abonnement Unibet Coolblue
pi_33410524
Wist niet wat ik zag toen ik de film Chicken Little zag.
Wat een onschuldige Disney tekenfilm lijkt blijkt over een buitenaardse invasie te gaan.

Chicken Little ziet een felle kerstster in de lucht hangen, die opeens beweegt. Hij doet een wens dat er een verandering in zijn leven plaatsvindt.
Dan wordt ie de ster bij een baseballwedstrijd.

Op z'n kamer komt die ster ineenkeer dichterbij en is het een of ander vreemd apparaat. Zijn vriend, een goudvis vliegt dan op dat apparaat de lucht in.
Plots verschijnt er een enorme UFO die ze instappen. In de UFO zien ze een plakkaat waarin een kruis door planeten staat. Ze denken dat de aarde overgenomen gaat worden.

De aliens zien hen plotseling en gaan hen achterna, waarbij ze enorme graancirkels maken.
Ze ontsnappen, maar er blijft een vreemd wezentje achter op de aarde.

Chicken Little waarschuwt iedereen dat de aarde ovegenomen gaat worden door aliens. Niemand gelooft hen, totdat de hemel naar beneden valt en duizenden UFO's over de aarde vliegen en aliens allerlei mensen vaporizen.

Echt geen kinderfilm Wat heeft dit te betekenen?
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_33411330
Disney films zijn altijd een beetje Tempelier/Illuminati achtig, meen ik te hebben onthouden uit de Da Vinci Code of Holy Grail and Holy Blood
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_33412350
Ze willen ons voorbereiden op de waarheid, zodat we aan het idee wennen dat we eigenlijk door buitenaards leven worden bestuurd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33413178
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:04 schreef longinus het volgende:
Ze willen ons voorbereiden op de waarheid, zodat we aan het idee wennen dat we eigenlijk door buitenaards leven worden bestuurd.
misschien wel.

Ik heb hier trouwens twee grote chicken little figuurtjes van de mac.
Dat vis figuur en het kippetje zelf.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 26 december 2005 @ 15:38:18 #5
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_33415919
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:04 schreef longinus het volgende:
Ze willen ons voorbereiden op de waarheid, zodat we aan het idee wennen dat we eigenlijk door buitenaards leven worden bestuurd.
en dat doen ze doormiddel van een tekenfilm?
slim, vooral omdat disney bijna alleen maar tekenfilm maakt die gebaseert zijn op verzonnen verhaaltjes en sprookjes.
  maandag 26 december 2005 @ 18:17:38 #6
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_33418904
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:38 schreef capibar het volgende:

[..]

en dat doen ze doormiddel van een tekenfilm?
slim, vooral omdat disney bijna alleen maar tekenfilm maakt die gebaseert zijn op verzonnen verhaaltjes en sprookjes.
je moest eens weten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 26 december 2005 @ 18:49:16 #7
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_33419342
daar had ik ook een bepaalde gedachtes over ik was benieuwd of jullie misschien een aantal andere Disney films kunnen opsommen waar de "illuminatie mensen" een grote rol spelen. Zo heb je: bambi..die bloot staat aan de wrede buitenwereld en pinocio en gepetto die in de buik van de walvis zitten..zouden ze daar dan mee bedoelen dat er vroeger gigantisch grote monsters waren? Nee, maar ik had hier een gedachte over toen ik in Euro Disney land was en de parade voorbijtrok..wat als baaj gelijk heeft..wat als bijv. ook de pyramide is leeggerooft..dmv duikers etc..?? Dan worden we flink genaaid..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_33422486
Wat de bedoeling van dit topic is, ontgaat me. Dat de mensheid middels commerciele tekenfilms gewaarschuwd moet worden vind ik wat vreemd, en dat de illuminatie daar achter zou zitten is geheel uit de lucht gegrepen. Slotteke dus.
pi_33474709
Op verzoek heropend, maar hou het serieus, cq probeer het serieus te krijgen
pi_33475260
Ik heb de film net gezien, het gaat inderdaad over wat FatalException schrijft.
pi_33475960


Er zijn veel manieren waarop mensen beïnvloed worden.
Via reclames en de covers van tijdschriften wordt bepaald wat "mooi" is en wat niet.
Zo zijn er meer methoden.

We kennen bijvoorbeeld de subliminal messages.
subliminal messages zijn tot op zekere hoogte verboden.
Het zijn korte zinnen/woorden die héél kort weergegeven worden.
Zo kort dat je je er niet bewust vanbent dat je het leest.
Het zou je (onderbewuste) sterk kunnen beïnvloeden.


Verborgen verleiding
Wat is er waar van het verhaal dat één enkel beeldje van een flesje cola tijdens een bioscoopfilm je aanzet tot het kopen van deze frisdrank tijdens de pauze.
Laatst was het weer eens zover: "Disney haalt Reddertjes terug uit winkels. " Het tekenfilmbedrijf voelde zich genoodzaakt 3,4 miljoen videobanden met de tekenfilm 'De Reddertjes' uit de handel te nemen. De naam van het bedrijf met films voor het hele gezin dreigde in diskrediet te raken want een oud medewerker zou tussen de duizenden beeldjes van onschuldige muizen ook een plaatje met de afbeelding van een blote vrouw hebben gesmokkeld.
Waarschijnlijk zat het plaatje er al 20 jaar in, want je komt er inderdaad niet zo snel achter; 1 beeldje kun je niet bewust waarnemen, daarvoor gaat het te snel voorbij. Pas als je een videoband beeldje voor beeldje afkijkt, kun je erachter komen. Dat had iemand blijkbaar gedaan. Het gevolg hiervan was een enorme ophef, want in het puriteinse Amerika is men als de dood dat de onbedorven kindergeest bezoedeld zou raken. En 1 beeldje kun je misschien niet bewust zien, maar daarmee is nog niet gezegd dat het dan ook geen invloed heeft!
Amerikanen zijn sinds de jaren 50 bang voor zogenaamde onbewuste beïnvloeding. Er doen legio verhalen de ronde, en tegenwoordig zijn veel van deze urban legends te vinden op het Internet, onder het trefwoord 'subliminal'. Wat zoveel betekent als 'beneden de grens van het bewust waarneembare'. Hier valt veel onder, behalve de blote vrouw in De Reddertjes bijvoorbeeld ook zogenaamde 'embedded pictures': advertenties in tijdschriften, waarin sexuele symbolen verborgen zouden zitten. Hoewel je die niet bewust opmerkt, zou het onbewuste, gevoelig als het is voor alles wat met sex te maken heeft, dit wel ogenblikkelijk registreren. En op die manier word je verleid een bepaald merk whiskey te kopen, of frisdrank.
Eén van de veroorzakers van de subliminale hysterie is het boek 'Subliminal Seduction' uit 1973. De auteur, Wilson Bryan Key veronderstelde een complot van de media en de adverteerders, en meende overal de letters s-e-x te zien. Bijvoorbeeld de schaduw van ijsblokjes in een glas whiskey vormde het woord sex, maar bijvoorbeeld ook de gaatjes in een Ritz cracker kon je op een bepaalde manier met elkaar verbinden, en dan kreeg je s-e-x. En de vorm van de neus van de Camel kameel zou eigenlijk een verwijzing zijn naar het mannelijk deel. De meest klassieke urban legend dateert echter al uit de jaren 50. Het verhaal gaat als volgt: ......'ze' hebben wetenschappelijk onderzocht of het mogelijk is mensen met onzichtbare boodschappen te beinvloeden door tijdens een bioscoopfilm een beeldje van een colaflesje te projecteren, en dat werkte als een trein, want de verkoop van cola in de pauze verdubbelde!!!!!!
Bijna iedereen heeft wel een versie van dit klassieke verhaal gehoord. Is het inderdaad een broodje aap? Of is er meer mogelijk dan je denkt en worden wij dagelijks onbewust beinvloed?
Noorderlicht onderzoekt de mogelijkheden.
http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/2149923/



Een andere manier die volgens sommige mensen gebruikt wordt is het maken van films/ tekensfilm in korte tijd met een bepaald onderwerp.
Zo zie je de laatste jaren veel films/ tekenfilms met als ondewrwerp invasies van buitenaardse wezens.
Volgens een groep mensen is dit bewust in een poging "ons" voor te bereiden op dat wat komen gaat.
Het onderwerp buitenaards leven en contact wordt "gewoner", "makkelijker te accepteren" als we herhaaldelijk tegen dit onderwerp aanlopen.

Zo ook de nieuwe tekenfilm "Chicken Little" zoals TS al aan gaf.


Iets andere manier, maar misschien relevant/ leuk om te lezen

SpongeBob in ban vanwege 'homo-promotie'
http://frontpage.fok.nl/nieuws/50492




Baptisten boycotten Disney
De Southern Baptist Church, met 15 miljoen leden de grootste protestantse kerk in Amerika, heeft opgeroepen tot een boycot van Disney. De Baptisten verwijten Disney immoreel, antichristelijk en 'homovriendelijk' te zijn. Dat meldt NRC Handelsblad.

De Southern Baptist Church is het oneens met het beleid van Disney om homoseksuele partners van werknemers dezelfde rechten te geven op pensioenen en verzekeringen als getrouwde partners. Ook het feit dat Disneyland en Disneyworld Homodagen kennen, waarop groepen homo's gezamenlijk de parken bezoeken, was voor de kerk onverteerbaar. De druppel die de emmer deed overlopen was dat de hoofdpersoon in de televisieserie Ellen, uitgezonden door Disney-dochter ABC, dit voorjaar uitkwam voor haar homoseksualiteit.

In de tekenfilms van Disney blijken 'verborgen boodschappen' te zitten. Zo verwijt de lobbygroep American Family Association Disney dat de vriendschap tussen een zwijn en een meerkat in The Lion King homoseksueel van aard is. Grappig is dat homo-organisaties juist het idee hebben dat Scar, de boze oom in The Lion King, een homo is. Zij klaagden er eind vorig jaar over dat de slechteriken in de Disney-films altijd homo's of lesbiennes zijn.

Ruim een kwart van de Amerikanen is bereid Disney te boycotten. Dat blijkt uit een enquête van het weekblad Newsweek. 28 procent van de ondervraagden zegt dat Disney te ver is gegaan in zijn homovriendelijk beleid.
http://www.xs4all.nl/~emmermr/jun97.html#disney
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33480532
hmm ik vind deze linkjes hier wel in passen.
zoveel leesvoer http://www.thewatcherfiles.com/bloodlines/disney.htm ga ik natuurlijk niet allemáal lezen, (op een kutmonitor) dat mogen jullie doen. ik lees meestal fragmenten die ik wil weten.
het stinkt behoorlijk bij de Disney's. maar dat wist ik al langer.
toedeloe.
http://www.guerrillanews.com/users/user.php?bid=2188

[ Bericht 8% gewijzigd door JoZzephus op 28-12-2005 23:59:37 (link) ]
pi_33482400
quote:
Children were instructed to call Walt “Uncle Walt.” An example of this were the Mouseketeers. For those who know how mind-control programmers have traditionally liked to be called “uncle” by their child victims, the insistence by Walt to be known as “uncle” is distasteful.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 30 december 2005 @ 06:03:16 #14
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_33529809
Goede zinnen Mirage..gezien het feit dat als ik af en toe iemand zie roken en ik dan ook ga roken(sluikreclame), of andersom is er toch een soort van onbewust doorgeefluik. Op het terras gaat iemand immers ook altijd drinken. Wat men waar hoort te doen doet men ook dus ook wat drinken in een cinema. Dus dat die cola commercial per definitie het koopgedrag beinvloed dat denk ik niet zozeer. De ander is bijv toch weer enigsinds immuum op dat terein want hij/zij doet een soort "monkey gedrag aan" het imiteren juist om eens wat anders te proberen. Niet doen wat iedereen doet.

Maar het gaat hier over films en "illuminatie" zie ook een onlangs geopend topic: Illuminati. het zou eventueel mooi aansluiten bij deze..de plaatjes enzo.., vandaar dat ik ook even wil reageren op het tweede stukje..MIrage heb je wel eens een alien gezien..denk je dat ze er zijn? Zijn de illuminatie er nu wel of niet..een sluier die weggetrokken dient te worden toch..?? Zou je zeggen. Ik vraag me dan meer af wat de gevolgen zijn als dit in 1 keer gebeurt..gezien het feit dat velen van ons fases doorlopen(ik heb geen flauw idee hoeveel), maar dat denk ik. Wat als een een heel deel van de bevolking ineens de waarheid ziet..de UFO's die landen? Misschien wel een god die afdaalt? Who knows..

Maar over tekenfilms er zijn toch zat anderen die je je kinderen kunt laten zien..ik vond het opzich wel lekker om weg te spacen bij zo'n verhaal..maar wel jammer dat er waarschijnlijk wel iets achter ligt..maar wat? Weten hun dan meer dan ons..om wat voor'n geheimen gaat het eigenlijk..zeker staatsgeheim?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  vrijdag 30 december 2005 @ 06:33:49 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_33529848
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:35 schreef FatalException het volgende:
Wat heeft dit te betekenen?
Geen flikker. Ik zie dat je nog niets verleerd bent
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_33529851
Paranormale/pseudowetenschappelijke nonses is hot. En de commersie speelt daar op in.
nuff said.
pi_33529894
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 06:39 schreef 0 het volgende:
Paranormale/pseudowetenschappelijke nonses is hot. En de commersie speelt daar op in.
Wetenschappelijke nonsense is ook heel hot
  vrijdag 30 december 2005 @ 07:16:24 #18
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33529898
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:35 schreef FatalException het volgende:

Echt geen kinderfilm Wat heeft dit te betekenen?
Waarom zou dit geen kinderfilm kunnen zijn? Je hoeft niet overal een dubbele bodem achter te zoeken OMHO.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:31:46 #19
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_33531730
quote:
Op maandag 26 december 2005 21:25 schreef iteejer het volgende:
Wat de bedoeling van dit topic is, ontgaat me. Dat de mensheid middels commerciele tekenfilms gewaarschuwd moet worden vind ik wat vreemd, en dat de illuminatie daar achter zou zitten is geheel uit de lucht gegrepen. Slotteke dus.
Hollywood zit vol sublieme boodschappen, stille hints en verwijzingen naar gebeurtenissen die nog plaats gaan vinden, plaats gevonden hebben of plaats horen te vinden.
Neem The Lone Gunmen bijvoorbeeld. Een TV show van CBS/FOX dacht ik. een aflevering ergens in eind 200/begin 2001 ging over een gekaapt vliegtuig die door de regering in het trade centre gevlogen werd. Zelfs in de film Swordfish waarschuwde John Travolta voor een oorlog op terrorisme (unseen enemy).

Ik zeg niet dat de films daadwerkelijk bedacht en gemaakt worden met als bedoeling de kijkers te waarschuwen of voor te bereiden, maar ze zitten er wel in!
¡ Experience Everything !
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:28:39 #20
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_33537666
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:31 schreef RickySway het volgende:

[..]

Hollywood zit vol sublieme boodschappen, stille hints en verwijzingen naar gebeurtenissen die nog plaats gaan vinden, plaats gevonden hebben of plaats horen te vinden.
Neem The Lone Gunmen bijvoorbeeld. Een TV show van CBS/FOX dacht ik. een aflevering ergens in eind 200/begin 2001 ging over een gekaapt vliegtuig die door de regering in het trade centre gevlogen werd. Zelfs in de film Swordfish waarschuwde John Travolta voor een oorlog op terrorisme (unseen enemy).

Ik zeg niet dat de films daadwerkelijk bedacht en gemaakt worden met als bedoeling de kijkers te waarschuwen of voor te bereiden, maar ze zitten er wel in!
puur toeval, in elke film zit wel zo'n verwijzing, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat er een paar uitkomen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:39:12 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_33538107
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:31 schreef RickySway het volgende:

[..]

Hollywood zit vol sublieme boodschappen, stille hints en verwijzingen naar gebeurtenissen die nog plaats gaan vinden, plaats gevonden hebben of plaats horen te vinden.
Gut...verwijzingen naar dingen die AL PLAATS GEVONDEN HEBBEN....
En naar dingen die nog plaats gaan vinden? Tja...die kun je als je een beetje vatbaar bent voor vage theorieën altijd wel ergens in vinden.
quote:
Neem The Lone Gunmen bijvoorbeeld. Een TV show van CBS/FOX dacht ik. een aflevering ergens in eind 200/begin 2001 ging over een gekaapt vliegtuig die door de regering in het trade centre gevlogen werd.
Beetje logisch nadenken en kritisch zijn op "jezelf". Als Amerikaan vraag je je dan af: waar zouden terroristen het 'beste' kunnen toeslaan? Daar zit dus niets subliminaals in.
quote:
Zelfs in de film Swordfish waarschuwde John Travolta voor een oorlog op terrorisme (unseen enemy).
Eh ja hoor. Oorlog tegen terrorisme wordt al sinds de jaren 70 geroepen! Wat een vooruitziende blik
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_33538395
Chicken Little is gewoon een leuke film. Kinderen vinden ufo's misschien ook wel een leuk onderwerp, dus om daar een film over te maken, is helemaal niet zo raar. Zo kan je ook wel bedenken dat Sneeuwwitje een gruwelijke film is, want de boze heks vergiftigd Sneeuwwitje met een appel en ze gaat dood. Ook niet bepaald vriendelijk.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:48:33 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_33538441
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:47 schreef Avani het volgende:
Chicken Little is gewoon een leuke film. Kinderen vinden ufo's misschien ook wel een leuk onderwerp, dus om daar een film over te maken, is helemaal niet zo raar. Zo kan je ook wel bedenken dat Sneeuwwitje een gruwelijke film is, want de boze heks vergiftigd Sneeuwwitje met een appel en ze gaat dood. Ook niet bepaald vriendelijk.
Vergeet de dwergen niet. Die zijn eng!

En bosbranden in Bambi ook.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:52:19 #24
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_33538580
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:31 schreef RickySway het volgende:

[..]

Hollywood zit vol sublieme sumbliminale boodschappen, stille hints en verwijzingen naar gebeurtenissen die nog plaats gaan vinden, plaats gevonden hebben of plaats horen te vinden.
Neem The Lone Gunmen bijvoorbeeld. Een TV show van CBS/FOX dacht ik. een aflevering ergens in eind 200/begin 2001 ging over een gekaapt vliegtuig die door de regering in het trade centre gevlogen werd. Zelfs in de film Swordfish waarschuwde John Travolta voor een oorlog op terrorisme (unseen enemy).

Ik zeg niet dat de films daadwerkelijk bedacht en gemaakt worden met als bedoeling de kijkers te waarschuwen of voor te bereiden, maar ze zitten er wel in!
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_33538628
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Vergeet de dwergen niet. Die zijn eng!

En bosbranden in Bambi ook.
Dat maken de films zo leuk.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')