Ik heb dus ook al heel wat vloeren gelegd van verschillende merken. Het leggen zegt juist heel veel over het eindresultaat en van dit resultaat is ook het kliksysteem een onderdeel. Hoevaak zie je wel niet dat de kopse naden een fractie tegen elkaar omhoog staan, vooral duidelijk waarneembaar als je tegen het strijklicht in kijkt. Foei-lelijk en duidelijk te hard inelkaar gehamerd, en dat krijg je ook voorelkaar met wat voor aanslag gereedschap dan ook. Schuin inelkaar hameren is zowiezo uit den boze, dan knapt bij elk laminaat de toplaag eraf. Bij de een wat sneller als de ander, maar toch.. De laminaatplanken inelkaarhameren zoals je veel mensen ziet doen is bij quickstep zowiezo overbodig. Met een handigheidje is quickstep zonder enig gereedschap te leggen/inelkaar te klikken. (bij moeilijk bereikbare plaatsen; zoals onder radiator uitgezonderd)
Eigenlijk is er maar 1 die echt klikt en dat is Quick-Step. Zij zijn de uitvinders van het klik-laminaat en hebben patent op het klik systeem en bewijst zich nog altijd als de beste. . Alle andere laminaat zijn gewoon varianten op het laminaat van quickstep. Netzoals de nep-pringles die je bij de aldi koopt. net niet zo lekker als de echte. Hercules is meen ik hetzelfde kliksysteem en komt ook uit dezelfde fabriek (belgie) gerold alleen een ander jasje. Balterio is ook prima te leggen. Maar daar is de prijs dan ook naar. Van al het andere kun je zeker kwaliteitsverschil merken als je een quicksteplaminaatplank in de handen neemt met daarnaast een goedkopere variant. Kijk alleen maar naar het mdf wat er gebruikt word of de dikte ervan.
quote:
Over quickstep ben ik helemaal NIET tevreden, heb veel laminaat gehad en dacht de laatste keer laat ik eens quickstep nemen want die hebben het beste kwaliteitsnummertje.
Gelukkig door een legbedrijf laten leggen, deze hebben echter bij de aanleg al 7 krassen/putten gemaakt dus er moest heel wat vervangen worden.
Vind niet dat dit iets te maken heeft met de kwaliteit van de vloer maar meer over de kwaliteit van het legbedrijf en het gebruik van de vloer. Tuurlijk komen er krassen op de vloer, als er een ieniemienie steentje onder een stoelpoot zit. Als je met een mes in een tupperware bakje steekt is die ook kapot te krijgen terwijl ze het tegendeel beweren. Er viel bij mij laatst een fles dropshot van de koelkast (amerikaans model) waarvan hieronder een foto van de buts..Viel me al met al nog mee.. fles was overigens ook nog heel, zou dat ook komen omdat het echte dropshot was... ;-)
buts betreft Quickstep perspective 4 eik wit vernist.
![]()
Als je goed wil, zou ik toch echt voor quickstep gaan, maar niet iedereen heeft daar het geld voorover, maar de nadelen van goedkoop moet men dan ook maar op de koop toenemen. En als de planken zo krom zijn dat het niet lekker te leggen is, dan zou ik het retourneren. Je koopt toch kwaliteit.