Die tweede 6200 in die sleep, is die altijd nog in die beschildering gebleven, of is ie uit nostalgisch oogpunt zo uitgedost? Dat is toch de afleveringstoestand? (Ik ben niet geheel thuis in de geschiedenis van de Belgische diesels, weet alleen dat ze tig verschillende beschilderingen kennen.)quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:37 schreef Jump het volgende:
http://www.l2527.be/stabi.htm
Toffe foto's van enkele stabiliteitsritten op lijn 25
Ik ken de originele beschildering ook niet altijd, maar ik dacht wel at zo oorspronkelijk dat kleur waren.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die tweede 6200 in die sleep, is die altijd nog in die beschildering gebleven, of is ie uit nostalgisch oogpunt zo uitgedost? Dat is toch de afleveringstoestand? (Ik ben niet geheel thuis in de geschiedenis van de Belgische diesels, weet alleen dat ze tig verschillende beschilderingen kennen.)
Leuke foto's trouwens!
Ja, stel je voor dat hij niet genoeg herrie maaktquote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat waren zulke fijne treinen! Ik wil nog wel een keer mee met zo'n Mat'54 rit, echt gaaf. Maar dan wel een plek in een kopcoupé boven een motordraaistel...!
Het gejank van gelijkstroommotoren!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat hij niet genoeg herrie maakt
En dat is niet het geval, of zo?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja vooral omdat de foto ook nog zwart wit is, krijgt aan ene kant een apart effect, maar ook een negatief effect: het lijkt nu idd net alsof ze op de sloop staan te wachten. Alsof ze op een verlaten leeg stil terrein staan...
Waar is dat dan? Bokkeduinen of zo?quote:
Ik vermoed het "inrijden" van het spoor met een grote sleep zware locs.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:04 schreef petre86 het volgende:
wat zijn stabilisatieritten?
Oh ik dacht meer iets als roestrijden of zoquote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vermoed het "inrijden" van het spoor met een grote sleep zware locs.
Ook als het spoor door stopmachines onder handen is genomen, geldt er meestal nog een tijdelijke snelheidsbeperking. Een stopmachine kan het toch nooit zo intrillen als een stel zware treinen. Als bijvoorbeeld een nieuw spoor is aangelegd, geldt de eerste dag een snelheidsbeperking van 40 of 60 km/u. De eerste nacht gaat er dan gelijk weer een stopmachine overheen, waarna je bijvoorbeeld 80 kunt rijden, en als dat een paar dagen gereden heeft, en de boel weer gestopt is, kun je pas de maximum snelheid halen. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik dacht meer iets als roestrijden of zo
Maar goed, als je stopwagens hun werk goed gdaan hebben is dat toch niet nodig?
1 per 2~3 dagen?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:12 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoeveel scheermesjes gebruik jij?
Omdat je zoveel treinen als scheermes wil hebben, hebben we wel veel scheermesjes als voorraad
Misschien kunnen we ze wel exporteren dan, of door de NS laten verkopen, om weer betere treinen aan te schaffen die wel mooi zijn
Waarom noem jij jezelf treinenliefhebber als je aan 90% van de treinen een grafhekel hebt?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gaan we met zn allen!
* Ou-Tannu stelt de Wadlopers, DD-AR (en aanverwante soorten) IRM's Lightrail rommel en SGM II/II op de nominatie voor ombouw tot scheermes
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarom noem jij jezelf treinenliefhebber als je aan 90% van de treinen een grafhekel hebt?
omdat op mijn trajecten lekker ICMs rijden?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarom noem jij jezelf treinenliefhebber als je aan 90% van de treinen een grafhekel hebt?
Gvquote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar is dat dan? Bokkeduinen of zo?
Ja, heb er een paar mooie platen van geschoten... Ook nog wat wadlopers er op, ben stiekem het terrien va Nedtrain opgesneakt Dus weer eens wat andere perspectievenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
reden er nou DD-AR stammen op leeuwarden?
Zo, waar heb je die gemaakt, Irak?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:40 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
DD-ARs krijg je er nooit goed op he?
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |