blijft toch een aanrijdingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een voorbedachte aanrijding of gewoon een toevallig ongeluk.
Ik stond dus op lelystad cs (vanaf 1710..) toen was er al geen treinverkeer mee.. het zou in eerste instantie tot 1800 duren, dus er kwamen geen bussen.. om 1755 ofzo waren die er toch, in de bus gestapt, over de dijk, almere buiten > almere centrum. 1835. uiteindelijk dus een uur later ongeveer als gepland. Op het station stond dat het treinverkeer weer oke was, bij een zelfmoord zou dat toch wel langer duren?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg , vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
Huh? Ik snap werkelijk niet wat je nu probeert te zeggen. Welke stoptrein bedoel je nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:08 schreef Brembo het volgende:
Hmzz geloof dat de NS nu redelijk materieel te kort heeft , of standplaats Zutphen/nijmegen heeft geen een treinstel meer beschikbaar?
Om 08:15 een Plan T, ja je leest het goed eeen Plan T welgeteld 50 meter als stoptrein . Nou welke boerenlul dat verzint mag zelf ook is mee rijden.
Nm - Zp waarschijnlijk. Gebeurt niet zelden dat die met een Plan T wordt gereden. En ach, op die afstandjes kun je ook best even staanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:07 schreef Tfz het volgende:
Huh? Ik snap werkelijk niet wat je nu probeert te zeggen. Welke stoptrein bedoel je nu eigenlijk?
In de stoptreindienst Nm-Zp zit planmatig veel plan T, die van 8.05 uit Zp naar Nm planmatig met één T. Gisteren zat er trouwens een solo V in die dienst (en dat klopt dus niet), misschien probeert hij ons dat duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Nm - Zp waarschijnlijk. Gebeurt niet zelden dat die met een Plan T wordt gereden. En ach, op die afstandjes kun je ook best even staan
Sorrie ben eff in de war met Plan T en V. Het is een Plan V , Plan T kan ik me nog voorstellen. Gaat over Zutphen - Nijmegen. Denk trein van Zutphen van 08:05, Arnhem 08:30...quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
In de stoptreindienst Nm-Zp zit planmatig veel plan T, die van 8.05 uit Zp naar Nm planmatig met één T. Gisteren zat er trouwens een solo V in die dienst (en dat klopt dus niet), misschien probeert hij ons dat duidelijk te maken.
die fout maak ik ook altijd :/quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sorrie ben eff in de war met Plan T en V. Het is een Plan V , Plan T kan ik me nog voorstellen. Gaat over Zutphen - Nijmegen. Denk trein van Zutphen van 08:05, Arnhem 08:30...
Denk altijd Plan T=Twee , Plan V = Vier .
Dat gaat niet op, want Plan T heette in den beginne Plan TT: Treinstel Toekomst. Het eerste stel, de 501, werd al in 1961 geleverd. Het "toekomst" eraan was dat het treinstel compleet nieuw van opzet was, en dus niet koppelbaar was met het tot dan toe rijdende stroomlijnmaterieel (andere tractieinstallatie met veel grotere aanzet, TL-verlichting, etc). Toen Plan TT bleek te bevallen, is de serielevering Plan T op gang gekomen (treinstel 502 - 531). In de tussentijd is ook Plan U geleverd, dus toen er een tweedelige versie van Plan T nodig was, was de eerstvolgende vrije letter de V.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die fout maak ik ook altijd :/
en zo hadden ze t ook beter kunnen toen :p Plan T(weetje) Plan V(iertje)
mja maar als je hedendaags kijkt is het erg verwarrendquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gaat niet op, want Plan T heette in den beginne Plan TT: Treinstel Toekomst. Het eerste stel, de 501, werd al in 1961 geleverd. Het "toekomst" eraan was dat het treinstel compleet nieuw van opzet was, en dus niet koppelbaar was met het tot dan toe rijdende stroomlijnmaterieel (andere tractieinstallatie met veel grotere aanzet, TL-verlichting, etc). Toen Plan TT bleek te bevallen, is de serielevering Plan T op gang gekomen (treinstel 502 - 531). In de tussentijd is ook Plan U geleverd, dus toen er een tweedelige versie van Plan T nodig was, was de eerstvolgende vrije letter de V.
Alleen ritjes als er weer eens een stel Slovenen/Letten/ander Oost-Europees arm land-inwoners op bezoek komen om die oude meuk te kopen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja maar als je hedendaags kijkt is het erg verwarrend
en Plan Utjes ? rijden die dr nog?
aahquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen ritjes als er weer eens een stel Slovenen/Letten/ander Oost-Europees arm land-inwoners op bezoek komen om die oude meuk te kopen.
Plan U in de praktijk al, er is ook al een groen geschilderde Plan V uit een van de eerste series als museumstel, dus het schiet op. Plan T heeft nog een gruwelijke verbouwing ondergaan en rijdt daarom (op zijn laatste benen, dat wel). Vergeet niet dat Plan V geleverd is tot 1977 ongeveer. Dus de nieuwste stellen zjn nog geen 30, terwijl de oudste (en inmiddels afgevoerde) de 40 al gepasseerd zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aah
mja de T/U/V tjes zijn in weze al museum stukken dus :p
truequote:Op woensdag 8 februari 2006 11:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Plan U in de praktijk al, er is ook al een groen geschilderde Plan V uit een van de eerste series als museumstel, dus het schiet op. Plan T heeft nog een gruwelijke verbouwing ondergaan en rijdt daarom (op zijn laatste benen, dat wel). Vergeet niet dat Plan V geleverd is tot 1977 ongeveer. Dus de nieuwste stellen zjn nog geen 30, terwijl de oudste (en inmiddels afgevoerde) de 40 al gepasseerd zijn.
Ja maar niet noodzakelijk een van de oudstenquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
true
wat denk je wat er vanat utrecht CS naar t SPM rijd? de Museum trein en dat is volgens mij een Vtje:p
hehe,quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar niet noodzakelijk een van de oudsten
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?quote:Op zondag 12 februari 2006 11:11 schreef Carport het volgende:
Iemand vroeg een keer of er tijden bekend waren van de proefritten op de HSL.
Komende dinsdag begint men met het testen van 160 km/h, woensdag wordt waarschijnlijk de maximumsnelheid van 330 km/h bereikt. De testtrein die hiervoor gebruikt gaat worden is een omgebouwde Thalys
Ik zit de hele week op mijn werk...quote:Op zondag 12 februari 2006 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?
Wie gaat er staan te verkleumen om foto's te maken?
Dat ÖBB ding haalt geen 330 volgens mij.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?
Zelfde probleem... jammer, want ik woon op zich vlakbij de passage Breda, Prinsenbeek etc.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:43 schreef Duvel het volgende:
Ik zit de hele week op mijn werk...
hmm kweenie ff zoekenquote:Op zondag 12 februari 2006 13:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat ÖBB ding haalt geen 330 volgens mij.
[..]
Zelfde probleem... jammer, want ik woon op zich vlakbij de passage Breda, Prinsenbeek etc.
ach k ben strax wel blij als die bagger DH-1/2 stellen oprottenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zijn gerust nog volop lijnen die worden gereden met plan V of plan T. 't lijntje vanuit hoorn naar schiphol, de lijn hoorn-haarlem/den haag....
het heeft toch wel wat
Dat vind ik nou juist leuke stellenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach k ben strax wel blij als die bagger DH-1/2 stellen oprotten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |