In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit is een Benelux stuurstand, verbouwd uit oude Wagons-Lits rijtuigen. Ze hebben tot 1986 in de Beneluxdienst gereden, die toen werd overgenomen door de trak-duw eenheden die er nu nog steeds rijden. De oude stuurstanden stonden helaas niet echt bekend om hun betrouwbaarheid.
vroegah was alles beterquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.
Dat is nu nog steeds, als ik van/naar Arnhem/Utrecht/Amsterdam moet, en de ICE rijdt, neem ik die. Zelfde van Hengelo naar Amsterdam, die Duitse IC's zitten een stuk fijner, hoewel meestal het barrijtuig als stratigisch punt wordt bezet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.
Stuifsneeuw in technische ruimte die smelt door warmte aldaar en zo de zaak kortsluit.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er iets bekend van die defecten aan de V-IRM's, behalve de afbrokkelende pantoniemen waar al eerder sprake van was
Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
best lastig dat je niet meer kunt doorlopen in de koplopers btw
ik ga regelmatig van Leeuwarden naar Den Haag en weer terug.. vroeger kon ik gewoon in de trein overstappen nu moet ik in Utrecht naar buitenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.
Of als je rg. Enschede niet weet of er in Deventer nu 1 of 2 stellen achter gaan blijven...
Ik weet niet of dat de sociale onveiligheid omlaag haalt. In tegendeel vrees ik, doordat in elk treindeel niet een conducteur kan zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.
Of als je rg. Enschede niet weet of er in Deventer nu 1 of 2 stellen achter gaan blijven...
mja, Schijnt dat ze de boel dicht gaan lassen wat wel zonde is..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik ga regelmatig van Leeuwarden naar Den Haag en weer terug.. vroeger kon ik gewoon in de trein overstappen nu moet ik in Utrecht naar buiten
Het systeem werkt wel, maar doordat het niet voldoende onderhouden is (bezuinigingen...), werkt het natuurlijk vaker niet naar behoren. In plaats van de oorzaak aan te pakken, wordt nu maar gewoon die hele mogelijkheid opgeven, uiteraard door de afdeling voorlieging omgebogen in een maatregel ter verhoging van de Heilige Punctualiteit.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, Schijnt dat ze de boel dicht gaan lassen wat wel zonde is..
imo mogen ze de doodlopers wel aanpassen zo dat het koppelen beter gaat
Die reis heb ik vroeger (1999-2001) ook regelmatig gemaakt, ging altijd via Deventer omdat die overstap veel betrouwbaarder is, zeker nu Syntus op Hengelo-Zutphen rijdt (mindere communicatie, tragere treinen).quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:27 schreef JDude het volgende:
Ik reis de laatste tijd wat vaker Breda-Enschede.
Je hebt dus of een overstap van 4 min. in Zutphen of 3 min. in Deventer.
Dat is hard rennen af en toe, aangezien de IJssellijn een voorliefde voor het oplopen van kleine vertragingen lijkt te hebben
Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Het systeem werkt wel, maar doordat het niet voldoende onderhouden is (bezuinigingen...), werkt het natuurlijk vaker niet naar behoren. In plaats van de oorzaak aan te pakken, wordt nu maar gewoon die hele mogelijkheid opgeven, uiteraard door de afdeling voorlieging omgebogen in een maatregel ter verhoging van de Heilige Punctualiteit.
Die zelfde Heilige Punctualiteit die er voor zorgt dat aansluitingen letterlijk voor je neus deuren sluiten en stipt op tijd weg rijden terwijl je net uit een trein aan de andere zijde van het perron stapt. Maar goed, als je als minister een bedrijf af wilt rekenen op treinvertraging ipv reizigersvertraging is het gewoon vragen om dit soort acties.
met blauwe e-loc bedoel je deze?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 04:07 schreef JMT het volgende:
OU-Tannu: Die blauwe E-loc was de 1202 toch? en die groene de Plan-V 419? Ik wist dat ze voor 't NSM bestemd zijn, nog niet dat ze er nu "al" voor het publiek te bezichtigen waren maar dacht dat ze nog of in Arnhem -danwel Blerick stonden te verroesten....
ja en die moet zonodig voor die van leeuwarden uit. omdan een halfuur op het perron te staan niksen!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.
Ten tweede onthoud dat de NS graag ook winst wil maken, en leuke projecten wil starten. Bijvoorbeeld de Utrechtboog, Hemboog die een keer per uur gebruikt wordt .
Maar dat koppelen zal wel waarschijnlijk te veel tijd en geld kosten En als blijkt dat de punctualiteit niet hoog genoeg is op de desbreffende lijn, moet je maatregelen nemen om het te verhogen. Ik vind zelf het een zeer fijn systeem. Zekere naar het noorden, want de Intercity naar Groningen stopt alleen te Assen, nou dan heb je pech als je geen plek vind in Zwolle in jouw treinstel.
NS laat helemaal niets bouwen, hooguit treinen. ProRail laat infrastructuur bouwen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.
Ten tweede onthoud dat de NS graag ook winst wil maken, en leuke projecten wil starten. Bijvoorbeeld de Utrechtboog, Hemboog die een keer per uur gebruikt wordt .
Sterker nog:quote:Op zondag 8 januari 2006 13:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op dat confort wordt nu bezuinigd door de doorloopkoppen buiten dienst te stellen. Zoals MREn terecht stelt is dit gewoon een oridinaire bezuinigingsoperatie. Door ze nu alvast niet meer te gebruiken (en zelf technisch ook geheel uit te schakelen in de installatie), hoef je ze geen onderhoud meer te geven. Binnenkort start de grote revisie van de koplopers, en hoef je dus de doorloopkoppen ook niet meer te reviseren.
heb even de vraagbaak geraadlpleegt, en we weten het niet eens meerquote:Op zondag 8 januari 2006 14:03 schreef Bigs het volgende:
[afbeelding]
Waar is dat het interieur van? Lijkt me dat dat wel 1e klas was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |