abonnement Unibet Coolblue
pi_38576846
Nummertje 32 alweer.

Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic deel 31


[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Daarna kan je met wat gewichten beginnen te trainen, maar sluit deze training af met een 1/2 uur aan cardio.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Tussenvormen van deze trainingen bestaan er natuurlijk ook ja. Vergeet niet dat je krachttraining niet langer dan 5 kwartier mag duren. Langer trainen heeft geen toegevoegde waarde. Integendeel.

Je testosteron spiegel is ingezakt evenals je glycogeen voorraad in je spiercellen. Daarnaast krijg je steeds meer het stress hormoon cortisol in je bloed wat spierafbrekend werkt. Je gaat dan eigenlijk spierweefsel afbreken (ipv beschadigen waarna het kan herstellen). En dat wil niemand toch?


Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)


Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm


Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen.")

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.


[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Geen nood, alle sportscholen hebben speciale schema's variërend van beginner tot gevorderd die gebruikt kunnen worden. Zeker voor beginners is het een aanrader. Deze schema's zijn er voor gemaakt om je gehele lichaam te trainen over een x aantal dagen tijd. Zo leer je spelenderwijs de oefeningen kennen waarna je na een maandje of wat je eigen gang kan gaan.

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een eigen schema samen te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc


[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Hoe gek het ook klinkt, maar (onverzadigde!)vetten heb je echt nodig. Bijv. voor je goede cholesterol levels (HDL)en de opbouw van je celmembranen. Haal deze vetten uit bijv. (vette) vis, plantaardige oliën, of uit supplementatie zoals lijnzaadolie, MCT olie, Omega3 olie etc.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.


Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Denk aan zo'n 500kcal per dag boven je dagelijks verbruik.

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en eiwitten voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls


[Rust]

Jaja, daar gaan de nachtelijke game/GoT uurtjes! 7,5 a 8 uur slaap per dag is toch echt het minimum wat je moet krijgen wil je je lichaam goed laten herstellen. In je slaap worden namelijk belangrijke herstelhormonen vrijgegeven zoals testosteron --> GH --> IGF-1. Daarom is het aan te raden voldoende (trage) eiwitten (de bouwstenen, remember?) te nuttigen voor het slapen gaan.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik vaak ook niet verder kom dan een uurtje of 7.


De rust tussen spiergroepen is ook belangrijk. Ookal heb je geen spierpijn, de spier kan toch ongemerkt nog aan het herstellen zijn. Ga je dan deze belasten, verstoor je het herstel (groeiproces) en heb je dus geen optimale groei.

De stelregel is 72 uur rust tussen directe belasting van een spiergroep (borst --> borst), en 48 uur rust tussen directe en indirecte belasting van een spiergroep (triceps --> borst, biceps --> rug).

Neem deze 'regel' om overbelasting (dus geen optimale groei) te voorkomen.


[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geld hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je bent niet in 1x gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn persoonlijke mening.


[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc


[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst!

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je lichaam is simpelweg nog niet uitgegroeid dan. AAS gebruik zal deze groei per direct stoppen.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

Aangezien er zeer veel vooroordelen over betsaan, wil ik graag voor verdere info naar de linkjes sectie hieronder verwijzen.


[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com/

Site waar veel oefeningen worden uitgelegd mbv plaatjes
http://www.fitness-island.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php


[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!


Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, Ronnie Coleman:



Op dit moment voor mij de nr 1, Jay Cutler (een possibly/hopefully in 2006 WEL de nieuwe Mr.O):




En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:





Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik


Link naar OP.
  maandag 5 juni 2006 @ 23:12:19 #2
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38576878
Oh jij was al eerder
  maandag 5 juni 2006 @ 23:13:17 #3
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38576920
Tvp.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_38576933
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:12 schreef Life het volgende:
Oh jij was al eerder
pi_38576966
Zo weer even 14 boterhammen smeren voor morgen
  maandag 5 juni 2006 @ 23:22:31 #6
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38577257
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:18 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Hehe maakt niet uit, ik vind het al vet dat er nog iemand is die in dezelfde sportschool traint.
Ik ga altijd alleen, echter ik spreek de laatste tijd steeds meer een andere jongen. Die help ik wel ff bij de laatste reps enzo.
Waar ik train, ligt aan de dag. Meestal train ik alleen met gewichten, maar dinsdag zit ik op de legpress, leg curl en leg extension (dinsdag is benendag).
Maar verder dus in het (harde kern:P) gewichten gedeelte!
Jij?
Ik zit meestal ook bij de gewichten en ben ook altijd alleen. Morgenavond ben ik er om 20:30, dus als ik je denk te herkennen spreek ik je wel ff aan Oh mij kan je trouwens herkennen aan m'n fraaie teenslippers
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:14 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zo weer even 14 boterhammen smeren voor morgen
Ik heb al moeite met 4 hoe krijg je het voor elkaar!
pi_38577278
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:26 schreef LedZep het volgende:
Goed schema Life! Enige wat ik kan bedenken is dat je (te) laag in eiwitten zit; dit kan je verhelpen door elke avond voor je gaat slapen een bakje kwark te nemen zoals al voorgesteld is. Dit komt neer op 180 euro per jaar, dus ik denk dat je dat wel moet kunnen veroorloven
Wat voor kwark moet ik eigenlijk hebben?
Als ik in de AH kom, zie ik: "Magere kwark, Magere kwark met vruchten, 0,1% vet kwark, kinderkwark, danone, en een kwark zonder smaak ofzo".
En alle kwark (op de kinderkwark na, is duurder dan 0,50 euro )
Signature verwijderd door FA
pi_38577346
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:22 schreef Life het volgende:

[..]

Ik zit meestal ook bij de gewichten en ben ook altijd alleen. Morgenavond ben ik er om 20:30, dus als ik je denk te herkennen spreek ik je wel ff aan Oh mij kan je trouwens herkennen aan m'n fraaie teenslippers
[..]

Ik heb al moeite met 4 hoe krijg je het voor elkaar!
Is goed heel misschien weet ik dan ook wel wie jij bent..maar dat zien we dan morgen wel.
Hoelang train je dan? Als je om half 9 begint...ik begin om half 10 (soms wat vroeger)
14 boterhammen..ik doe het meestal met 12
pi_38577351
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:23 schreef Driverrrr het volgende:

[..]

Wat voor kwark moet ik eigenlijk hebben?
Als ik in de AH kom, zie ik: "Magere kwark, Magere kwark met vruchten, 0,1% vet kwark, kinderkwark, danone, en een kwark zonder smaak ofzo".
En alle kwark (op de kinderkwark na, is duurder dan 0,50 euro )
Ik heb zelf meestal van de aldi of die van de c1000 (wit vierkant bakje).
  maandag 5 juni 2006 @ 23:26:11 #10
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38577373
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:23 schreef Driverrrr het volgende:

[..]

Wat voor kwark moet ik eigenlijk hebben?
Als ik in de AH kom, zie ik: "Magere kwark, Magere kwark met vruchten, 0,1% vet kwark, kinderkwark, danone, en een kwark zonder smaak ofzo".
En alle kwark (op de kinderkwark na, is duurder dan 0,50 euro )
Hier staat een lijstje met alle voedingswaarden per product. Zover ik weet staan de soorten kwark die jij noemde er ook tussen, kijk maar ff!
  maandag 5 juni 2006 @ 23:28:57 #11
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_38577465
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:25 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Is goed heel misschien weet ik dan ook wel wie jij bent..maar dat zien we dan morgen wel.
Hoelang train je dan? Als je om half 9 begint...ik begin om half 10 (soms wat vroeger)
14 boterhammen..ik doe het meestal met 12
Ik train meestal 45 mins, maar morgen ga ik toch een geheel nieuw schema volgen. Dus het zal wel langer duren dan normaal, omdat alle bewegingen nieuw zijn. Ik zorg wel dat ik niet voor 21:30 weg ben
  maandag 5 juni 2006 @ 23:34:18 #12
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38577660
ja tvp dan maar

morgen benendag

het zuigt zo als je cardio wil doen daarna, want ik heb gewoon 2 dagen spierpijn
pi_38577886
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:34 schreef Fugie het volgende:
ja tvp dan maar

morgen benendag

het zuigt zo als je cardio wil doen daarna, want ik heb gewoon 2 dagen spierpijn
Bij mij verdwijnt de pijn meestal wel als ik ga hardlopen.
  maandag 5 juni 2006 @ 23:42:23 #14
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38577923
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:41 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Bij mij verdwijnt de pijn meestal wel als ik ga hardlopen.
ik heb altijd het gevoel dat ik kramp krijg in me hamstring na zwaar squatten Ik loop dan ook voor geen meter meer

maar misschien weer eens proberen morgen, moet toch echt mijn cardio doen
  maandag 5 juni 2006 @ 23:45:08 #15
101579 Driverrrr
Driving...
pi_38578005
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:26 schreef Life het volgende:

[..]

Hier staat een lijstje met alle voedingswaarden per product. Zover ik weet staan de soorten kwark die jij noemde er ook tussen, kijk maar ff!
wit brood, 100 gram, ruim 250 kcal

ik eet elke dag een half brood met beleg, dus dan zit ik al op dik 1000 kcal.
Dat gaat toch makkelijker dan ik dacht
Signature verwijderd door FA
pi_38578070
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:42 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik heb altijd het gevoel dat ik kramp krijg in me hamstring na zwaar squatten Ik loop dan ook voor geen meter meer

maar misschien weer eens proberen morgen, moet toch echt mijn cardio doen
De eerste 30 seconden zien er ook niet uit, net of ik heel nodig moet poepen
Daarna ziet het er al wat beter uit.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 00:53:08 #17
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_38579903
tvp

ik heb Zaanse Hoeve kwark gekocht... Kostte geloof ik 59 cent voor een bakkie, viel alles mee... Moet wel iets doorheen wil ik die troep wegkrijgen
  dinsdag 6 juni 2006 @ 03:30:21 #18
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38581550
quote:
Whehhehee, tof man. Ben net terug. Ben nu officieel 24 uur wakker
Zit nu aan me bakje kwark, heb vanmorgen nog yoghurt gehad,
maar daarna alleen pizza en patat en broodjes hamburger

Heb nog een stukje cardio gedaan ook stond bij het verkeerde podium,
moest ik snel naar ander podium rennen en me een weg naar voren beuken.
quote:
Ik heb dat ook, mijn oplossing is voor het squaten, hamstrings
op verschillende manieren te rekken. Op de grond zittend, staand
met je poot op een bankie en staand en dan je tenen aanraken.
Bij mij schiet de kramp er anders al in tijdens het squaten

[ Bericht 30% gewijzigd door ivosnivo op 06-06-2006 03:42:33 ]
ada fare stop stalking me
pi_38581978
Kan iemand nog ff naar m'n schema kijken?
quote:
Hier overigens het schema dat ik net in elkaar gedraaid heb:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
Dag   Spiergroep   Oefening   Sets   Reps   
Dag 1               
   Borst             
      Flat Barbell Bench Press   3   08-15   
      Machine Incline Chest Press   3   08-15   
      Pec Decks   3   08-15   
   Rug            
      Behind the Neck Lat Pull-Down    3   08-15   
      Bent-over Row   3   08-15   
      Deadlift   3   08-15   
   Abs            
      Crunches    4   20   
   Cardio            
      Threadmill Interval   1   15   
      Bike Interval   1   15   
Dag 2               
   Cardio            
      Bike 150 bpm   1   15   
      Cross trainer 150 bpm   1   25   
      Threadmill 150 bpm   1   15   
      Bike 130 bpm   1   5   
Dag 3               
   Quads            
      Squats   3   8-15   
      Lunges   3   8-15   
      Leg press   3   8-15   
   Hamstrings            
      Stiff-legged Deadlift   3   8-15   
      Leg Curl         
   Calves            
      Leg press Calve raises   3   10-18   
   Cardio            
      Threadmill Interval   1   15   
      Bike Interval   1   15   
Dag 4               
   Cardio            
      Bike 150 bpm   1   15   
      Cross trainer 150 bpm   1   25   
      Threadmill 150 bpm   1   15   
      Bike 130 bpm   1   5   
Dag 5               
   Shouders            
      Dumbell Side Lateral Raise   3   8-15   
      Military Press   3   8-15   
      Shoulder Press   3   8-15   
   Biceps            
      Alternated Dumbell Curl   3   8-15   
      Hammer Curl         
   Triceps            
      Close Grip Bench Press   3   8-15   
      French Press   3   8-15   
   Cardio            
      Threadmill Interval   1   15   
      Bike Interval   1   15   
Dag 5               
   Dag 1...etc.            
               
Opmerkingen               
   Opbouw van reps tot de max aangegeven rep bereikt is, en dan verder met volgende gewicht.      

Ik hoop dat hij leesbaar is
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:44:23 #20
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38583292
tvp'tje met het bericht dat ik vandaag weer heerlijk ga deadliften, squaten en legpressen
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_38583406
Ben moe, of dit is een tvp
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:57:16 #22
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38583513
Ik bookmark 'm wel
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:29:49 #23
71974 MegaMarc
2 balla 2 care
pi_38584189
tvp

offtopic: pinkpop was zwaar oke
pi_38584287
Ik heb een irc kanaal aangemaakt btw, omdat het hier altijd zo druk is, ik weet niet of jullie bb-topic-bevolkers veel ircen?

Anyway, het is #bodybuilding op irc.tweakers.net, ik zal 'm wel weer weghalen als er geen animo is
pi_38585866
tvp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')