abonnement Unibet Coolblue
pi_32208701


Het belangrijkste topic van dit forum. Met de sappigste roddels over de Tony, de JB en de hoorcolleges, en alle details over het nut van bestuursfuncties voor je cv.

Vervolg van: [SC] WO Rechten #6

Regelmatige bezoekers van deze reeks:

Universiteit Utrecht
Leonoor
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
Argento

Universiteit van Tilburg
Sovereign
Pool
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1

Radboud Universiteit
Thisbe
DonStefano
Desideriusa
s4nd3r-tj3
Kopstoot

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub
VeX-

Universiteit Maastricht
Law.

Open Universiteit
_-rally-_

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks

Interessante links
Rechtenstudie
Forum Werk, geld en recht
IB Groep / Betaaldata
Gerechtelijke uitspraken & registers
Volledige teksten van wetten, verdragen en andere regelgeving
www.rechtennieuws.nl
www.rechtenforum.nl
www.rechtensite.nl

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd.

En sluit je dit topic dan hoor je uiteraard zelf het volgende deel te openen...



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2005 16:30:54 ]
pi_32208748
Zo, omdat Leonoor nu aan het borrelennetwerken is, heb ik het nieuwe topic maar gemaakt. Enjoy.
  zaterdag 12 november 2005 @ 17:59:11 #3
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32209319
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 17:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zo, omdat Leonoor nu aan het borrelennetwerken is, heb ik het nieuwe topic maar gemaakt. Enjoy.
Volgens mij gooide vrijeval hem dicht met een tvp
Net of ik verplicht ben om de nieuwe te openen

Hoe dan ook, ik ben weer thuis hoor, van het kleiduivenschieten, het echte netwerken zuipen begint pas om 20.00h...
Nulla verba sed acta
pi_32209876
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 17:59 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Volgens mij gooide vrijeval hem dicht met een tvp
Net of ik verplicht ben om de nieuwe te openen

Hoe dan ook, ik ben weer thuis hoor, van het kleiduivenschieten, het echte netwerken zuipen begint pas om 20.00h...
Wat bezielt jouw om dat te gaan doen?
pi_32209892
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 17:59 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Volgens mij gooide vrijeval hem dicht met een tvp
Net of ik verplicht ben om de nieuwe te openen

Hoe dan ook, ik ben weer thuis hoor, van het kleiduivenschieten, het echte netwerken zuipen begint pas om 20.00h...
Lees sub b onder 1.1.2 van de Algemene Voorwaarden. Je bent het verplicht. .
...en nee, dit is geen bezwaarlijk beding
pi_32210836
Ik vind dat we een FOK!-designer in de arm moeten nemen die een mooie header kan ontwerpen Kunnen we die standaard boven elk topic plempen en zijn we echt goed bezig! Dit vage aftreksel van de UU is maar niets
pi_32211239
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 18:55 schreef The_Duce het volgende:
Ik vind dat we een FOK!-designer in de arm moeten nemen die een mooie header kan ontwerpen Kunnen we die standaard boven elk topic plempen en zijn we echt goed bezig! Dit vage aftreksel van de UU is maar niets
Eensch.
pi_32211406
Design boeit me niet.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:27:29 #9
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32211792
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 18:55 schreef The_Duce het volgende:
Ik vind dat we een FOK!-designer in de arm moeten nemen die een mooie header kan ontwerpen Kunnen we die standaard boven elk topic plempen en zijn we echt goed bezig! Dit vage aftreksel van de UU is maar niets
Is daar niet een soepel subforumpje voor? Ik zou zeggen: Plemp je verzoek daar neer en het komt helemaal goed, me dunkt...

Ik ga me in mijn jurk hijsen en nadenken over het grote wel-of-niet-op-mn-puma's-vraagstuk..
Maandag nieuwe vakken
Ik ben een studienerd en ik schaam me er niet voor, rechten is gaaaaaaf!
Nulla verba sed acta
pi_32212979
Damn, wat is Europees recht kut!

btw, ik heb nog interessante links:
www.rechtennieuws.nl
www.rechtenforum.nl
http://www.rechtensite.nl
pi_32214012
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 20:04 schreef addictivebeat het volgende:
Damn, wat is Europees recht kut!
Ik zou 't niet weten Door een curriculum-wijziging hoef ik geen Europees recht te doen
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32215054
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:27 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Is daar niet een soepel subforumpje voor? Ik zou zeggen: Plemp je verzoek daar neer en het komt helemaal goed, me dunkt...
Wil jij dat doen?
pi_32215840
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 21:00 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Wil jij dat doen?
  zondag 13 november 2005 @ 00:21:53 #14
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_32221244
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 20:33 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ik zou 't niet weten Door een curriculum-wijziging hoef ik geen Europees recht te doen
pi_32224997
quote:
Op zondag 13 november 2005 00:21 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Misschien dat als ik mijn snode plannen doorzet, ik alsnog iets Europeesch moet doen ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zondag 13 november 2005 @ 10:22:49 #16
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32225726
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 21:00 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Wil jij dat doen?
Laat je handjes zelf maar wapperen.,.. Ik moet na veel te weinig slaap en veel te veel wodka weer fijn naar de hockey
Nulla verba sed acta
pi_32230037
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:22 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Laat je handjes zelf maar wapperen.,.. Ik moet na veel te weinig slaap en veel te veel wodka weer fijn naar de hockey
Ik heb gedaan wat ik kon doen..... Jij kent superveel mensen.
pi_32240122
OT: Ik ben met m'n vriend uit elkaar. Mja zat eraan te komen, maar dan nog best kut. Maar ja boeit nie.


Ik zit te denken, we worden uitgenodigd op de uvt om in het kader van Recht&Maatschappij naar een zitting van de Commissie Gelijke Behandeling te gaan. Is dat interessant? Ik bedoel haar adviezen zijn niet eens bindend en zo.
pi_32240172
En anders ontwerpen we toch zelf headers? We kunnen toch zeker met paint shop pro overweg.

Wacht ik probeer ff iets te maken moeten jullie zeggen wat jullie ervan vinden en wat jullie willen.
pi_32240279
Zucht...morgen een presentatie en ik haat het zo om presentaties te geven..onzeker, bang dat alles fout gaat Ja en ik weet wel dat het zo voorbij is en dat hoe vaker je het doet het minder erg schijnt te worden.. maar ik merk er nog niks van
pi_32240598
Presentatie geven kan altijd lastig zijn, maar je kan vantevoren al een groot aantal factoren 'sturen', zodat je het risico dat het mis gaat inperkt.

Kom sowieso veel te vroeg voor het tijdstip dat je moet presenteren. Ben je net op tijd, is het te laat om de 'last minute' zaken nog te regelen, zoals b.v. een overhead projector waar je op het laatst achterkomt dat ie het niet doet.
Dat vind ik zelf altijd erg belangrijk, dat de praktische zaken goed geregeld zijn: heb je genoeg A4-tjes met b.v. de inhoud als je die wil uitdelen, is er een pen voor als je iets op het bord wil zetten (altijd zelf meenemen is het devies), etc. etc.. Je moet minstens een dag vantevoren in je hoofd visualiseren hoe je de presentatie gaat doen; dan kom je erachter wat je nodig hebt en wat geregeld moet worden. Ga alvast nadenken over wat je houding wordt. Handen in de zakken of trillerig een papiertje vasthouden leidt voor de mensen die luisteren af.

Oefen de presentatie gewoon een aantal keer hardop in je kamer zodat de hoofdlijnen in je kop zitten. Hele zinnen oplezen van een blaadje morgen in de klas is uit den boze.

Dat zijn zo even de hoofdzaken die ik kan bedenken. Kortom: ga in je kamer net doen alsof je voor de klas staat, en perk alle (praktische) risico's in. En dan kom je er wel, succes. .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2005 20:18:07 ]
pi_32244778
quote:
Op zondag 13 november 2005 19:59 schreef Sessy het volgende:
Ik zit te denken, we worden uitgenodigd op de uvt om in het kader van Recht&Maatschappij naar een zitting van de Commissie Gelijke Behandeling te gaan. Is dat interessant? Ik bedoel haar adviezen zijn niet eens bindend en zo.
Adviezen zijn niet bindend maar worden in de meeste gevallen wel overgenomen door de rechter. Of je gaat zou ik daar zeker niet van af laten hangen. Tis altijd leuk om 't een keer bijgewoond te hebben.
  maandag 14 november 2005 @ 11:53:07 #23
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32254431
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:51 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik heb gedaan wat ik kon doen..... Jij kent superveel mensen.
Ja man, ik ken half Fok! persoonlijk
Vanmiddag eerste college Bijzondere Overeenkomsten Rechtgeschiedenis ! Iemand er al iets voor gelezen, en zo ja, is het veel...? (En met die 2e vraag bedoelde ik eigenlijk bijzondere OVK dus...)

[ Bericht 15% gewijzigd door Leonoor op 14-11-2005 12:58:52 ]
Nulla verba sed acta
pi_32260972
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:53 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ja man, ik ken half Fok! persoonlijk
Vanmiddag eerste college Bijzondere Overeenkomsten Rechtgeschiedenis ! Iemand er al iets voor gelezen, en zo ja, is het veel...? (En met die 2e vraag bedoelde ik eigenlijk bijzondere OVK dus...)


Kom maar met dat commentaar. Dat verwerken we erin
pi_32261364
Zo, vanmiddag privaatrecht casus oplossen gehad.
Vond 'm zelf erg goed gaan; het kon moeilijker naar mijn mening. Hoe hebben de andere FOK-ers 'm gemaakt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')