Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:56 schreef arithaterhorst het volgende:
Enneh.... als je het plafond niet in de kleur wit laat spuiten, wordt het mooi grijs![]()
Waarom is het plafond goedkoper?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:56 schreef arithaterhorst het volgende:
Wij hebben nu een offerte voor EUR 7,50 per m2 (zwart) inclusief materiaal. Maar dat is voor plafond (is goedkoper dan muren). Is voor 90m2 plafond.
Volgende week donderdag komt een stucadoor die toen ik in Rotterdam woonde mijn woonkamer heeft gespackt. Daar krijgen we dan ook een offerte van). Als ik die binnen heb, zal ik wel even melden wat dat kost.
Het is erg handig dat als je je muren laat spuiten, dat je het materiaal op kleur neemt. Is niet eens zoveel extra (hebben ze me verteld), maar het scheelt je wel 2x schilderen. Enneh.... als je het plafond niet in de kleur wit laat spuiten, wordt het mooi grijs![]()
Wanden moeten ze doordat het metselwerk is uitvlakken. Een plafond is vaak een breedplaatvloer en die is in de fabriek al glad afgewerkt. Dat scheelt dus.quote:
Als je een stucadoor hebt die een beetje meedenkt doet ie het ook gewoon zo, wit dus. Maar in principe is het spuitwerk standaard grijs.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:30 schreef Igraine het volgende:
En waarom zou het grijs worden? WIj hebben hier ook een hele kamer laten spuiten (wanden en plafond) kostte beiden evenveel en was gewoon standaard wit.
13,50 * 1,19 = 16,06 euroquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind idt nogal prijzen als ik eerlijk moet zijn.
Ik kan veel goedkopere stucadoors regelen die echt topwerk afleveren. Zo betaalde ik zelf 13.50 per m2 (ex BTW) voor 15 m2.
Overigens scheelt het BTW tarief naarmate de leeftijd van je huis. Als je huis ouder is dan 30 jaar is het 6%, is je huis jonger dan 19%.
Geen idee eigenlijk. Dat zei onze stucadoor, en dat zie ik ook wel op marktplaats staan.quote:
Dan heb je stuc op kleur gehad denk ik. Roodband droogt niet wit op, tenzij er een kleurtje in zit.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:30 schreef Igraine het volgende:
En waarom zou het grijs worden? WIj hebben hier ook een hele kamer laten spuiten (wanden en plafond) kostte beiden evenveel en was gewoon standaard wit.
Nee, wij hebben het laten spuiten, dat gebeurt niet met roodband maar met Brander Crystal. Dat is gewoon standaard wit.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:10 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Dan heb je stuc op kleur gehad denk ik. Roodband droogt niet wit op, tenzij er een kleurtje in zit.
De vorige keer heb ik het laten spacken, en vergeten hierom te vragen. Naderhand zei de stucadoor iets in de trant van 'Had het maar gezegd'. Dus toen kon ik latexen.... 2x![]()
![]()
Wij hebben alles strak laten stuken. Volgens onze stukadoor kan dat niet in kleur; het resultaat is dus een ietwat grijze muur. Wil je 'm wit dan zul je moeten sauzen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:32 schreef Gompy58 het volgende:
...
Het liefste heb ik na het stucwerk gewoon alles superstraks wit en dat je dat niet meer hoeft te saucen, maar dat kan niet begrijp ik??? leg ff uit in jip en janneke taal...
Zie emailquote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:00 schreef Igraine het volgende:
Oh ja, woont hij in rotterdam dan? Wij wonen daar ook in de buurt en hebben nu een offerte liggen van de stucadoor die het vorige werk gedaan heeft. Maar als hij zo goed is, heb je misschien een emailadres van hem, of wil je misschien zijn naam ofzo naar mij mailen? Emailadres staat in profiel.
Fout...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:32 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
13,50 * 1,19 = 16,06 euro
Zoveel scheelt dat dus niet met 16,75 euro
Brander is vaak op kleur. In het huis waar we nu zitten zit er brander op. Met Roodband kan ook, is goedkoper (mijn budget was toen vrij klein) maar dan moet je 2x latexen. Brander zit volgens mij ook iets in om het harder te maken dan normaal gips. Dus minder snel beschadigingen. En het is gewoon beter spul.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:58 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nee, wij hebben het laten spuiten, dat gebeurt niet met roodband maar met Brander Crystal. Dat is gewoon standaard wit.
Almerehaven? Hmm... voorrijkosten ofzo?quote:Op zondag 26 maart 2006 21:16 schreef Troel het volgende:
http://www.rodudecoraties.nl
Daar hebben wij het laten doen en we zijn er nog steeds errug blij mee.
Uitstekende kwaliteit, keurige man en alles werd netjes afgeplakt en dergelijke!
Nou, Almere - IJsselstein was prima te doen, niks extra's voor betaald.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Almerehaven? Hmm... voorrijkosten ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |