Ik ben zelf een Atkins veteraan.. heb het ongeveer gezien wat je doet..quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:06 schreef Isabeau het volgende:
Het principe is toch ongeveer hetzelfde als het Southbeach dieet, cpcpb, alleen is de begeleiding hier heel erg goed. Ook een reden voor het succes. Bij het Atkins/Southbeachdieet is het bekend dat je behoefte aan eten afneemt en dat kan juist heel goed zijn voor mensen die onbedwingbare zin in eten hadden zoals jij. Dus je hebt gewoon een dieet gevonden dat bij je past
Ik zou het niet kunnen. Het past niet bij me en ik voel me reuze fit met mijn eigen eetpatroon.
Daarom moet iedereen ook voor zichzelf bepalen wat het meest geschikte dieet is, want èlk dieet werkt! Van elk dieet val je af, maar je moet je er wel prettig bij voelen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:43 schreef cpcpb het volgende:
Isabeau ik ben het absoluut met je eens, dat het niet voor iedereen wat is..
Ik denk dat je isabeau verkeerd begrijpt. een dieet werkt als het bij je past..quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:43 schreef cpcpb het volgende:
Wij eten wel gewoon zuivel hoor?! Is dat bij Atkins niet?
Je hebt wel gelijk.. Ik heb een forum met medestanders.. en daar gaat het mis als mensen zich er niet aan houden..
Vaak is het dan niet door de honger, maar door de zachte dwang van buitenaf om "gezellig"mee te eten..
Ben jij letterlijk ziek geweest na het eten van suiker?
Isabeau ik ben het absoluut met je eens, dat het niet voor iedereen wat is..
Ik bedoelde meer dat het verschil is met south beach dat je hier ook supplementen neemt waarbij 3x per dag proteinepoeders, je gebruikt een voedingslijst waar je niet van af stapt.. Je fase 1 heeft een patroon. (opruimdagen, totaaldagen, afrondingsdagen) en je hebt begeleiding.
Mensen roepen vaak dat het net als south beach is, maar dat is dus niet helemaal waar.. Maar er zijn zeker ook overeenkomsten zoals koolhydraatbeperkt/ en vetarm.
Ik zit nu weer op een normaal eetpatroon en ben 6 kilo aangekomen sinds het einde van m'n dieet. iets waar ik rekening mee had gehouden. Het belangrijkste is dat ik m'n eetlust onder controle heb nu en weer zelfbeheersing heb en natuurlijk ook dat ik er veel bewuster mee om kan gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:27 schreef cpcpb het volgende:
Hoi Avotar,
Je moet de knop omzetten en dat heb ik absoluut gedaan. Het maakt me niet zoveel uit wat mensen van me denken.
Zo had ik een personeelsetentje toen ik net bezig was.. Ik had gedacht aan een lopend buffet, dus vond dat ik daar makkelijk onderuit kon komen en had al gegeten van te voren. Toen ik daar kwam waren de tafels gedekt, en was het de bedoeling dat iedereen mee at.
Ik heb het niet gedaan en dus niks genomen.. Maar de druk was behoorlijk en ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen op dat moment de mist in zouden zijn gegaan. Niet onderschatten.. Dat was niet eenvoudig.
Ik hou me er ook strikt aan, en de enige suiker die ik binnen krijg zit in Burg light limonade.. waarmee ik de proteinepoeders inneem..
Dat bedoelde ik ook hoor? Dat een dieet werkt als het bij je past?
Ik bedoelde dat WHJE niet voor iedereen weggelegd is.. Maar uiteindelijk werkt elk dieet.. zolang je het volhoudt en dus.. zolang het bij je past..
Maar het belangrijkste?
Zijn je verloren kilo's er nog steeds af?
Knap hoor! Ik denk niet dat veel mensen de sociale druk kunnen weerstaan. Ik kan er bijna kwaad om worden als mensen blijven aandringen onder het mom van 'anders is het niet gezellig'. Moet ik verdorie voor de gezelligheid van een ander gaan eten? Nee, daar pas ik voor. Maar om van al het gezeur af te komen zeg ik meestal dat ik last van mijn maag heb oid. Want dat wordt wel geaccepteerd. "Ik ben op dieet" niet, dan gaan ze je alles opdringen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:27 schreef cpcpb het volgende:
Zo had ik een personeelsetentje toen ik net bezig was.. Ik had gedacht aan een lopend buffet, dus vond dat ik daar makkelijk onderuit kon komen en had al gegeten van te voren. Toen ik daar kwam waren de tafels gedekt, en was het de bedoeling dat iedereen mee at.
Ik heb het niet gedaan en dus niks genomen.. Maar de druk was behoorlijk en ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen op dat moment de mist in zouden zijn gegaan. Niet onderschatten.. Dat was niet eenvoudig.
Hoe vaak andere mensen (incl. vreemden op de meest idiote momenten en plaatsen!) mij wel niet hebben proberen te vertellen hoe ik moet lijnenquote:Op zondag 5 maart 2006 09:45 schreef cpcpb het volgende:
Maar goed dan verval je weer in de discussie: "ja maar een dieet heb je niks aan.. je moet gewoon.... bla bla bla" haha
Goed zeg!quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:38 schreef cpcpb het volgende:
[afbeelding]
![]()
nog 25 kilo te gaan... ... ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |