abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 20:51:27 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_35891407
Mijn vriend en ik gaan eind augustus 2 weken naar Spanje, we gaan er op de motor naar toe (en terug natuurlijk). Het is ongeveer 1400 km (Noord-Oost Spanje, net over de grens met Frankrijk) en we zijn van plan er 2 dagen over te doen, tolwegen proberen we zo veel mogelijk te vermijden.

Omdat ik geen motorrijbewijs heb zal ik de hele trip achterop zitten en mijn vriend moet de hele rit rijden.

Wie heeft er advies over hoe de reis zo leuk/aangenaam mogelijk te maken? Ik neem aan dat je na een paar uur sowieso pijn in je kont zult hebben, zijn er manieren omdat een beetje tegen te gaan? Zijn er nog meer dingen waar je aan moet denken onderweg?

Kortom: wie heeft zoiets al eens gedaan en heeft wat goede adviezen voor ons.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_35892251
Ikzelf heb het (nog) nooit gedaan, maar misschien iemand van de Fok MotorClub?
pi_35892429
Vergeet niet dat je vriend zich vooral niet wil laten kennen. Zelf heb ik (nog) geen ervaring met motorvakantie's, behalve dan dat ik wel weet dat je kont op een gegeven moment weinig meer kan absorberen.

Maar wat is het idee, is de rit naar Spanje toe ook onderdeel van de vakantie of is het slechts het middel om er naar toe te komen. Achterop zitten zal zowaar nog kutter zijn dan zelf het stuur vasthouden.
pi_35892561
Of die vriend van jou een Goldwing heeft of een R1 maakt nogal wat verschil natuurlijk

Ik zou het eigenlijk gewoon niet doen Kan me niet voorstellen wat er leuk is om in de hitte 1400 km achterop een motor te zitten. Als bestuurder via mooie wegen binnendoor... okay Maar als passagier? Boter kaas en eieren op z'n rug tekenen?
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:25:12 #5
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_35892618
niet te sportieve motor, liefst toer. neem een corbinzadel en rij deze eerst voor af goed in. Zorg voor het weten van de route, zodat je mee op kan letten en weet waar je bent. geeft je gelijk afleiding. Als je tussen de koffers stevig zit, zijn foto's maken en een tukkie ook geen probleem. Verder goed weer, een regenpak gaat zweten, dus liefst in een leren broek. Dan hou je het wel wat kilometers vol en tegen de bestuurder zeggen dat hij niet te veel moet optrekken en remmen is ook wel een goed advies.

grt Ciel/ kilometer vreter tussen de bagage
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_35892636
Communicatiesetje is misschien handig voor jullie om te communiceren? Lagen vandaag (en als je mazzel hebt, morgen ook nog) bij de Lidl in de schappen

Heb verder helaas nog geen ervaring met lange motorreizen
pi_35892662
zou er idd maar wat meer dagen voor uittrekken,.
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 21:49:51 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_35893705
@worldpimber: We hebben in Spanje een appartement gehuurd, het is dus alleen de reis ernaartoe en weer terug (en als we er zijn natuurlijk ook wel wat ritjes maken).

@Muzz & hicham: het is een Honda Nighthawk.

Niet met de motor gaan is niet echt een optie, we hebben niet genoeg geld om met de auto te gaan (benzinekosten zijn dan veel hoger) en met het vliegtuig is ook te duur. Buiten dat leek het ons wel een avontuur om op de motor te gaan. En er meer dagen voor uittrekken kost ook weer extra overnachtingen, dus meer geld.
niet zo tof doen
pi_35894185
Volgens mij ben je dan goedkoper uit als je met de bus gaat. Hoef je je ook geen zorgen te maken over je bagage.
Ik denk tevens dat je jezelf vervloekt als je in Spanje bent aangekomen omdat je het achterop na een paar uurtjes wel gezien hebt en dan gaat het oncomfortabel worden. Een communicatiesetje is inderdaad wel de moeite waard.

In ieder geval (misschien wat overbodig): zorg dat je goede motorkleding aan hebt (zeker ook als passagier), en dat je om de paar uur even ergens stopt om te rusten. Als je ook in het donker gaat rijden, kan je reflecterende hesjes/banden oid aantrekken om je zichtbaarheid te vergroten.
pi_35894449
Dat lijk me echt zoo cool. Met de motor op vakantie
pi_35904853
Ik ga zelf 3 weken met mijn vriendin achterop de V-strom binnendoor naar Oostenrijk/Italie omdaar dus 3 weken rond te trekken met een tentje

zal mijn eerste echte motorvakantie worden dus tips zijna ltijd welkom
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_35907573
Al 5 jaar lang ga ik elke zomer met mijn vader op de motor weg. Vorig jaar naar Zwitserland. Eerder ook naar het Lake District, de Vogezen, de Pyrenneen en de Provence. De reis er naar toe is voor ons ook een deel van de vakantie, dus we rijden veel secundaire wegen. Dat is stukken mooier dan de hele dag jakkeren over de snelweg, maar het kost wel tijd. In 2 dagen naar het zuiden rijden kan wel, maar het is afzien. Na een uur of 10 ben je het echt wel zat en hele dagen lang snelweg word je ook niet vrolijk van. Als ik jullie was zou ik er meer tijd voor uittrekken en dan een mooiere route rijden.

Foto van afgelopen jaar

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_35907703
Dat zou ik dus ook echt nooit doen...motorrijden is alleen leuk als je er alleen op zit....iemand achterop is gewoon niiks en ZEKER geen 1400 kilometers !

Achterop zitten zou ik al helemaal niet doen over zo'n afstand.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_35908671
Volgens mij als je ruim van te voren boekt (en je bent nu nog ruim van te voren) kun je nog wel een el cheapo low cost airline ticket bemachtigen. Volgens mij is dat nog goedkoper dan een minimum van 4 reisdagen (2 heen, 2 terug) met de motorfiets. Nog afgezien van het ongemak.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_35909386
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij als je ruim van te voren boekt (en je bent nu nog ruim van te voren) kun je nog wel een el cheapo low cost airline ticket bemachtigen. Volgens mij is dat nog goedkoper dan een minimum van 4 reisdagen (2 heen, 2 terug) met de motorfiets. Nog afgezien van het ongemak.
Het binnendoor ernaartoe rijden is toch juist super mooi om te doen? neem er lekker de tijd voor en laat het onderdeel zijn van je vakantie
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_35909674
Het ligt idd aan het zadel en aan of je gewend ben om lange afstanden achterop te zitten. (hoewel ik ook zadelpijn gehad heb op een Goldwing )
Neem in ieder geval tussen de middag een flinke pauze. Zeker in Frankrijk is er altijd wel een bezienswaardig iets in de buurt. Lekker picknicken en wat rondwandelen, zodat je er weer effe tegen kunt.
Bij elke tankstop zelf ook genoeg drinken.
Maar ik zou er idd een dag extra voor uittrekken.
Veel plezier!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_35909703
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:35 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Het binnendoor ernaartoe rijden is toch juist super mooi om te doen? neem er lekker de tijd voor en laat het onderdeel zijn van je vakantie
Jawel, lijkt mij ook, maar ze willen er in 2 dagen zijn omdat ze een appartenemtn hebben geboekt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 13:47:31 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_35909787
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Voor 2 tickets Gerona (daar zouden we dan naar toe moeten) is het goedkoopste tarief, wat ik heb gevonden, 186 euro. Dan moet je nog vervoer naar het appartement regelen, huurauto, taxi of bus (het is ongeveer 60 km). Dus zo heel goedkoop is dat nou ook weer niet. En het nadeel ook is dat je dan ter plekke geen vervoer hebt en dan ook weer een auto/motor moet huren.
niet zo tof doen
  Vis een optie? maandag 13 maart 2006 @ 12:19:40 #19
70532 loveli
N
pi_35986616
Tolwegen vermijden betekent minder doorijden, dus langer onderweg. Een motor met passagier en bagage rijdt lang niet zo zuinig als een motor met 1 persoon. Die 2 tickets Gerona kosten nog minder dan benzinekosten plus overnachting als ik snel reken. De vraag is, of het 2x2 dagen zadelpijn en flink vermoeid aankomen waard is om die 60 km van luchthaven naar appartement niet te hoeven betalen.

Denk aan de veiligheid. Op een motor ben je een stuk kwetsbaarder. Is je vriend na 2 dagen motorrijden nog fris genoeg om in een onbekende drukke stad veilig naar de bestemming te rijden?

Een motorvakantie moet leuk zijn, in 2 dagen met 2 man op 1 motor naar Spanje rijden lijkt me iets minder geslaagd. Probeer het uit met een tocht Maastricht - Groningen ofzo, dan heb je een idee hoe zwaar het gaat worden. Een schapenvacht op het zadel kan zadelpijn voorkomen.

Mijn advies: gewoon het vliegtuig pakken of meer tijd nemen om te rijden.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')