quote:
NS-directeur wil boycot van GeenStijl
Van onze verslaggever
AMSTERDAM - Joost Ravoo, de communicatiemanager van de Nederlandse Spoorwegen, roept op tot een advertentieboycot van de website GeenStijl. Hij laat het er niet bij zitten dat de shockblog hem vergelijkt met de nazi-iconen Goebbels en Mussert.
Ravoo plaatste een bijdrage op een website voor communicatiespecialisten, het Commlog. Hij schrijft de bijdrage als een brief aan zijn oma die in de Tweede Wereldoorlog in een concentratiekamp heeft gezeten.
Ravoo blijkt uit op een gedragscode. Hij heeft aan de bel getrokken bij de Bond van Adverteerders (BVA) en enkele bedrijven die op GeenStijl adverteren.
‘Ik wil proberen een gedragscode op te stellen om ervoor te zorgen dat er aan dit soort uitwassen geen geld verdiend kan worden’, meldt Ravoo op Commlog. ‘Unilever heeft aangegeven haar advertenties stop te willen zetten. Sony en Monsterboard hebben een dergelijk besluit nog in beraad.’
Aan het blad Adformatie laat de BVA weten met Ravoo gesproken te hebben, maar niet direct tot actie over te gaan. ‘Wij vinden zeker dat GeenStijl erg ver is gegaan, maar gaan niet op basis van een enkele klacht een gedragscode opstellen,’ reageert Bart van der Gaag, mediaspecialist van BVA.
Ravoo viel eerder op met zijn Commlog toen hij een NS-boycot tegen een Volkskrant-journalist openbaarde. De Volkskrant-journalist verklaarde dat de NS niet tegen kritiek kan, waarna websites als GeenStijl en FOK met het incident aan de haal gingen.
Bron:
de Volkskrant