abonnement Unibet Coolblue
pi_33124759
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Laatste 3 delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 14
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 15


Handige linkjes voor klanten:
TPG voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiften[afbeelding]

TPG Business


Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering


Overige linkjes:
Over TPG
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers
TPG Spaarpuntenprogramma


Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:



De OP is hier te vinden.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33126991
Meldt . Morgen weer .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_33128193
Dat weer voor zaterdag.

Zon, regen, onweer. Wat moet ik nou verwachten ...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33128208
Hoe zit het trouwens met het kerstpakket?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33128807
Zaterdag gaat druk worden, heb ik zo het vermoeden
pi_33129618
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:20 schreef zjroentje het volgende:
Hoe zit het trouwens met het kerstpakket?
Die zag ik staan, en zoals de afgelopen jaren weer een k*tpakket met allemaal troep. De helft zit vol met sinasappels, daarbij nog wat chocolade en een citruspers.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_33136214
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:07 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Die zag ik staan, en zoals de afgelopen jaren weer een k*tpakket met allemaal troep. De helft zit vol met sinasappels, daarbij nog wat chocolade en een citruspers.
Ik vond het wel een leuk pakket deze keer, beter dan voorgaande jaren. Een electrische citruspers , een fruitschaal met sinaasappels (om te oefenen?), sapglazen, een pak koffie , en verder nog wat koekjes enzo. Diverse van mijn collega's liepen ook op het pakket te schelden, maar die verwachten volgens mij op z'n minst een beertender of een espressomachine in hun pakket. Stelletje materialisten! Het gaat bij zo'n pakket toch om het gebaar, en niet om hoevel geld het gekost heeft?

En mensen die ieder jaar het kerstpakket niks vinden kunnen het voortaan ook aan het WFP doneren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_33136837
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vond het wel een leuk pakket deze keer, beter dan voorgaande jaren. Een electrische citruspers , een fruitschaal met sinaasappels (om te oefenen?), sapglazen, een pak koffie , en verder nog wat koekjes enzo. Diverse van mijn collega's liepen ook op het pakket te schelden, maar die verwachten volgens mij op z'n minst een beertender of een espressomachine in hun pakket. Stelletje materialisten! Het gaat bij zo'n pakket toch om het gebaar, en niet om hoevel geld het gekost heeft?

En mensen die ieder jaar het kerstpakket niks vinden kunnen het voortaan ook aan het WFP doneren.
Zoals ik al zei, het is minder erg dan vorig jaar, toen heb ik alles weg kunnen gooien omdat ze er waardeloze troep in gestopt hadden, rijstkommetjes en stokjes en als extratje een placemat die stonk als een bunzing.

Maar 4 jaar geleden had de post nog hele mooie pakketen, met flessen wijn en lekkere hapjes

Ach die tijd is voorbij
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_33137702
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:01 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is minder erg dan vorig jaar, toen heb ik alles weg kunnen gooien omdat ze er waardeloze troep in gestopt hadden, rijstkommetjes en stokjes en als extratje een placemat die stonk als een bunzing.

Maar 4 jaar geleden had de post nog hele mooie pakketen, met flessen wijn en lekkere hapjes

Ach die tijd is voorbij
Ik kan me nog een sportvlieger en een "windvanger" voor het vissen herinneren .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:04:28 #10
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_33138819
Vandaag extra gewerkt was wel grappig, had vorige week zaterdag een niet zo heldere collega wijsgemaakt dat ik morgen vrij zou zijn. Die had dat van de week dus aan de andere teamleden verteld en die waren allemaal pissig

Morgen iets heel raars, in de drukste tijd van het jaar mag ik uit gaan slapen hoef pas om 8 uur te beginnen ipv 6 uur. Mensen binnen helpen en dan 2 middagwijkes voorbereiden en wegbrengen.. snap niet echt waarom ze dat zo geregeld hebben.. maar zien wel hoe het loopt
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_33138858
Ik hoef morgen ook pas om 09.00 uur te beginnen in plaats van 6.30 uur.

Maar dat is vrij normaal hoor. Tijdens de Kerst laten ze de vaste mensen de binnendiensten draaien.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:21:13 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_33139281
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:06 schreef zjroentje het volgende:
Ik hoef morgen ook pas om 09.00 uur te beginnen in plaats van 6.30 uur.

Maar dat is vrij normaal hoor. Tijdens de Kerst laten ze de vaste mensen de binnendiensten draaien.
Maar waarom? Die lui zijn makkelijk 2 keer zo duur en ik ben net zo goed

(werk ook '"pas" 8 9 jaar bij ptt)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_33139376
Ik ben trouwens ook vergeten die nieuwe TNT kleding te bestellen.

Ze zien me alweer aankomen in m'n PTT 'bomberjack'.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33139378
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:01 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is minder erg dan vorig jaar, toen heb ik alles weg kunnen gooien omdat ze er waardeloze troep in gestopt hadden, rijstkommetjes en stokjes en als extratje een placemat die stonk als een bunzing.

Maar 4 jaar geleden had de post nog hele mooie pakketen, met flessen wijn en lekkere hapjes

Ach die tijd is voorbij
Mij is die trend niet zo opgevallen, en dit is toch alweer mijn 8ste kerstpakket. Het is wel zo dat er sinds een paar jaar mindereten in zit, omdat ze tegenwoordig nogal van de Max Havelaar spullen zijn. Verder is er volgens mij niet zoveel veranderd. En volgens mij zat er ook niet altijd iets van drank bij hoor, 1x een fles rode wijn, 1x een les witte mousserende wijn, en 1x een fijne grote fles Gluhwein. En dingen als bekers, kpjes, kommetjes, eieredopjes en glazen zitten er ook nog steeds in. Dus naar mijn mening is het kerstpaket toch niet zoveel veranderd in die jaren. En het geklaag van postbodes dat ze ontevreden zijn over de pakketten is ook iet nieuw, dat deden ze 8 jaar terug ook al.

Ik vond het juist een van de betere pakketten. Zo'n electrische citruspers daar heb ik meer aan dan aan eetstokjes, een spelletje domino of een windscherm wat na 1 vlaag doormidden scheurt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_33139503
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:06 schreef zjroentje het volgende:
Ik hoef morgen ook pas om 09.00 uur te beginnen in plaats van 6.30 uur.

Maar dat is vrij normaal hoor. Tijdens de Kerst laten ze de vaste mensen de binnendiensten draaien.
Ik begin morgen om 10.00 uur ipv 7.30. Ze weten dat ik geen ochtendmens ben, dus laten ze liever de fulltimers vroeg beginnen en bijtijds weer naar huis gaan, en die worden dan later op de ochtend afgelost door frisse uitgeslapen collega's. Die vervolgens wel tot 17.00 uur moeten doorkachelen.
Morgen lekker binnendienst + 1 middagwijkje, ben ik wel blij mee ivm slechte weersverwachting.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_33139527
Ik moet juist een uur eerder beginnen
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_33139612
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:25 schreef zjroentje het volgende:
Ik ben trouwens ook vergeten die nieuwe TNT kleding te bestellen.

Ze zien me alweer aankomen in m'n PTT 'bomberjack'.
Ik heb wel besteld, maar ik ben bang dat ik alles weer moet terugsturen. Het schijnt nml groter te vallen dan de oude TPG kleding, nu heb ik alles in medium, dus dat wordt ruilen voor small. En m'n zusje heeft nu al small, dus die moet straks extra small hebben. Maar het is een zootje daar bij dat Corporate Fashion kluppie. Dat is het altijd al gweest, en veranderen van naam of eigenaar wat ze op gezette tijden doen helpt ook niet echt. Dus ik heb mijn coach alvast gewaarschuwd dat 'ie wat soepeler moet zijn met de datum waarop iedereen in oranje moet, want ik voorspek chaos bij ID Company Fashion (zo heet het nu weer).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_33139693
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb wel besteld, maar ik ben bang dat ik alles weer moet terugsturen. Het schijnt nml groter te vallen dan de oude TPG kleding, nu heb ik alles in medium, dus dat wordt ruilen voor small. En m'n zusje heeft nu al small, dus die moet straks extra small hebben. Maar het is een zootje daar bij dat Corporate Fashion kluppie. Dat is het altijd al gweest, en veranderen van naam of eigenaar wat ze op gezette tijden doen helpt ook niet echt. Dus ik heb mijn coach alvast gewaarschuwd dat 'ie wat soepeler moet zijn met de datum waarop iedereen in oranje moet, want ik voorspek chaos bij ID Company Fashion (zo heet het nu weer).
Ik moet helemaal niets En als ze dat wel willen geven ze maar meer punten
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:37:40 #19
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33139721
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mij is die trend niet zo opgevallen, en dit is toch alweer mijn 8ste kerstpakket. Het is wel zo dat er sinds een paar jaar mindereten in zit, omdat ze tegenwoordig nogal van de Max Havelaar spullen zijn. Verder is er volgens mij niet zoveel veranderd. En volgens mij zat er ook niet altijd iets van drank bij hoor, 1x een fles rode wijn, 1x een les witte mousserende wijn, en 1x een fijne grote fles Gluhwein. En dingen als bekers, kpjes, kommetjes, eieredopjes en glazen zitten er ook nog steeds in. Dus naar mijn mening is het kerstpaket toch niet zoveel veranderd in die jaren. En het geklaag van postbodes dat ze ontevreden zijn over de pakketten is ook iet nieuw, dat deden ze 8 jaar terug ook al.

Ik vond het juist een van de betere pakketten. Zo'n electrische citruspers daar heb ik meer aan dan aan eetstokjes, een spelletje domino of een windscherm wat na 1 vlaag doormidden scheurt.
Ik gebruik de dobbelstenen van vorig jaar nog steeds bij Dungeons & Dragons.

En ik moet morgen pas om 7:15 beginnen, de extra krachten gaan bappen... Nou, het zal mij benieuwen, ik durf te wedden dat ik alsnog kan gaan helpen. Niet dat ik dat nu erg vind, we worden toch betaald tot we klaar zijn.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_33140124
Nou, ben dus vanmiddag al gebeld, morgen 7 uur beginnen, ze verwachten drukte
† The 3 Kings †
  vrijdag 16 december 2005 @ 18:40:51 #21
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_33141127
Heb vanavond het kerstpakket gekregen. Toch wel beter dan vorig jaar
Morgen zal het wel wat langer bezorgen zijn dan normaal.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_33141156
Tyfus Veel Post...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 16 december 2005 @ 18:43:36 #23
1037 Kaos
see you in 2017
pi_33141197
Moet morgen om 6:00 beginnen maar heb een industriewijk dus laat de kerstkaartjes maar komen
pi_33143603
Begin alijd om 04:00 en kerstpakket was toppie
beter dan vorig jaar
pi_33146721
Vorig jaar heeft de helft van de postmedewerkers bij ons het pakket laten staan, of alleen de rijst eruit. Maar hoe dan ook, nu is er weer een beter pakket, al zou ik liever een leuk pakket met een flesje wijn e.d. hebben.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')