abonnement Unibet Coolblue
pi_32069892
Welkom bij het 7e deel van het centrale topic van dé Trots van het Noorden.

Linkjes naar de vorige topics:
[centraal] FC Groningen - topic
Centrale FC Groningen - topic deel 2 , richting linkerrijtje
Centrale FC Groningen Topic #3, wat valt er nog te halen?
[Centraal] FC Groningen #4
[Centraal] FC Groningen #5 Een goed begin is het halve werk!
[Centraal] FC Groningen #6 3x op rij winnen in de Kuip
quote:
Selectie 2005/2006

Doel:
Jeroen Lambers
Bas Roorda

Verdediging:
Mathias Florén
Arnold Kruiswijk
Antoine van der Linden
Gijs Luirink
Gibril Sankoh
Bruno Silva

Middenveld:
Kiran Bechan
Danny Buijs
Mark-Jan Fledderus
Evgeniy Levchenko
Paul Matthijs
Stefano Seedorf
Rasmus Lindgren

Aanval:
Yuri Cornelisse
Koen van de Laak
Erik Nevland
Glen Salmon
Aanwinsten:



Stadion



Het Oosterpark Stadion wordt door de hoge, steile tribunes en dankzij de trouwe Groningse supporters beschouwd als een sfeervol en klassiek voetbalstadion. Halverwege het seizoen zal FC Groningen echter het Oosterpark Stadion gaan verlaten en in een nieuw multifunctioneel stadion zijn thuiswedstrijden spelen.

Het afscheidsshirt...


En de sjaal...

De Euroborg.






Van Trotsvanhetnoorden.nl

FOK!-users in de Euroborg
Cruoninga: vak E
The_Verve: vak E
clauwheee: vak H rij 14
Noca : vak H rij 14
Prosac: Vak CC rij 2
MalachiGroningen: vak E




Hoogtepunten *
1982/1983: 5e plaats Eredivisie
1983/1984: 2e ronde Europacup III (1e ronde: Atletico Madrid, 2e ronde: Internazionale)
1984/1985: 5e plaats Eredivisie
1985/1986: 4e plaats Eredivisie
1986/1987: 3e ronde Europacup III (1e ronde: Galway United, 2e ronde: Xamax Neuchâtel, 3e ronde: Vitoria Guimaraes)
1988/1989: Finale KNVB-beker (1-4 verlies tegen PSV), 3e ronde Europcup III (1e ronde: Atletico Madrid, 2e ronde: Servette, 3e ronde: VfB Stuttgart)
1989/1990: 2e ronde Europacup II (1e ronde: Ikast FS, 2e ronde: Partizan Belgrado)
1990/1991: 3e plaats Eredivisie
1991/1992: 5e plaats Eredivisie, 1e ronde Europacup III (Rot-Weiss Erfurt)
1992/1993: 1e ronde Europacup III (Vac Izzo Samsung)

* Eredivisie 5e plaats of hoger (top 5)

Dit seizoen gaat er weer een stap omhoog gemaakt worden met deze selectie:



Cruoninga vroeg of Noca of ik een nieuwe zouden willen openen, i.v.m. gebrek aan tijd van zijn kant

[ Bericht 1% gewijzigd door -Vaduz- op 13-11-2005 13:55:31 ]
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_32070165
Plus:
quote:
Groots vierdaags afscheid van Oosterpark

FC Groningen zal van woensdag 14 december tot en met zondag 18 december 2005 in stijl afscheid nemen van het Stadion Oosterpark. Er is in deze periode in samenwerking met de supportersverenigingen, de buurtbewoners en de gemeente een vierdaags programma opgesteld.

Centraal staat natuurlijk de zondag, als tegen NEC de laatste officiële competitiewedstrijd wordt gespeeld en er na afloop een groot feest zal worden gehouden.

Op de bijvelden van het stadion wordt medio december een grote feesttent opgezet, die plaats biedt aan vijfduizend mensen. Elke dag zal een ander thema hebben en bestemd zijn voor de diverse doelgroepen van FC Groningen.

Woensdag 14 december:
Kindermiddag vanaf 14.00 uur (kinderen tot 14 jaar uit de Oosterparkwijk en de FC Groningen Junior Clubleden)

- Mevrouw Janssen met liedjes en verhalen van Annie M.G. Schmidt
- Circus Santelli met de voorstelling “RaRaplu”
- Diverse kinderattracties waaronder een groot springkussen
- Strafschoppen jeugdleden van GVAV/Rapiditas en VV Oosterparkers

Voor deze middag geldt een open instuif voor de jongste jeugd.

Soundmix- en playbackshow vanaf 19.00 uur (jeugd Oosterparkwijk vanaf 14 jaar)
Met in de jury onder anderen FC Groningen-trainer Ron Jans, spits Erik Nevland en jawel, Victoria Koblenko volgens de berichten.
Aanmelden voor deze avond is alleen mogelijk via de uitnodigingen die worden verstuurd door de buurtvereniging.

Donderdag 15 december:
Forum “Café Oosterpark” vanaf 20.00 uur
- Renze de Vries
- Theo Verlangen
- Han Berger
- Peter Houtman
- Erwin Koeman

Een gerenommeerd gezelschap zal anekdotes, verhalen en herinneringen aan het Oosterpark ophalen. De forumavond zal onder leiding staan van Romke Hoogstra (ex-sportjournalist en momenteel werkzaam voor RTV Noord).

FC Groningen verwacht gezien de samenstelling van het forum een enorme aanloop op donderdag 15 december. Daarom is er een beperkt aantal kaarten beschikbaar. Deze toegangsbewijzen kosten ¤ 5,- per stuk, hierbij zijn dan twee consumpties inbegrepen.

De kaarten voor deze avond zijn verkrijgbaar direct na de competitiewedstrijd FC Groningen – FC Twente, op zondag 4 december bij de kassa’s van de hoofdtribune aan de Zaagmuldersweg. Ook in de week daarna kunnen toegangsbewijzen worden gekocht, bij de FC-Receptie (geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur). Voor de forumavond geldt echter het principe: op = op en vol = vol. De netto-opbrengst van deze avond wordt aangewend voor sfeeracties rond het afscheidsduel met NEC, de zondag daarop volgend.

Vrijdag 16 december:
Besloten buurtfeest (voor de wijkbewoners van het Oosterpark)
De mensen ontvangen hiervoor een persoonlijke uitnodiging.

Op zaterdag zijn er geen activiteiten gepland en wordt alles in gereedheid gebracht voor De Grote Dag. Immers, op zondag 18 december zal FC Groningen officieel afscheid nemen van het Stadion Oosterpark.

Zondag 18 december:
Voor deze historische dag zijn alle oud-spelers en -trainers uit de periode GVAV (1954 – 1971) en FC Groningen uitgenodigd. Hierop is massaal gereageerd. Deze speciale gasten zullen voorafgaand aan de laatste competitiewedstrijd in het Oosterpark een ereronde lopen. Jeugdspelers van VV Oosterparkers en GVAV/Rapiditas vormen voor het duel een erehaag. In de rust van de wedstrijd FC Groningen – NEC zullen vijf prominente oud-spelers deelnemen aan de traditionele shoot-out.

Direct na afloop van de laatste fluitsignaal in het Oosterpark zal een imposante vuurwerkshow beginnen. Alle bezoekers van de wedstrijd ontvangen bij het verlaten van het stadion een cd-single als afscheidscadeau. Daarna vindt in de grote partytent op de bijvelden van het stadion het daverende slotfeest plaats. Op deze avond zullen onder meer de volgende artiesten optreden: Jannes, Lucas & Gea, Theo Driessen, Jan Ottens, Martin Groenewold, Springen!, DiepTriest en diverse DJ’s.

Toegang
Om (gratis) toegang te krijgen tot de partytent voor de afsluitende feestavond dient men in het bezit te zijn van een geldige seizoenkaart of clubcard van FC Groningen, dan wel een toegangsbewijs van de wedstrijd FC Groningen – NEC van die middag. Om 22.00 uur sluit de tent en zit het officiële afscheid van het Stadion Oosterpark erop.

Bron: FC Groningen
Ik ben er bij, die feestavond
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_32070246
En tot slot, een bericht van vandaag:
quote:
Seedorf mogelijk vier duels geschorst
ZEIST - De aanklager betaald voetbal eist een schorsing van vier duels voor FC Groningen-middenvelder Stefano Seedorf.

Seedorf deelde vorige week in de thuiswedstrijd tegen Roda JC een elleboogstoot uit aan Bodor. De aanklager kwam tot zijn beslissing na het bestuderen van de televisiebeelden.

FC Groningen gaat niet akkoord met het voorstel en zal de zaak laten voorkomen bij de tuchtcommissie.

Bron: RTV Noord

Vier duels lijkt mij erg overdreven. Zo ernstig was die elleboog nu ook weer niet.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_32070386
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:54 schreef clauwheee het volgende:
En tot slot, een bericht van vandaag:
[..]


Vier duels lijkt mij erg overdreven. Zo ernstig was die elleboog nu ook weer niet.
Ik vond het een 'elleboog' zonder opzet.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  maandag 7 november 2005 @ 22:01:41 #5
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32070478
Een schorsing van 4 wedstrijden is overdreven. Pienaar kreeg er maar 3 voor zijn veel bewustere schop.
pi_32073339
quote:
Cruoninga: vak D of E
'E' it is.
pi_32088672
Pinaar 3 voor een veel bewustere trap inderdaad. En toch zal het me niks verbazen wanneer Seedorf er 4 krijgt... Tja, hoe komt dat toch?
pi_32090452
tvp

en een klein nagenietmomentje
  dinsdag 8 november 2005 @ 16:54:50 #10
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_32091854
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:58 schreef Grunner het volgende:
Pinaar 3 voor een veel bewustere trap inderdaad. En toch zal het me niks verbazen wanneer Seedorf er 4 krijgt... Tja, hoe komt dat toch?
Bossen is de aanklager
pi_32097797
quote:
FC Groningen wil Boersma van Sneek
GRONINGEN - FC Groningen wil spits Age Hains Boersma van hoofdklasser Sneek aantrekken.

Boersma kan met ingang van 1 januari een contract voor anderhalf jaar tekenen en heeft de toezegging dat hij wordt opgenomen in de A-selectie. Boersma maakte dit seizoen voor Sneek in de hoofdklasse, in 9 wedstrijden 9 doelpunten.

Het vorig seizoen was hij ook in dienst van Sneek en was hij topscorer van de eerste klasse met maar liefst 36 doelpunten.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 8 november 2005 @ 20:58:50 #12
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32098506
Zou een fries niet liever naar Cambuur of H'veen gaan?
Van mij mag ie komen, als hij zich net zo aanpast als Bombarda vind ik het best
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 november 2005 @ 22:10:20 #13
862 Arcee
Look closer
pi_32100804
Da-haag, lelijk kutstadion.

Euroborg
pi_32102775
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:58 schreef Noca het volgende:
Zou een fries niet liever naar Cambuur of H'veen gaan?
Van mij mag ie komen, als hij zich net zo aanpast als Bombarda vind ik het best
Hij heeft een gesprek met Heerenveen gehad, maar die konden/wilden hem geen plaats in de A-selectie garanderen. Groningen kon dat wel. Erg jammer, hoewel ik me afvraag of het op lange termijn een basisspeler zou worden. Je laat wel een man uit de regio lopen...

Verder komt ie van Sneek, waar Groningen nu met Hans Schrijver een voormalig assistent heeft zitten, en dus zullen de contacten met Groningen makkelijk gelegd zijn.
  dinsdag 8 november 2005 @ 23:38:37 #15
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32103950
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 23:03 schreef MaxPower het volgende:

[..]
Verder komt ie van Sneek, waar Groningen nu met Hans Schrijver een voormalig assistent heeft zitten, en dus zullen de contacten met Groningen makkelijk gelegd zijn.
Klopt ja, ben benieuwd wat er gaat gebeuren...we zullen zien.
  woensdag 9 november 2005 @ 19:04:53 #16
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32124599
Runström zal in ieder geval niet naar de FC komen, hij kon het financieel niet eens worden met de FC.
Ben benieuwd of ze naast Boersma nog achter een andere spits aangaan.
pi_32125579
Noca, weet jij wat meer over Koert Thalen en Marcel Pannekoek qua geboorteplaats en vorige clubs?

Voor http://www.footballsquads.com/holland/2005-2006/ere/groning.htm
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 9 november 2005 @ 19:50:27 #18
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32126123
Thalen weet ik sowieso niet. Zover ik weet is Pannekoek een geboren Groninger... Misschien dat The_Verve, Cruoninga, Prosac of iemand anders wat meer weet.
  woensdag 9 november 2005 @ 19:53:15 #19
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32126210
Leuke site trouwens. Hou jij die pagina bij ?
pi_32126469
Ik doe de ere- en eerstedivisie inderdaad. Althans, geef de data door.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32131136
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:04 schreef Noca het volgende:
Runström zal in ieder geval niet naar de FC komen, hij kon het financieel niet eens worden met de FC.
Ben benieuwd of ze naast Boersma nog achter een andere spits aangaan.
Ze blijven scouten in binnen en buitenland.. aldus Nijland.
Goed dat ze gewoon bij een max bedrag blijven, geen NAC/Vitesse toestanden hier. Het is jammer, mja..
Next, bovendien lijkt Salmon weer in vorm te komen en komt Koentje er weer aan.
  woensdag 9 november 2005 @ 23:03:04 #22
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_32132722
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:50 schreef Noca het volgende:
Misschien dat The_Verve, Cruoninga, Prosac of iemand anders wat meer weet.
Ik weet het niet in ieder geval. Misschien even een mailtje naar info@fcgroningen.nl ?
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_32132916
Geen idee..

Mocht je Tom Hiariej ooit opnemen, die komt uit Zuidbroek
pi_32141224
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:33 schreef methodmich het volgende:
Noca, weet jij wat meer over Koert Thalen en Marcel Pannekoek qua geboorteplaats en vorige clubs?

Voor http://www.footballsquads.com/holland/2005-2006/ere/groning.htm
Rogier (niet Roger) Krohne moet je ook nog hebben zie ik. Kan er wel even naar informeren bij iemand die de officiële site bijhoudt.

Fledderus, Bechan, Buijs en Seedorf kwamen overigens niet rechtstreeks van de club die vermeld staat, maar waren verhuurd. Seedorf was zelfs helemaal eigendom van NAC voordat die hierheen kwam, dacht ik.

Verder heeft Levchenko sinds kort Evgeniy als officiële Cyrillische naam aangenomen, staat Cornelisse er twee keer in en is Klompe weg bij FCG.

Bruno Silva heb je er ook niet bij staan.
pi_32154607
Whehe, zo goed had ik er nog niet naar gekeken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')