abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 januari 2007 @ 23:39:58 #51
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_45392292
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gasmasker? Sow jij doet het meteen WW 1 style?

Mondkapje volstaat volgens mij wel
Ik denk dat je beter zo'n ding kan opzetten tegen giftige gassen en fijne deeltjes..



dan zoiets..



Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_45392552
tvp
  maandag 15 januari 2007 @ 23:52:07 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45392724
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:39 schreef denka het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter zo'n ding kan opzetten tegen giftige gassen en fijne deeltjes..

[afbeelding]

dan zoiets..

[afbeelding]

Gas lijkt me een minder groot probleem dan stofdeeltjes (gezien het feit dat gas snel vervliegt en stofdeeltjes juist neer-regenen tijdens en lang na een vulkaanuitbarsting. Stofdeeltjes kan je prima tegenhouden met een simpel mondkapje.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 15 januari 2007 @ 23:53:26 #54
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45392773
Altijd weer die buitenlandse vulkanen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_45392831
Die klote hangvulkanen ook altijd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_45392832
Vulkaanuitbarstingen zijn op IJsland vrij normaal en als er sinds 1783 geen gevaarlijke uitbarsting is geweest dan zal het met dat gevaar voor ons best wel meevallen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:49:26 #57
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_45394152
bangmakerij
pi_45394242
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:39 schreef denka het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter zo'n ding kan opzetten tegen giftige gassen en fijne deeltjes..

[afbeelding]

dan zoiets..

[afbeelding]

Dan stik je omdat het fijne filter verstopt raakt met stof.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 08:30:20 #59
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_45396973
Tsjah, een een bepaalde vulkaan uitbarsting op de Canarische Eilanden zet de hele oostkust van Amerika onder water, shit happens.
  Moderator dinsdag 16 januari 2007 @ 08:33:26 #60
8781 crew  Frutsel
pi_45397008
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:30 schreef Gunner het volgende:
Tsjah, een een bepaalde vulkaan uitbarsting op de Canarische Eilanden zet de hele oostkust van Amerika onder water, shit happens.
jij bedoeld dit

mega tsunami door in zee vallen van eiland La Palma

pi_45412864
http://www.unmuseum.org/supervol.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Yellowstone_Caldera

Nog even een rampje. De vulkaan van Yellowstone( die bekend staat als de gevaarlijkste ter wereld) kan elk moment uitbarsten, met een aantal doden geschat tussen de 4 en 5 miljard. Onderzoekers zeggen dat hij eraan zit te komen, aangezien de vulkaan eens in de 600.000 jaar uitbarst. Het is nu 640.000 jaar geleden. De as zal alles bederven en ons doen laten stikken.
Present.
pi_45413314
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:05 schreef denka het volgende:
in tegenstelling tot 1783 lopen we dan allemaal rond met gasmaskers en we weten precies wanneer de uitbarsting plaats vind.. Er staat alleen niks bij hoelang het duurt alvorens de wolk voorbij is getrokken. Maargoed voor mijn gezondheid loop ik wel een aantal dagen met een gasmasker op.
Alsof dat helpt tegen een aswolk... dat as is echt enorm fijn en komt overal doorheen, hoewel het wel zwaar is. 15 cm is genoeg om een dak te doen bezwijken. Als het as in je longen komt, wordt het samen met vocht een soort cement. Je stikt dus, en daar kan gen gasmasker tegen op.
Present.
pi_45414490
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:36 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Alsof dat helpt tegen een aswolk... dat as is echt enorm fijn en komt overal doorheen, hoewel het wel zwaar is. 15 cm is genoeg om een dak te doen bezwijken. Als het as in je longen komt, wordt het samen met vocht een soort cement. Je stikt dus, en daar kan gen gasmasker tegen op.
Dat klinkt wel heel onaangenaam
pi_45425105
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:08 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Dat klinkt wel heel onaangenaam
Ja fijn is anders.
pi_45425748
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:36 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Alsof dat helpt tegen een aswolk... dat as is echt enorm fijn en komt overal doorheen, hoewel het wel zwaar is. 15 cm is genoeg om een dak te doen bezwijken. Als het as in je longen komt, wordt het samen met vocht een soort cement. Je stikt dus, en daar kan gen gasmasker tegen op.
ah bah ..
maar zou het gevaar bij ons wel bestaan uit as .. 2000 km is een behoorlijk eind voor vulkaanas om af te leggen en dan over open gebied ?

hmz .. denk dat ik die uitzending even in mijn alarm ga zetten .. interessant vraagstuk
pleased to meet you
  woensdag 17 januari 2007 @ 00:37:50 #66
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45425922
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:53 schreef Zero2Nine het volgende:
Altijd weer die buitenlandse vulkanen
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:23:19 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45428887
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:36 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Alsof dat helpt tegen een aswolk... dat as is echt enorm fijn en komt overal doorheen, hoewel het wel zwaar is. 15 cm is genoeg om een dak te doen bezwijken. Als het as in je longen komt, wordt het samen met vocht een soort cement. Je stikt dus, en daar kan gen gasmasker tegen op.
knappe vulkaan op ijsland die hier voor 15 Cm as zorgt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:54:51 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45431023
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:22 schreef Konlewicz het volgende:
http://www.unmuseum.org/supervol.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Yellowstone_Caldera

Nog even een rampje. De vulkaan van Yellowstone( die bekend staat als de gevaarlijkste ter wereld) kan elk moment uitbarsten, met een aantal doden geschat tussen de 4 en 5 miljard. Onderzoekers zeggen dat hij eraan zit te komen, aangezien de vulkaan eens in de 600.000 jaar uitbarst. Het is nu 640.000 jaar geleden. De as zal alles bederven en ons doen laten stikken.
Uit jouw eigen bron
quote:
A full-scale eruption of the Yellowstone caldera could result in millions of deaths locally and catastrophic climatic effects globally, but there is little indication that such an eruption is imminent.
Met andere woorden. Je haalt de fictie uit die film over zo'n uitbarsting (ben even de naam kwijt) door de war met de feiten.

Niet meer doen he.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_45437497
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Uit jouw eigen bron
[..]

Met andere woorden. Je haalt de fictie uit die film over zo'n uitbarsting (ben even de naam kwijt) door de war met de feiten.

Niet meer doen he.
euhm .. wiki is meestal goed voor basics maar als je het fijne wil weten moet je even door zoeken
http://volcanoes.usgs.gov/yvo/2006/uplift.html

deze is beter .. en als je na dat gelezen te hebben onderaan de link volgt naar "does uplift mean an erruption is coming" kan je weinig meer dan concluderen dat de experts het ook niet weten, de gebeurtenissen van de laatste jaren kunnen een indicatie zijn maar het hoeft niet
pleased to meet you
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:50:49 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45438187
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm .. wiki is meestal goed voor basics maar als je het fijne wil weten moet je even door zoeken
http://volcanoes.usgs.gov/yvo/2006/uplift.html

deze is beter .. en als je na dat gelezen te hebben onderaan de link volgt naar "does uplift mean an erruption is coming" kan je weinig meer dan concluderen dat de experts het ook niet weten, de gebeurtenissen van de laatste jaren kunnen een indicatie zijn maar het hoeft niet
quote:
Is it true that volcanic activity at Yellowstone has recently increased?

No. The volcanic system in Yellowstone National Park is displaying the same general types of restless activity today as it has since volcanic activity was first analyzed more than 50 years ago. Current behavior includes extensive seismicity, periods of uplift and subsidence of the caldera related to the movements of hydrothermal fluids that are produced and maintained by deeper magma beneath the Park, and intermittent changes to hydrothermal features at the surface.
Welke gebeurtenissen van de laatste jaren?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_45442591
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:50 schreef SpecialK het volgende:
Welke gebeurtenissen van de laatste jaren?
quote:
Are there any connections between the uplift and the thermal disturbances?

A previous article on the thermal disturbances in the Norris Geyser Basin describes recently increased geyser activity and increased temperatures in some areas around Norris. Some of the increased thermal activity is similar to the periodic "disturbances" that have long-been recognized at Norris. Scientists have generally concluded that the leading contributor to the disturbances is variation in the pressure within the hydrothermal system or perhaps the permeability of the rocks hosting the fluids (permeability is a measure of the ability of fluids to migrate through rocks). The recent uplift centered 10 km (6.2 mi) south of the Norris Geyser Basin could have changed the pressure or permeability of the hydrothermal system, contributing to the increased activity at Steamboat Geyser and increased ground temperatures within the Back Basin at Norris. We look forward to future opportunities to study possible connections between uplift and thermal disturbances.
quote:
# The uplift began in late 1997 or early 1998 and ended in late 2002 or early 2003. The total uplift during this time was approximately 125 mm (a little under 5 inches).
# The uplift was likely due to movement of fluid beneath the northern part of the Yellowstone caldera. The fluid may have been magma, hot water or gas and the source was likely shallower than about 15 km (approximately 9 miles).
# The increased thermal activity at the Norris Geyser Basin, observed in 2003, may be partly related to the uplift detected by InSAR and GPS. Whatever caused the uplift may have also affected the pressure of deep fluids or the permeability of the rocks near Norris.
het feit dat Norris apart wordt opgenoemd, het is dus schijnbaar een nieuw verschijnsel dat zich gevoegd heeft bij het "normale" gebeuren
pleased to meet you
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:59:13 #72
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_45446576
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Uit jouw eigen bron
[..]

Met andere woorden. Je haalt de fictie uit die film over zo'n uitbarsting (ben even de naam kwijt) door de war met de feiten.

Niet meer doen he.
Idd ik stond ook al te kijken van die 4-5 miljard doden op de aarde, dat is bijna de hele wereldbevolking
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_45447688
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:59 schreef denka het volgende:

[..]

Idd ik stond ook al te kijken van die 4-5 miljard doden op de aarde, dat is bijna de hele wereldbevolking
wordt het wel lekker rustig
pi_45447715
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:22 schreef Konlewicz het volgende:
http://www.unmuseum.org/supervol.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Yellowstone_Caldera

Nog even een rampje. De vulkaan van Yellowstone( die bekend staat als de gevaarlijkste ter wereld) kan elk moment uitbarsten, met een aantal doden geschat tussen de 4 en 5 miljard. Onderzoekers zeggen dat hij eraan zit te komen, aangezien de vulkaan eens in de 600.000 jaar uitbarst. Het is nu 640.000 jaar geleden. De as zal alles bederven en ons doen laten stikken.
Yellowstone de gevaarlijkste ter wereld Dat klinkt mij vreemd in de oren, zeker als je de Toba vulkaan op Sumatra (Indonesie) erbij pakt.
  Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 20:01:44 #75
8781 crew  Frutsel
pi_45448872
Toba en Yellowstone zijn toch één van de zeven (of 6?) supervulkanen ter wereld? volgens mij zijn ze allemaal net zo gevaarlijk...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')