Neem het beeld van sport1 (of duitsland of BBC) en het geluid van de NOS (via de tuner van je video/dvd recorder op je versterker)quote:Op zondag 11 juni 2006 20:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb geen HDTV maar we hebben hier wel Sport1, die zenden het WK in breedbeeld en HD kwaliteit uit. Breedbeeld is wel natuurlijker maar het commentaar op Sport1 is zo slechtDus ik blijf lekker bij de NOS kijken.

Dat zeg ik.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:05 schreef Auwtsch het volgende:
De samsung decoder heeft een bug waardoor die alleen bij uitzendingen in 1080i aangeeft dat het HD is. NL2HD/Sport1HD worden uitgezonden in 720p.

Goed idee! Bedanktquote:Op zondag 11 juni 2006 20:47 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Neem het beeld van sport1 (of duitsland of BBC) en het geluid van de NOS (via de tuner van je video/dvd recorder op je versterker)

Strak plan! Thanks!quote:Op zondag 11 juni 2006 20:47 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Neem het beeld van sport1 (of duitsland of BBC) en het geluid van de NOS (via de tuner van je video/dvd recorder op je versterker)

Dan ben ik toch echt 1 van de lucky 6000.quote:Op zondag 11 juni 2006 20:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Er schijnen welgeteld 6.000 mensen het WK in HDTV te kunnen kijken. Dus de kans is groot dat je daar niet bijhoort.

Over het beeld ben ik dik tevreden MET de meeste opties aan. Beeld van de HD uitzendingen zijn vele malen scherper dan de andere (digitale) kanalen, alleen viel me op dat ze minder scherp waren dan de beelden van HDTV1, maar die zendt in 1080i uit waar sport1.1HD, National Geographic HD, NED2HD, film1HD e.d. dus kennelijk in 720p uitzenden en die extra pixels maken dus best een duidelijk verschil nog waardoor 1080i toch nog een stuk scherper is dan 720p. Nu is de tv native 1920x1080 en kan dus native 1080i weergeven (true hd) waar de meeste tv's HD-Ready zijn met een maximum van 720 beeldlijnen. 1080i wordt dan gedownscaled naar 720p en dan zal het verschil tussen een 1080i en een 720p uitzending een stuk minder opvallen.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:36 schreef Ericr het volgende:
Vergeet niet op je scherm alle digitale opties uit te zetten, dus dynamisch contrast en andere opties kunnen uit. Geeft een veel eerlijker en helderder beeld.
Scherpte terug naar 0, heeft weinig zin om dit toe te voegen via je scherm. Contrast op 50. Maakt vrij veel verschil uit, je beeld wordt nu weergegeven zoals het wordt doorgegeven door de kabelmaatschappij, zonder verdere nabewerking.
Kan even wennen zijn, maar binnen een dag ben je gewend aan dat beeld. Heb het ook zo ingesteld voor SD beeld en het doet een stuk natuurlijker aan.

Zo, dat ziet er wel scherp uit idd.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:43 schreef Danny het volgende:
[..]
Dan ben ik toch echt 1 van de lucky 6000.

quote:

Is dat ook zo'n Philips die je, als je m op die standaard laat staan, dat je m met de afstandbediening kunt laten draaien? Dat is wel grappig om te zien, maar eigenlijk wel vrij nutteloosquote:Op zondag 11 juni 2006 22:48 schreef Danny het volgende:
[..]
zonder flits en dus bewogen. Geloof me als ik zeg dat het beeld hier vlijmscherp is

jah, is een 37pf9830.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:50 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Is dat ook zo'n Philips die je, als je m op die standaard laat staan, dat je m met de afstandbediening kunt laten draaien? Dat is wel grappig om te zien, maar eigenlijk wel vrij nutteloos

Ik probeer mn ouders hier over te halen om ook zo'n ding te halen alleen ze kopen liever een auto voor dat geldquote:Op zondag 11 juni 2006 22:53 schreef Danny het volgende:
[..]
jah, is een 37pf9830.
Toen hij nog in R'dam stond stond hij idd op die standaard. Nutteloos misschien, maar voor luie mensen wel een uitkomst

De zenders krijgen gewoon alles binnen als 1080i, en scalen het daarna af naar 720p. Origineel 720p beeld is vele malen beter als 1080i vind ik zelf. Interlacedquote:Op zondag 11 juni 2006 22:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Over het beeld ben ik dik tevreden MET de meeste opties aan. Beeld van de HD uitzendingen zijn vele malen scherper dan de andere (digitale) kanalen, alleen viel me op dat ze minder scherp waren dan de beelden van HDTV1, maar die zendt in 1080i uit waar sport1.1HD, National Geographic HD, NED2HD, film1HD e.d. dus kennelijk in 720p uitzenden en die extra pixels maken dus best een duidelijk verschil nog waardoor 1080i toch nog een stuk scherper is dan 720p. Nu is de tv native 1920x1080 en kan dus native 1080i weergeven (true hd) waar de meeste tv's HD-Ready zijn met een maximum van 720 beeldlijnen. 1080i wordt dan gedownscaled naar 720p en dan zal het verschil tussen een 1080i en een 720p uitzending een stuk minder opvallen.
Hoe dan ook ben ik momenteel meer dan tevreden.

ach, hij komt in een kast te staan uiteindelijk dus dan zie ik heel dat ding niet omdat ie achter van dat melkglas komt te staan (wil wel m'n ab kunnen gebruikenquote:Op zondag 11 juni 2006 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat een fucking lelijke decoders maakt samsung toch. Ook bij versatel zat zo'n verschrikkelijk lelijk samsung ding

Ja idd beetje raar. Vind hun LCD tv's toch wel 1 van de mooiste designs hebben.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat een fucking lelijke decoders maakt samsung toch. Ook bij versatel zat zo'n verschrikkelijk lelijk samsung ding

Hangt een beetje van de deïnterlacing kwaliteit van de tv af. Buiten dat er natuurlijk veel meer info in 1080i zitten dan 720p en dat gaat qua detail toch wel schelen.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:56 schreef Cubewoods het volgende:
De zenders krijgen gewoon alles binnen als 1080i, en scalen het daarna af naar 720p. Origineel 720p beeld is vele malen beter als 1080i vind ik zelf. Interlaced![]()

Welke versie van NL2? Er is namelijk een HD-stream die wel degelijk HD is (720P), dan is er nog een breedbeeld versie die SD is en verder nog de standaard uitzending van NL2 in 4:3 die ook SD is.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:08 schreef Rev- het volgende:
NL2 zend wel in HDTV uit, maar dit is upscaled SD beeld (dus like digitale zoom, gewoon nep dus)

Upscaling voegt amper tot geen detaillering toe, ik geloof je dus niet. De scherpte is bij de HD-stream een stuk hoger dan bij de SD-stream. Is vrij makkelijk te checken aangezien bij Casema kanaal 500 en 600 dicht bij elkaar zitten.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:47 schreef Rev- het volgende:
de hd-stream is gewoon upscaled SD, geloof me maar....

Het WK in HDTVquote:Op maandag 12 juni 2006 00:12 schreef jorienvdherik het volgende:
wie heeft er een screen van een WK beeld in HDTV ?

bron?quote:Op zondag 11 juni 2006 23:47 schreef Rev- het volgende:
de hd-stream is gewoon upscaled SD, geloof me maar....

wow, zelfs de on-screen display van NL2HD is onscherp..quote:

Ja ze hebben ze krijgen het signaal in 1080i binnen, maar aangezien 720p de standaart is, downscalen ze het naar 720p. En 720p is gewoon veel beter voor voetbal, aangezien het toch snelle beelden zijn.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:31 schreef Ericr het volgende:
[..]
Upscaling voegt amper tot geen detaillering toe, ik geloof je dus niet. De scherpte is bij de HD-stream een stuk hoger dan bij de SD-stream. Is vrij makkelijk te checken aangezien bij Casema kanaal 500 en 600 dicht bij elkaar zitten.
Het is gewoon echt HD-beeld of ze hebben de beste upscaler ooit gebruikt bij de NOS. Heb zelf eerder het idee dat ze een vrij verotte downscaler gebruiken aangezien je bij schaduwpartijen nog wel eens artefacts wil zien. Maar het overige beeld is dan nog steeds een stuk scherper dan SD-beeld.

werk bij sport1/film1...quote:

en die upscalen ook op sport1HD en film1HD ? Want in dat geval wil ik mijn geld terug...quote:

Zeg, zorg er eens voor dat ze goede films draaien bij Film1.quote:

quote:Op maandag 12 juni 2006 15:10 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Zeg, zorg er eens voor dat ze goede films draaien bij Film1.![]()

En je kan HD-beeld niet onderscheiden van SD-beeld? Knappe upscaler die zoveel DOF toevoegt, rijkere kleuren geeft en veel meer details.quote:

nopez die nietquote:Op maandag 12 juni 2006 15:03 schreef Danny het volgende:
[..]
en die upscalen ook op sport1HD en film1HD ? Want in dat geval wil ik mijn geld terug...

Het grappige is dat het allebei om en nabij de 1 megapixel is en dat 1080i minder verticale resolutie heeft maar meer horizontaal. 1080i is dan alleen weer de dubbele framerate dan 720P, wat bij sport erg prettig is (vind ik).quote:Op zondag 11 juni 2006 22:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Over het beeld ben ik dik tevreden MET de meeste opties aan. Beeld van de HD uitzendingen zijn vele malen scherper dan de andere (digitale) kanalen, alleen viel me op dat ze minder scherp waren dan de beelden van HDTV1, maar die zendt in 1080i uit waar sport1.1HD, National Geographic HD, NED2HD, film1HD e.d. dus kennelijk in 720p uitzenden en die extra pixels maken dus best een duidelijk verschil nog waardoor 1080i toch nog een stuk scherper is dan 720p. Nu is de tv native 1920x1080 en kan dus native 1080i weergeven (true hd) waar de meeste tv's HD-Ready zijn met een maximum van 720 beeldlijnen. 1080i wordt dan gedownscaled naar 720p en dan zal het verschil tussen een 1080i en een 720p uitzending een stuk minder opvallen.
Hoe dan ook ben ik momenteel meer dan tevreden.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |