abonnement Unibet Coolblue
pi_36334725
Wij hebben nu een offerte voor EUR 7,50 per m2 (zwart) inclusief materiaal. Maar dat is voor plafond (is goedkoper dan muren). Is voor 90m2 plafond.

Volgende week donderdag komt een stucadoor die toen ik in Rotterdam woonde mijn woonkamer heeft gespackt. Daar krijgen we dan ook een offerte van). Als ik die binnen heb, zal ik wel even melden wat dat kost.

Het is erg handig dat als je je muren laat spuiten, dat je het materiaal op kleur neemt. Is niet eens zoveel extra (hebben ze me verteld), maar het scheelt je wel 2x schilderen. Enneh.... als je het plafond niet in de kleur wit laat spuiten, wordt het mooi grijs
pi_36336007
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:56 schreef arithaterhorst het volgende:
Enneh.... als je het plafond niet in de kleur wit laat spuiten, wordt het mooi grijs
Bedankt voor de tip!
pi_36336059
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:56 schreef arithaterhorst het volgende:
Wij hebben nu een offerte voor EUR 7,50 per m2 (zwart) inclusief materiaal. Maar dat is voor plafond (is goedkoper dan muren). Is voor 90m2 plafond.

Volgende week donderdag komt een stucadoor die toen ik in Rotterdam woonde mijn woonkamer heeft gespackt. Daar krijgen we dan ook een offerte van). Als ik die binnen heb, zal ik wel even melden wat dat kost.

Het is erg handig dat als je je muren laat spuiten, dat je het materiaal op kleur neemt. Is niet eens zoveel extra (hebben ze me verteld), maar het scheelt je wel 2x schilderen. Enneh.... als je het plafond niet in de kleur wit laat spuiten, wordt het mooi grijs
Waarom is het plafond goedkoper?
pi_36338925
En waarom zou het grijs worden? WIj hebben hier ook een hele kamer laten spuiten (wanden en plafond) kostte beiden evenveel en was gewoon standaard wit.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_36339663
Oh, handig.
Heb ook nog nieuw plafond nodig.
Hoe regel je 'mannetjes'?
pi_36342402
Die prijzen sta ik van te kijken. Mijn woonkamer word ook compleet gestuct. Wanden en plafond en dan laat op het plafond langs de muren een "strook"van 10-12 cm wat dikker stuccen. Een soort plint op het plafond.

Kost me alles bij elkaar rond de 2000 euro incl alles met 6% btw. plafond is ongeveer 32m2. muren zijn 2,70 hoog. Reken maar uit hoeveel muur je dan hebt. Alle radiatoren zijn eraf, scheelt ook werk.

Ik wil het overigens voor die 6% niet zwart. Met een bon heb je garantie.....Heb wat stuccers van marktplaats geplukt. ff gekeken of ze bij de KvK staan ingeschreven en 2 referenties van aannemers gevraagd. DIe ik nu heb gekozen is daar meerdere malen terug gevraagd. Iemand die slecht stuct wordt echt niet teruggevraagd... denk ik dan....

Overigens heb ik wel besloten al het oude stuc werk van de muur te bikken. geeft uiteindelijk beter resultaat.

Wat de kleur betreft. Gewoon stucwerk schijn je toch nog te moeten sausen.... Helaas kreeg ik van meerdere te horen. Het wordt wel wit, maar niet superstrak egaal wit.

wat d em2 prijs betreft. de meeste zitten tussen de 12,50 en 17,50. Plafond, mijn ervaring , is wat duurder omdat ze dat minder leuk vinden, boven je hoofd werken....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36343954
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:45 schreef Raissa het volgende:

[..]

Waarom is het plafond goedkoper?
Wanden moeten ze doordat het metselwerk is uitvlakken. Een plafond is vaak een breedplaatvloer en die is in de fabriek al glad afgewerkt. Dat scheelt dus.
pi_36343979
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:30 schreef Igraine het volgende:
En waarom zou het grijs worden? WIj hebben hier ook een hele kamer laten spuiten (wanden en plafond) kostte beiden evenveel en was gewoon standaard wit.
Als je een stucadoor hebt die een beetje meedenkt doet ie het ook gewoon zo, wit dus. Maar in principe is het spuitwerk standaard grijs.
pi_36344013
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 15:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik vind idt nogal prijzen als ik eerlijk moet zijn.

Ik kan veel goedkopere stucadoors regelen die echt topwerk afleveren. Zo betaalde ik zelf 13.50 per m2 (ex BTW) voor 15 m2.

Overigens scheelt het BTW tarief naarmate de leeftijd van je huis. Als je huis ouder is dan 30 jaar is het 6%, is je huis jonger dan 19%.
13,50 * 1,19 = 16,06 euro

Zoveel scheelt dat dus niet met 16,75 euro
pi_36364629
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:45 schreef Raissa het volgende:

[..]

Waarom is het plafond goedkoper?
Geen idee eigenlijk. Dat zei onze stucadoor, en dat zie ik ook wel op marktplaats staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door arithaterhorst op 25-03-2006 21:15:59 (laatmaar...) ]
pi_36364725
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:30 schreef Igraine het volgende:
En waarom zou het grijs worden? WIj hebben hier ook een hele kamer laten spuiten (wanden en plafond) kostte beiden evenveel en was gewoon standaard wit.
Dan heb je stuc op kleur gehad denk ik. Roodband droogt niet wit op, tenzij er een kleurtje in zit.

De vorige keer heb ik het laten spacken, en vergeten hierom te vragen. Naderhand zei de stucadoor iets in de trant van 'Had het maar gezegd'. Dus toen kon ik latexen.... 2x

Wel leuk om te horen dat de taxateur van het huis later een paar keer een opmerking maakte dat het stucwerk er zo strak uitzag. Daarom dat hij dus a.s. donderdag weer een offerte mag komen geven. Maar nu dus wel in de kleur wit

P.S. Gompy heeft eigenlijk gelijk... Ik draai het om... Plafonds zijn idd duurder dan wanden.

[ Bericht 24% gewijzigd door arithaterhorst op 25-03-2006 21:15:19 (plafonds vs wanden) ]
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:15:26 #37
64781 bonke
pipo koeie
pi_36364841
in 9 jaar tijd zijn de prijzen wel flink omhoog gegaan zeg
9 jaar terug betaalde ik fl 12.50 per mtr2 ( zwart ) en all in
als ik et zo bekijk zijn de zwartwerk prijzen dus ongeveer verdrievoudigt
pies on joe toe
pi_36366711
@ariterhorst, heeft die beste kerel die jou een offerte heeft gegeven nog een email adres ? Waar zit hij ergens ?

Vraagje in het algemeen, er wordt gesproken over spuiten.... Ik ga steeds uit van stuccen is strak maken en dus alles helemaal glad. Mij is verteld dat dat wel "wit" wordt, maar niet straks egaal wit en je dta dus eigelijk nog moet latexen...

Hebben jullie het over spuiten en dus een relief erin ? spachtelputz heet dat geloof ik ?

Het liefste heb ik na het stucwerk gewoon alles superstraks wit en dat je dat niet meer hoeft te saucen, maar dat kan niet begrijp ik??? leg ff uit in jip en janneke taal...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36367237
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:10 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Dan heb je stuc op kleur gehad denk ik. Roodband droogt niet wit op, tenzij er een kleurtje in zit.

De vorige keer heb ik het laten spacken, en vergeten hierom te vragen. Naderhand zei de stucadoor iets in de trant van 'Had het maar gezegd'. Dus toen kon ik latexen.... 2x
Nee, wij hebben het laten spuiten, dat gebeurt niet met roodband maar met Brander Crystal. Dat is gewoon standaard wit.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_36367275
Oh ja, woont hij in rotterdam dan? Wij wonen daar ook in de buurt en hebben nu een offerte liggen van de stucadoor die het vorige werk gedaan heeft. Maar als hij zo goed is, heb je misschien een emailadres van hem, of wil je misschien zijn naam ofzo naar mij mailen? Emailadres staat in profiel.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:17:25 #41
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_36367613
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:32 schreef Gompy58 het volgende:
...

Het liefste heb ik na het stucwerk gewoon alles superstraks wit en dat je dat niet meer hoeft te saucen, maar dat kan niet begrijp ik??? leg ff uit in jip en janneke taal...
Wij hebben alles strak laten stuken. Volgens onze stukadoor kan dat niet in kleur; het resultaat is dus een ietwat grijze muur. Wil je 'm wit dan zul je moeten sauzen.

Spachtelputz kan wel in allerlei kleuren.

Er is overigens nog iets waar je misschien aan moet denken: glad stukwerk is veel zachter dan spachtelputz. Je stoot er dus makkelijk stukjes uit of deuken in.
pi_36379768
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:00 schreef Igraine het volgende:


Oh ja, woont hij in rotterdam dan? Wij wonen daar ook in de buurt en hebben nu een offerte liggen van de stucadoor die het vorige werk gedaan heeft. Maar als hij zo goed is, heb je misschien een emailadres van hem, of wil je misschien zijn naam ofzo naar mij mailen? Emailadres staat in profiel.
Zie email
  zondag 26 maart 2006 @ 16:48:32 #43
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36380903
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:32 schreef DeStedebouwer het volgende:

[..]

13,50 * 1,19 = 16,06 euro

Zoveel scheelt dat dus niet met 16,75 euro
Fout...

13.50 * 1.06 = 14.31 en dat scheelt wel degelijk.

Buiten dat had ik "maar" 15 m2. En daar komen ze liever niet voor omdat het zo een klein oppervlak is. Bij grotere oppervlakten ben je gauw goedkoper uit. Zo weet ik dat de stucadoor die het bij ons gedaan heeft grotere klussen voor ca. 8.50 per m2 doet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36381720
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:58 schreef Igraine het volgende:

[..]

Nee, wij hebben het laten spuiten, dat gebeurt niet met roodband maar met Brander Crystal. Dat is gewoon standaard wit.
Brander is vaak op kleur. In het huis waar we nu zitten zit er brander op. Met Roodband kan ook, is goedkoper (mijn budget was toen vrij klein) maar dan moet je 2x latexen. Brander zit volgens mij ook iets in om het harder te maken dan normaal gips. Dus minder snel beschadigingen. En het is gewoon beter spul.

In ons huis hebben we ook brander. Grote voordeel is dat je het gewoon kan schoonmaken. Naast de vaatwasser zit het ook en dat borstel ik regelmatig met water schoon: je ziet er helemaal niets meer van dan.
pi_36387929
Ik betaalde voor mijn huis 15 euro per uur zwart, hij is een week bezig geweest.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 26 maart 2006 @ 21:16:02 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_36388200
http://www.rodudecoraties.nl


Daar hebben wij het laten doen en we zijn er nog steeds errug blij mee.
Uitstekende kwaliteit, keurige man en alles werd netjes afgeplakt en dergelijke!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36389086
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:16 schreef Troel het volgende:

http://www.rodudecoraties.nl

Daar hebben wij het laten doen en we zijn er nog steeds errug blij mee.
Uitstekende kwaliteit, keurige man en alles werd netjes afgeplakt en dergelijke!
Almerehaven? Hmm... voorrijkosten ofzo?
  zondag 26 maart 2006 @ 21:43:47 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_36389107
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Almerehaven? Hmm... voorrijkosten ofzo?
Nou, Almere - IJsselstein was prima te doen, niks extra's voor betaald.
Nou weet ik niet precies waar dat nieuwe huis van Sandertje staat, maar hij woont nu nog in Almere

Maar je weet mijn mail als je meer wilt weten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36506165
Okee, ik zou twee mensen de offerte van de stucadoor laten weten.

De offerte is alsvolgt: hij komt zondag even kijken.

(wij hadden de afspraak verzet )
pi_36506504
Haha ok... Nou wachten we de zondag maar geduldig af..
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')