abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36415576
Ik weet het, maar die wil mn vriend echt niet wegdoen... Hij is ook zo ontzettend mooi

Ohja, slak was aan de wandel vandaag! Heb hem zien lopen van de ene naar de andere kant, leuk om te zien
I had a signature once. It was awful.
  maandag 27 maart 2006 @ 20:36:39 #177
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36415639
Die slak gaat nog snel hè? Het zijn echte racemonsters!

Hm ja, ze zijn inderdaad mooi. De andere kant van de medaille is dat die zal gaan vergroeien en het misschien al zelfs is.
pi_36416055
Hoe vergroeit hij dan? En is er dan nog een andere leuke grote vis die wel in het aquarium kan? Ik wil niet dat mn visjes het slecht hebben, maar ik kan Moony ook niet missen...
  maandag 27 maart 2006 @ 21:16:57 #179
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36416987
Ja, ik snap dat je hem niet kwijt wilt, maar als de vinnen vergroeien is het weer enorm zielig voor het visje. Ik wil je natuurlijk nergens toe dwingen, keuzes maak je altijd zelf. Echter, hèt alternatief om toch je maanvissen te behouden is een grotere bak te nemen; minimaal zo'n 120 cm lengte en 50cm hoog. Dan kun je natuurlijk een groepje nemen, zodat de vis zich ook prettiger voelt. Maar dan toch, het is jouw keuze.

Hier een linkje naar een ernstig vergroeide (en verwaarloosde) maanvis. De foto is te groot, vandaar een link.
pi_36435805
Weet iemand hier hoe je dit:

http://www.seamonsters.noaa.gov/creatureDetail.aspx?creatureID=62

http://homepage.ntlworld.com/alan.cann/articles/nemerteans.html

Doodmaakt zonder je vissen en andere dieren dood te maken?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2006 15:38:15 ]
pi_36436678
Snoerwormen toch?
Ik dacht aan Biltricide, maar kan niet terug vinden dat het werkt, is wel veilig.

Hoe erg is het??
Wat voor aquarium is het?
pi_36437158
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:36 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemand hier hoe je dit:

http://www.seamonsters.noaa.gov/creatureDetail.aspx?creatureID=62

http://homepage.ntlworld.com/alan.cann/articles/nemerteans.html

Doodmaakt zonder je vissen en andere dieren dood te maken?

[afbeelding]
ik kan niet goed zien wat het is, maar als het om plenaria gaat: blauwe spat
pi_36437273
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:48 schreef zoeperzazke het volgende:
Hoe vergroeit hij dan? En is er dan nog een andere leuke grote vis die wel in het aquarium kan? Ik wil niet dat mn visjes het slecht hebben, maar ik kan Moony ook niet missen...
ik kan me vergissen, maar volgens mij is ie al aan het vergroeien. die knik in de rugvin hoort daar toch helemaal niet?

zo ziet een gezonde maanvis eruit:
pi_36438374
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:15 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik kan niet goed zien wat het is, maar als het om plenaria gaat: blauwe spat
Wat is Blauwe spat.

En het gaat inderdaad om Plenaria.
Ikzelf heb een paludarium, daarin heb ik een watergedeelte en een landgedeelte. Deze wormen vreten vliegen en krekels en springstaarten op en vreten eieren aan van de gifkikkers. Heb ze niet in mijn bakken zitten, maar wat niet is kan nog komen. Ze schijnen in planten, aarde e.d. te kunnen zitten en zelfs via je handen te kunnen worden overgedragen.

Het is dus erg klote, en schijnt voor te komen voordat je het door hebt en vaak een kwestie van tijd is voordat het bij je komt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2006 17:01:45 ]
pi_36439161
blauwe spat is een vis (goerami) die ze eet, maar niet zo geschikt voor een paludarium (denk ik).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwe_spat
pi_36439456
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:18 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik kan me vergissen, maar volgens mij is ie al aan het vergroeien. die knik in de rugvin hoort daar toch helemaal niet?

zo ziet een gezonde maanvis eruit:
[afbeelding]
Volgens mij issie inderdaad al vergroeid... mijn manen hebben geen rare knikken. 50CM hoogte is echt minimaal!
pi_36439493
Jullie hebben gelijk, ik zie het nu ook Baal, baal... Afijn, nouja... Als iemand hem over wil nemen, af te halen in Zeewolde...
pi_36439666
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:17 schreef Byte_Me het volgende:
blauwe spat is een vis (goerami) die ze eet, maar niet zo geschikt voor een paludarium (denk ik).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwe_spat
Ben bang dat deze mijn gifkikkervisjes zouden opeten... :|
pi_36440634
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:34 schreef Aneurism het volgende:

[..]

grote kans ja
pi_36443274
quote:

[..]

volgens mij eten alle goerami soorten planaria (of hoe het ook heet)?

dus je kan ook een kleinere goerami soort nemen zoals honing goerami's ofzo

maarja die zullen denk ik ook wel kleine kikkervisjes eten
koffie?
Nee, een Citroën!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 19:46:29 #191
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36443584
gtsmrt! Nu ik je toch zie hier. Hoe gaat het met je BBBtjes en wat voer jij ze zoal?

Ik ben nu wat aan het experimenteren met voedsel. Daar ze droogvoer niet zo zien zitten, dacht ik er slim aan te doen om een gevarieerd diepvriespakketje te halen. Ze lusten dit inderdaad en ze eten er ook wel wat van, maar zodra het niet meer beweegt door de stroom en het op de grond is gevallen, vinden ze het ook niet meer zo interessant. Daarbij komt ook nog eens dat ze niet zo snel beslissen of ze het gaan pakken of niet, zodat het vaak al op de bodem is belandt voor ze een poging hebben gedaan het te 'vangen'.

De garnaaltjes helpen me wel eens. Als zij aan een stukje diepvriesvoer knabbelen, bewegen ze het wel eens en dan vinden de visjes het weer wel interessant. [Smile]

Ik heb wel gezien dat ze kleine garnaaltjes heel erg lekker vinden. Het vrouwtje had er al één te pakken. Gaaf gezicht! Ook vinden ze de kleine, langwerpige witte flinterdunne wormpjes waar ik wel eens last van had in mijn bak ook te eten.

Tubifex wil ik ook wel eens proberen, maar eten ze dat uit een korfje, of eerder van de bodem? Watervlooien en eventueel levende artemia wil ik ook wel eens proberen, maar hoe pakken jullie dat aan? Is dat gewoon één zakje voor heel de week? Ik heb overigens slechts een paartje.

Kortom: graag jouw ervaringen! Wat vinden ze bij jou lekker? Wat is het handigst?

Ik ben vanmiddag even voor watervlooien op pad geweest, maar die kun je dus alleen in de zomermaanden krijgen.
pi_36459329
Update van mijn aquarium.
De bak draait nu een aantal weken:

pi_36470785
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:46 schreef MadGuy het volgende:
bla bla bla
ehh ja ik voerde ze tot vandaag eigenlijk alleen jonge garnaaltjes (die vangen ze zelf) en 1 keer per week maalde ik vlokvoer heel fijn en dat laat ik dan zinken, maar ik weet niet of ze dat ook echt eten.

maar ik heb toevallig vandaag weer eens diepvries rooie muggenlarven gehaald. Ik wilde eigenlijk iets van levend voer kopen maar dat was helaas niet op voorraad.

dus toen heb ik vanmiddag een stukje van zo;n blokje rooie muggenlarven afgehakt (letterlijk ) en dat ontdooit en een stuk of 10 larfjes in het bakje gegooid. ze waren in het begin niet zo enhousiast maar ze hebben al wel wat gegeten (ze kunnen ook niet veel op aangezien ze zo klein zijn

ikzelf heb het niet zo op levende artemia, de helft krijgen je vissen niet te pakken en dan gaan ze in je bodem liggen rotten. levende muggenlarven zijn wel goed dus. en watervlooien heb ik nog nooit geprobeert...

[ Bericht 10% gewijzigd door gtsmrt op 29-03-2006 19:26:58 ]
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36471122
quote:

[..]

gifkikkervisjes? Stoer.
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:52:23 #195
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36471858
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:18 schreef gtsmrt het volgende:

[..]

ehh ja ik voerde ze tot vandaag eigenlijk alleen jonge garnaaltjes (die vangen ze zelf) en 1 keer per week maalde ik vlokvoer heel fijn en dat laat ik dan zinken, maar ik weet niet of ze dat ook echt eten.

maar ik heb toevallig vandaag weer eens diepvries rooie muggenlarven gehaald. Ik wilde eigenlijk iets van levend voer kopen maar dat was helaas niet op voorraad.

dus toen heb ik vanmiddag een stukje van zo;n blokje rooie muggenlarven afgehakt (letterlijk ) en dat ontdooit en een stuk of 10 larfjes in het bakje gegooid. ze waren in het begin niet zo enhousiast maar ze hebben al wel wat gegeten (ze kunnen ook niet veel op aangezien ze zo klein zijn

ikzelf heb het niet zo op levende artemia, de helft krijgen je vissen niet te pakken en dan gaan ze in je bodem liggen rotten. levende muggenlarven zijn wel goed dus. en watervlooien heb ik nog nooit geprobeert...
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ook zat levende garnaaltjes, maar ik heb tot nu toe maar één keer gezien dat het vrouwtje er eentje te pakken had.

Zijn diepvries rode muggenlarven die rode korte sliertjes? Ik heb een assorti pakket diepvrisvoer gekocht, ze gaan er geloof ik wel in, maar ze eten inderdaad niet veel. Wellicht ben ik ook teveel gewend aan guppen en Betta's...

Kun je levende muggenlarven eigenlijk heel het jaar kopen?
pi_36475191
ok, ik weet dat dit eigenlijk een Aquariumtopic is, en dat jullie allemaal anti vissenkommen zijn, maar toch even een paar vraagjes:
1. wat voor vissen kun je 'houden' in een ruime vissenkom zonder verwarmingselement en zonder filter? (ben bereid gewoon de kom schoon te maken natuurlijk, maar ouders zijn niet zo blij met filters etc.)
2. hoeveel vissen in een kom? (snap dat je afmetingen ofzo moet weten daarvoor, maar dan meer hoeveel ruimte één vis nodig heeft zeg maar)

hoop dat jullie antwoorden hebben ;-)
en nog even: wil misschien nog wel een keer een bak kopen voor de vorm van de leefomgeving zeg maar, maar niet om tropisch aquarium van te maken (weer wegens ouders)
pi_36475892
guppy's, sluierstaartgoudvis, goudvis?
pi_36476000
en kunnen guppy's ook in gewone temperatuur zeg maar? gaan ze niet dood door kou ofzo?
pi_36476174
(en heb je een foto van een sluierstaartgoudvis? google vindt er geen)
pi_36477547
koop toch een aquarium. tweedehands als je niet veel geld hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')