ja klopt, zag net het eindstukje op rtl7.. Interessant iigquote:Op zondag 7 mei 2006 20:42 schreef ROG het volgende:
Volgende week zondag in Transportwereld (RTL5 meen ik) een stukje over die vrachttreinen, RMS ofzo? In ieder geval die geel met blauwe en wat zilver.
Volgens mij is dat de airco voor de machinist.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:43 schreef Wadloper het volgende:
Ik had in Zwolle gezien dat (ik dacht Plan U) een soort kastje op het dak vlakbij de cabine had zien zitten. Enig idee wat dat kan zijn?
Ik heb er een plaatje van:
[[url=http://img125.imagevenue.com/loc91/th_31081_Afbeelding_191.jpg]afbeelding][/URL]
jaquote:Op zondag 7 mei 2006 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Zuthen als in Zutphen ?? Wat doet dat ICM daar eigenlijk ????
Niet een beetje overdreven groot?quote:Op zondag 7 mei 2006 22:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de airco voor de machinist.
geen roetfilter? torbofan? kachel? regenton? ( om de wc mee door te spoelen?) duiveltil? iets?quote:Op maandag 8 mei 2006 00:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Niet een beetje overdreven groot?
Bovendien zorgt het voor zoveel extra luchtweerstand dat je beter er een goed ventitalitesysteem in kunt zetten...
aircoquote:Op maandag 8 mei 2006 00:37 schreef petre86 het volgende:
geen roetfilter? torbofan? kachel? regenton? ( om de wc mee door te spoelen?) duiveltil? iets?
Bovenin. wat is er irritant aan?quote:Op maandag 8 mei 2006 02:16 schreef ROG het volgende:
Regenton?
Waar zit het water voor de wc in een trein eigenlijk, onderin toch? Vandaar het irritante voetpompje?
Dan zal ie uit museaal oogpunt wel geen airco hebben!quote:Op maandag 8 mei 2006 07:10 schreef Wadloper het volgende:
Airco lijkt me idd beetje groot. Maar bij de andere plan U die hierboven staan zie je dat niet op het dak :S
Dat kan ookquote:Op maandag 8 mei 2006 08:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan zal ie uit museaal oogpunt wel geen airco hebben!
Volgens mij hebben alleen de Plan U's die een nieuwe motor en nieuw interieur gekregen hebben, ook airco.
ICM is de nachttrein van Arnhem -> Zutphen op Zaterdagnacht. Komt uitrichting Zutphen omstreeks 01:00 en vertrekt uit Arnhem om 02:49.quote:
Te klein pedaaltje, duurt altijd een tijdje voor er water uitkomt en dan is het met stoten.quote:
Zonde eigenlijk van die Sprinterramen in die rode U...quote:Op zondag 7 mei 2006 21:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
Plan Utjes Bij Zuthen (6 mei 2006)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bron: http://www.railtrack.nl/PlanU.htm
Heeft niks met airco te maken maar is e.o.a. iets dat verband houdt met een afvoer/filter van de motor.quote:
ik dacht me te herinneren dat ze kasten als airco geplaatst hebben.quote:Op maandag 8 mei 2006 23:10 schreef Tfz het volgende:
Heeft niks met airco te maken maar is e.o.a. iets dat verband houdt met een afvoer/filter van de motor.
Ah ok, duidelijk. Bij de Sprinters was die lelijke kast op het dak wel de airco volgens mij.quote:Op maandag 8 mei 2006 23:10 schreef Tfz het volgende:
[..]
Heeft niks met airco te maken maar is e.o.a. iets dat verband houdt met een afvoer/filter van de motor.
Nou okee dan. Wat is dan de reden dat het zo'n spuuglelijke kast moest worden? Als een katalysator achterop een auto zo'n vorm had, zou iemand dat geaccepteerd hebben?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ik dacht me te herinneren dat ze kasten als airco geplaatst hebben.
edit:
mijn geheugen begint oud te worden. Ik heb het opgezocht in de boeken van R. Latten. Het is geen airco maar een lucht inlaat/uitlaat van de motor.
Je ziet ze niet op alle DE-III-en, maar alleen op de 15 die een paar jaar geleden een nieuwe motor hebben gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |