abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf maandag 30 januari 2006 @ 21:50:34 #126
73911 ultra_ivo
pi_34628920
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:09 schreef the_disheaver het volgende:

Maar vooral de achterband, die ga ik echt neit zelf vervangen. Een rem afstellen, bandje plakken of klooien met je verlichting okey. Maar ik ga geen trappers aan een fiets zetten...Al moet dan ook redelijk eenvoudig zijn
Ik heb bijna een keer een achterwiel moeten omvlechten in de trein Budapest-Wenen-Keulen.
pi_34634350
Ik sta heel vaak op Amsterdam Centraal, gewoon te wachten op de trein, maar als je dan een beetje oplet zie je vaak flinke fonken van de bovenleiding afspatten, zeg maar net als dat ding wat de trein met de bovenleiding verbind langs een bepaald deel gaat. Maar die vonken komen echt tot de grond. Is dat niet gevaarlijk ofzo, of kan dat niet voorkomen worden?
Sport doet leven
pi_34634847
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:46 schreef VikingGold het volgende:
Ik sta heel vaak op Amsterdam Centraal, gewoon te wachten op de trein, maar als je dan een beetje oplet zie je vaak flinke fonken van de bovenleiding afspatten, zeg maar net als dat ding wat de trein met de bovenleiding verbind langs een bepaald deel gaat. Maar die vonken komen echt tot de grond. Is dat niet gevaarlijk ofzo, of kan dat niet voorkomen worden?
october / november 2005 bij utrecht CS een isolator naar de knoppen sloeg ook steeds vonk over, best leuk om te zien maar t zal schijnbaar geen kwaad kunne

bovenleidingen breken toch wel
  dinsdag 31 januari 2006 @ 00:14:13 #129
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34635417
Vandaag mijn eerste dag als NS-"medewerker" achter de rug!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34635740
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:46 schreef VikingGold het volgende:
Ik sta heel vaak op Amsterdam Centraal, gewoon te wachten op de trein, maar als je dan een beetje oplet zie je vaak flinke fonken van de bovenleiding afspatten, zeg maar net als dat ding wat de trein met de bovenleiding verbind langs een bepaald deel gaat. Maar die vonken komen echt tot de grond. Is dat niet gevaarlijk ofzo, of kan dat niet voorkomen worden?
Neu, ach. Zet de stofzuiger maar eens aan (liefst een wat oudere) en trek dan de stekker uit het stopcontact. Ook vuurwerk . Zonder gekheid: als het geijzeld heeft moet je eens 's ochtends vroeg bij het spoor gaan kijken. Een passerende trein is dan absoluut een bruut gezicht.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 01:04:21 #131
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34636632
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:14 schreef JDude het volgende:
Vandaag mijn eerste dag als NS-"medewerker" achter de rug!
Welke functie?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:44:07 #132
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_34640241
Afgelopen zondag 'n noodrem trekkertje gehad tussen Utrecht - Heerlen..
We waren net weg uit Utrecht CS, en plots gingen we remmen.. En mensen die wat vaker met de trein rijzen voelen gelijk aan 't wat hardere remmen dat 't niet klopt.. We hadden een IRM die kan als hij wil best hard remmen ..

iig, wij dus remmen, en met een klap sta je stil. in eerste instantie dacht ik dat we een rood sijn hadden die de machinist telaat zag oid. Leek me vrij onlogische plek om stil te staan voor een sijn, dus toen dacht ik eerder aan een zondags spingertje. Bleef een minuutje stil, toen de conducteur door de intercom.. "Goedemiddag damens en heren, iemand in het achterste treinstel heeft aan de noodrem getrokken, we moeten even op onderzoek uit voor we verder kunnen.

Ik was op dat moment bij die HC. 't probleem was dat we niet in 't goede treinstel zaten. Hij belde de conducteur die wel in dat treinstal zat om te kijken wat er was. Die vond de getrokken noodrem, maar niemand die wist waarom er getrokken was. Die conducteur had de noodrem met de sleutel weer terug gedraaid, remmen pompte met veel kabaal weer vol lucht, en we konde dus reis weer vervolgen. Op denbosch gingen we naar 't achterste treinstel om daar te kijken. Nou bleek er dus wel 'n wazige vent alleen in die 1e klas coupé te zitten, maar die ontkende in alle aarde iets gedaan te hebben. Ook had hij niets gezien. Je kunt hem verder dan niet zoveel maken..

Even later tussen Den Bosch - Eindhoven liep hij weg uit de 1e klas coupé. Toen was 't eigelijk al 1en1=2 dat hij 't dus was.

Maybe perongeluk, 't blijkt dat sommige mensen die voor de 1e keer in een IRM zitten denken dat het een WC is. Het liftje wat daar zit voor de cathering. Dat je dan aan een grote rode hendel trekt om 't deurtje open te krijgen is een 2e....
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:05:56 #133
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34653746
Ach, het kan erger: in een van van TGV-series was een installatiefout geslopen, waarmee het draadje van het wc-bezet-lampje in de 1e klasse gekoppeld was aan de noodrem.
Duurde nog verdomd lang voordat ze er achter waren waarom die stellen steeds om onverklaarbare reden stil stonden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:41:33 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34654780
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:05 schreef MREn het volgende:
Ach, het kan erger: in een van van TGV-series was een installatiefout geslopen, waarmee het draadje van het wc-bezet-lampje in de 1e klasse gekoppeld was aan de noodrem.
Duurde nog verdomd lang voordat ze er achter waren waarom die stellen steeds om onverklaarbare reden stil stonden.
Zat er op de toiletten van de IRM-treinstellen niet ook een noodrem die door passagiers weleens voor de spoelknop werd aangezien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  FOK!fotograaf dinsdag 31 januari 2006 @ 18:42:18 #135
73911 ultra_ivo
pi_34654808
lijkt me meer de alarmknop.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:53:21 #136
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34664522
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 01:04 schreef MREn het volgende:

Welke functie?
Stagiair bij Reizigers/Commercie in Rotterdam...
Ga aan de slag met de zgn. verplaatstingstijdfactor... concurrentie tussen auto en trein.
Uitzoeken hoe de verhoudingen tussen deze twee liggen op bepaalde trajecten, op welke trajecten is er met een paar minuten minder reistijd of bijv. een rechtstreekse verbinding ipv een overstap, extra reizigerspotentieel te behalen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:55:07 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34664587
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:41 schreef Duvel het volgende:

Zat er op de toiletten van de IRM-treinstellen niet ook een noodrem die door passagiers weleens voor de spoelknop werd aangezien?
Een noodrem op het toilet?
Voor als je je mobieltje in de pot hebt laten flikkeren zeker.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34664678
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:55 schreef JDude het volgende:

[..]

Een noodrem op het toilet?
Voor als je je mobieltje in de pot hebt laten flikkeren zeker.
Ik ben altijd als de dood dat mn fototoestel in de pot flikkert als ik in de trein mijn behoefte doe


Waarom is er trouwens niet een duidleijk verbod op staand plassen in de trien?
pi_34664707


[ Bericht 52% gewijzigd door Alexxxxx op 31-01-2006 23:00:19 (:@) ]
pi_34664770
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:

Ik ben altijd als de dood dat mn fototoestel in de pot flikkert als ik in de trein mijn behoefte doe
Waarom maak je dan foto's van het doen van je behoefte in de trein? Of wil ik dat niet weten ?
pi_34664804
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:59 schreef SNArky het volgende:

[..]

Waarom maak je dan foto's van het doen van je behoefte in de trein? Of wil ik dat niet weten ?
Als ik alleen in de trein reis, neem ik mn fototoetel liever mee dan dat ik het in de coupé laat liggen.
pi_34664871
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Als ik alleen in de trein reis, neem ik mn fototoetel liever mee dan dat ik het in de coupé laat liggen.
Heb je er dan geen touwtje omheen? En ik neem aan dat ie niet in je broekzak past?
pi_34664940
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:02 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Heb je er dan geen touwtje omheen? En ik neem aan dat ie niet in je broekzak past?
Ik heb m in een hoesje aan mn broeksriem hangen. Maar ja, die gaat los op het toilet he?
pi_34672660
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:04 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb m in een hoesje aan mn broeksriem hangen. Maar ja, die gaat los op het toilet he?
rugzakje me nemen in die in de doch vaak ongebruikt schone wasbak deponeren en na je behoefte weer mee nemen?

ik ga altijd zitten als de schoonheid van de WC t toelaat..
en anders breekt nood de wet, en dan wordt t niet schoner
richten is moeilijk als je heen en weer wordt geslingerd
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:58:50 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34673641
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik ga altijd zitten als de schoonheid van de WC t toelaat..
en anders breekt nood de wet, en dan wordt t niet schoner
richten is moeilijk als je heen en weer wordt geslingerd
Niet pissen in wissels!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34673709
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet pissen in wissels!
nee schijten
pi_34677312
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

rugzakje me nemen in die in de doch vaak ongebruikt schone wasbak deponeren en na je behoefte weer mee nemen?

ik ga altijd zitten als de schoonheid van de WC t toelaat..
en anders breekt nood de wet, en dan wordt t niet schoner
richten is moeilijk als je heen en weer wordt geslingerd
Ik doe precies hetzlefde hoor

Alleen ik heb medelijden met de vrouwen.. en na het afsluiten van de doorloopkoppen kun je ook niet meer de hele trein door lopen op zoek naar een schone wc
pi_34677811
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik doe precies hetzlefde hoor

Alleen ik heb medelijden met de vrouwen.. en na het afsluiten van de doorloopkoppen kun je ook niet meer de hele trein door lopen op zoek naar een schone wc
klopt valt me nog mee dat ze niet in de wasbakjes besmeuren met eigengemaakte chocoladesaus
pi_34701234
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:25 schreef Tfz het volgende:

[..]

Neu, ach. Zet de stofzuiger maar eens aan (liefst een wat oudere) en trek dan de stekker uit het stopcontact. Ook vuurwerk . Zonder gekheid: als het geijzeld heeft moet je eens 's ochtends vroeg bij het spoor gaan kijken. Een passerende trein is dan absoluut een bruut gezicht.
Idd, niets is mooier dan dat . Zeker als het de eerste trein is sinds een kwartier, hele vonken regenen, en dan nog is donker .

Maar goed snap niet dat treinen anno 2006 nog gee nsoort intercom systeem hebben met de machinist of HC, dat je dan gewoon, knop indrukken voor minimaal 10 seconden.

Stel je voor iemand krijgt een hart aanval, wat is handiger, die trein door laten rijden met 120 of stoppen in boeren weiland?
  donderdag 2 februari 2006 @ 01:04:46 #150
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34702793
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee schijten
Vanuit een IC probeer ik zoveel mogelijk mn behoefte achter te laten langs het perron van een station dat we voorbij rijden. Vooral Best vanuit Den Bosch/Tilburg is makkelijk: als de tunnen begint, doortrekken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')