abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 april 2006 @ 14:27:26 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36640193
Jezus dan lig je net lekker man

Ontopic maar weer

Wie weet waar deze locs vandaan komen? Ze lijken volgens mij erg op locs die in de DDR gereden hebben

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:35:20 #277
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36640407
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie weet waar deze locs vandaan komen? Ze lijken volgens mij erg op locs die in de DDR gereden hebben

[afbeelding]
Komen iig wel uit Duitsland ja

Zie ook http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2103
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36643997
Als NL nu eens gaat investeren in betrouwbare Diesel Loks (BR 212 / 216-218 / 232) kunnen die in combinatie met DubbelDeks Materieel ingezet worden op drukke diesel lijntjes. Werkt in .de ook prima.
pi_36644039
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Als NL nu eens gaat investeren in betrouwbare Diesel Loks (BR 212 / 216-218 / 232) kunnen die in combinatie met DubbelDeks Materieel ingezet worden op drukke diesel lijntjes. Werkt in .de ook prima.
zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?
pi_36644132
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?
Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NS

maar NS in ieder geval:
Zwolle - Wierden (-Enschede)
Nijmegen - Roermond

Geheel Noordned. In de spits is het altijd vrij druk hier en rond Groningen
pi_36644179
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:29 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NS

maar NS in ieder geval:
Zwolle - Wierden (-Enschede)
Nijmegen - Roermond

Geheel Noordned. In de spits is het altijd vrij druk hier en rond Groningen
sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,

en die gaan toch met GTWs van Stadler rijden,

en je vergeet zwolle - Kampen, Apeldoorn Zutphen volgens mij ook nog
pi_36644292
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,

en die gaan toch met GTWs van Stadler rijden,

en je vergeet zwolle - Kampen, Apeldoorn Zutphen volgens mij ook nog
Ja ok Arriva bedoelde ik

Zwolle - Kampen is ook vrij druk inderdaad, maar als je daar eindelijk zit kan je er weer uit. Apeldoorn - Zutphen kan inderdaad wel handig worden, zeker als daar over een bepaalde tijd nog 2 a 3 stations bijkomen op de lijn. Dan volstaan die 2 Buffels niet echt meer lijkt me
pi_36644394
en zutphen-oldenzaal is ook diesel (syntus)
en de veenexpres ook (conexxion)
dag
pi_36644549
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ok Arriva bedoelde ik

Zwolle - Kampen is ook vrij druk inderdaad, maar als je daar eindelijk zit kan je er weer uit. Apeldoorn - Zutphen kan inderdaad wel handig worden, zeker als daar over een bepaalde tijd nog 2 a 3 stations bijkomen op de lijn. Dan volstaan die 2 Buffels niet echt meer lijkt me
Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..

Edit: zie bv. de serie 232 bij RN.... Akkoord, dat zal ook wel deels aan RN zelf liggen .

[ Bericht 9% gewijzigd door Tfz op 04-04-2006 17:25:17 ]
pi_36644993
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:41 schreef Tfz het volgende:

[..]

Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..
Mee eens met een stel eraan vast gekoppelt kunnen ze in de spits prima toe. Misschien kleine verlenging van de perrons.
Misschien dat die stellen die Arriva gaat vervangen prima in de spits gebruikt kunnen worden voor de ns. Voor die 2a 3 slagjes compleet nieuw en ander mat. kopen is geld over de balk
pi_36645154
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:37 schreef petre86 het volgende:
en zutphen-oldenzaal is ook diesel (syntus)
en de veenexpres ook (conexxion)
veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleiding
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:01:31 #287
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36645216
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Komen iig wel uit Duitsland ja

Zie ook http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2103
Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?
pi_36645274
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:59 schreef ILCILA het volgende:

[..]

veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleiding
jah en? de andere trajecten iets hierboven ook
oldenzaal-zutphen is ook diesel, zutphen-apeldoorn ook, groningen-leeuwarden ook
dag
pi_36645307
of je elektrificeert het gewoon?
pi_36645353
Word eens tijd dat ze Almelo - Zwolle verdubbelen/electrificeren. Dit is echt geen doen vanochtend ook weer 20 minuten vertraging en dat gaat dan de hele dag door, vanwege het enkel spoor
pi_36645388
Weet iemand waarom ze in veel landen met verschillende bovenleiding spanningen rijden. Imo is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen op dezelfde spanning en spoorbreedte rijd.
In nl 1500volt en geloof op de hsl weer op 25kv. Iemand enig idee waarom dit precies is en of er plannen zijn op dit gelijk te maken.
pi_36645451
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:06 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom ze in veel landen met verschillende bovenleiding spanningen rijden. Imo is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen op dezelfde spanning en spoorbreedte rijd.
In nl 1500volt en geloof op de hsl weer op 25kv. Iemand enig idee waarom dit precies is en of er plannen zijn op dit gelijk te maken.
als je bedenkt dat alleen de V-IRMs ombouw mogelijkheid hebben tot 25kV schiet dat nog niet op he?
pi_36645674
Als de NS van het begin af aan beter had nagedacht over materieel inzet (en vooral materieelkeuze / aankoopbeleid) hadden we er nu geen discussie over gehad

Maar goed omdat dat niet het geval is moet de NS het inderdaad maar doen met wat ze hebben...
pi_36645748
is de Huidige bovenleiding infrastuctuur wel geschik voor 25KV? ( genoeg isolatie?)
pi_36646165
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?
Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.
pi_36646216
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
is de Huidige bovenleiding infrastuctuur wel geschik voor 25KV? ( genoeg isolatie?)
Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:29:06 #297
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36646220
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:27 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.
Ze werden boos omdat ik een foto uit 2004 postte
pi_36646260
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:28 schreef Tfz het volgende:

[..]

Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.
dat was mij ook opgevallen, tis natuurlijk geen gek idee om bij nieuwbouw / renovatie ze meteen aan te passen?
pi_36647038
Als de virm bakken voorbereid zijn op 25 kv en er op diverse baanvakken extra kosten worden gemaakt om voor te bereiden op 25 kv dan mag ik aannemen dat ze dat met het oog op de toekomst doen. Weet iemand op welke spanning ze rijden in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland.
pi_36647411
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:58 schreef Willy84 het volgende:
Als de virm bakken voorbereid zijn op 25 kv en er op diverse baanvakken extra kosten worden gemaakt om voor te bereiden op 25 kv dan mag ik aannemen dat ze dat met het oog op de toekomst doen. Weet iemand op welke spanning ze rijden in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland.
Belgie op 3000 volt dacht ik,

wie maakt deel 16 trouwens?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')