Komen iig wel uit Duitsland jaquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie weet waar deze locs vandaan komen? Ze lijken volgens mij erg op locs die in de DDR gereden hebben
[afbeelding]
zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Als NL nu eens gaat investeren in betrouwbare Diesel Loks (BR 212 / 216-218 / 232) kunnen die in combinatie met DubbelDeks Materieel ingezet worden op drukke diesel lijntjes. Werkt in .de ook prima.
Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NSquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?
sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NS
maar NS in ieder geval:
Zwolle - Wierden (-Enschede)
Nijmegen - Roermond
Geheel Noordned. In de spits is het altijd vrij druk hier en rond Groningen
Ja ok Arriva bedoelde ikquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,
en die gaan toch met GTWs van Stadler rijden,
en je vergeet zwolle - Kampen, Apeldoorn Zutphen volgens mij ook nog
Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ok Arriva bedoelde ik
Zwolle - Kampen is ook vrij druk inderdaad, maar als je daar eindelijk zit kan je er weer uit. Apeldoorn - Zutphen kan inderdaad wel handig worden, zeker als daar over een bepaalde tijd nog 2 a 3 stations bijkomen op de lijn. Dan volstaan die 2 Buffels niet echt meer lijkt me
Mee eens met een stel eraan vast gekoppelt kunnen ze in de spits prima toe. Misschien kleine verlenging van de perrons.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:41 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..
veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleidingquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:37 schreef petre86 het volgende:
en zutphen-oldenzaal is ook diesel (syntus)
en de veenexpres ook (conexxion)
Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Komen iig wel uit Duitsland ja
Zie ook http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2103
jah en? de andere trajecten iets hierboven ookquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:59 schreef ILCILA het volgende:
[..]
veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleiding
als je bedenkt dat alleen de V-IRMs ombouw mogelijkheid hebben tot 25kV schiet dat nog niet op he?quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:06 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom ze in veel landen met verschillende bovenleiding spanningen rijden. Imo is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen op dezelfde spanning en spoorbreedte rijd.
In nl 1500volt en geloof op de hsl weer op 25kv. Iemand enig idee waarom dit precies is en of er plannen zijn op dit gelijk te maken.
Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?
Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
is de Huidige bovenleiding infrastuctuur wel geschik voor 25KV? ( genoeg isolatie?)
Ze werden boos omdat ik een foto uit 2004 posttequote:Op dinsdag 4 april 2006 17:27 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.
dat was mij ook opgevallen, tis natuurlijk geen gek idee om bij nieuwbouw / renovatie ze meteen aan te passen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:28 schreef Tfz het volgende:
[..]
Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.
Belgie op 3000 volt dacht ik,quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:58 schreef Willy84 het volgende:
Als de virm bakken voorbereid zijn op 25 kv en er op diverse baanvakken extra kosten worden gemaakt om voor te bereiden op 25 kv dan mag ik aannemen dat ze dat met het oog op de toekomst doen. Weet iemand op welke spanning ze rijden in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |