abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:52:42 #1
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_32763169
Wie kan mij de test leveren?

Of wie heeft goede ervaringen met bepaalde merken.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_32764111
Ik heb goede ervaringen met BerryFloor. Wel wat prijziger dan de 5 tot 10 euro per meter aanbiedingen bij supermarkten maar gelijk ook minder krasvrij dan dat pauperspul.
pi_32765753
quickstep is ook fijne laminaat en ook goeie schijnbaar....
  zaterdag 3 december 2005 @ 16:45:58 #4
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_32783196
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
quickstep is ook fijne laminaat en ook goeie schijnbaar....
absoluut waar! quickstep is wereldspul.. legt heel lekker, klikt makkelijk in elkaar, echt top! kwaliteit is ook goed, goede harde toplaag, en de hoekjes en randjes breken niet zo snel als dat laminaat van 5 tot 12 euro..
  zaterdag 3 december 2005 @ 16:47:41 #5
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32783245
Beste koop na de quick-step was die van Kwantum. voor 8 euro de vierkante meter. Ik ga deze ook binnenkort halen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  zondag 4 december 2005 @ 10:36:59 #6
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_32801186
Ok, dankje. Ook bekend welk type van de kwantum dat was?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_32801581
ikea
  zondag 4 december 2005 @ 12:36:30 #8
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32803833
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:36 schreef Sjabba het volgende:
Ok, dankje. Ook bekend welk type van de kwantum dat was?
Het eigen merk
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  zondag 4 december 2005 @ 12:36:55 #9
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32803844
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:01 schreef Babbelzz het volgende:
ikea
Nee want die was juist de slechtste
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_33019325
blij dat ik quickstep gekocht heb
Perspective 4, dat is rondom een kantje eraan..

per 1 febr de sleutel, maar was nu een aanbieding met gratis ondervloer, gelijk maar gekocht hehe
http://www.gerritdejong.nl - Digitaal Fotolog
pi_33039984
Dus quickstep kwam als beste uit de test? Ben ik nl ook van plan te kopen. WIl 60 m2 gaan 'laminaten' Iemand een idee waar de quickstep een beetje voordelig te krijgen is?
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:40:48 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_33042005
kan iemand die test digitaal maken en hier op het forum zetten, ben wel benieuwd aangezien ik over een dikke maand laminaat moet kopen.

(of heeft iemand een consumentenbond nummer die ik kan gebruiken...;) )
pi_33051302
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:14 schreef Openminded het volgende:
Dus quickstep kwam als beste uit de test? Ben ik nl ook van plan te kopen. WIl 60 m2 gaan 'laminaten' Iemand een idee waar de quickstep een beetje voordelig te krijgen is?
www.actielaminaat.nl




daar heb ik em ook gehaald
  donderdag 22 december 2005 @ 17:13:08 #14
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_33314083
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:26 schreef Gaitje het volgende:
blij dat ik quickstep gekocht heb
Perspective 4, dat is rondom een kantje eraan..

per 1 febr de sleutel, maar was nu een aanbieding met gratis ondervloer, gelijk maar gekocht hehe
Heb het net 4 weken liggen (de antiek eiken perspective4), ziet er heel goed uit en alles lag in een dag, klikt heerlijk weg.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_33318892
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:13 schreef Bayswater het volgende:
Heb het net 4 weken liggen (de antiek eiken perspective4), ziet er heel goed uit en alles lag in een dag, klikt heerlijk weg.
Is het makkelijk zelf te leggen? En hoeveel m2 heb je gelegd in een dag?
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:35:29 #16
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_33336853
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:10 schreef Openminded het volgende:

[..]

Is het makkelijk zelf te leggen? En hoeveel m2 heb je gelegd in een dag?
Heel eenvoudig inderdaad, zaag- en meetwerk hou je natuurlijk altijd. Zo'n 35 m2 (hal, woonkamer)in 1 dag is met zijn tweeen zonder zweten te doen. Met 4 naden is het iets lastiger werken aangezien je wat beter in de gaten moet houden of het naadje hoort of de plank er niet goed erin is geklikt. Quick Step is wat duurder, maar voor rond de 22 euro per m2 heb je wel wereldspul liggen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_57039736
Ha, soms is Fok toch erg handig. Ik was benieuwd naar de kwaliteit van Quick Step. Dat zit dus wel goed blijkbaar.
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:36:31 #18
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_57039812
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:33 schreef k_man het volgende:
Ha, soms is Fok toch erg handig. Ik was benieuwd naar de kwaliteit van Quick Step. Dat zit dus wel goed blijkbaar.
Het ligt er nog steeds prachtig bij
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:48:43 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_57041596
Mijn ikea-laminaat ligt er ook nog perfect bij na ruim 2 jaar
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:10:25 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57042113
quote:
Ben ook benieuwd naar de nieuwe
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57049663
ik zag dat bij kwantum er op vloeren 20% korting zit nu....
jesus saves, i spend
pi_57049757
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:48 schreef Blik het volgende:
Mijn ikea-laminaat ligt er ook nog perfect bij na ruim 2 jaar
Mijne ook na anderhalf jaar, maar andere soorten zijn echt wel makkelijker te leggen. Ik heb alleen wel een plek waarop ik een egyptisch zwaat beeld met een hoekje op liet vallen... zit echt een putje in de vloer. Nu zag ik bij de bouwmarkt een vuller daarvoor.. heeft iemand dat ooit eens gebrukkt?
jesus saves, i spend
pi_57062649
Over quickstep ben ik helemaal NIET tevreden, heb veel laminaat gehad en dacht de laatste keer laat ik eens quickstep nemen want die hebben het beste kwaliteitsnummertje.
Gelukkig door een legbedrijf laten leggen, deze hebben echter bij de aanleg al 7 krassen/putten gemaakt dus er moest heel wat vervangen worden.
We hebben gewoon heel veel last van krassen, ieder klein dingetje maakt een kras die redelijk goed zichtbaar blijven.
Zelf had ik een veel hardere toplaag verwacht.
via veel topics hier op fok lees ik dat je beter Ikeaspul kunt kopen.
laat me toch, ben een blindganger
pi_57063501
Heb al heel wat vloeren gelegd met verschillende merken.

Quickstep ben ik ook niet zo tevreden over. Het is niet meer wat het geweest is. Laatst nog een Quickstep vloer gelegd, man wat een ellende. Veel planken waren net niet recht, waardoor het zich echt niet makkelijk laat leggen.

Balterio ben ik zeeer tevreden over. Goede kwaliteit en laat zich echt perfect leggen. Laatste een kamer van 14 meter lang gelegd. De rijen klikten er zo in, zonder problemen!

Kronotex is ook erg mooi, vooral de mammut serie. Dat zijn planken van 1 meter 80 breed. Plus dat ze zich nog makkelijker laten leggen dan de meeste kliklaminaat. Op de kopste kanten zit er een rubber in, waardoor je niet eerste op de kopse kant in elkaar moet klikken. Je legt gewoon de 1e plank van een nieuwe rij in de vorige rij en de 2e plank leg je schuin op de groef van de vorige rij. Schuif de plank tegen de 2e plank aan en druk hem naar beneden, en klaar is kees.
In mijn eigen woonkamer ga ik komende zomer ook een mammut vloer leggen.

Gamma & Praxis laminaat, is een beetje afhankelijk van het soort. de ene laat zich beter en mooier leggen dan de ander.

Ikea is wel redelijk te leggen, maar je moet heel erg oppassen dat je ze niet de hard in elkaar klopt, dan spring je zo de hoekjes eraf.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_57076363
Ik ben ook zeer tevreden over Ikea laminaat (tundra dan tenminste). Goed in elkaar te klikken (soms zit er wel een splinter tussen en die moet je er dan uithalen). Ook de toplaag is prima. Je krijgt er zelfs 20 jaar garantie op. Suzukiswift heeft wel gelijk, als je te hard e scheef timmert dan schiet er wel eens een hoekje van de toplaag af. Als je echter rustig en met beleid werkt is dit echt tot een minimum te beperken.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_57076412
Kan je geen rubber of nylon hamer gebruiken?
pi_57077531
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef SuzukiSwift het volgende:
Heb al heel wat vloeren gelegd met verschillende merken.
Het leggen vind ik niet zo boeiend. Het is veel interessanter hoe het zich daarna houdt. Liever laminaat dat lastig te leggen is, maar twintig jaar goed blijft dan laminaat dat goed te leggen is, maar na twee jaar overal beschadigd.
pi_57079133
Ik heb dus ook al heel wat vloeren gelegd van verschillende merken. Het leggen zegt juist heel veel over het eindresultaat en van dit resultaat is ook het kliksysteem een onderdeel. Hoevaak zie je wel niet dat de kopse naden een fractie tegen elkaar omhoog staan, vooral duidelijk waarneembaar als je tegen het strijklicht in kijkt. Foei-lelijk en duidelijk te hard inelkaar gehamerd, en dat krijg je ook voorelkaar met wat voor aanslag gereedschap dan ook. Schuin inelkaar hameren is zowiezo uit den boze, dan knapt bij elk laminaat de toplaag eraf. Bij de een wat sneller als de ander, maar toch.. De laminaatplanken inelkaarhameren zoals je veel mensen ziet doen is bij quickstep zowiezo overbodig. Met een handigheidje is quickstep zonder enig gereedschap te leggen/inelkaar te klikken. (bij moeilijk bereikbare plaatsen; zoals onder radiator uitgezonderd)

Eigenlijk is er maar 1 die echt klikt en dat is Quick-Step. Zij zijn de uitvinders van het klik-laminaat en hebben patent op het klik systeem en bewijst zich nog altijd als de beste. . Alle andere laminaat zijn gewoon varianten op het laminaat van quickstep. Netzoals de nep-pringles die je bij de aldi koopt. net niet zo lekker als de echte. Hercules is meen ik hetzelfde kliksysteem en komt ook uit dezelfde fabriek (belgie) gerold alleen een ander jasje. Balterio is ook prima te leggen. Maar daar is de prijs dan ook naar. Van al het andere kun je zeker kwaliteitsverschil merken als je een quicksteplaminaatplank in de handen neemt met daarnaast een goedkopere variant. Kijk alleen maar naar het mdf wat er gebruikt word of de dikte ervan.
quote:
Over quickstep ben ik helemaal NIET tevreden, heb veel laminaat gehad en dacht de laatste keer laat ik eens quickstep nemen want die hebben het beste kwaliteitsnummertje.
Gelukkig door een legbedrijf laten leggen, deze hebben echter bij de aanleg al 7 krassen/putten gemaakt dus er moest heel wat vervangen worden.
Vind niet dat dit iets te maken heeft met de kwaliteit van de vloer maar meer over de kwaliteit van het legbedrijf en het gebruik van de vloer. Tuurlijk komen er krassen op de vloer, als er een ieniemienie steentje onder een stoelpoot zit. Als je met een mes in een tupperware bakje steekt is die ook kapot te krijgen terwijl ze het tegendeel beweren. Er viel bij mij laatst een fles dropshot van de koelkast (amerikaans model) waarvan hieronder een foto van de buts..Viel me al met al nog mee.. fles was overigens ook nog heel, zou dat ook komen omdat het echte dropshot was... ;-)

buts betreft Quickstep perspective 4 eik wit vernist.


Als je goed wil, zou ik toch echt voor quickstep gaan, maar niet iedereen heeft daar het geld voorover, maar de nadelen van goedkoop moet men dan ook maar op de koop toenemen. En als de planken zo krom zijn dat het niet lekker te leggen is, dan zou ik het retourneren. Je koopt toch kwaliteit.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:44:56 #30
151515 verita
Happy days
pi_57081463
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:34 schreef alexxx o.a. het volgende:
...

Eigenlijk is er maar 1 die echt klikt en dat is Quick-Step. Zij zijn de uitvinders van het klik-laminaat en hebben patent op het klik systeem en bewijst zich nog altijd als de beste. . Alle andere laminaat zijn gewoon varianten op het laminaat van quickstep. Netzoals de nep-pringles die je bij de aldi koopt. net niet zo lekker als de echte.

...


Als je goed wil, zou ik toch echt voor quickstep gaan, maar niet iedereen heeft daar het geld voorover, maar de nadelen van goedkoop moet men dan ook maar op de koop toenemen. En als de planken zo krom zijn dat het niet lekker te leggen is, dan zou ik het retourneren. Je koopt toch kwaliteit.
Wij hebben hier beneden bijna 60 m2 laminaat liggen van Pergo, type Country. Ik ben het dus niet met je eens dat er maar 1 is die klikt. Pergo is beslist een zeer goed klikkende laminaat die je redelijk makkelijk legt. (wel prijzig, helaas). Wij zijn pietlutten (dus erg precies) en hebben het doorlopend naar de hal en keuken gelegd, daarbij in verspringend verband ook nog. Dan duurt het gewoon wat langer.

Na twee jaar ligt het er nog net zo bij als dag 1, makkelijk te reinigen, en we hebben 1 hoekje tijdens het leggen eraf gekregen door er op te gaan staan. Wij zijn zeer tevreden.

Hieronder detail van onze vloer, met poes
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_57296744
moet ook druk op zoek naar laminaat, binnenkort nog eens goed doorlezen dus dit topic
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57297543
Quickstep heeft dus ook geen harde toplaag maar een DPL laag, vandaar die krassen en wil je gek doen, butsen.
Wil je echt gewoon goed spul hebben koop een PERGO vloer of een vloer van het merk ALLOC, allemaal uitgevoerd met een HPL toplaag die veeeeeel minder snel krast en beschadigd, alleen wel prijzig zoal Verita hierboven al aangaf, voor een beetje vloer ben je dan 40 euro de vierkante meter kwijt incl ondervloer.

www.drayer.nl kijk daar eens, ben daar zeer goed geholpen en de prijzen zijn scherp
uhuh@woei
pi_57394262
hoe en met wat kun je het het betste schoonmaken, om strepen en voetstappen te voorkomen ?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 13:36:46 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:26:33 #35
37444 SMOOGY
Ja ik wel..(ook doordeweeks)
pi_67000265
Ik heb me gister 40 m2 Hercules Largo eik donker hxl 402 besteld...
Zat eerst te denken aan Cando laminaat maar hoorde hier zulke slechte verhalen over en vond het assortiment nou ook niet heel mooi...

Hercules eik donker daarintegen zag er beter uit
(wel iets duurder)
als je denk van wel..?? dan wat of.?
pi_67010009
tvp
pi_67010211
Heeft iemand toevallig de laatste test? Ik kan hem niet vinden op het Inet
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:46:37 #38
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_67025528
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:18 schreef dahei het volgende:
Heeft iemand toevallig de laatste test? Ik kan hem niet vinden op het Inet
Ik wil ook wel weten waarom ikea zo slecht uit de bus kwam?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:11:15 #39
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_67026389
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:26 schreef SMOOGY het volgende:
Ik heb me gister 40 m2 Hercules Largo eik donker hxl 402 besteld...
Zat eerst te denken aan Cando laminaat maar hoorde hier zulke slechte verhalen over en vond het assortiment nou ook niet heel mooi...

Hercules eik donker daarintegen zag er beter uit
(wel iets duurder)
Wij hebben precies dezelfde vloer gekocht, mooi he
Wij waren er meteen verliefd op en hebben een zooi ingeslagen met 20% korting, was een actie bij Praxis destijds.
Hij moet nog wel gelegd worden, als de badkamer en slaapkamer af zijn.



Mooi
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 16 maart 2009 @ 23:29:34 #40
37444 SMOOGY
Ja ik wel..(ook doordeweeks)
pi_67121952
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 23:11 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Wij hebben precies dezelfde vloer gekocht, mooi he
Wij waren er meteen verliefd op en hebben een zooi ingeslagen met 20% korting, was een actie bij Praxis destijds.
Hij moet nog wel gelegd worden, als de badkamer en slaapkamer af zijn.

[ afbeelding ]

Mooi


Mooi vloertje hoor
als je denk van wel..?? dan wat of.?
pi_67129441
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:46 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik wil ook wel weten waarom ikea zo slecht uit de bus kwam?
Ik heb zes jaar geleden Tundra gelegd en vorig jaar weer. Het is me opgevallen dat de kwaliteit een stuk minder is geworden. De toplaag brokkelt nu best wel af aan de randjes en soms passen de stukken niet goed op elkaar. Ik vind het wel jammer dat een artikel met dezelfde productnaam opeens veel minder van kwaliteit is dan 5 jaar eerder.

Heeft niemand hier het artikel beschikbaar, ik ben erg benieuwd naar de test.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:33:31 #42
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_67131124
tvp. vind alleen verwijzingen naar de test
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_67131318
tvp, binnenkort ga ik mijn kamer ook doen. Heb in de loop der jaren al heel wat vloertjes gelegd, maar het is inmiddels alweer een jaar of twee geleden sinds de laatste keer. Ben benieuwd wat er is veranderd in laminaatland.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_67131590
ik heb net even op de site van de consumentenbond gekeken, maar er staat geen laminaat test op. Alleen een kort stukje over voor en nadelen van laminaat en dat kun je ook lezen als je niet ingelogd bent.
pi_67277641
Ik heb deze gister nog gelegd van egger type strong 12mm.
je hebt geen ondervloer nodig zit er al onder (dat heeft de leverancier tenminste gezegd )




  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:03:15 #46
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_67277687
heb laminaat bij de karwei gekocht - uitstekend spul hoor
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  woensdag 15 april 2009 @ 11:12:38 #47
37444 SMOOGY
Ja ik wel..(ook doordeweeks)
pi_68033842
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:03 schreef zomaareennaam het volgende:
heb laminaat bij de karwei gekocht - uitstekend spul hoor
Wat voor heb je gehaald?
als je denk van wel..?? dan wat of.?
pi_68034065
Hier ligt het goedkoopste kliklaminaat van de Praxis, Baseline. Al zonder anderhalf jaar. Ik ben er heel tevreden over. Hiervoor had ik gelijmd laminaat van de IKEA.
pi_68034274
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:02 schreef BeOriginaL het volgende:
Ik heb deze gister nog gelegd van egger type strong 12mm.
je hebt geen ondervloer nodig zit er al onder (dat heeft de leverancier tenminste gezegd )


[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Heb je dan ook geen dampwerende onderlaag nodig?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_68037729
Tvp, over een half jaar moet er bij mij ook 60 m2 laminaat gelegd worden. Hebben echter vloerverwarming / verkoeling dus het laminaat moet wel geluiddempend zijn maar het mag niet te veel isoleren
pi_68040077
Ik heb Tarkett laminaat liggen; hoewel het prijzig was, ben ik er wel tevreden over. Het is erg mooi, er zit 20 jaar garantie op en het is redelijk krasvast, zelfs met 2 katten die hier over de vloer sjezen en er niet op kunnen remmen

Ik heb op 1 plek wel een beetje krassen, vanwege een stoel die ik vaak verschuif en waar het beschermende stofje onder de poten weg was. Maar voor de rest nergens.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_68040332
Nog maar een TVP; ook ik moet binnenkort laminaat in m'n huis gaan leggen tenslotte.
pi_68040771
ook even een vraagje, we hebben een nieuw huis gekocht met prachtig laminaat erin. Echter waren de leggers kennelijk niet zo talenvol en zitten er op sommige plekken wat kieren in .

zou het te doen zijn om dit (gedeeltelijk) los te halen en netjes aan te tikken, of zou het daar niet beter van worden? ( heb niet het hele huis geinspecteerd op kieren, maar als er meer zijn kan het natuurlijk dat ik laminaat te kort kom als ik alles netjes aantik)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 29 april 2009 @ 10:23:16 #54
37444 SMOOGY
Ja ik wel..(ook doordeweeks)
pi_68489518
Hercules laminaat klikt in ieder geval heerlijk!!!
als je denk van wel..?? dan wat of.?
pi_68493771
Als niet-liefhebber van laminaat heb ik het nu toch maar weer neergelegd in mijn slaapkamer (25 m2) met de gedachte: "over 5 jaar gooi ik er wel weer een houten vloer in" maar ik moet zeggen dat ik blij verrast ben door het "Best Buy" laminaat van de Karwei.

Geen gereedschap nodig gehad bij het leggen (op een houten balkje na om de rijen omhoog te houden, ik was maar in mijn uppie, en natuurlijk een zaag...)

Klikte goed en degelijk, rechte planken, en harde toplaag.

Enige "nadeel" was dat het vorige week in de aanbieding was, en dus wat slechter te verkrijgen...
pi_68613520
wat zijn hier de ervaringen met lifetime 25 laminaat?
  zondag 3 mei 2009 @ 22:05:36 #57
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68636512
Ik heb vorige week Cando basic gekocht bij Karwei en er ligt nu 40 vierkante meter mooi strak laminaat
er waren 2 planken niet helemaal jofel bij het leggen, maar die heb ik alsnog gebruikt bij het op maat zagen
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_68859753
Wie heeft er ervaring met Modern Living laminaat ?
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:36:52 #59
44833 mista
Bebogeen
pi_68961540
Ben ook op zoek naar laminaat, moet er 90m2 vloer mee bedekken. En dan vind ik 25 euri de m2 wel prijzig. 15 euro per m2 klinkt al beter, maar welk merk is goed voor die prijs?
  FOK!fotograaf vrijdag 15 mei 2009 @ 00:07:35 #60
137066 fokkieslim
pi_69041736
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:23 schreef Loelette het volgende:
Tvp, over een half jaar moet er bij mij ook 60 m2 laminaat gelegd worden. Hebben echter vloerverwarming / verkoeling dus het laminaat moet wel geluiddempend zijn maar het mag niet te veel isoleren
Laminaat is dus geen optie.
pi_69042494
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:36 schreef mista het volgende:
Ben ook op zoek naar laminaat, moet er 90m2 vloer mee bedekken. En dan vind ik 25 euri de m2 wel prijzig. 15 euro per m2 klinkt al beter, maar welk merk is goed voor die prijs?
Kwaliteit kent zijn prijs. Of je kunt gewoon IKEA Tundra laminaat nemen.
Voordeel: Niet duur
Nadeel: Iedereen heeft het
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:08:55 #62
44833 mista
Bebogeen
pi_69051538
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 00:38 schreef JO3Y het volgende:

[..]

Kwaliteit kent zijn prijs. Of je kunt gewoon IKEA Tundra laminaat nemen.
Voordeel: Niet duur
Nadeel: Iedereen heeft het
IKEA zie ik niet erg zitten... ik kwam deze tegen. Erg mooi vind ik, een goede prijs, alleen weet ik niet wat de kwaliteit is
pi_69052022
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 09:12 schreef dahei het volgende:
Ik ben ook zeer tevreden over Ikea laminaat (tundra dan tenminste). Goed in elkaar te klikken (soms zit er wel een splinter tussen en die moet je er dan uithalen). Ook de toplaag is prima. Je krijgt er zelfs 20 jaar garantie op. Suzukiswift heeft wel gelijk, als je te hard e scheef timmert dan schiet er wel eens een hoekje van de toplaag af. Als je echter rustig en met beleid werkt is dit echt tot een minimum te beperken.


je kunt een laminaat-leg-pakket kopen waar een 'stootblok' bij zit, bij elke laminaatboer staan die pakketen bij het laminaat

dat blok kun je precies in de naad drukken van het laminaat, als je daar dan de hamer tegen aan slaat, blijft je laminaat gegarandeerd heel
pi_69248660
misschien een rare vraag, maar is laminaat tegenwoordig uit bouwdepot te betalen of doen hypotheekverstrekkers hier nog steeds moeilijk over?
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_69265644
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:48 schreef JO3Y het volgende:
misschien een rare vraag, maar is laminaat tegenwoordig uit bouwdepot te betalen of doen hypotheekverstrekkers hier nog steeds moeilijk over?
Nou geen rare vraag hoor
Laminaat is nu eenmaal smaakgebonden, maarja dat is een keuken en badkamer ook. Wij mogen de vloer wel uit het bouwdepot halen. Als je een goede vloer hebt is ie zowieso waardevermeerderend, of ie nou mooi is of niet.
pi_69308199
iemand ervaring met kwantum laminaat van 4,99 euro per m2 ?
of een ander goed alternatief voor max 10 euro /m2
  zondag 24 mei 2009 @ 13:21:16 #67
257092 Neeleh85
Geluk maak je zelf..
pi_69348719
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:32 schreef wouter37 het volgende:
iemand ervaring met kwantum laminaat van 4,99 euro per m2 ?
of een ander goed alternatief voor max 10 euro /m2
Mij is verteld dat je het beste laminaat vanaf 7 mm dikte kunt pakken.. Die van 4,99 euro is geloof ik 6 mm dik.. Maar je hebt bij de kwantum ook voor 7,99 euro per m2, die hebben wij zelf afgelopen donderdag gehaald En een ex-vloerexpert die had ons verteld dat deze prima is

Hoe het leggen gaat is nog even afwachten, want over 3,5 week krijgen we de sleutel
pi_69358409
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:47 schreef SuusK het volgende:
ik heb net even op de site van de consumentenbond gekeken, maar er staat geen laminaat test op. Alleen een kort stukje over voor en nadelen van laminaat en dat kun je ook lezen als je niet ingelogd bent.
Heeft echt niemand de meest recente test van de consumentenbond digitaal ? Die test uit 2000 is wel te vinden. Moet binnenkort namelijk in mijn nieuwe appartement laminaat gaan leggen
  maandag 25 mei 2009 @ 08:45:49 #69
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_69372579
zaterdag de witte Tundra gelegd, 30m2, verspanen van de toploaag gebeurt inderdaad...........Als je je zaag verkeerd om houdt.

Dus met decopeerzaag ,haal even 'andersom 'zaagjes, of hou de zaag op zijn kop. Of (en dat is nog beter) gewoon contra aftekenen op de onderkant van de plank (veel denkwerk). Verder is het prima laminaat, zeker voor de prijs. Wel halen in Delft, scheelt 1 tot 3 eu per m2

IKEA heeft leveringsproblemem met de clipjes voor de staande plinten, Nergens te krijgen en die van de bouwmarkt passen niet. IKEA Delft verwacht nog minstens 3 weken niets te hebben
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_69482618
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:47 schreef joost85 het volgende:

[..]

Heeft echt niemand de meest recente test van de consumentenbond digitaal ? Die test uit 2000 is wel te vinden. Moet binnenkort namelijk in mijn nieuwe appartement laminaat gaan leggen
Het gaat om veel geld, je kan ook even online lid worden van de consumentenbond? Dan kan je de test van voor naar achter lezen, en imho is het een goede investering, een goede keuze qua vloer is die paar tientjes toch wel waard?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_69484113
Ik ben lid en kan inloggen. Ik kan online geen laminaattest vinden hoor. Kan natuurlijk ook aan mij liggen. De enige vloeren test die alleen toegankelijk is voor leden is een test over houten vloeren. Maar daar staat niets over laminaat in. Plus je moet ook niet blindstaren op de mening van de consumentenbond.
pi_69484326
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:09 schreef SuusK het volgende:
Ik ben lid en kan inloggen. Ik kan online geen laminaattest vinden hoor. Kan natuurlijk ook aan mij liggen. De enige vloeren test die alleen toegankelijk is voor leden is een test over houten vloeren. Maar daar staat niets over laminaat in. Plus je moet ook niet blindstaren op de mening van de consumentenbond.
Dat laatste is een waar iets, toen ze bij een test van CD spelers de kwaliteit van de handleiding voor 20% mee lieten wegen in het eindoordeel was ik weg, dat sloeg echt nergens op.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_69505086
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:21 schreef Neeleh85 het volgende:

[..]

Mij is verteld dat je het beste laminaat vanaf 7 mm dikte kunt pakken.. Die van 4,99 euro is geloof ik 6 mm dik.. Maar je hebt bij de kwantum ook voor 7,99 euro per m2, die hebben wij zelf afgelopen donderdag gehaald En een ex-vloerexpert die had ons verteld dat deze prima is

Hoe het leggen gaat is nog even afwachten, want over 3,5 week krijgen we de sleutel
Ok net naar de gamma geweest om daar het laminaat in de aanbieding te kopen. Het laminaat is 7mm dik zaterdag leggen dus ik ben benieuwd
pi_69506381
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 00:07 schreef fokkieslim het volgende:

[..]

Laminaat is dus geen optie.
Dit kan prima. Omdat er zoveel huizen zijn waar tegenwoordig vloerverwarming is het meeste laminaat geschikt voor vloerverwarming. Dan zit je wel iets duurder qua prijs en je moet er een ondervloer onder leggen die geschikt is voor vloerverwarming.
Gewoon eens langs een zaak gaan die er verstand van heeft in plaats van de Gamma/Karwei etc.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:40:47 #75
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69508086
In Scandinavie doen ze bijna niets anders dan vloerverwarming en laminaat hoor
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:43:57 #76
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69508198
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:41 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik heb zes jaar geleden Tundra gelegd en vorig jaar weer. Het is me opgevallen dat de kwaliteit een stuk minder is geworden. De toplaag brokkelt nu best wel af aan de randjes en soms passen de stukken niet goed op elkaar. Ik vind het wel jammer dat een artikel met dezelfde productnaam opeens veel minder van kwaliteit is dan 5 jaar eerder.

Heeft niemand hier het artikel beschikbaar, ik ben erg benieuwd naar de test.
Ik heb deze week Tundra gelegd en dat ging prima. Wat mij opviel was dat je bij eventueel aantikken het klosje wel exact goed moet houden. Als je deze iets scheef houdt dan sla je een hoekje er af, of de rand stuk. Voor de rest nergens problemen mee.

Ik heb ook het Karwei eigen merk gelegd. En dat was ook god te doen. Voelde zelfs robuuster aan dan de Ikea, maar bleek het niet te zijn bij zachtjes aantikken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69510097
Ik ben ook gewoon lid van de consumentenbond en kan inderdaad geen test vinden op de site.
Ik ben toevallig wel een recente test tegengekomen van een Belgische consumentenorganisatie. Hierin wordt kliklaminaat getest die ook te koop zijn in Nederland: www.test-aankoop-advies.be/mailing/products-and-services/brico/laminaatvloeren/at_download/pdfArticle
Is wel toevallig dat het laminaat Deco nu in de aanbieding is bij de Gamma, ga deze a.s. maandag ook maar eens halen. Krijg dan namelijk nog eens 20% extra korting met de bon uit de reclamefolder. Scheelt toch al gauw zo'n 400 euro voor mijn appartement van 70m2
pi_70141526
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:22 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Ok net naar de gamma geweest om daar het laminaat in de aanbieding te kopen. Het laminaat is 7mm dik zaterdag leggen dus ik ben benieuwd
nou alles ligt erin en ik moet zeggen dat legt gemakkelijk en het ziet er goed uit
pi_84846545
:N Hallo ik heb veel ervaring met het leggen van kliklaminaat. Onlangs bij de Gamma 12 pakketten OK kliklaminaat gekocht. Bij het openen van het eerste pakket kwam het mij voor dat het mes erg kort was. Bij de eerste montage ging het al mis. Met geen mogelijkheid was het laminaat in de andere te klikken. Er moest erg veel kracht worden uitgeoefend om deze in elkaar te laten klikken met als gevolg beschadiging. Ben verder gegaan bij de volgende precies hetzelfde euvel. Uiteindelijk deze OK kliklaminaat teruggebracht. Het geopende pakket kreeg ik niet vergoed. Bij mij ligt de Gamma vanwege de verkoop van deze rotzooi er definitief uit. :r
met klussen heb ik bijzonder veel ervaring opgedaan zoals; metselen, verven, realiseren van kamers met behulp van gipsenplaten C en U metal studs, elektra, leggen van vloeren.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:49:28 #80
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84848319
O. Oke.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_84848611
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:55 schreef ypeij het volgende:
:N Hallo ik heb veel ervaring met het leggen van kliklaminaat. Onlangs bij de Gamma 12 pakketten OK kliklaminaat gekocht. Bij het openen van het eerste pakket kwam het mij voor dat het mes erg kort was. Bij de eerste montage ging het al mis. Met geen mogelijkheid was het laminaat in de andere te klikken. Er moest erg veel kracht worden uitgeoefend om deze in elkaar te laten klikken met als gevolg beschadiging. Ben verder gegaan bij de volgende precies hetzelfde euvel. Uiteindelijk deze OK kliklaminaat teruggebracht. Het geopende pakket kreeg ik niet vergoed. Bij mij ligt de Gamma vanwege de verkoop van deze rotzooi er definitief uit. :r
Haha. Toen ik in de gamma folder die ene bladzijde OK producten zag staan, gingen bij mij alle alarmbellen rinkelen. Een bladzijde vol goedkope TROEP die je dus nooit moet kopen. Jij als kliklaminaat expert had dat toch moeten weten! >:)
pi_84850336
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:55 schreef ypeij het volgende:
de Gamma [...] de verkoop van deze rotzooi [...]
Is dat sowieso niet een beetje vanzelfsprekend? ;)
pi_84851296
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 16:45 schreef KeessieK het volgende:

[..]

absoluut waar! ^O^ quickstep is wereldspul.. :) legt heel lekker, klikt makkelijk in elkaar, echt top! kwaliteit is ook goed, goede harde toplaag, en de hoekjes en randjes breken niet zo snel als dat laminaat van 5 tot 12 euro..
Inderdaad helemaal waar. Wij hebben quickstep laminaat tegels van 60x60. Super kwaliteit en krasvast! ^O^
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:29:17 #84
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84869999
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Inderdaad helemaal waar. Wij hebben quickstep laminaat tegels van 60x60. Super kwaliteit en krasvast! ^O^

In je huurhuis ?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_84874439
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:29 schreef Sjabba het volgende:

[..]

In je huurhuis ?
Nope, koopwoning.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')