Domme vragen bestaan niet je leert er van, hoe kan dat nou dom zijn?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:05 schreef Esto het volgende:
Misschien een domme vraagMaar een Peleng is toch een Fish-eye ?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:04 schreef Xilantof het volgende:
vorig deel:
FOT SC - we komen nog eens ergens zo
Waarin een medefokker op 't studentenfeest was waar ik fotografeerde.
[..]
zegt Darkmanta ook altijdquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:06 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Domme vragen bestaan niet je leert er van, hoe kan dat nou dom zijn?
Domme antwoorden wel.
Hehe, omdat ik me daar toch wel in verdiep heb ik daar nog over na zitten denken.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[miereneuker]
Ik heb eigenlijk nergens toestemming gegeven om fotos van mij te laten maken.
[/miereneuker]
Krijg je daar wel eens problemen mee eigenlijk? Dat mensen zeggen: hey, delete die foto eens?
Ah, zo.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:19 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Hehe, omdat ik me daar toch wel in verdiep heb ik daar nog over na zitten denken.
En ik ging er vanuit dat men zich bij vrijwillig toegang verschaffen automatisch accoord ging met foto's. (oid). Maar dat is zaak voor de organisatie (waar ik niet bij hoor)
Die foto-site is nu helemaal aan het flippen, beetje zonde.quote:Ik heb er wel bij 1tje problemen mee gehad![]()
die ging zeggen van "die camera heb je zeker de hele avond nog nodig?"![]()
Eikeltje had een slokje te veel op
normaal heb ik er nog geen problemen mee gehad... Pdehoog welEn daar was ik toen ook bij
![]()
hehehe dat was grappig![]()
vertelquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:19 schreef Xilantof het volgende:
[..]
.........................
normaal heb ik er nog geen problemen mee gehad... Pdehoog welEn daar was ik toen ook bij
![]()
hehehe dat was grappig![]()
Jep.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:05 schreef Esto het volgende:
Misschien een domme vraagMaar een Peleng is toch een Fish-eye ?
Toen een keer met Pea en Dr_Flash. Aan het fotograferen. Landschapjes. En een man kwam op ons af fietsen (ons landschap verpesten dusquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:30 schreef blackbully het volgende:
[..]
vertel![]()
dat wil ik wel weten namelijk
Ik ben tig dagen bezig geweest met wat te bedenken, had ik wat in mijn kop, kwm het dus niet op de foto zoals ik het in mijn kop had. De heleboel omgegooid en de huiskamer bekeken en toen toch uit eindelijk er wat van kunnen makenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:12 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
zegt Darkmanta ook altijd![]()
Bluh ik ben aan het bedenken voor de fot wedstrijd abstract.. had ik een leuk idee.. heb me zakplampie te weinig krachtmaar verder gaat bedenken
Volgens mij haal je nu 2 dingen door elkaar.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Xilantof het volgende:
@Yildiz:
Hij is nogal traag ja
[..]
Toen een keer met Pea en Dr_Flash. Aan het fotograferen. Landschapjes. En een man kwam op ons af fietsen (ons landschap verpesten dus).
En voor P. stopt hij met de melding dat hij (wij) die foto wel even moesten wissen omdat hij niet op de foto wilde.
Die man leek nogal verhit en zag blijkbaar 't postuur niet van P. alsmede zijn nogal stevige statief binnen handbereik
Het leukste was, was dat hij ons niets kon maken.
Openbaar gebied enzo, en zou niet benadeeld in zijn persoon (of uberhaupt herkenbaar) op die foto gestaan hebben...
Klopt wel aardig jaquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Xilantof het volgende:
@Yildiz:
Hij is nogal traag ja
[..]
Toen een keer met Pea en Dr_Flash. Aan het fotograferen. Landschapjes. En een man kwam op ons af fietsen (ons landschap verpesten dus).
En voor P. stopt hij met de melding dat hij (wij) die foto wel even moesten wissen omdat hij niet op de foto wilde.
Die man leek nogal verhit en zag blijkbaar 't postuur niet van P. alsmede zijn nogal stevige statief binnen handbereik
Het leukste was, was dat hij ons niets kon maken.
Openbaar gebied enzo, en zou niet benadeeld in zijn persoon (of uberhaupt herkenbaar) op die foto gestaan hebben...
Ik heb ook nog steeds niks naar mijn zin kunnen vinden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:15 schreef blackbully het volgende:
ik heb nog niet eens een iedee wat ik zou kunnen doen.
(wat ik ook leuk vindt om te doen dan)
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Volgens mij haal je nu 2 dingen door elkaar.
Ik noem een cameratoezicht in openbare gebieden...
Bij bezwaar, moet je volgens mij gewoon die foto verwijderen, lijkt me.
bron: http://www.fotografenfederatie.nl/cms/db.php3?id=388quote:De geportretteerde heeft zeer beperkte rechten: hij kan zich alleen verzetten tegen een door hem niet gewenste publicatie van een niet in zijn opdracht gemaakt portret. Publicatie door de fotograaf, of iemand anders is alleen niet toegestaan wanneer de geportretteerde een redelijk belang heeft dat zich verzet tegen de publicatie van de foto.
Precies, als ik dus geen zin heb om op een website te komen, omdat ik op de foto gezet ben, is dat volgens mij een redelijk bezwaar hoor? Ik vind dat helemaal niet beperkt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:47 schreef lostminds het volgende:
[..]
[..]
bron: http://www.fotografenfederatie.nl/cms/db.php3?id=388
de vraag is, wat is redelijk?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Precies, als ik dus geen zin heb om op een website te komen, omdat ik op de foto gezet ben, is dat volgens mij een redelijk bezwaar hoor? Ik vind dat helemaal niet beperkt.
Want ja, wat voor de 1 een mooie landschapsfoto is, is voor de ander een 'shit ik wil niet op die foto staan'. Och, ik weet er het fijne ook niet van.
quote:het redelijk belang van de geportretteerde staat tegenover het belang van de vrijheid van meningsuiting, het recht van vrije fotojournalistiek, de vrijheid van expressie en informatie. Het recht van de geportretteerde is niet absoluut.
als jij toevallig over straat fietst lijkt me dat dus geen redelijk belangquote:Met een inbreuk op de privacy van de geportretteerde is het redelijk belang in de zin van art. 21 Aw aanwezig. Feitelijke omstandigheden zoals de aard en mate van intimiteit waarin iemand is afgebeeld, het karakter van de opname en de context van de publicatie kunnen bij de beoordeling of er sprake is van een moreel en dus een redelijk belang een rol spelen. Dat een foto genomen is in de openbaarheid wil helaas niet zeggen dat publicatie zomaar toegestaan is. Gemanipuleerde en daarmee te bespottelijke foto�s, het vertonen van een portret in een film die niet rijmt met de godsdienstige opvatting van de geportretteerde, direct gevaar voor de geportretteerde tengevolge van publicatie, het zijn allemaal voorbeelden van zaken waarin de rechter steeds een redelijk belang aanwezig achtte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |