abonnement Unibet Coolblue
pi_33759563
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit is een Benelux stuurstand, verbouwd uit oude Wagons-Lits rijtuigen. Ze hebben tot 1986 in de Beneluxdienst gereden, die toen werd overgenomen door de trak-duw eenheden die er nu nog steeds rijden. De oude stuurstanden stonden helaas niet echt bekend om hun betrouwbaarheid.
In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_33772375
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.
vroegah was alles beter
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:31:43 #103
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33780146
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.
Dat is nu nog steeds, als ik van/naar Arnhem/Utrecht/Amsterdam moet, en de ICE rijdt, neem ik die. Zelfde van Hengelo naar Amsterdam, die Duitse IC's zitten een stuk fijner, hoewel meestal het barrijtuig als stratigisch punt wordt bezet.

Comfort kan dus wel degelijk reizigers lokken. Sinds Syntus met die barrels in gaan rijden op Hengelo-Zutphen, kom ik daar zelden meer, terwijl ik dit voorheen als back-up-route gebruikte als ik de IC naar Deventer gemist had, of er verderop een verstoring is.

Hoewel de basis het zelfde is, zijn er ook aardige verschillen in de Talens van DB Regio en PEG, die van de DB zijn een stuk goedkoper afgewerkt en die van de PEG zitten fijner en hebben echte tafels.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:37:55 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33780323
Voor de liefhebbers komt er trouwens volgende week wat ICK terug in dienst dat enige maanden in Amsterdam aan de kant stond als soort van strategische reserve.

Een en ander in verband met (enorm) veel defecten aan V-IRM (gewoon IRM nergens last van), en het niet erg bedrijfszeker zijn van de nieuwe ICM-compressoren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33780405
is er iets bekend van die defecten aan de V-IRM's, behalve de afbrokkelende pantoniemen waar al eerder sprake van was
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33780511
best lastig dat je niet meer kunt doorlopen in de koplopers btw
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:43:57 #107
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33780518
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er iets bekend van die defecten aan de V-IRM's, behalve de afbrokkelende pantoniemen waar al eerder sprake van was
Stuifsneeuw in technische ruimte die smelt door warmte aldaar en zo de zaak kortsluit.

Is pas de eerste keer sinds 78/79 dat dit zo massaal optreedt, en alleen maar bij de verlengde IRM's, die nieuwe IRM-2 en -3 die direct als nieuwe 4'tjes en 6'jes zijn geleverd, hebben nergens last van.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:45:45 #108
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33780564
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
best lastig dat je niet meer kunt doorlopen in de koplopers btw
Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.

Of als je rg. Enschede niet weet of er in Deventer nu 1 of 2 stellen achter gaan blijven...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33780591
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.

Of als je rg. Enschede niet weet of er in Deventer nu 1 of 2 stellen achter gaan blijven...
ik ga regelmatig van Leeuwarden naar Den Haag en weer terug.. vroeger kon ik gewoon in de trein overstappen nu moet ik in Utrecht naar buiten
pi_33780701
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.

Of als je rg. Enschede niet weet of er in Deventer nu 1 of 2 stellen achter gaan blijven...
Ik weet niet of dat de sociale onveiligheid omlaag haalt. In tegendeel vrees ik, doordat in elk treindeel niet een conducteur kan zijn.

Maar erg jammer... begin er wel aan te wennen, maar echt handig is het niet...
pi_33781037
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:46 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik ga regelmatig van Leeuwarden naar Den Haag en weer terug.. vroeger kon ik gewoon in de trein overstappen nu moet ik in Utrecht naar buiten
mja, Schijnt dat ze de boel dicht gaan lassen wat wel zonde is..
imo mogen ze de doodlopers wel aanpassen zo dat het koppelen beter gaat
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:34:27 #112
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33782345
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja, Schijnt dat ze de boel dicht gaan lassen wat wel zonde is..
imo mogen ze de doodlopers wel aanpassen zo dat het koppelen beter gaat
Het systeem werkt wel, maar doordat het niet voldoende onderhouden is (bezuinigingen...), werkt het natuurlijk vaker niet naar behoren. In plaats van de oorzaak aan te pakken, wordt nu maar gewoon die hele mogelijkheid opgeven, uiteraard door de afdeling voorlieging omgebogen in een maatregel ter verhoging van de Heilige Punctualiteit.

Die zelfde Heilige Punctualiteit die er voor zorgt dat aansluitingen letterlijk voor je neus deuren sluiten en stipt op tijd weg rijden terwijl je net uit een trein aan de andere zijde van het perron stapt. Maar goed, als je als minister een bedrijf af wilt rekenen op treinvertraging ipv reizigersvertraging is het gewoon vragen om dit soort acties.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33784030
dat het stoptreintje amsterdam-uitgeest via haarlem zo af en toe al in beverwijk terugkeert is een aardige strop voor de mensen in heemskerk.

Heb hetzelfde probleem vaak genoeg meegemaakt op uitgeest, dat de overstap richting haarlem NET voor je neus wegrijd, of al weg is. Sta je daar een half uur op een koud perron...
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:27:02 #114
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_33784162
Ik reis de laatste tijd wat vaker Breda-Enschede.
Je hebt dus of een overstap van 4 min. in Zutphen of 3 min. in Deventer.
Dat is hard rennen af en toe, aangezien de IJssellijn een voorliefde voor het oplopen van kleine vertragingen lijkt te hebben
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_33790261
OU-Tannu: Die blauwe E-loc was de 1202 toch? en die groene de Plan-V 419? Ik wist dat ze voor 't NSM bestemd zijn, nog niet dat ze er nu "al" voor het publiek te bezichtigen waren maar dacht dat ze nog of in Arnhem -danwel Blerick stonden te verroesten....
Pomtiedomtiedom...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:48:34 #116
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33792478
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 23:27 schreef JDude het volgende:
Ik reis de laatste tijd wat vaker Breda-Enschede.
Je hebt dus of een overstap van 4 min. in Zutphen of 3 min. in Deventer.
Dat is hard rennen af en toe, aangezien de IJssellijn een voorliefde voor het oplopen van kleine vertragingen lijkt te hebben
Die reis heb ik vroeger (1999-2001) ook regelmatig gemaakt, ging altijd via Deventer omdat die overstap veel betrouwbaarder is, zeker nu Syntus op Hengelo-Zutphen rijdt (mindere communicatie, tragere treinen).
Destijds reed er overigens vooral mat'64 op de IJssellijn, dus nam ik vaak 30 min pauze in Nijmegen of Den Bosch om mn rug wat rust te gunnen. Later heb ik dit opgelost door 1e klas te gaan reizen, of meer comfortabel via Utrecht.

Die voorliefde van de IJssellijn voor kleine vertraging is ook niet vreemd als je (als vast reiziger lukt je dat vast wel) ziet hoe vast die tijden liggen door stukken enkel spoor tussen Deventer-Zwolle en bij Ravenstein. Dan nog het probleem van vaste aansluitingen in Deventer, Zwolle en Breda, plus de drukte op met name Nijmegen-Arnhem en Tilburg-Breda en je ziet gewoon dat de rijtijden niet veranderd kunnen worden, en dat vertraging oplopen vrij eenvoudig gaat, en deze tegelijkertijd bijna niet er uit te rijden is, omdat er altijd wel iets in de weg zit.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33801472
Wat een ellende op utrecht Moest vandaag van Voorburg naar Houten (retour), maar erg soepel ging het neit

Maar wel wat leuek foto's kunnen maken (zweiweg verreiker en graamachine , werktrein, olmpische dubbeldekker)

Foto's komen maandag of dinsdag online met een beetje geluk
pi_33803233
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Het systeem werkt wel, maar doordat het niet voldoende onderhouden is (bezuinigingen...), werkt het natuurlijk vaker niet naar behoren. In plaats van de oorzaak aan te pakken, wordt nu maar gewoon die hele mogelijkheid opgeven, uiteraard door de afdeling voorlieging omgebogen in een maatregel ter verhoging van de Heilige Punctualiteit.

Die zelfde Heilige Punctualiteit die er voor zorgt dat aansluitingen letterlijk voor je neus deuren sluiten en stipt op tijd weg rijden terwijl je net uit een trein aan de andere zijde van het perron stapt. Maar goed, als je als minister een bedrijf af wilt rekenen op treinvertraging ipv reizigersvertraging is het gewoon vragen om dit soort acties.
Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.
Ten tweede onthoud dat de NS graag ook winst wil maken, en leuke projecten wil starten. Bijvoorbeeld de Utrechtboog, Hemboog die een keer per uur gebruikt wordt .

Maar dat koppelen zal wel waarschijnlijk te veel tijd en geld kosten En als blijkt dat de punctualiteit niet hoog genoeg is op de desbreffende lijn, moet je maatregelen nemen om het te verhogen. Ik vind zelf het een zeer fijn systeem. Zekere naar het noorden, want de Intercity naar Groningen stopt alleen te Assen, nou dan heb je pech als je geen plek vind in Zwolle in jouw treinstel.
pi_33823744
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 04:07 schreef JMT het volgende:
OU-Tannu: Die blauwe E-loc was de 1202 toch? en die groene de Plan-V 419? Ik wist dat ze voor 't NSM bestemd zijn, nog niet dat ze er nu "al" voor het publiek te bezichtigen waren maar dacht dat ze nog of in Arnhem -danwel Blerick stonden te verroesten....
met blauwe e-loc bedoel je deze?

en met die groene? enige groene wat ik vind is de MAT'54 Hondekop met nr 386?
pi_33823761
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.
Ten tweede onthoud dat de NS graag ook winst wil maken, en leuke projecten wil starten. Bijvoorbeeld de Utrechtboog, Hemboog die een keer per uur gebruikt wordt .

Maar dat koppelen zal wel waarschijnlijk te veel tijd en geld kosten En als blijkt dat de punctualiteit niet hoog genoeg is op de desbreffende lijn, moet je maatregelen nemen om het te verhogen. Ik vind zelf het een zeer fijn systeem. Zekere naar het noorden, want de Intercity naar Groningen stopt alleen te Assen, nou dan heb je pech als je geen plek vind in Zwolle in jouw treinstel.
ja en die moet zonodig voor die van leeuwarden uit. omdan een halfuur op het perron te staan niksen!
  zondag 8 januari 2006 @ 13:44:54 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_33829610
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.
Ten tweede onthoud dat de NS graag ook winst wil maken, en leuke projecten wil starten. Bijvoorbeeld de Utrechtboog, Hemboog die een keer per uur gebruikt wordt .
NS laat helemaal niets bouwen, hooguit treinen. ProRail laat infrastructuur bouwen.

NS wordt geacht op tijd te rijden, èn een comfortabele reis te garanderen. Op dat confort wordt nu bezuinigd door de doorloopkoppen buiten dienst te stellen. Zoals MREn terecht stelt is dit gewoon een oridinaire bezuinigingsoperatie. Door ze nu alvast niet meer te gebruiken (en zelf technisch ook geheel uit te schakelen in de installatie), hoef je ze geen onderhoud meer te geven. Binnenkort start de grote revisie van de koplopers, en hoef je dus de doorloopkoppen ook niet meer te reviseren. Dat je daarme dus een groot stuk comfort voor de reizigers wegneemt, interesseert NS geen reet. Erg zonde, en ook weer eens een actie die duidelijk maakt dat de NS niet weet waarmee ze bezig is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_33829875
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op dat confort wordt nu bezuinigd door de doorloopkoppen buiten dienst te stellen. Zoals MREn terecht stelt is dit gewoon een oridinaire bezuinigingsoperatie. Door ze nu alvast niet meer te gebruiken (en zelf technisch ook geheel uit te schakelen in de installatie), hoef je ze geen onderhoud meer te geven. Binnenkort start de grote revisie van de koplopers, en hoef je dus de doorloopkoppen ook niet meer te reviseren.
Sterker nog:
Voor zover ik de berichten mag geloven worden de doorloopkoppen bij de revisie ook daadwerkelijk dichtgelast
pi_33830220


Waar is dat het interieur van? Lijkt me dat dat wel 1e klas was
pi_33831598
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:03 schreef Bigs het volgende:
[afbeelding]

Waar is dat het interieur van? Lijkt me dat dat wel 1e klas was
heb even de vraagbaak geraadlpleegt, en we weten het niet eens meer

komt uit het stoomtijdperk, en zover we het ons kunnen herinneren reden die op op Baarn - nog iets.. maar we komen er even niet op
pi_33907909

Merk en type: Merlo
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht Centraal Station
Datum: 07-01-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: weg-rail voertuig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')