abonnement Unibet Coolblue
pi_37942244
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij die ICE was dat toch niet echt ene succes? Ik dacht dat ze die inmiddels buiten dienst gesteld hadden?
Voor zover ik weet was het de BR 612 die er problemen mee had.
Deze:
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:57:36 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37945925
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:53 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Voor zover ik weet was het de BR 612 die er problemen mee had.
Deze:
[afbeelding]
Wat een gedrocht van een trein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37946591
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:32:38 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37947116
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Tfz het volgende:

[..]

TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
Ik heb er nog nooit in gezeten, ik geloof je gelijk, maar de buitenkant vind ik persoonlijk weinig speciaal...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37951082
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit in gezeten, ik geloof je gelijk, maar de buitenkant vind ik persoonlijk weinig speciaal...
Helemaal met je eens. Hetzelfde vind ik van de nieuw bestelde sprinters, en de IRM.
Eigenlijk gewoon karakterloos modern
pi_37958927
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:22 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Hetzelfde vind ik van de nieuw bestelde sprinters, en de IRM.
Eigenlijk gewoon karakterloos modern
Yep, t straalt niks uit,

maar de IRM's zitten wel weer comfortabel

zal mij benieuwen wat er van de ICM3/4tjes gaat worden na revisie
pi_37960072
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Yep, t straalt niks uit,

maar de IRM's zitten wel weer comfortabel

zal mij benieuwen wat er van de ICM3/4tjes gaat worden na revisie
Ik houd mijn hart vast. Waarschijnlijk mijn favo trein naar de kloten
pi_37960786
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Tfz het volgende:

[..]

TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
kom je ook regelmatig in .de ?
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:55:28 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37961769
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:11 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik houd mijn hart vast. Waarschijnlijk mijn favo trein naar de kloten
Dat zit er wel in... In het gunstigste geval stoelen à la ICRm. Helaas worden ze waarschijnlijk net zo dicht op elkaar geplaatst. Ik hoop echter dat ze die oranje banken gewoon laten zitten.

Overigens vind ik de IRM niet eens zo lelijk. Het nadeel aan die treinen is het zitcomfort (stoelen zitten niet geweldig) en het feit dat ze het maar niet voor elkaar krijgen om een aangemaan klimaat te scheppen binnen. Het is of te heet, of je je reist in een vrieskist.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37964151
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat zit er wel in... In het gunstigste geval stoelen à la ICRm. Helaas worden ze waarschijnlijk net zo dicht op elkaar geplaatst. Ik hoop echter dat ze die oranje banken gewoon laten zitten.

Overigens vind ik de IRM niet eens zo lelijk. Het nadeel aan die treinen is het zitcomfort (stoelen zitten niet geweldig) en het feit dat ze het maar niet voor elkaar krijgen om een aangemaan klimaat te scheppen binnen. Het is of te heet, of je je reist in een vrieskist.
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..

En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:02:58 #136
86072 thatsme
and That's you!
pi_37964307
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..

En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
je bedoelt een niet al te hoge metale bak op 8 wielen? Ik zie er niet echt een stijl in na de apekopen/hondekoppen en de engels
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_37965454
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..

En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
pi_37966383
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:02 schreef thatsme het volgende:

[..]

je bedoelt een niet al te hoge metale bak op 8 wielen? Ik zie er niet echt een stijl in na de apekopen/hondekoppen en de engels
Ik bedoel iets wat iets 'eigens' heeft, een eigen karakter, niet standaard hypermodern, aerodynamisch en (in mijn ogen) saai.
pi_37966455
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
Railhopper heb ik helaas niet vaak gezien in het echt
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:51:10 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37966694
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37968012
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:17:53 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37968211
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
De binnenkant wel. Al had SM'90 in het begin stoelen met kunstleer in plaats van stof (en in een aantal stellen vijf in de breedte). Wat DM'90 van SM'90 heeft is de knik in de zijwand en het interieur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37969360
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

De binnenkant wel. Al had SM'90 in het begin stoelen met kunstleer in plaats van stof (en in een aantal stellen vijf in de breedte). Wat DM'90 van SM'90 heeft is de knik in de zijwand en het interieur.
mn SM'90 kennis is te slecht daarvoor,

mocht er slechts 1x mee rijden

mopper mopper
waarom geen waardig afscheid voor die stellen!
pi_37973536
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
De Doedelzak rockst , heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep .
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.

Dat was de V-IRM preek .

Maar kantelbakken is al veel meer gebruikt, het voordeel is dat je met hogere snelheid op oudere rails kan rijden. Meestal is die rails niet echt ruim aangelegd. Door die kantelbakken zal de krachten die de reiziger opzich krijgt, veel midner geworden . En daardoor kan je mooier , sneller de bocht door .
pi_37974050
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

De Doedelzak rockst , heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep .
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.

Dat was de V-IRM preek .

Maar kantelbakken is al veel meer gebruikt, het voordeel is dat je met hogere snelheid op oudere rails kan rijden. Meestal is die rails niet echt ruim aangelegd. Door die kantelbakken zal de krachten die de reiziger opzich krijgt, veel midner geworden . En daardoor kan je mooier , sneller de bocht door .
Stoffen bekleding in een trein is zowiezo niet zo`n slim idee denk ik, gewoon een leer achtig materiaal dat is veel slijtvaster,

in de DH1/2tjes is de bekleding ook al weer goed versleten..
  vrijdag 19 mei 2006 @ 00:34:09 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37974617
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

De Doedelzak rockst , heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep .
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.
Je hebt gelijk, IRM is bijna altijd smerig, net als DD-AR. Het beste materieel op dat gebied blijft toch de Koploper!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 mei 2006 @ 04:41:51 #147
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37977553
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, IRM is bijna altijd smerig, net als DD-AR. Het beste materieel op dat gebied blijft toch de Koploper!
Waarom denk je dat NS Commercie nog niet wel de hersens heeft om elke mogelijke inzet van IRM in de NO-IC's te blokkeren?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 19 mei 2006 @ 08:00:53 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37978068
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 04:41 schreef MREn het volgende:

[..]

Waarom denk je dat NS Commercie nog niet wel de hersens heeft om elke mogelijke inzet van IRM in de NO-IC's te blokkeren?
Je bedoelt "nog net" denk ik?

Maar inderdaad: IRM moet daar ab-so-luut uit wegblijven. Ik reis dagelijks in zo'n IC, en ik zit niet te wachten op IRM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:16:02 #149
86072 thatsme
and That's you!
pi_37984627
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
Aan de buitenkant wel... Alleen de kop van de SM'90 werd zo lelijk gevonden dat ze die voor de DM'90 maar aangepast hebben. en het is ze goed gelukt, die ziet er een stuk beter uit!!!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_37985241
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:16 schreef thatsme het volgende:

[..]

Aan de buitenkant wel... Alleen de kop van de SM'90 werd zo lelijk gevonden dat ze die voor de DM'90 maar aangepast hebben. en het is ze goed gelukt, die ziet er een stuk beter uit!!!
ergens logisch. dr zijn vast wat meer DM'90tjes gebouwt dan SM'90tjes :'D!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')