abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 januari 2006 @ 08:59:25 #226
36038 Shaman
retro-progressief
pi_34190554
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:

[..]

Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
Bedankt voor de link ik denk dat die jongen somda sowieso erg interessant zal vinden. Wel mooie feature dat je kunt kijken wat er wannneer waar vandaan rijd aan bijzonder materiaal.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:47 schreef Tfz het volgende:

[..]

Daar zijn geen dienstregelingen van, het is immers geen regulier in dienst zijnde infra waarover treinen kunnen worden ingelegd.
Daar was ik ook bang voor, enig idee hoe ik toch aan die info kan komen?
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 01:50 schreef JMT het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik 't al tegengekomen was op Somda maar ik kan me vergissen....Anders stond 't ergens op OVL (Yahoo discussielist Openbaar Vervoer Lijst)...
Op somda kon ik het niet vinden. Maar ik ben nog al een n00b als het op treinen aankomt (al heb ik de afgelopen tijd al behoorlijk wat termen opgestoken ) Dus misschien heb ik er overheen gelezen. Ik ga even kijken op OVL, bedankt!

[ Bericht 24% gewijzigd door Shaman op 18-01-2006 09:04:52 ]
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:46:51 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34191327
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:38 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.
Welles.

Bewijs:


(Er staat op: stand per 15-12-2005. En de bron vertrouw ik ook wel.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:55:40 #228
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34191501
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 08:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
en ATB ligt ook niet op Zwolle - Almelo dacht ik? staan iig nog wel bordjes van einde ATB

en er rijd een diesel stelletje weet alleen niet welke zo:P
Heb er laatst in de 3418 gezeten (Buffel)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34192153
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:55 schreef JDude het volgende:

[..]

Heb er laatst in de 3418 gezeten (Buffel)
tis ook zo blijft weinig ander diesel materiaal over voor die lijn dus !
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:16:34 #230
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34195366
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:55 schreef JDude het volgende:

[..]

Heb er laatst in de 3418 gezeten (Buffel)
Daar rijdt trouwens ook de enige trein van het land die planmatig met drie Buffels moet rijden (en dan nog stampvol). Vertrek om 7:05 in Enschede, aankomst dan 8:11 in Zwolle.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34195802
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:16 schreef MREn het volgende:

[..]

Daar rijdt trouwens ook de enige trein van het land die planmatig met drie Buffels moet rijden (en dan nog stampvol). Vertrek om 7:05 in Enschede, aankomst dan 8:11 in Zwolle.
ze kunnen ook 2x2 laten rijden met 5 min tussentijd er tussen ofzo of maak er 1 sneltrein en 1 stoptrein van
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:31:36 #232
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34195871
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ze kunnen ook 2x2 laten rijden met 5 min tussentijd er tussen ofzo of maak er 1 sneltrein en 1 stoptrein van
Nee dat kunnen ze niet, omdat Wdn-Zl grotendeels enkelspoor is en het merendeel van de werkende/studerende mensen toch rond 8:30 op 't werk moet zijn, dus rond 8:00 op het station moet zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:42:12 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34196224
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee dat kunnen ze niet, omdat Wdn-Zl grotendeels enkelspoor is en het merendeel van de werkende/studerende mensen toch rond 8:30 op 't werk moet zijn, dus rond 8:00 op het station moet zijn.
Tijd voor diesel-dubbeldekkers dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:52:03 #234
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34196510
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tijd voor diesel-dubbeldekkers dus.
Drie Buffels is op zich lang genoeg voor alle reizigers heb ik het idee.
Ik denk dat het verlengen van de perrons wat goedkoper is, gewoon 50m er bij prutsen.

Of gewoon die zaak eens verdubbelen, zodat vertragingen geen uren door blijven werken als je niet snijdt in je treindienst.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 13:08:02 #236
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34197095
quote:
Nu nog treinen die lang genoeg zijn

Maar die stations is toch al meer dan een jaar bekend? Daarmee heeft Arriva ingeschreven voor deze concessie.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34197744
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:08 schreef MREn het volgende:

[..]

Nu nog treinen die lang genoeg zijn

Maar die stations is toch al meer dan een jaar bekend? Daarmee heeft Arriva ingeschreven voor deze concessie.
dat meende ik ook? goed we zien het wel

als ze er een GTW langs kunnen zetten is het voor arriva natuurlijk wel genoeg

kunnen ze geen dubbeldeks dieselsbouwen eigenlijks?
hoewel kan krap worden of je moet 1 bak combineren met motoren onderin en boven een lading 2de klas zitplaatsen, in de andere bak kan je wel volledig dubbel dekken natuurlijk
  woensdag 18 januari 2006 @ 13:42:32 #238
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34198440
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

kunnen ze geen dubbeldeks dieselsbouwen eigenlijks?
hoewel kan krap worden of je moet 1 bak combineren met motoren onderin en boven een lading 2de klas zitplaatsen, in de andere bak kan je wel volledig dubbel dekken natuurlijk
Natuurlijk kan dat, in Polen rijden zelfs stoomlocs met dubbeldeks rijtuigen.

Waarom het weinig gebeurt, komt natuurlijk doordat dubbeldeks alleen interessant is op drukke trajecten met korte perrons en deze drukke lijnen over het algemeen al geëlectrificeerd zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34201744
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:16 schreef MREn het volgende:
Daar rijdt trouwens ook de enige trein van het land die planmatig met drie Buffels moet rijden (en dan nog stampvol). Vertrek om 7:05 in Enschede, aankomst dan 8:11 in Zwolle.
Er rijdt wel meer planmatig met drie DM '90 dan alleen die trein.
pi_34201835
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 08:59 schreef Shaman het volgende:
Daar was ik ook bang voor, enig idee hoe ik toch aan die info kan komen?
Niet helaas, vannacht gaan het spul gesleept een ommetje maken om gedriehoekt te worden maar goed.
pi_34202489
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat, in Polen rijden zelfs stoomlocs met dubbeldeks rijtuigen.

Waarom het weinig gebeurt, komt natuurlijk doordat dubbeldeks alleen interessant is op drukke trajecten met korte perrons en deze drukke lijnen over het algemeen al geëlectrificeerd zijn.
de treinen van 7:50 / 8:20 vanaf sneek naar leeuwarden puilen altijd uit hoor
pi_34202691
quote:
De Nederlandse Spoorwegen gaan het spoorboekje in december drastischer omgooien dan normaal. Dit allemaal om het serviceniveau omhoog te brengen. Zo komen er nieuwe vertrektijden en aansluitingen en komen er minstens vijf stations bij. De NS zal de plannen vanmiddag bekend maken.

In de nieuwe dienstregeling zijn ook de hogesnelheidslijn en de Betuwelijn opgenomen. Daarnaast komt er een viersporig baanvak bij tussen Amsterdam CS en Utrecht CS. "De rek van het huidige spoorboekje is er helemaal uit", zegt een woordvoerder van NS. Het bedrijf is dan ook al twee jaar bezig met het maken van de nieuwe dienstregeling.

Reizigersorganisatie Rover is nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van de dienstregeling. De bedoeling is dat 2007 en 2008 als overgangsjaren van de nieuwe dienstregeling zullen gelden. In 2009 moet alles definitief gaan lopen.
Ben heel erg benieuwd wat er allemaal gaat veranderen... Hopelijk onder andere 1 trein meer tussen Leeuwarden en Zwolle...

Al iets bekend, volgens het bericht zou het in de loop van vandaag bekend gemaakt worden...
pi_34202840
Over nachtelijke trein-foto's gesproken... Met een beetje sluitertijd krijg je echt mooie fotootjes:

Leeuwarden Camminghaburen

Leeuwarden Camminghaburen

Utrecht Centraal

Utrecht Centraal

Utrecht Centraal
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:53:33 #245
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34203988
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

Er rijdt wel meer planmatig met drie DM '90 dan alleen die trein.
Dat is dan nieuw, want voor 2006 was dit echt de enige.
Maar vertel, waar dan? Maaslijn?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34204977
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 08:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
en ATB ligt ook niet op Zwolle - Almelo dacht ik? staan iig nog wel bordjes van einde ATB
Das waarschijnlijk voor het rangeer terrein, en daar ligt nergens ATB (onmogelijk door wissels enzo...) en dan kunnen ze ook niet sneller dan 40, bovendien kunnen ze wel gewoon door rood rijden (amsterdam en frontale botsingen enzo...)
quote:
pfff... noordned heeft al 2(3?) jaar gebruik gemaakt van een station op stijgers tussen Sneek en leeuwarden...

Beetje vaag: ¨Het bedrijf gaat onder andere kijken hoe lang het duurt voordat zo'n station staat. Daarna wordt besloten of er verder mee zal worden gegaan.´

Ofwel: eerst bouwen ze er een om te kijken of ie werkt, en pas daarna gaan ze kijken of ze er uberhaupt iets mee kunnen??
pi_34205044
En nog meer treinnieuws vandaag
quote:
Ingrijpende aanpassing NS-dienstregeling


Aan het eind van dit jaar gaat het spoorboekje van de NS compleet op de schop. Bijna alle treinen gaan op andere tijdstippen rijden, in de daluren en in het weekend worden minder treinen ingezet en de sneltrein- en intercitydiensten worden samengevoegd. Dat staat in een plan van de Nederlandse Spoorwegen, waaraan twee jaar is gewerkt en dat vandaag is gepresenteerd.

De reizigersvereniging Rover, de Consumentenbond en de ANWB zijn nauwelijks te spreken over de nieuwe dienstregeling voor 2007. Van de belofte om te beginnen met een soort metro-achtig systeem op het spoor is weinig terechtgekomen, vinden de organisaties. De gemiddelde reiziger komt binnen Nederland niet sneller aan op zijn bestemming, stellen ze.

Spoorslag '70
De Nederlandse Spoorwegen hebben de ingebruikname van de Hogesnelheidslijn en de Betuweroute aangegrepen om de dienstregeling volledig om te gooien. Vanaf een blanco spoorkaart is een hele nieuwe regeling ontworpen.

Een ingrijpende wijziging was volgens de NS noodzakelijk omdat de huidige regeling niet meer afdoende aangepast kan worden. De treinenloop is nu nog steeds gebaseerd op een in 1970 bedacht systeem, het zogeheten Spoorslag '70-systeem. Tot dusver werd dat systeem steeds een klein beetje gewijzigd, maar mede vanwege de komst van de HSL zijn nieuwe uitbreidingen niet meer mogelijk.

Vaker stoppen
De consumentenorganisaties zijn vooral niet te spreken over het plan om sneltrein- en intercitydiensten samen te voegen. Deze maatregel houdt in dat de intercity's vaker zullen stoppen, waardoor op diverse trajecten de reistijd met meer dan tien minuten toeneemt.

Op de route Amsterdam-Schiphol-Rotterdam bijvoorbeeld rijdt vanaf volgend jaar geen intercity meer; daarvoor in de plaats komt de veel duurdere hogesnelheidslijn. Reizigers die niet meer willen gaan betalen, kunnen de sneltrein via Haarlem nemen. "Maar dan doe je er wel langer over, terwijl de prijs van het kaartje gelijk blijft', stelt de reizigersvereniging Rover.

Vaker overstappen
Veel reizigers zullen bovendien vaker moeten overstappen. Omdat de NS een dienstregeling heeft bedacht die minder gevoelig is voor vertragingen, is een aantal rechtstreekse verbindingen opgeofferd, constateren de consumentenorganisaties. Zo moeten reizigers tussen Haarlem en Utrecht gaan overstappen in Amsterdam. En passagiers tussen Amsterdam en het noorden en oosten van het land moeten van trein wisselen in Amersfoort.

Toch zien de organisaties ook lichtpuntjes: zo zijn ze tevreden over de voorgestelde komst van zeker vijf nieuwe stations tussen 2007 en 2010, en het aanbod van enkele nieuwe rechtstreekse verbindingen, zoals Den Haag Centraal - Amsterdam Zuid.
pi_34205246
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:15 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Das waarschijnlijk voor het rangeer terrein, en daar ligt nergens ATB (onmogelijk door wissels enzo...) en dan kunnen ze ook niet sneller dan 40, bovendien kunnen ze wel gewoon door rood rijden (amsterdam en frontale botsingen enzo...)
[..]

pfff... noordned heeft al 2(3?) jaar gebruik gemaakt van een station op stijgers tussen Sneek en leeuwarden...

Beetje vaag: ¨Het bedrijf gaat onder andere kijken hoe lang het duurt voordat zo'n station staat. Daarna wordt besloten of er verder mee zal worden gegaan.´

Ofwel: eerst bouwen ze er een om te kijken of ie werkt, en pas daarna gaan ze kijken of ze er uberhaupt iets mee kunnen??
vanaf zwolle staat het echt na de wisselstraat pas als het enkele spoortje er tussen uit gaat.

bij Marienberg - almelo (was/heeft) ook geen ATB nog de laatste keer dat ik dr kwam !
pi_34205313
Valt nog mee dan. Mensen moeten niet zo zeuren over de NS, en al helemaal niet over het te vaak stoppen. Wees fucking blij dat er zoveel treinen rijden tussen de steden, dat toch nog 85% daarvan stipt op tijd rijd en dat men in vrijwel alle treinen zonder meer te betalen in kan stappen. Een vergelijkbaar traject in Duitsland betekent daar 1 sneltrein per uur. Voor de Intercity moet je extra betalen.
pi_34205426
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Valt nog mee dan. Mensen moeten niet zo zeuren over de NS, en al helemaal niet over het te vaak stoppen. Wees fucking blij dat er zoveel treinen rijden tussen de steden, dat toch nog 85% daarvan stipt op tijd rijd en dat men in vrijwel alle treinen zonder meer te betalen in kan stappen. Een vergelijkbaar traject in Duitsland betekent daar 1 sneltrein per uur. Voor de Intercity moet je extra betalen.
Idd, wat is er mis met de HSL? Als je snel op je eindbestemming wilt zijn, mag je er ook wel meer voor betalen dan een normale treinlijn. En waarom zou je zowel een intercity dienst als een HSL lijn op 1 lijn willen hebben?

Hier de hoofdpunten van de nieuwe dienstregeleing
http://www.rovernet.nl/nieuws/berichten/ber060118bijl1.pdf

Alleen, ik krijg er niets te zien. Zal wel aan linux liggen...

edit: gelukt, ik zie iets

Hier een uitgebreide versie
http://www.rovernet.nl/nieuws/berichten/ber060118bijl3.pdf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')