abonnement Unibet Coolblue
pi_36495246
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:44 schreef JDude het volgende:

[..]

Hé. Een Leeuwardenaar! Al een beetje aan het vlotten, of net begonnen?
net begonnen, zit nu nog met combinatie met Bouwkunde... Pas na de zomer helemaal Verkeerskunde... Maar t gaat lekker hoor
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:59:30 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36495342
Kent iemand trouwens het Railtheater? Vanavond in Amsterdam een voorstelling over de TEE. De afdeling geriatrie zal wel weer oververtegenwoordigd zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:06:31 #178
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36495580
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik lees net op teletekst:
[ code verwijderd ]

Bekend getal, die 481!
De schattingen van NS komen vooral van interpolatie van losse kaartverkoop en verkochte abonnementen.
Dus denk ik dat het vooral SOV-jaarkaarthouders zijn die een buitenproportioneel aandeel hebben (OV-jaarkaarthouders vis je natuurlijk uit je eigen klantendatabase). Op zich niet verwonderlijk, op trajecten met weinig attractivteit (zoals een enkele verbinding per uur), zal je relatief meer captives trekken dan keuze-reizigers.
Over het algemeen zijn dat niet de interessantse groepen reizigers qua inkomsten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:13:29 #179
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36495744
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:59 schreef Duvel het volgende:
Kent iemand trouwens het Railtheater? Vanavond in Amsterdam een voorstelling over de TEE. De afdeling geriatrie zal wel weer oververtegenwoordigd zijn...
Ken het wel, maar is voor mij als Enschede'er niet erg om te hoek.

NVBS heeft ook wel eens wat leuks voor de liefhebbers.
Zie onder andere http://www.nvbs.com/Afdelingen/

Omdat ook binnen de NVBS de grijze golf ietwat overheersend is, wil men hier uitdrukkelijk wat aan doen. Lijkt me gelijk een mooie gelegenheid om alle lezers (ook niet-NVBS-leden) hier even te verzoeken de enquete in te vullen op http://www.nvbs.com/NVBSJ/Enquete/
[pr-verhaaltje]
Voor de niet-kenners onder ons: de NVBS is zo'n beetje de oudste vereniging van het land (75 jaar dit jaar) op het gebied van spoor- en tramwezen. Met als meest bekende natuurlijk Op de Rails, maar heeft ook veel (onbekends) te bieden.
[/pr-verhaaltje]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:27:24 #180
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36496186
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36497242
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
vraag me toch af welke idioten er van de week foto's aan het maken van trein/bussen @ station sneek
ik was het niet, dit keer
pi_36499892
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:56 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik was het niet, dit keer
pi_36500118
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:13 schreef MREn het volgende:
[pr-verhaaltje]
Voor de niet-kenners onder ons: de NVBS is zo'n beetje de oudste vereniging van het land (75 jaar dit jaar) op het gebied van spoor- en tramwezen. Met als meest bekende natuurlijk Op de Rails, maar heeft ook veel (onbekends) te bieden.
[/pr-verhaaltje]
Een groot aandeel jeugdige mensen interesseert alleen het tijdschrift, excursies in mindere mate. Als je ondanks herhaaldelijke opmerkingen een prutsblaadje blijft afleveren vind ik het niet gek dat het een grijze bende blijft. Maar wat ik zo links en rechts hoor regent het lidmaatschapsopzeggingen, misschien valt het kwartje dan.... Ik, en niet alleen ik, zenden niks meer in t.b.v. Op de rails omdat het herhaaldelijk voorkwam dat materiaal beschadigd terugkwam. Daarnaast snapt de fotocoördinator bepaalde dingen niet (een sfeerplaat met de trein klein in beeld en een rode loc druk je niet in zwart/wit af op een breedte van twee kolommen, voor een plaatje van een willekeurige cargo neem je een perfecte plaat, je hebt ruime keuze als het niet om wat speciaals draait). Ook is al vaker aangegeven dat er meer foto's in kleur kunnen door een betere opzet, maar dat is tegen dovenmansoren gezegd. Nu zit het verenigingsnieuws in het kleurgedeelte, terwijl daar geen tot amper foto's bij staan. Maar goed, daar is men doof voor, dus weer wat leden minder. Het "verenigingsleven" leeft volgens mij amper onder de jeugdigen, die gaan samen met wat maatjes op pad als ze gaan hobbyen. Het is positief dat men de jeugd er meer bij wil betrekken, maar dan moet men niet alles maar naast zich neerleggen (zoals ook al vaker bij (binnenlandse) excursies is gebeurd).

We zullen zien.

[ Bericht 19% gewijzigd door Tfz op 30-03-2006 18:56:27 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 maart 2006 @ 19:41:33 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36501779
quote:
Leuk filmpje
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:21:14 #185
53151 T42
Pinball Wizard
pi_36503037
pi_36506854
T42 mooie foto

heb net het schaalmodel hiervan gekocht in H0 van Lemke met motor op
basis van een Brekina T1
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:38:10 #187
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36522256
Help er staat een rode hondekop op station Zwolle.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:42:10 #188
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36522365
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:38 schreef MonoSynth het volgende:
Help er staat een rode hondekop op station Zwolle.
Nee hoor, hondekoppen zijn er nog maar heel weinig.

Het gaat om 2 plan U;s, waarvan een al compleet rood, de ander nog maar voor de helft
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:47:17 #189
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36522535
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee hoor, hondekoppen zijn er nog maar heel weinig.

Het gaat om 2 plan U;s, waarvan een al compleet rood, de ander nog maar voor de helft
Ah. Het beestje stond naast een Plan T, en ik kon de verschillen ook al zo moeilijk vinden
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:48:40 #190
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36522576
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:47 schreef MonoSynth het volgende:

Ah. Het beestje stond naast een Plan T, en ik kon de verschillen ook al zo moeilijk vinden
De missende pantograaf doet meestal wel een belletje rinkelen.
Verder zitten er wat van die kleine ronde raampjes in een U, ter hoogte van het motorblok geloof ik.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:58:54 #191
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36522893
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:48 schreef JDude het volgende:

[..]

De missende pantograaf doet meestal wel een belletje rinkelen.
Verder zitten er wat van die kleine ronde raampjes in een U, ter hoogte van het motorblok geloof ik.
Dat zijn vooral ventilatieroosters, weinig (géén geloof ik zelfs) zijn een ramen.
Verder is de lage koppeling ook nogal kenmerkend.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:01:09 #192
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36522981
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:58 schreef MREn het volgende:

Dat zijn vooral ventilatieroosters, weinig (géén geloof ik zelfs) zijn een ramen.
Zou ook kunnen, heb er maar 1x in gezeten (Groningen-Zwolle een paar jaar geleden. In het deel van het land waar ik woon zie je ze haast nooit.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:06:35 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36523108
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:01 schreef JDude het volgende:

[..]

Zou ook kunnen, heb er maar 1x in gezeten (Groningen-Zwolle een paar jaar geleden. In het deel van het land waar ik woon zie je ze haast nooit.
Dat komt omdat ze ook al een jaar uit dienst zijn

Werden nog even uit de kast gehaald voor Eindhoven-Weert en Zwolle-Groningen.
Die twee rode zijn particulier bezit van een of andere club uit NH, ik meen de HIJSM.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:14:15 #194
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36523355
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:06 schreef MREn het volgende:
Dat komt omdat ze ook al een jaar uit dienst zijn

Werden nog even uit de kast gehaald voor Eindhoven-Weert en Zwolle-Groningen.
Die twee rode zijn particulier bezit van een of andere club uit NH, ik meen de HIJSM.
"zág je ze haast nooit" moest het inderdaad ook zijn
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:21:00 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36523568
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat zijn vooral ventilatieroosters, weinig (géén geloof ik zelfs) zijn een ramen.
Verder is de lage koppeling ook nogal kenmerkend.
En natuurlijk het lage "voorhoofd" vergeleken met zijn elektrische broertje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:21:14 #196
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36523578
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:06 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze ook al een jaar uit dienst zijn

Werden nog even uit de kast gehaald voor Eindhoven-Weert en Zwolle-Groningen.
Die twee rode zijn particulier bezit van een of andere club uit NH, ik meen de HIJSM.
Zwolle-Groningen is gewoon elektrisch hoor. Ze hebben nog wel een tijd gereden op Zwolle-Enschede, maar daar rijden inmiddels alleen nog maar buffeltjes.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:27:13 #197
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36523760
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:21 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Zwolle-Groningen is gewoon elektrisch hoor.
Weert-Eindhoven ook, maar een jaar of drie, vier geleden was een redelijk gebrek aan materieel (voor de aanschaf van ICK), waardoor uit noodzaak weer plan U in diest ging. Omdat ze wat trager optrokken dan mat'64, werden ze ingezet op trajecten die redelijk los lagen van de rest van het net, waaronder dus Zwolle-Groningen.
quote:
Ze hebben nog wel een tijd gereden op Zwolle-Enschede, maar daar rijden inmiddels alleen nog maar buffeltjes.
Dat is al wat langer geleden, Zwolle-Enschede rijden al sinds '96 buffels geloof ik. Juist op Oldenzaal-Hengelo-Zutphen heeft plan U lang gereden: tot begin 2001 meen ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:32:52 #198
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36523906
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:27 schreef MREn het volgende:

[..]

Weert-Eindhoven ook, maar een jaar of drie, vier geleden was een redelijk gebrek aan materieel (voor de aanschaf van ICK), waardoor uit noodzaak weer plan U in diest ging. Omdat ze wat trager optrokken dan mat'64, werden ze ingezet op trajecten die redelijk los lagen van de rest van het net, waaronder dus Zwolle-Groningen.
Ik ben van '98 tot '05 vaste klant geweest op Zwolle-Groningen, maar heb maar een enkele keer in een dieseltje gezeten (maar daar moet ik bij zeggen dat ik meestal de :49 en :52 nam (koplopers, intercity vanuit A'foort) omdat de :26 niet aansloot op mijn bus).
quote:
Dat is al wat langer geleden, Zwolle-Enschede rijden al sinds '96 buffels geloof ik. Juist op Oldenzaal-Hengelo-Zutphen heeft plan U lang gereden: tot begin 2001 meen ik.
Ik heb een tijd lang, tot een paar jaar geleden, dagelijks Plan U's op dat traject zien rijden. Er reden idd ook buffels, maar het is pas sinds een jaar of twee dat er alleen maar buffeltjes rijden.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:39:54 #199
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36524115
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:32 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Ik ben van '98 tot '05 vaste klant geweest op Zwolle-Groningen, maar heb maar een enkele keer in een dieseltje gezeten (maar daar moet ik bij zeggen dat ik meestal de :49 en :52 nam (koplopers, intercity vanuit A'foort) omdat de :26 niet aansloot op mijn bus).
Maar die liggen ook niet los van het net, die moeten gewoon gekoppeld worden met het deel uit Ljouwert.
Plan U reed alleen die losse stopdienst Zwolle-Groningen, die vlak na de 'echte' intercity vertrok.
quote:
Ik heb een tijd lang, tot een paar jaar geleden, dagelijks Plan U's op dat traject zien rijden. Er reden idd ook buffels, maar het is pas sinds een jaar of twee dat er alleen maar buffeltjes rijden.
Dat is gewoon niet waar, de buffel inzet is al jaren lang op dat traject. Ik woon sinds begin 2000 in Enschede, en heb nog nooit iets anders gezien naar Zwolle.

Ik heb het voor de volledigheid nog opgezocht: sinds eind '98, begin '99 worden alle diensten Zwolle-Enschede met DM/90 gereden.

Ben je niet per ongeluk in de war mat mat '64 (zoals vandaag ), dat reed tot 1,5 jaar geleden nog op Zwolle-Roosendaal, bij vertrek uit Zwolle dus deels parallel aan de lijn naar Almelo/Enschede, misschien dat je die gezien hebt en gedacht dat het de stopper naar Enschede was?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:41:18 #200
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36524144
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:39 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar, de buffel inzet is al jaren lang op dat traject. Ik woon sinds begin 2000 in Enschede, en heb nog nooit iets anders gezien naar Zwolle.

Ik heb het voor de volledigheid nog opgezocht: sinds eind '98, begin '99 worden alle diensten Zwolle-Enschede met DM/90 gereden.
Hmm. Vreemd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')