer Rouge zitten. Het kan de bootsman zijn, of willekeurig iemand anders. Moeilijk voor te stellen hoe dat werkt voor de mensen.
Ik vond Cambodja indrukwekkend, vooral achteraf als je het laat inwerken.
Laos is gewoon relaxter, laten we zeggen zorgelozer? Cambodja is harder, oude gebouwen zijn meer vergaan, en al het andere is van beton. In Laos zit meer levensvreugde en -liefde. In de mensen, in de omgeving, in de gebouwen.

We zijn een beetje trage reizigers, bovenstaand hebben we in 1 maand Cambodja en 1 maand Laos gedaan. En dan hebben we dus maar delen gezien. Vaak blijven we gewoon een dag of vijf in één plaats.
Zou het zo weer doen, behalve zuid Cambodja (Sihanoukville-Kampot-Kep). Vond ik redelijk agressief t.o.v. de rest van Cambodja.
pi_31408635
Mooi verhaal waarin ik me helemaal kan vinden...al blijft Cambodja m'n lievelingsland in ZO-Azie..en vind ik de sfeer in het zuiden helemaal niet agressief....Laos is me een beetje te relaxed.
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]


Wat grote indruk in Cambodja heeft gemaakt, is dat alles kapot is. .
Ga de volgende keer maar eens naar Birma (Myanmar) het lijkt wel of ze daar alle twaalfdehands auto's uit Thailand en alle 80 jaar oude treinstellen uit China opkopen ! (lijkt trouwens niet zo...is gewoon zo!)

Geweldig land !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:05:14 #47
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31410548
Vond Cambodia niet zo, werd voornamelijk depressief van de staat waarin het land zich bevindt. Ze hebben een prachtig land, met enorme mogelijkheden voor toerisme maar alles is zo amateuristisch aangepakt. Ze kunnen bijvoorbeeld angkor bezoeken zoveel aantrekkelijker maken.Bijvoorbeeld die weg van thailand naar Angkor, grootste baggerweg allertijden, asfalteer dat ding, of betegel het desnoods, zorg dat dagjesmensen vanuit Thailand gemakkelijk heen en weer kunnen reizen, of leg een treinbaan aan.

Maar goed, ik neem aan dat de 30+ dollar die zo'n kaartje Angkor Wat komt voor 99% bij een of andere corrupte politicus terecht komt. Ander ding dat me tegen staat is hoe ze dat hele rode khmer gebeuren afgehandeld hebben. Hebben jullie in die gevangenis de verhalen gelezen van ex gevangenen/bewaarders. NIEMAND van die exbewaarders had enige vorm van straf gehad en NIEMAND had ergens spijt van, allemaal half slappe excusen dat ze wel moesten en dat ze orders gekregen hadden. Zo weinig mensen zijn gestraft, zelfs Pol Pot zelf hebben ze gewoon laten lopen.

Schijnt ook gedeeltelijk te komen doordat in huidige regering nog steeds een heel groot gedeelte rode khmers zit (geen onderbouwing hiervoor verder, quote van een local aldaar)
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:16:01 #48
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_31410812
Men is hard bezig met het terechtstellen van de kopstukken uit die periode.
Het zal een moeilijke zaak worden denk ik, en lang niet iedereen zal de krijgen
Explore the World
pi_31414891
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:05 schreef Moitessier het volgende:
Vond Cambodia niet zo, werd voornamelijk depressief van de staat waarin het land zich bevindt. Ze hebben een prachtig land, met enorme mogelijkheden voor toerisme maar alles is zo amateuristisch aangepakt. Ze kunnen bijvoorbeeld angkor bezoeken zoveel aantrekkelijker maken.Bijvoorbeeld die weg van thailand naar Angkor, grootste baggerweg allertijden, asfalteer dat ding, of betegel het desnoods, zorg dat dagjesmensen vanuit Thailand gemakkelijk heen en weer kunnen reizen, of leg een treinbaan aan.
Ze hebben gewoon een vliegveld in Siem Reap waar 95% van de Angkor Wat bezoekers aankomt hoor.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_31414981
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:05 schreef Moitessier het volgende:
NIEMAND van die exbewaarders had enige vorm van straf gehad en NIEMAND had ergens spijt van, allemaal half slappe excusen dat ze wel moesten en dat ze orders gekregen hadden.
Als ze je vader, moeder, broer en zus voor je ogen doodschieten zou jij dat misschien ook wel doen....ik vind dat geenszins een half slap excuus !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')