abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:45:35 #251
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54965172
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, het is aan de mensen zelf om te beslissen of ze die bronnen geloofwaardig vinden of niet.
Nou, de mensen die de bronnen ongeloofwaardig vinden leggen dat daarna op mij, want ik ben natuurlijk de schuld dat hun zo kortzichtig zijn, nou dat is dan fijn hoor maar mensen die mij dan voor een gek houden.. die zie ik zelf als compost.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:55:07 #252
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54965328
Kom kom niet zo zielig doen nu want je gooit zelf ook de hele tijd met verwijten ed.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:09:26 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54966757
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen profeet die alles tot in de details zal gaan uitleggen en iedereen gaat verlichten, ik heb veel topics op fok met vele bronnen en verder kunnen mensen zelf wel dingen gaan opzoeken, maar mensen willen blijkbaar hapklare brokken, zoals je op de tv naar binnen krijgt geschoven.

En dan is hier het 5 uur nieuws, hier en daar liggen reuzen op die en die precieze locatie, en zo en hier en zus en daar zit de tijd inelkaar gebaseerd op dit en dat en dat klopt dus niet want dit en zus en zo en dat is het mensen. Tot 8 uur.

Zo werkt dat dus niet.
Daarom moet je ook met een goede onderbouwing komen en niet verwachten dat mensen zelf wel op zoek gaan naar de onderbouwing voor uitspraken die je zelf maakt. Want zo werkt dat dus niet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54968859
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nou, de mensen die de bronnen ongeloofwaardig vinden leggen dat daarna op mij, want ik ben natuurlijk de schuld dat hun zo kortzichtig zijn, nou dat is dan fijn hoor maar mensen die mij dan voor een gek houden.. die zie ik zelf als compost.
Zolang jij je eigen manier van communiceren niet een beetje aanpast, moet je niet verwachten dat mensen wel op jou normaal gaan reageren. Ik vind het eerlijk gezegd onvolwassenen naief om zelf wel op de man te gaan spelen en arrogante (en ook es dom overkomende ) posts hier neer te kwakken, en dan gaan janken dat mensen je niet serieus nemen.

Die posts van je voor Iblis waren weer es klassieke BG-posts: de user is het niet met je eens, en vervolgens kom je met allemaal aantijgingen die nergens zijn te lezen, wordt je persoonlijk, en ga je je weer fijn superieur voelen.

Dat werkt misschien bij je vrienden, maar niet hier.

-edit: dit wordt inderdaad wel een beetje offtopic
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:57:36 #255
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54970141
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daarom moet je ook met een goede onderbouwing komen en niet verwachten dat mensen zelf wel op zoek gaan naar de onderbouwing voor uitspraken die je zelf maakt. Want zo werkt dat dus niet.
Wat hebben discussies dan voor zin meneer de professor.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:00:25 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54970212
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat hebben discussies dan voor zin meneer de professor.
Jij snapt duidelijk niet hoe een discussie werkt Waarom begin je er dan aan?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:06:54 #257
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54970360
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij snapt duidelijk niet hoe een discussie werkt Waarom begin je er dan aan?
Een discussie begin je om iets te bereiken, niet om de discussie zelf, dat zou tijdverspilling zijn.
als ik kan bereiken dat mensen niet in de praktijk van figuren als jij trappen doe ik iig iets goeds.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:09:37 #258
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54970408
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Een discussie begin je om iets te bereiken, niet om de discussie zelf, dat zou tijdverspilling zijn.
als ik kan bereiken dat mensen niet in de praktijk van figuren als jij trappen doe ik iig iets goeds.
Zoals ik al zei, je snapt duidelijk niet hoe een discussie werkt. Je zult in een discussie volgens jou oogpunt altijd je tijd verspillen. Waarom begin je er dan aan? En wat voorn figuur ben ik dan?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:10:50 #259
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54970438
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Grappig. Ik heb ATuinhek altijd ervaren als een helder denkend persoon. Ik zie hem eigenlijk maar weinig de mist in gaan.

You on the other hand...
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:43:39 #260
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54971123
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Grappig. Ik heb ATuinhek altijd ervaren als een helder denkend persoon. Ik zie hem eigenlijk maar weinig de mist in gaan.

You on the other hand...
Ik heb het niet over zijn posts.
  Moderator zaterdag 1 december 2007 @ 17:50:06 #261
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54971221
Zullen we nu weer ontopic gaan?
Het word nu een beetje vuil smijterij en daar schiet niemand iets mee op.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:58:09 #262
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54971378
Goed laatste offtopic dan BG kan je ruimte maken in je PM inbox? Dan kan ik die vragen nog een keer via die weg stellen.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 1 december 2007 @ 18:04:55 #263
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54971526
Ik heb recentelijk nog een verwijzing naar reuzen gevonden in een Latijnse tekst.
quote:
'mutuatus sum illam, Professor Dumbledore, domine,' inquit gigas, magna cum cura de birotula automataria descendens dum loquitur. Sirius Niger iuvenis eam mihi commodavit. illum habeo, domine.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_54973696
even een nieuwsdump:
quote:
Voetstappen Yeti gevonden in Himalaya

Gepost door Ronald (Djeez) - Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: zaterdag 1 december 2007 @ 16:22

De lange zoektocht naar de verschrikkelijke sneeuwman, alias Yeti is beloond. Een groep bergbeklimmers is er van overtuigd dat ze nieuwe bewijzen hebben gevonden van het bestaan van de mythische figuur.

Hoewel nooit is bewezen dat hij bestaat, is het gros van de Nepalese en Tibetaanse bevolking overtuigd van het bestaan van de Yeti. De bergbeklimmers waren onderdeel van een Amerikaans team, dat zich voor een televisieprogramma bezighoudt met het filmen van avonturiers. Bij een trektocht door het Himalayagebergte stuitte het team op geheimzinnige voetafdrukken. De presentator van het programma, Josh Gates, heeft dit vandaag bekendgemaakt.

Van de voetstappen, bijna twee keer de grootte van een menselijke voet, werden door het team met behulp van gips afgietsels gemaakt. "We zullen de afgietsels meenemen naar de VS voor verder onderzoek", verklaart Gates.

Gates zelf weet nog niet of hij moet geloven in het bestaan van de verschrikkelijke sneeuwman. Hij staat echter wel open voor het geloof van anderen. "Er zijn heel wat mensen die in het Himalayagebergte wonen, die een dergelijke ervaring hebben meegemaakt. Ik weet niet hoe we al die ervaringen moeten verklaren. Er is duidelijk meer onderzoek nodig."

pi_55026723
Goeie 'topic-verwerkers' hier; daar heb ik wat aan gehad.
pi_55028108
Ik vraag me nog steeds af waarom Baajguardian een site geeft waarin wordt gesteld dat het reuzenverhaal in de bijbel waarschijnlijk mythisch is, terwijl hij zelf van mening is dat die reuzen echt bestaan hebben ( tenminste, dat kan ik uit je woorden opmaken )
pi_55036052
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:35 schreef Invictus_ het volgende:
Site van de Poolse fotograaf: http://www.panopticum.art.pl/indexEN.html
Galerie op die archeologie site: http://www.egiptologia.pl/galeria3.html

[ afbeelding ]

Voor zover mijn Pools gaat, een serie foto's onder de naam Missie Sahhara genomen bij Pools/Egyptische opgravingen.

En is wykopaliskowych geen geweldig scrabble/galgje woord?
Je ziet duidelijk dat deze foto enorm dicht bij het skelet is genomen met de mensen op de achtergrond.
Niet echt een reus blijkbaar
pi_55036392
Dat "reuzen" bestaan kunnen hebben is volgens mij geen discussie, ik geloof alleen niet in reuzen zoals ze hier en in films gezien worden.

De mens mag dan in de afgelopen eeuw langer geworden zijn maar dat is geen constante stijging geweest sinds het ontstaan van de mens. Bevolkingsdichtheid, ziektes en voedingspatronen hebben nogal veel invloed op hoelang een mens kan worden. De verhalen uit de oudheid over reuzen kunnen dus best waar zijn, 2 verschillende bevolkingsgroepen waarbij de gemiddelde lengte van 1 groep bijhoorlijk lager ligt door eerder genoemde oorzaken dan de andere groep ziet deze groep als reuzen (verschillen van 20 -40 cm zijn mogelijk zelfs binnen Nederland is dit voor gekomen).

meer uitleg, betreft alleen Nederland.

http://www.kennislink.nl/web/show?id=100084
  woensdag 5 december 2007 @ 10:34:32 #269
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_55052349
Op Discovery was een uitzending over de reuzen van vroeger en de skeletten die gevonden zijn.
Ook daar werd de vraag gesteld, hoe het kwam dat we ze nu niet meer kunnen terug vinden.
Disclosure?

http://www.youtube.com/watch?v=5IgBr0ZhXEo
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_55059588
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:34 schreef Ticker het volgende:
Op Discovery was een uitzending over de reuzen van vroeger en de skeletten die gevonden zijn.
Ook daar werd de vraag gesteld, hoe het kwam dat we ze nu niet meer kunnen terug vinden.
Disclosure?

http://www.youtube.com/watch?v=5IgBr0ZhXEo
Dat filmpje doet me denken aan de mythe dat de hunebedden in Nederland gebouwd zijn door reuzen.
quote:
Bouwers van hunebedden?
Volgens Johan Picardt, de eerste die in de 17e eeuw de hunebedden onderzocht, kon het niet anders zijn of reuzen hadden deze steenhopen gebouwd. Hij was er zo van overtuigd, dat hij ze uitvoerig beschrijft in zijn Antiquiteiten (1660):

"Dese Reusen nu zijn doorgaens gheweest grouwelijcke, brutale, wreede, onkuissche en heyloze menschen (...) Menschen die zij besetten kosten vingen zij; slachteden deselve, en verslondense. Ja van levende rauwe menschen te eten hebbense geen walge gehadt. Ongeboore kinderen hebbense uyt hare Schuylhoekjes gescheurt, en deselve, als een sonderlinge delicatesse, (met huyt en hayr, soo warm als zij op de wereld quamen), opgeknapt."
(besetten kosten = vangen konden, opgeknapt = opgegeten)

Het liep dan ook slecht met ze af. Uiteindelijk zijn ze door de rechtvaerdige bestieringe Gods allemaal uitgeroeid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reus_(figuur)

De theorie is allang achterhaald, maar hij lijkt wel veel op de theoriėn in het filmpje waarin ze verbanden trekken met de oude tempels van Zuid-Amerika en die tempel in Jordaniė.
pi_95390317
Er is al 1223 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
=====================

Een mooi rijtje plaatjes (video 2008)
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 14:03:33 #272
249559 crew  Lavenderr
pi_95390987
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:50 schreef michak het volgende:
Er is al 1223 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
=====================

Wat een giganten zijn dat :o
Interessant topic, bedankt voor het schopje :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:26:48 #273
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95392123
quote:
=====================

Als die skeletten echt zijn, dan zouden ze toch ook wel te vinden zijn in een museum? Nee, ik geloof dit niet. :)

Offtopic: Wat een vreselijke muziek trouwens bij dat filmpje. :')
pi_95399029
quote:
=====================

2.26 is volgens mij erg gevalletje photoshop.
Twiddel
pi_95399467
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:26 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Als die skeletten echt zijn, dan zouden ze toch ook wel te vinden zijn in een museum? Nee, ik geloof dit niet. :)

Hoezo, zijn er dan mensen die dit wel geloven? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')