abonnement Unibet Coolblue
pi_39260007
Andere was vol dus hier maar verder met deel 2....

Vanavond de spaghetti gegeten,was erg lekker,heb er nog een salade bij gemaakt zit er echt vol van!


Ik drink niet vaak koffie maar nu heb ik er soms wel zin in als ik erge trek heb,dan doe ik er een beetje magere melk in een een zoetje.Lekkerder vind ik capuccino maar zou dat heel erg veel schelen met gewone koffie?
01-08-2008
  maandag 26 juni 2006 @ 19:35:05 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39261073
Je kan ook zelf capuccino maken door wat warme melk op te kloppen.

Nou, tot zover valt dag 1 me heel erg mee trouwens.
Gelukkig was ik al een beetje aan het proberen beter te eten en ben ik nu dus voornamelijk al het tussendoor gevreet aan het schrappen. En dat was best veel.
***
pi_39261300
Linkje naar het vorige deel: Sonja Bakker..

En nog even een huishoudelijke mededeling:
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste ) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
  maandag 26 juni 2006 @ 19:56:41 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39261578
Nu slaat ineens de honger toe! Weer zo ongeveer een uurtje na het eten.
Nou, zometeen mijn trainingsbroek maar aan en naar de sportschool.
***
pi_39264183
Gisteren ben ik begonnen met de zondag van week 1, vandaag met de maandag van week 1. Vanaf ga ik het programma netjes volgen.
De koolsalade van gisteren was écht heerlijk! Die wordt volgende week ook geïntroduceerd op een bbq bij mijn schoonouders.
Ik heb nog geen honger/trek momenten gehad. Ik eet zelfs meer dan ik gewend was!

Dan nog een vraagje; hoeveel zou 'een bakje' rauwkost zijn? Ik haal het nergens uit het boekje. Als ik in de supermarkt kijk dan variëren de gewichten en ingrediënten van de bakjes die daar te koop zijn ook ontzettend. Heeft iemand enig idee?
pi_39266438
Ik koop van die kant-en-klare zakjes rauwkost van 150 gram bij de Appie. Neem ik dan steeds de helft van.

Iemand een idee hoeveel droge macaroni ik moet pakken om 225 gram gekookte macaroni te krijgen?
Zelfde geldt voor groente....hoeveel verse groente om 200 gram gekookte groente te krijgen?
  maandag 26 juni 2006 @ 22:24:38 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39267018
75 gr. macaroni/rijst is ong. 100 gram. Mss kan je daar iets mee?

Wat groente betreft verschilt het denk ik. Het een zal meer vocht opnemen/uitscheiden dan het ander.


75 gr. rauwkost... Ik had een kant en klaar bakje, geen idee hoeveel dat was. Morgen eens kijken.
***
pi_39267075
Thanks BE! Dit zijn enkele vragen beantwoord door Sonja zelf:

Hoeveel ongekookte pasta is er ongeveer nodig voor 225gr. gekookte pasta?
125 gram is ongeveer 225 gram gekookt.

Ik vind het erg lastig om te bepalen hoeveel rauwe groente ik nodig heb om aan 200 gram gekookte groente (en aardappelen) te komen
Ga uit van 250 gram rauwe groente wordt ong. 200 gram gekookte groente. De aardappelen blijven op 125 gram, dus ook rauw.

De aardappelen. Die lust ik echt niet. Mag ik dit vervangen door aardappelpuree (en dan wel degene die je aanmaakt met water)?
Maar je mag ipv aardappelen ook puree of 125 gr zilvervliesrijst of 225 gr gekookte macaroni.

Ik eet als ontbijt altijd all bran plus voor de stoelgang, maar zie dat in je boekje niet terug komen. Mag ik dit gewoon blijven eten voor ontbijt.
Doe niet meer dan 3 scheplepels i.v.m. de koolhydraten. Wat zeer goed werkt voor de stoelgang is 3 kiwi's op de nuchtere maag. Dit is super gezond en dit mag je gewoon extra nemen, dus je ontbijt mag je gewoon daarna opeten. Het is het proberen waard!

Mag ik bij pasta ook kant en klare pesto gebruiken, i.p.v. saus?
Uitkijken met pesto, je gebruikt hierbij olie en pijnboompitten. Gebruik liever een rode saus op basis van tomaten.

Bron: http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=sonjabakker&t=473820
pi_39268952
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:27 schreef Mickeys het volgende:

[..]

1 nadeel.. ik lust het niet zonder mijn kilozak suiker er in.. en ik had canderel geprobeert maar dat is niks... iemand nog goede zoetstof alternatieven voor de hand?
Gewoon afkicken van de suiker. Iedere keer een schepje minder suiker, of een half schepje. Gaat best wel snel. In het begin is het even wennen, maar na een tijdje wil je er niet eens suiker meer in. Ik had vroeger ook drie scheppen suiker in de thee, nu hoef ik het niet meer als iemand er per ongeluk suiker in doet.

Anders kun je trouwens ook brandnetelthee proberen (smaakt naar spinazie, dus daar doe je geen suiker in), of witte thee (die is niet bitter dus dan hoef je er geen of minder suiker in te doen en het schijnt zelfs nog beter te werken dan groene thee).
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 27 juni 2006 @ 06:37:04 #10
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39274384
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik koop van die kant-en-klare zakjes rauwkost van 150 gram bij de Appie. Neem ik dan steeds de helft van.

Iemand een idee hoeveel droge macaroni ik moet pakken om 225 gram gekookte macaroni te krijgen?
Zelfde geldt voor groente....hoeveel verse groente om 200 gram gekookte groente te krijgen?
Bij de macaroni ging ik ook bijna de mist mee in. Ik keek toevallig bij de mannen, het is nl 224 gram macaroni INCLUSIEF de roerbakgroente dus minder macaroni koken en ik heb er ook 1 eetlepen ketchup door gedaan. achterin het boek staat dat rode sausen wel mogen.
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:10 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Gewoon afkicken van de suiker. Iedere keer een schepje minder suiker, of een half schepje. Gaat best wel snel. In het begin is het even wennen, maar na een tijdje wil je er niet eens suiker meer in. Ik had vroeger ook drie scheppen suiker in de thee, nu hoef ik het niet meer als iemand er per ongeluk suiker in doet.

Anders kun je trouwens ook brandnetelthee proberen (smaakt naar spinazie, dus daar doe je geen suiker in), of witte thee (die is niet bitter dus dan hoef je er geen of minder suiker in te doen en het schijnt zelfs nog beter te werken dan groene thee).
Ehm, ik ben al afgekickt naar de hoeveelheid die ik nu heb, die ene stap verder is me al jaren niet gelukt. maar ik heb nu slimmetjes gevonden. die doen het ook prima en ik ben van 12 koffie naar 2 en som 3 kopjes koffie gegaan... is te doen.

Vandaag weer gewogen wat ik elke dag doe en ook altijd al deed. 64,9 dus meestal elke dag een ons en soms 2 ons er af.. dat gaat wel de goede kant op dus
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:50:31 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39275180
Dag 2

Het avondeten van gisteren viel me echt 100% mee. Ik vond het echt heel veel . Om 20.30 m'n "speculaasje" in vorm van een liga opgeknabbeld en pas rond 22.30 had ik iets van, nou lust ik wel wat. Toen maar een pot thee gezet.

De dag van vandaag is wat kariger dan gister zag ik. 2 Crackers voor ontbijt, nou mooi niet. Ik neem wel één boterham. Crackers . Dan kan ik net zo goed lucht eten, die dingen vullen voor geen meter.

Vandaag helaas niet sporten omdat ik bij m'n ouders zit, maar volgens Sonja is een rustdag in de week juist goed, dus daar leg ik me dan maar bij neer.

Ik kan jullie helaas niet op de hoogte houden met hoeveel ik ben afgevallen, want ik heb geen weegschaal .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:08:47 #12
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39275387
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dag 2

Het avondeten van gisteren viel me echt 100% mee. Ik vond het echt heel veel . Om 20.30 m'n "speculaasje" in vorm van een liga opgeknabbeld en pas rond 22.30 had ik iets van, nou lust ik wel wat. Toen maar een pot thee gezet.

De dag van vandaag is wat kariger dan gister zag ik. 2 Crackers voor ontbijt, nou mooi niet. Ik neem wel één boterham. Crackers . Dan kan ik net zo goed lucht eten, die dingen vullen voor geen meter.

Vandaag helaas niet sporten omdat ik bij m'n ouders zit, maar volgens Sonja is een rustdag in de week juist goed, dus daar leg ik me dan maar bij neer.

Ik kan jullie helaas niet op de hoogte houden met hoeveel ik ben afgevallen, want ik heb geen weegschaal .
Een liga lijkt mij niet hetzelfde als een speculaasje en ook crackers vervangen door brood... zou kunnen hoor, maar er zijn zoveel soorten crackers...

Een weegschaal is trouwens niet zo duur, mijne was stuk gegaan en ben even bij mediamarkt naar binnen gehobbelt. 11 euries.. dat was mijn inziens wel te doen. Die uitgebreide dingen met vocht en vetmetingen en weet ik wat voor toeters en bellen hoeft van mij niet.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:13:44 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39275450
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:08 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Een liga lijkt mij niet hetzelfde als een speculaasje en ook crackers vervangen door brood... zou kunnen hoor, maar er zijn zoveel soorten crackers...
Blz 11, I quote:
quote:
Er staat voor 's avonds een plakje ontbijtkoek. Je hebt hier geen trek in. Neem dan evt een Liga Evergreen of een speculaasje


En op diezelfde bladzijde:
quote:
1 snee volkorenbrood of 1 snee roggebrood of 1 krentenbol is hetzelfde als 2 volkoren knäckebröd of 2 volkoren beschuiten of 2 rijstwafels
Lijkt me geen probleem dus.
quote:
Een weegschaal is trouwens niet zo duur, mijne was stuk gegaan en ben even bij mediamarkt naar binnen gehobbelt. 11 euries.. dat was mijn inziens wel te doen. Die uitgebreide dingen met vocht en vetmetingen en weet ik wat voor toeters en bellen hoeft van mij niet.
Ik heb me al ruim 3 jaar niet gewogen en ik vind het eigenlijk wel prima. Het gaat mij meer om hoe ik eruit zie en hoe m'n kleding zit, niet om zo'n getalletje.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:18:27 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39275522
Dag 2

Gisteren is heel goed gegaan. Zelfs geen flauw gevoel bij het sporten. Vannacht wel een keertje wakker geworden met een beetje honger gevoel maar verder tot nu toe geen problemen.

En dan nu aan de crackers!
***
pi_39275765
Ik heb vandaag wel zin in de nasi!
Wij eten nl. nooit nasi Dus dat is wel weer eens lekker.
pi_39276224
Sonja Bakker willen mijn vriendin en ik volgende week ook aan beginnen ..
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:56:58 #17
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39276228
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 21:12 schreef Mickeys het volgende:
Voor diegene die het handig vinden om een kant en klaar boodschappenlijstje te hebben

eerst nog even de eerste 5 weken, de andere volgen
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:16:05 #18
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39276669
Hier ook gisteren de eerste dag goed doorgekomen, ben best al een klein beetje trots op mezelf!
Had dus alleen in de periode na de lunch en voor het avondeten echt snaai-zin, maar het avondeten vulde echt enorm goed dus ben blij dat ik niet heb toegegeven aan een handje chips/koekjes.

Nu aan de crackers, zometeen even kijken of het boek hier bij de Freerecord shop nog ligt, en anders bestel ik hem, die kopietjes zijn echt niks.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_39277861
Ik heb het ook gered! Ik heb de lunch en het ontbijt omgewisseld. Dus 's ochtends de yoghurt en 's middags de crackers. Dat is handiger ivm mijn werk.
Je mag gewoon hele dagen omwisselen en ook de volgorde van de 3 maaltijden.
pi_39277878
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:59 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb het ook gered! Ik heb de lunch en het ontbijt omgewisseld. Dus 's ochtends de yoghurt en 's middags de crackers. Dat is handiger ivm mijn werk.
Je mag gewoon hele dagen omwisselen en ook de volgorde van de 3 maaltijden.
Ik moet wel weer 'leren' Hollands te koken, de piepers waren niet goed gaar gister
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:05:09 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39277981
En wat doet je vriendje dan? Eet hij mee? Of eet hij anders?
***
pi_39278164
Oeps, de quote-knop en de edit-knop omgewisseld....
Hij eet gewoon mee! Hij wil me hiermee steunen, wel heel lief! En je kan de aardappels door rijst vervangen en je hoeft ook niet zuinig te zijn met hot sauce en andere hete kruiden. Zo lust hij het ook!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:06:05 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39279746
Net m'n banaantje op en ik had nog niet eens echt trek . Was druk aan het schrijven en niet eens in de gaten dat het al 12.00 was. Over 2 uurtjes m'n yoghurt met appel .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:09:12 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39279835
Mijn banaan was hopeloos geplet in mijn tas dus die heb ik maar vervangen door een liga die ik op mijn werk had liggen.
***
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:09:32 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39279849
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:09 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn banaan was hopeloos geplet in mijn tas dus die heb ik maar vervangen door een liga die ik op mijn werk had liggen.
.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')