abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:49:56 #101
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37182787
quote:
Het Algemeen Dagblad meldt dat Salomon Kalou niet langer het vertrouwen van de Feyenoord-selectie geniet. Dit was de conclusie na een nachtelijke praatsessie na afloop van de 3-0 nederlaag tegen Ajax in de play-offs.

Bij deze sessie waren twaalf spelers aanwezig, en was Erwin Koeman niet niet van de partij. Uit het gesprek kwam dat Kalou onder andere een verkeerde invloed hebben op de andere talenten in De Kuip.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:50:33 #102
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37182803
quote:
Arbiter Ben Haverkort heeft zich afgemeld voor de topper Feyenoord - Ajax van komende zondag. De scheidsrechter kampt momenteel met een spierblessure en kan daarom niet fluiten.

Haverkort wordt vervangen door Ruud Bossen. Voor Bossen stond de wedstrijd FC Twente - FC Utrecht op het programma, die wedstrijd wordt nu gefloten door Reinold Wiedemeijer.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:51:47 #103
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37182825
edit
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:52:15 #104
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_37182836
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:51 schreef Houniet het volgende:
[afbeelding]
Doet het niet
Jawel, je keek.
pi_37182843
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:49 schreef Houniet het volgende:

[..]

psv kan weer gaan vissen in de feyenoord vijver dus
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:54:19 #106
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37182875


Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_37182884
quote:
Ajax aast op Diba
Door Olga (Nuongirl) op zaterdag 22 april 2006 12:50
Bron: Elf

Anouar Diba staat in de belangstelling van Ajax. De Amsterdammers zijn op zoek naar een rechtsbuiten en hebben daarbij hun pijlen gericht op de aanvaller van NAC Breda.

Technisch directeur Martin van Geel bekeek de linkspoot gisteravond tijdens de wedstrijd van NAC Breda tegen Top Oss, die wedstrijd eindigde in een 0-0 gelijkspel.

De 23-jarige Diba speelt sinds het seizoen 2002/2003 voor de club uit Breda. Hij speelde tot nu toe 84 competitiewedstrijden waarin hij vijftien maal wist te scoren.
pi_37182903
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:54 schreef BadRabbit het volgende:

[..]
Nee

Haal vd meyde dan terug verdomme
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:56:14 #109
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_37182908
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:54 schreef BadRabbit het volgende:

[..]


Onee laat bansheeboy (?) nou niet z'n zin krijgen
Jawel, je keek.
pi_37182954
Diba is toch prima te gebruiken? Betekent wel einde Rosales dan.
That's all folks!
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:59:24 #111
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37182982
vd Meyde

Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_37183010
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Diba is toch prima te gebruiken? Betekent wel einde Rosales dan.
Rosales is eindelijk eens een beetje aan het opbloeien.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:00:56 #113
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_37183016
Ik weet vrijwel zeker dat van der Meyde ook terug wilt komen. Hij zei bij Inter toen al dat hij terug wou omdat hij daar pas realiseerde wat hij bij Ajax had.
Jawel, je keek.
pi_37183068
Even de samenvatting kijken
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:05:23 #115
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37183115
Ik heb hem hier op de zaak ook
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_37183211
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:54 schreef BadRabbit het volgende:

[..]
Nee toch
pi_37183312
Misschien zat 'ie er voor een speler van Top Oss
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:28:20 #118
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37183638
quote:
Frank de Boer naar Cursus Betaald Voetbal

Frank de Boer meldt zich op 31 mei in Zeist voor de Cursus Coach Betaald Voetbal. De oud-international is één van de 19 personen die deelnemen aan de opleiding. John van den Brom, John van Loen, Zjelko Petrovic en Rob Witschge zijn - naast De Boer - de bekendste namen.

Ook oud-voetballers als Fons Groenendijk, Erik ten Hag, John Lammers, Jos Luhukay, Erik van de Meer en Jurgen Streppel hopen over bepaalde tijd het felbegeerde document te krijgen.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_37183928
Heerlijk om die samenvatting weer terug te zien zeg
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_37183985
Niet dat NAC gaat degraderen maar Diba is dan wel heel goedkoop.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_37184003
Column op Ajax.netwerk.to

Ajax 2002-2003: Van inferno tot nachtkaars.
Cristian Chivu

Het seizoen 2005/2006 is nog jong en wanneer de laatste minuut van Ajax tegen ADO Den Haag aanvangt heerst er een lichte jubelstemming in de Amsterdam ArenA. Hoewel de twee-nul tussenstand niet écht doet vermoeden dat de toeschouwers op de tribune voor het eerst sinds jaren weer een met bravoure spelend Ajax hebben gezien, is er nog een andere reden die de sfeer enigszins euforisch maakt. Het immer vrolijke gelaat van Ajax’ meest recente, dierbare aanvoerder verscheen enkele seconden op de in Amsterdam zo geliefde Philips beeldschermen. De naam is Cristian Chivu, leider en boegbeeld van een generatie die net de laatste, broodnodige stap naar de Europese top niet kon maken.

Stadionspeaker Floris, kortweg ‘Floor’ genoemd, Thoolen kondigt tijdens deze laatste minuut alsnog een afscheid aan van de Roemeen. Een afscheid waar zoveel Ajacieden zo lang om hebben gevraagd. ‘Wat krijgen we nou, nu nog?!’, hoor ik om mij heen. Maar goed, voor Cristian Chivu blijven we toch wel even op onze plaats. De opgewonden stemming heeft zich nog maar net meester gemaakt over de ArenA of deze slaat over in woede, onmacht en onbegrip. ADO Den Haag heeft in blessuretijd kans gezien twee goals voor hun rekening te nemen: 2-2. Á la Ajax stromen direct de tribunes leeg en wanneer Cristian Chivu het veld betreedt lijken enkel de F-side en vak 410 nog van de partij. Ondanks deze trieste aanblik straalt Chivu toch uit het geweldig te vinden om even terug te zijn. Wanneer hij langs mijn vak richting de F-side loopt, voel ik, of wil ik voelen dat hij even oogcontact met mij heeft.


In 1999 zette een tot dan toe onbekende jonge Roemeen voor het eerst voet op Amsterdamse grond. Het begin van zijn carrière in Amsterdam laat zich kenmerken door rode kaarten. Als nieuweling had hij het moeilijk zich te vestigen bij Ajax. Hij kwam niet alleen terecht in een zwalkend elftal, ook was hij van de één op de andere dag kilometers verwijderd van zijn moeder, waar hij een sterke emotionele band mee onderhield. De bevestiging voor zijn moeilijke start kwam tot uiting doordat zijn uit het vaderland meegenomen ketting stuk raakte. De sterk bijgelovige Chivu was het spoor even helemaal bijster, maar wist diep in zijn leeuwenhart dat het eens goed zou komen. En gelijk kreeg hij. Cristian Chivu zou in de jaren die volgden snel uitgroeien tot een publiekslieveling en meer dan een vaste waarde in Amsterdam.

Met de entree van Ronald Koeman als hoofdtrainer van Ajax medio 2001 geeft hij direct een belangrijk signaal af: Cristian Chivu zou zijn verlengstuk, en dus aanvoerder, worden in het veld. Aan de hand van de voor zijn leeftijd erg volwassen zijnde Roemeen moest Ajax een nieuw tijdperk inluiden en aansprekende successen gaan boeken. De eerste tekenen van een nieuwe glorierijke periode dienen zich aan in mei 2002. Ajax haalt een vooraf niet verwachte dubbel binnen, die met luid gejuich ontvangen wordt in Amsterdam. Chivu, en daarbij een dozijn aan talentvolle spelers als Zlatan Ibrahimovic, Mido, Rafael van der Vaart, Maxwell en Hatem Trabelsi staan op het punt Nederland jarenlang te gaan domineren. Eventueel Europees succes is dan nog geen punt van discussie. Hoe ver Ajax Europees is zal moeten blijken in het daaropvolgende seizoen, waarin Ajax eindelijk weer eens acte de presence mag geven in het lucratieve bal der kampioenen: de Champions League.


In de zomer van 2002 slaagt Ajax er in de talentvolle groep bij elkaar te houden. Als in de nazomer ook nog eens ‘godenzoon’ Jari Litmanen zijn rentree maakt in het Ajax-shirt, beseft men dat de geliefde Fin de cirkel wel eens rond zou kunnen maken. De loting voor de Champions League ligt dan al achter ons. Ajax is gekoppeld aan Internazionale, Olympique Lyonnais en Rosenborg. Voor de ouverture in eigen huis tegen Lyon meldde Piet Keizer: ‘maak je maar niet druk jongens, dit Lyon is op dit moment een klasse apart voor dit Ajax’. Niets bleek uiteindelijk minder waar. Lyon personaliseerde een sleutelrol in de poule. Door twee overwinningen op de Fransen en een doorslaggevend gelijkspel bij Rosenborg tegen Lyon in de laatste speelronde plaatste Chivu’s Ajax zich voor de tweede poulefase waarin Valencia, Arsenal en Roma uit de koker rolden als opponenten.

Via schitterende wedstrijden plaatste Ajax zich tot ieders verbazing voor de kwartfinale van de Champions League. De jeugdige selectie moest opnieuw richting noord-Italië, AC Milan was de tegenstander. Na de 0-0 in Amsterdam volgde een sensationele return in San Siro. Op de Ajax DVD van seizoen 2002/2003 overigens fenomenaal in beeld gebracht. Na de 2-2 van Steven Pienaar waanden wij ons tien minuten lang in de halve finale. Toen de blessuretijd aanbrak werd er nog één hoge bal in ons eigen strafschopgebied gelanceerd. Juist Chivu, tot dan toe een ongekende rots in de branding, ging via de bekende glijpartij onderuit. Een glijpartij met catastrofale gevolgen.
Nostalgische personen onder ons zien deze glijpartij niet alleen als het einde van dat Champions League-avontuur, het was een kenmerkende glijpartij die het einde van deze generatie inluidde. Wie anders dan het boegbeeld van Ajax, Cristian Chivu had dit het beste tot uiting kunnen brengen. Chivu vertrok kort hierna met pijn in het hart naar AS Roma. Tekenend is dat het hierna met de talentvolle generatie snel bergafwaarts zou gaan.

Chivu heeft zich in de jaren dat hij het magische rood-witte shirt droeg ontwikkeld tot een uithangbord van de club. Weinig anderen stralen het ‘Ajax-gevoel’ zodanig uit zoals hij dat doet. Ajacieden dienen met intelligentie, bravoure en lichte arrogantie het wedstrijdbeeld kleur te geven. Iets waartoe Cristian Chivu als geen ander in staat is. Ooit zal deze sympathieke Roemeen terugkeren naar Ajax om nieuwe successen te behalen, dat zag ik tijdens mijn oogcontact op die septemberavond na Ajax tegen ADO Den Haag in zijn ogen. Vol trots zal hij de stadskleuren van Amsterdam om zijn bovenarm binden en zullen wij hem na een nieuwe periode bij Ajax wél een passend afscheid bieden.


Prachtig
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:52:06 #122
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37184147






Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_37184437
Kiwoe
pi_37184550
Diba . Laat het aub niet waar zijn. Ben je Sikora en Soetaers eindelijk kwijt....
pi_37184590
Zondagggg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')