Wat is dit voor vaag verhaal ?quote:Op maandag 12 juni 2006 17:29 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het grappige is dat het allebei om en nabij de 1 megapixel is en dat 1080i minder verticale resolutie heeft maar meer horizontaal. 1080i is dan alleen weer de dubbele framerate dan 720P, wat bij sport erg prettig is (vind ik).
Dat 1080i per definitie beter is is echt onzin echter en 720P is gewoon echt HD.
Als je TV 1920x1080 is kan hij 1080P weergeven, dat is pas echt vet
Hoe krijg je dat op je PC dan?quote:Op zondag 11 juni 2006 21:21 schreef Scheepschroef het volgende:
Mja, kan Ned2 in HDTV ontvangen op m'n PC, in breedbeeld.
Prima, VLC mediaplayer aan en op de wallpaperstand, dan is er altijd wat leuks te zien op je bureaublad![]()
Dat vraag ik me ook af.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:10 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat op je PC dan?
UPC heeft een pakket samengesteld waarin een aantal zenders zitten. De prijs blijft overigens gewoon helemaal hetzelfde.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:16 schreef Danny het volgende:
film1HD, national geographic HD en binnen korte tijd nog een paar zenders.
alleen heb ik geen UPC maar essent/@homequote:Op maandag 12 juni 2006 19:18 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
UPC heeft een pakket samengesteld waarin een aantal zenders zitten. De prijs blijft overigens gewoon helemaal hetzelfde.
3 daarvan heb ik al bij @home (film1HD, sport1HD en ngcHD)quote:Op maandag 12 juni 2006 19:27 schreef Rev- het volgende:
film1/sport1/NG/Disc enz word allemaal bij UPC uitgezonden...
Daggut nie...quote:Op zondag 11 juni 2006 23:47 schreef Rev- het volgende:
de hd-stream is gewoon upscaled SD, geloof me maar....
Ligt eraan waar je zit!quote:Op zondag 11 juni 2006 23:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Is het verschil tussen digitale televisie en HD-televisie nou zo dusdanig merkbaar dat het de moeite waard is om voor een HD-decoder 300 euro neer te tellen + aanvullende zenders te kopen die HDTV ondersteunen?
1080i is helaas maar1080*1/2=540 verticale pixels, samen met 1920 horizontaal maakt dat ongeveer een megapixel.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat is dit voor vaag verhaal ?
720p is 1280 horizontale en 720 verticale pixels (921.600 pixels), 1080i is 1920 horizontale en 1080 verticale pixels (2.073.600 pixels)
Er bestaan idd geen uitzendingen in 1080p maar het formaat bestaat wel officieel gewoon, het is alleen overkill. interlaced halveert de resolutie, omdat de opname in 1080i is. Dat al je pixels op de TV gebruikt worden is natuurlijk logisch, maar de opname is gewoon op een CCD van een megapixel, dat is ook hetgene wat men in staat stelt om nog engigszins betaalbaar op 50Hz te kunnen filmen.quote:Aan een tv die 1080p kan weergeven heb je overigens geen moer omdat daar geen uitzendingen van zijn. 1080i is het maximale dat momenteel wordt uitgezonden (op HDTV1 bv)..
toch gek dan dat een 1080i uitzending nog veel scherper is dan een 720p uitzending...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:12 schreef kingmob het volgende:
[..]
[..]
Er bestaan idd geen uitzendingen in 1080p maar het formaat bestaat wel officieel gewoon, het is alleen overkill. interlaced halveert de resolutie, omdat de opname in 1080i is. Dat al je pixels op de TV gebruikt worden is natuurlijk logisch, maar de opname is gewoon op een CCD van een megapixel, dat is ook hetgene wat men in staat stelt om nog engigszins betaalbaar op 50Hz te kunnen filmen.
iddquote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:13 schreef Danny het volgende:
[..]
toch gek dan dat een 1080i uitzending nog veel scherper is dan een 720p uitzending...
Mijn kennis van de CCD is vooral technisch (gebruik het veel voor observaties bij sterrenkunde), maar die 3CCD is waarschijnlijk (eigenlijk wel zeker) 1 MP per kleur. Een CCD kan alleen licht omzetten naar een signaal, niet de energie van het foton meten. Simpelgezegd weet de CCD alleen hoeveel fotonen er aangekomen zijn, niet welke kleur deze hadden. Om dus kleur te kunnen waarnemen, zul je het licht moeten filteren voor de pixels op energie (via een prisma bijvoorbeeld), of de CCD's enkel gevoelig maken voor een specifieke golflengte. In de meeste fotocameras is het volgens mij zo dat elke pixel net als bij een TFT uit subpixels bestaat, welke alle een afzonderlijke kleur voor hun rekening nemen en gecombineerd geeft dit dan de helderheid en kleur van de totale pixel, ipv alleen de helderheid.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:22 schreef Danny het volgende:
Overigens denk ik dat het 3CCD's van elk een megapixel zijn in dat geval. Tenzij professionele camera's minder scherpte bieden dan semi professionele (HDR-FX1 van Sony bv) of zelfs thuisgebruiker camera's (heb zelf de HDR-HC3 met een 2.97 megapixel CMOS chip die in full 1080i hdtv opneemt).
3ccd's van 1 megapixel is niet hetzelfde als 1 megapixel natuurlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |