abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36486730
Sorry Dutch voor de tecno-talk

Tajno,ja,dat van die onderhoudsdosis pregnyl wist ik,maar dat heb ik wijselijk niet gemeld Maar toen begon ze over die bolletjes en dat leek me wel wat.Al snap ik niet echt waar t nodig voor is,zwanger word je er niet van lijkt me.Dus alleen om die 2e fase uit te stellen?
Ik was voor de eerste IUI nog wel regelmatig,maar zo rond de 3e poging ging mijn cyclus door de war en werd ik steeds 6 of 7 of 5 dagen eerder ongesteld.Door bloedonderzoek is er inmiddels gebleken dat ik richtingovergang zit en dit is voor mij het bewijs,dat er niet veel meer klopt daar beneden De ferti-arts zei ook,dat die 2e fase idd.te kort was,maar kon niet aangeven waarom dit zo is.
Het is ook niet zo,dat ze het moedig van me vind om door te gaan ivm.die spuiten hoor.Maar juist ivm.die moeizame inseminaties,martelingen noemde ze het zelfs
Ik zei al,dat word met een evt.ivf dan hetzelfde,maar toen zei ze,dat dat niet hoefde,ivm.flexibel slangetje e.d.
Ja,dacht ik,daar hebben we nu toch ook problemen mee,dus hoe zit dat dan?.
Affijn,ze zei,dat we dan de koppen maar bij elkaar moesten steken en zien wat we verder gingen doen.Ik neem aan,dat ze zichzelf en de gyn bedoelde.Ik ben erg benieuwd,of de gyn wel ivf wil doen.
Nog een vraagje,wie weet die gilt maar.
Kent iemand een vrouw die net als ik deze problemen had en toch zwanger is geworden?Ik begin er nl.een hard hoofd in te krijgen zo

Groetjes,Minoes

Slaapmeisje,ben je al aan t snuiven?.
pi_36486896
minoes, als je lutteale fase (zo heet die tweede helft van je cyclus geloof ik) te kort is heeft het (hopelijk) bevruchte eitje te weinig tijd om zich in te nestelen. vandaar misschien de truc met de bolletjes.
pi_36487170
Euhm Minoes, als je al vanaf poging 3 telkens te vroeg ongesteld wordt......en ik neem dan aan dat het telkens minder dan 11 dagen duurde tussen inseminatie en ongesteld worden. Dan zou ik niet durven zeggen dat je echte kansen hebt gehad hoor. Wat Bixis al schrijft het eitje/embryootje heeft echt wel die dagen nodig om in te kunnen nestelen. Misschien toch maar eens overleggen met je gyn of je misschien de martelpraktijken (ellendig zeg brrr) nog een keer of 3 zou mogen proberen om het als echte kansen te zien samen met progestan. Zit een kans is dat wanneer je gyn een net briefje schrijft aan je verzekering je die kansen ook echt vergoed krijgt iets wat ook niet onbelangrijk is. Je eitjes zijn niet op zoveel is wel duidelijk dus dat betekend ook gelijk dat je nog kansen hebt om zwanger te worden. Dat die fase steeds korter wordt kan aan meerdere dingen liggen. Wanneer je zonder MM zwanger wordt moet het follikel waar je eitje uit springt nl die progestan regelen door het gele lichaam wat erin zit in stand te houden zodat er genoeg progesteron aangemaakt wordt. Dat kan door de war komen door de IUI pogingen (kan net zo goed ook bij IVF pogingen gebeuren nl).
Op een ander forum waar ik schrijf zijn meerdere dames met een korte luteale fase zwanger geworden, sommigen met progestan/Pregnyl sommigen zonder. Ow en aangezien je nu nog niet aan insemineren toe bent betekend dat ook dat je gelijk deze ronde al die capsules krijgt???
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2006 @ 12:49:48 #179
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36489394
minoes ik hoop dat je al deze ronde progestan krijgt! Ik heb 4 IUI pogingen een onderhoudsdosis Pregnyl gespoten en bij de IVF heb ik progestan bolletjes gebruikt. Persoonlijk heb ik liever Pregnyl omdat je dan maar 3 x extra hoeft te spuiten in plaats van 3 x per dag 2 bolletjes progestan in moet brengen gedurende de rest van je cyclus, maar gezien jouw ervaring met Pregnyl kan ik me voorstellen dat je dan liever progestan gebruikt.

Volgens het schema zou ik eigenlijk vandaag (cyclusdag 21) met de neusspray moeten starten, maar ik ben er niet mee begonnen. Gezien mijn lange cyclus start ik volgende week op cyclusdag 28 met de hormonenspray. De eerste IVF poging (die later is omgezet in IUI omdat ik te weinig folikels had) ben ik er wel op dag 21 mee begonnen en pas op dag 48 ongesteld geworden. Bij de IVF in december ben ik op dag 28 begonnen en keurig op tijd ongesteld geworden. Ik denk dat de arts niet had gerealiseerd dat ik een hele lange cyclus heb en ze is gewoon uitgegaan van een normale cyclus van 28 dagen. Tja dan moet je wel op dag 21 beginnen. Ik ben dus lekker eigenwijs en begin een week later

Nog 2 weken wachten tot mijn ongesteldheid (rond 14 april) en daarna mag ik weer beginnen met prikken en heb ik eind april mijn punctie. Niet dat ik daar nou op zit te wachten, maar dan is er in ieder geval weer actie in de tent
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_36489491
laten we gaan voor positieve actie en mag ik toch eeeeven zeggen dat internet toch een mooi medium is? Hoe kom je anders aan je info? Tajno bedankt voor de hulp, enne: die clipjes: kunnen die blijven zitten of moeten die na je zwangerschap weer verwijderd?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2006 @ 13:09:53 #181
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36489946
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:43 schreef Catootje het volgende:
paar pregnylvraagjes:
- ik heb 1 shot gehad, is dat gebruikelijk?
- hoe lang duurt het voordat het ei springt?
1 shot is gebruikelijk hoor Catootje. Weet je of het 5000 of 10.000 eenheden waren? Ik spuit in overleg met het ziekenhuis meestal een dubbele dosis, maar die wordt opgelost in 1 ampul oplosvloeistof. En zoals gezegd springt het ei ongeveer 48 uur na de Pregnyl en wordt er meestal 36 uur na de Pregnyl geinsemineerd.

Ik las net het bericht over je ene eierstok. Grrr wat een domper zeg. Ik hoop zo dat het onderzoek en de ingreep niet meer nodig zal zijn. Maar even wat positieve meisjes jouw kant op sturen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_36490218
*de positieve meisjes ontvangt* Jeeessss, gaat meteen alweer beter. Ik heb 5000 gehad, en heb nu last van mijn stok, en dat klopt gezien de spuit van dinsdag ( Wat zie ik op tegen die operatie zeg )

Lag trouwens vannacht heeerlijk te slapen tot ineens vriendjelief op mijn schouder tikte .....joehooooeee dat is waar: we mochten weer vrijeeeeeeennnn!!!
DANYEL EN THIJS
pi_36490943
Super Slaapmeisje dat je over een weekje weer begint! Lastig dat al die schema's gemaakt worden op de standaard 28 dagen cyclus. Niet iedereen heeft dat. Ik heb ook geen 28 dagen cyclus maar altijd al 30 dagen geweest. Hopelijk valt het snuiven reuze mee en dan straks weer aan de spuit!

Catootje ze blijven gewoon zitten hoor. Aangezien mijn eileiders er toch voor Jan met de korte achternaam inzitten mogen ook de clipjes blijven. En in de weg zitten ze gelukkig niet, ik voel ze niet, je ziet ze niet op echo's (is plastic) dus ze blijven lekker waar ze zijn. Enneuh niet teveel stressen voor de operatie hoor (lekker makkelijk gezegt) maar het kan ook reuze meevallen! En vooral geen dank hoor, iedereen denk ik die in die molen zit weet hoe je over sommige dingen kunt stressen en hopelijk is de meeste stress lekker onnodig!

Euhm mag ik trouwens een beetje blij zijn dat wij nooit op commando hebben hoeven vrijen?
Hoe leuk de activiteit an sich ook is......
pi_36491147
ja daar mag je echt blij om zijn, meeeeennnn!!! Is echt niet leuk want het wordt (voor mij) een medische handeling: Vrijen. kussentje onder mijn kont, benen opgetrokken en dan mag ik pas slapen..... En reken maar dat ik elke avond onder het eten aan mijn kind(ren) ga vertellen hoe vaak mama met tegenzin met papa heeft gevree-en en hoe dat dan precies ging Vooral als er vriendjes op bezoek komen
DANYEL EN THIJS
pi_36491246
wedden van niet! Hahaha. Als de onze willen weten hoe kindjes gemaakt worden krijg ik het ook nog lastig hoor...... Geloof dat daar ook nog geen boekjes voor bestaan.....misschien een gat in de markt?
pi_36491266
hahahahaha, hoe leg je die clipjes nu uit!!!!!
DANYEL EN THIJS
pi_36491303
hee Tajno, als je dan een dochter krijgt en ze wil clipjes in haar haar, dan kun je meteen inhaken : "mama heeft ook clipjes.." hahahahahahahahaha
DANYEL EN THIJS
pi_36491874
Tajno maakt gelijk een mental note dat ze geen clipjes koopt alleen elastiekjes
Al gelooft mijn vriend niet dat hij zich daarover druk hoeft te maken want hij beweert alleen maar jongetjes te kunnen maken......heb maar subtiel gevraagt hoe hij dat wil bewijzen aangezien hij geen kinderen heeft nog
pi_36510027
Catootje; heel veel succes met je operatie, vindt het heel vervelend voor je.......... Wordt er soms echt wel eens moedeloos van hoeveel moeite we er allemaal voor over moeten hebben.
Net zoals jij Minoes, hoop ook voor je dat je meteen progestan krijgt.

Ik heb volgende week pas mijn zwangerschapstest in het ziekenhuis, maar ben vandaag al een stolseltje verloren.......... Ben dus heel bang dat ik weer ongesteld ga worden. Het leek allemaal zo mooi; het voelde allemaal goed en dan toch ineens dit stolseltje. Misschien een innestelingsbloedinkje, maar daar geloof ik al niet meer in, want dat heb ik nooit en het voelt echt als ongesteldheid.........
Ik begin, net als wat Minoes zei, er een hard hoofd in te krijgen dat ik ooit nog zwanger raak. Heb nog maar 1 laatste poging ivf hierna.......... Sorry hoor.........zit er echt even helemaal doorheen.

Slaapmeisje, hoop dat het bij jou beter gaat, volgende week weer aan de snuif, knap hoe positief je blijft hoor........
Eens zal een kindje mij vinden,
Zal het zich aan mij binden,
Wachtend nu vier jaar lang,
Heel veel hoop, maar toch wel bang....
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:23:12 #190
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_36510192
Ow Pooh-tje bah wat een tegenvaller zeg, hopelijk heb je ongelijk. Maar ik vind het heel logisch dat je er even doorzit... hele dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:45:45 #191
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36515343
he bah Pooh-tje
't is natuurlijk wel een paar dagen te vroeg, dus zo lang 't niet doorzet zou ik nog niet alle hoop verloren laten gaan. (zwanger zijn lijkt heel veel op pms )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 31 maart 2006 @ 08:56:50 #192
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36515491
Pooh-tje wat zal dat schrikken zijn geweest. Was het zomaar een stolseltje vanuit het niets. Of zoals het altijd begint als je ongesteld moet worden? Het hoeft nog niets te betekenen hoor. Nog heel even doorbijten. Je zou eventueel 2 weken na de punctie al zelf een test kunnen doen volgens mij. Misschien fijn om alvast te doen?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:25:04 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36515884
Pooh-tje... wat schrikken zeg!
Hopelijk blijft het bij dat ene spatje.
pi_36519851
Pooh-tje nog niet helemaal in de stress schieten hoor! Niemand kan je natuurlijk garanties geven over het wel of niet slagen maar er zijn echt heel veel vrouwen die wel bloed en stolseltjes verliezen en toch zwanger bleken! Je lichaam kan je op meerdere manieren voor de gek houden niet alleen laten lijken dat je zwanger bent maar ook andersom. Dus ik duim hier iig strak door!

Enneuh Catootje voor jou geldt eigenlijk hetzelfde he.......nog niet in de stress schieten over de operatie want ik duim nog steeds dat het helemaal niet nodig is straks!
pi_36521210
*ik zet hier even de turboduimen op* Het wordt nu echt tijd dat we zwanger worden dames, Pooh-tje heeel veel sterkte!!!
DANYEL EN THIJS
pi_36523562
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:18 schreef Pooh-tje het volgende:

[...]

Ik begin, net als wat Minoes zei, er een hard hoofd in te krijgen dat ik ooit nog zwanger raak. Heb nog maar 1 laatste poging ivf hierna.......... Sorry hoor.........zit er echt even helemaal doorheen.
He bah Pooh-tje, wat naar toch weer

Laten we hopen dat het toch wat anders is en dat je volgende week beter nieuws hebt!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_36526593
Nou...........euh..............het is niet doorgezet...........Dacht vanochtend echt dat ik wakker zou worden, naar de wc zou lopen en dan ontdekken dat ik echt goed ongesteld was geworden, maar niets is minder waar. Het is alleen bij dat ene stolseltje gebleven.........
Meestal, Slaapmeisje, begint het bij mij met een beetje bruinige afscheiding, dan weet ik dat ik ongi ga worden. Dat was dit dus niet........ Ben helemaal in de war..........
Zal ik dan toch een kans hebben op een zwangerschap??
Eens zal een kindje mij vinden,
Zal het zich aan mij binden,
Wachtend nu vier jaar lang,
Heel veel hoop, maar toch wel bang....
  † In Memoriam † vrijdag 31 maart 2006 @ 16:38:13 #198
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36527740
O Pooh-tje toch, je heb zeker kans op zwangerschap hoor. Nu moet het gewoon blijven plakken. Een beetje honing en heeeeel veel geduld voor de komende week
pi_36528200
Poohtje dat klinkt goed hoor meid,we duimen en jompelen lekker door

Hier is het nu helemaal mis
De poging word gestaakt,dus geen pregnyl(toch wel beetje joepie )en geen inseminatie En ook daarvoor ff stiekum joepie,mén,wat zag ik er tegenop.
Rechts blijkt nog steeds het oude ei te zitten en begon nu iets te slinken.Was 2,8 en nu 2,7.
Links nog een ei van 1,6,maar dat was dat ding woensdag ook al Wat nou weer,nu groeien ze inene geen drol meer,weer wat nieuws
En nu gaan we voordat we beginnen met spuiten,dus voor dag 3 een uitgangsecho maken,om te zien of de boel is gesprongen of dat het er nog zit.
We mogen wel sexen dit weekeind Wie weet springt ie en schieten we van zelf raak,,,,yaeh,right
Dus hier even de duimen terug in de kast en de baalmodus een beetje op.Voor niks dus een week dure rommel in mijn buik gespoten,dat lijkt ze wel even vergeten te zijn.
Maar goed,nu hebben we dus nog 1 poging.Voelt wel als een mislukking,dat deze poging nou zo moet eindigen .

Slaapmeis,lekker eigenwijs zeg Doe je dat zonder overleg,moedig hoor Ik hoop,dat alles loopt zoals het moet en we je eind april door de punctie heen kunnen jompelen.Kan me heel erg goed voorstellen,dat je er totaal niet naar uitkijkt.Sterkte voor nu

Groetjes,Minoes
pi_36532296
Dat is het moeilijke vind ik, steeds is er weer wat nieuws aan de hand, steeds dat oe wel oe niet verhaal.....In ieder geval hebben we Pooh!!! Joe goo gurrl!! *moeie armpjes heeft van het jompelen* Laten we afspreken dat het buiten koud is maar het IS EN BLIJFT LENTE en dus maken we kindjes
DANYEL EN THIJS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')