abonnement Unibet Coolblue
pi_31196570
En verder... Wauw een heel Japan topic vol.

De laatste berichten waren voornamelijk als reactie op vakantie in Tokio:
quote:
250 euro pp?

Voor een paar honderd yen kan je al een goede maaltijd hebben. Gewoon de Japanners achterna lopen en niet bang zijn voor vaag uitziende kleine tentjes!
quote:
Tokyo is momenteel de duurste stad in de wereld. Eten komt inderdaad dus ook niet altijd even goedkoop. Probeer inderdaad gewoon naar de local restaurantjes te gaan en niet naar de duurdere uiziende plekken. Ik kan me herinneren dat ik voor een bowl met noodles 9 euro betaalde vorige keer!!! Maar wel de beste die ik ooit gehad heb
En mijn eigen:

En ik zit in Sendai, heb mn tickets die ik nodig heb voor de terugreis al ergens ingeleverd. Dat was ook de bedoeling. Ik merk wel dat Japan zn moderne nieuwe technische kanten heeft, maar ook de oude hoor. Ook mijn verblijfplaats is niet heel modern, vooral douches niet.

Maar ik zit hier wel te genieten hoor. Japans is echt een geweldig land en iedereen is vriendelijk. Alleen is voor mij de taal wel even lastig maar ik ben begonnen aan mijn Japanse taalvakken.

Tokio is in principe voornamelijk duur als je er woont, er zijn heus goedkope youthhostels en eettenten waar je voor weinig geld goed kan eten. Voor vakantie is het best te doen volgens mij (er staat veel in de lonely planet guide. ) Voor een gemiddelde maaltijd die ik niet zelf kook ben ik zo'n 500-600 yen kwijt denk ik? Maar je hebt ook goedkoper (en uiteraard duurder)
pi_31197905
En gelijk even een linkje naar het vorige topic:
Japan
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31208531
is met de trein reizen trouwens duur?
pi_31208772
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 17:04 schreef blessed19 het volgende:
is met de trein reizen trouwens duur?
Ja, de Shinkansen wel, maar goedkoper dan per auto (veel tolwegen).
pi_31219624
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 17:04 schreef blessed19 het volgende:
is met de trein reizen trouwens duur?
De Express trains ('stoptreinen') en Limited express trains ('sneltreinen') zijn een stuk goedkoper dan de Shinkansen. Wat ook een groot verschil maakt is of je een stoel reserveert of niet (geldt alleen voor de Shinkansen en de Limited express).

Een hele handige url om de treintijden in Japan op te zoeken is Hyperdia. Hier kun je ook prijzen terug vinden
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_31221653
En als je lang wil reizen kan je ook nachtbussen pakken. Die zijn ook goedkoper dan de Shinkansen.
pi_31292912
hmmm.. interessante threads (deel 1 & 2). Ik ga komende maandag voor een spoedklusje naar Tokyo. Natuurlijk om te werken, maar in de weekenden hoop ik toch de stad even te kunnen bekijken
http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
pi_31295772
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 21:49 schreef JackShit het volgende:
hmmm.. interessante threads (deel 1 & 2). Ik ga komende maandag voor een spoedklusje naar Tokyo. Natuurlijk om te werken, maar in de weekenden hoop ik toch de stad even te kunnen bekijken
*jaloerst*

Voor hoe lang ga je?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_31314848
twee weken... maar ik moet er wel werken

In totaal heb ik maar drie vrije dagen, en die ga ik zeker gebruiken om de stad een beetje te verkennen. Alleen jammer dat het nu slecht weer is daar.
http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
pi_31315355
Maar Japan in de herfst is wel erg mooi! Vooral als je tijd neemt om een dagje buiten Tokyo te gaan kijken. Nikko in herfstkleuren bijvoorbeeld.
pi_31344917
Japan
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_31361819
Hier een berichtje uit Japan.

Het eten is goor, de straten stinken en ik heb nogsteeds last van een fucking Jetlag.

Maar effe normaal

De mensen zijn aardig, de eerste dag heb ik rijst met curry gegeten waar ik nu nog last van heb, maar inmiddels is dat wel goedgekomen. Ik zit in Asakusa/Ueno, het valt me op dat mensen weinig engels spreken hier. Eten bestellen is een ramp en vaak kom je niet verder dan een plaatje aanwijzen. Tot nu toe zijn we kwijt geweest 1000-2000 yen per persoon per maaltijd. Wat neerkomt op 7-14 euro? We zitten niet in een duur hotel, een traditioneel Japans hotel waar we thee krijgen, een bad hebben en eigen wc en douche. We zitten hier nog 3 dagen en gaan dan door naar Kyoto. Vandaag zijn we geweest in Ueno park, gisteren in Asakusa bij de tempels. Het is leuk hier en mooi. Moet wel zeggen dat het weinige engels zeker een beetje een domper is. Maar over het algemeen is het wel zeer cool.
pi_31364761
Tja, dat weinige Engels is niet echt een verrassing. Buiten Tokyo wordt het overigens alleen nog maar erger.
pi_31375837
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:38 schreef Aneurism het volgende:
Hier een berichtje uit Japan.

Het eten is goor, de straten stinken en ik heb nogsteeds last van een fucking Jetlag.
Ow ik denk dat ik als ik terug kom geen normaal nederlands eten meer hoef(naja vast wel ) maar ik vind het eten hier juist geweeeldig.

Met engels, ja het is aanpoten maar goed. Wat wel vaak is is dat Japanners weinig of geen engels spreken of verstaan, maar het wel kunnen lezen. Dus als je er echt niet uitkomt.. En inderdaad werkt plaatjes aanwijzen altijd (of de plastic versie waarmee buiten een restaurant wordt geadverteerd, of de échte versie waarmee buiten wordt geadverteerd). Maar is het echt zo 'duur' voor een maaltijd daar? Want hier in Sendai kan ik me voor 600 yen helemaal vol eten.. Maar inderdaad is 1000-2000 yen ook niet heel duur. Op welke manier reis je door Japan? Mooi dat je het cool vind tenminste.
pi_31376989
K_man:
quote:
Maar Japan in de herfst is wel erg mooi! Vooral als je tijd neemt om een dagje buiten Tokyo te gaan kijken. Nikko in herfstkleuren bijvoorbeeld.

Volgens mij is Japan altijd mooi, denk maar aan die bloeiende Sakura in mei! Can't wait to go there, maar eerst maar even goed de taal leren.
pi_31378733
ik heb laatst wat prijzen vergeleken om naar Osaka te gaan.
via amsterdam is de goedkoopste 103,41 euro

als je in frankfurt ernaar toe gaat kost het je 889,91 euro

wil je met de tgv naar parijs, en daar opstappen? dan kost je vliegticket 784,27 euro.
maar ik weet helaas niet hoe duur een enkeltje is van rotterdam naar parijs.
pi_31379089
Woot, kun je van amsterdam voor 103,41 naar Osaka?! Bedoel je niet 1034,10?
Als ik op KLM.nl kijk dan staat er 1200 euro voor Tokyo :S
pi_31379158
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:04 schreef Nastybtch het volgende:
K_man:
Volgens mij is Japan altijd mooi, denk maar aan die bloeiende Sakura in mei! Can't wait to go there, maar eerst maar even goed de taal leren.
Alleen ’s zomers lijkt me wat minder. Schijnt dan erg benauwd te zijn. Herfst en Lente lijken me inderdaad de mooiste seizoenen. Kersenbloessem
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_31380271
Ja dat is zo, maar dat is ook net waar je zit toch?
pi_31382441
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:57 schreef Nastybtch het volgende:
Woot, kun je van amsterdam voor 103,41 naar Osaka?! Bedoel je niet 1034,10?
Als ik op KLM.nl kijk dan staat er 1200 euro voor Tokyo :S
mijn fout! het kost 1031,41 euro... scheelt wel een hoop..

je zou eens naar D-reizen ofzo moeten gaan. die kunnen namelijk in 1 klik van diverse vliegmaatschappiij'en de prijzen en overstapplaatsen zien.

weet iemand hier de prijzen voor de TGV? en ik heb trouwens ook gehoord dat als je met z'n tweeen gaat, het per persoon voordeliger zou zijn. klopt dat?
pi_31382558
die prijzen kun je wel vinden op tgv.nl toch? Of je moet helemaal naar zo'n internationaal loket van de ns :S

Haha ik ga wel met je mee dan, haha grapje hoor
  woensdag 12 oktober 2005 @ 16:46:49 #22
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31386720
Ik ben nu 4 keer in Japan geweest en ga begin volgend jaar verhuizen naar Tokyo om bij mijn vriendin te gaan wonen.
Leuk dat ik nu opeens een nederlands topic vind die simpelweg JAPAN heet, haha
Zijn er hier ook mensen die er al wonen?
pi_31386772
Nee ik niet... maar over 4 jaar, ga ik er zeker wonen, ook al ben ik er nog nooit geweest. Ik probeer hard de taal te leren, kijk ook veel anime, lees veel manga..
is dat je vriendin, op de foto? heel mooi is ze zeg, damn. Echt leuk dat je er volgend jaar al heen gaat, ik moet eerst school doen
  woensdag 12 oktober 2005 @ 17:04:28 #24
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31386987
haha, nee, dat is niet mijn vriendin.
Ik had eerlijk gezegd al een hele tijd niet meer gepost op het Fok forum en deze avatar staat er nog steeds in. Heb geen flauw idee wie dat is.
Mijn vriendin ziet er wat "aardser" uit

Ik kijk nu ook veel anime's om het te leren. In september heb ik voor het eerst haar ouders ontmoet.
Ik was echt ontzettend nerveus, maar het bleken echt otnzettend aardige ouders te zijn die heel veel interesse toonde in mij en ook blij waren dat ik de vriend was van hun dochter.

Moeders vroeg haar daarna zelfs wanneer we gingen trouwen, haha
pi_31390193
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:01 schreef Strolie75 het volgende:
Alleen ’s zomers lijkt me wat minder. Schijnt dan erg benauwd te zijn. Herfst en Lente lijken me inderdaad de mooiste seizoenen. Kersenbloessem
Kersnebloesemtijd lijkt me ook enorm mooi, maar probleem is dat het zo lastig plannen is. De herstkleuren duren langer en dat kun je dus redelijk inschatten, maar de kersenbloesemtijd barts op een bepaald moment los en is ook zo weer voorbij. Lijkt me wel erg balen als je dan bijv net een weekje te laat komt.
pi_31391568
Straks komt om half 10 bij RTL Travel Japan aan bod. Voor de geïnteresseerden.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 21:23:16 #27
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31393097
Japan lijkt me erg leuk, maar ik kan het helaas met mijnkarig loontje niet betalen.. wellciht dat , als ik straks ooit ba mn studie wellicht een betere baan heb, ik me een reisje kan veroorloven..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:42:17 #28
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31397376
ik ben van plan om volgend jaar 10 dagen naar Japan te gaan. Ik heb familie in Kyoto, maar wil dan ook wel naar Tokyo. Iemand enig idee hoever dat met de trein is?
The line is a dot to you!
pi_31397471
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:42 schreef kepler het volgende:
ik ben van plan om volgend jaar 10 dagen naar Japan te gaan. Ik heb familie in Kyoto, maar wil dan ook wel naar Tokyo. Iemand enig idee hoever dat met de trein is?
Ongeveer net zo ver als lopend.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2005 23:45:48 ]
  donderdag 13 oktober 2005 @ 00:01:46 #30
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31397873
Ook aan het kijken geweest voor Japan, deze gasten zijn vrij goedkoop:
http://www.japantours.nl/index.php/article/view/8
Kyoto + Tokyo, totaal 5 overnachtingen inclusief transfer per bullettrein, vanaf 1109,- (ex. LHB)
Uit te breiden met max. 2 nachten a 63,- p.p.p.n.

Zelf denk ik eerst Hong Kong checken (goedkoper), maar misschien dat iemand hiet nog wat aan heeft.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31401206
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 20:22 schreef Rnnz het volgende:
Straks komt om half 10 bij RTL Travel Japan aan bod. Voor de geïnteresseerden.
Erg leuk om te zien! Ik wil ooooooooooooook...
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 13 oktober 2005 @ 07:37:10 #32
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31401321
kan iemand even het orinele topic in de OP plakken
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31401326
Anders zoek je gewoon even.

Japan
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:02:58 #34
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31402025
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 20:22 schreef Rnnz het volgende:
Straks komt om half 10 bij RTL Travel Japan aan bod. Voor de geïnteresseerden.
Zal het nog sterker vertellen, ik ben hem tegengekomen in Tokyo.
In augustus/september ben ik voor de laatste keer geweest, mijn vriendin moest die dag werken en ik ben toen wat gaan rondlopen door Shibuya.
Toen ik bij Hachiko square aankwam (dat drukke kruispunt) zag ik aan de overkant een cameraploeg staan, nu is dat op zich niet zo vreemd, aangezien er altijd cameraploegen hier aanwezig zijn.
Toen het stoeplicht op groen sprong begon er opeens iemand naast mij nederlands te praten. Echt heel bizar. Dat was dus Chris Zeegers, ik heb de uitzending niet gezien, maar het is dus best mogelijk dat ik te zien was op tv. Maar volgens mij deden ze het nog een paar keer over, dus het zal wel niet.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:07:26 #35
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31402091
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:42 schreef kepler het volgende:
ik ben van plan om volgend jaar 10 dagen naar Japan te gaan. Ik heb familie in Kyoto, maar wil dan ook wel naar Tokyo. Iemand enig idee hoever dat met de trein is?
しんかんせん tussen 東京 -- 京都 duurt ongeveer 2,5 uur.
Meteen even testen of ik hier ook Japans kan typen
pi_31403440
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:21 schreef Nastybtch het volgende:
Haha ik ga wel met je mee dan, haha grapje hoor
ik heb koekjes!!!!
pi_31422061
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:38 schreef Aneurism het volgende:
Hier een berichtje uit Japan.

Het eten is goor, de straten stinken en ik heb nogsteeds last van een fucking Jetlag.

Maar effe normaal

De mensen zijn aardig, de eerste dag heb ik rijst met curry gegeten waar ik nu nog last van heb, maar inmiddels is dat wel goedgekomen. Ik zit in Asakusa/Ueno, het valt me op dat mensen weinig engels spreken hier. Eten bestellen is een ramp en vaak kom je niet verder dan een plaatje aanwijzen. Tot nu toe zijn we kwijt geweest 1000-2000 yen per persoon per maaltijd. Wat neerkomt op 7-14 euro? We zitten niet in een duur hotel, een traditioneel Japans hotel waar we thee krijgen, een bad hebben en eigen wc en douche. We zitten hier nog 3 dagen en gaan dan door naar Kyoto. Vandaag zijn we geweest in Ueno park, gisteren in Asakusa bij de tempels. Het is leuk hier en mooi. Moet wel zeggen dat het weinige engels zeker een beetje een domper is. Maar over het algemeen is het wel zeer cool.
Weet je hoe die ryokan heet? Of kan je uitleggen waar-ie zit? Ik heb daar nl. in de buurt ook gezeten
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_31422209
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:07 schreef Binsentu het volgende:

[..]

しんかんせん tussen 東京 -- 京都 duurt ongeveer 2,5 uur.
Meteen even testen of ik hier ook Japans kan typen
Geen shinkansen in kanji?
Ik kan helaas met deze laptop (nog) geen Japanse karakters typen
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_31429610
Ik ben geen student Japans en had wel het een en ander aan zelfstudie gedaan voor ik hier heen kwam, maar toch. En nu heb ik 3x per week vrij intensieve Japanse les. Spreken is opzich wel te doen en ik lees Hira- en katakana maar pfff de Kanji he... dan kan ik op straat nog amper iets lezen. wat een verschrikking! Maar het is wel een erg leuke taal om te leren en mijn lessen gaan vrij snel.
pi_31430480
Hai!

Oh mijn ouders zeiden het nog maar ik heb het dus gemist, Yorin Travel
Nou ja, dan zal ik er zelf maar heen moeten! Ik heb wel veel moeite met het lezen en vooral het leren van die kana :S


@Blessed be19, als je koekjes hebt, dan ga ik helemaal mee!
pi_31441066
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:11 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Weet je hoe die ryokan heet? Of kan je uitleggen waar-ie zit? Ik heb daar nl. in de buurt ook gezeten
Toukaisou, het zit ergens achterin in een steegje. Vandaag de laatste dag hier.
Inmiddels heb ik samen met mijn vriendin Traditioneel japans gegeten. Als voorgerecht: Rauwe vis (zonder rijst eromheen). Mijn vriendin kreeg het hier wat moeilijk. Toen kregen we iets wat op koud hondenvoer leek, bruin spullie. Daarna een pannetje met een donkere substantie en water met rode vleesjes. Dit moesten we dopen in rauw ei, hier kreeg ik een beroerte gezien ik salmonela niet zo leuk vind, en lieten we ook het pannetje aanbranden omdat we niet wisten dat het bijgevuld moest worden. Het vrouwtje in kimono schrok ervan. Hierna kregen we dikke vieze noodles in dezelfde prutje als waarin we het vleesje braade, en vervolgens kregen we 1 bolletje ijs: De kosten waren 138 euro voor 3 drankjes p.p. en dat eten. We zijn beiden half misselijk naar buiten gelopen.

Vandaag waren we 5000 yen kwijt voor 2 personen. Dat was 1 drankje, 1 hoofdgerecht en 1 toetje p.p.

Morgen naar Kyoto. Met de JR trein zal dit 2 en een half uur duren.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:24:14 #42
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31454316
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:33 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Toukaisou, het zit ergens achterin in een steegje. Vandaag de laatste dag hier.
Inmiddels heb ik samen met mijn vriendin Traditioneel japans gegeten. Als voorgerecht: Rauwe vis (zonder rijst eromheen). Mijn vriendin kreeg het hier wat moeilijk. Toen kregen we iets wat op koud hondenvoer leek, bruin spullie. Daarna een pannetje met een donkere substantie en water met rode vleesjes. Dit moesten we dopen in rauw ei, hier kreeg ik een beroerte gezien ik salmonela niet zo leuk vind, en lieten we ook het pannetje aanbranden omdat we niet wisten dat het bijgevuld moest worden. Het vrouwtje in kimono schrok ervan. Hierna kregen we dikke vieze noodles in dezelfde prutje als waarin we het vleesje braade, en vervolgens kregen we 1 bolletje ijs: De kosten waren 138 euro voor 3 drankjes p.p. en dat eten. We zijn beiden half misselijk naar buiten gelopen.

Vandaag waren we 5000 yen kwijt voor 2 personen. Dat was 1 drankje, 1 hoofdgerecht en 1 toetje p.p.

Morgen naar Kyoto. Met de JR trein zal dit 2 en een half uur duren.
Tip: Yoshinoya
Je buikje rond eten voor het geld van een patatje.
En voor salmonella en ziektes hoef je echt niet bang te zijn in Japan. Het is het meest hygienische land ter wereld volgens mij.
pi_31456536
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:33 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Toukaisou, het zit ergens achterin in een steegje. Vandaag de laatste dag hier.
Inmiddels heb ik samen met mijn vriendin Traditioneel japans gegeten. Als voorgerecht: Rauwe vis (zonder rijst eromheen). Mijn vriendin kreeg het hier wat moeilijk. Toen kregen we iets wat op koud hondenvoer leek, bruin spullie. Daarna een pannetje met een donkere substantie en water met rode vleesjes. Dit moesten we dopen in rauw ei, hier kreeg ik een beroerte gezien ik salmonela niet zo leuk vind, en lieten we ook het pannetje aanbranden omdat we niet wisten dat het bijgevuld moest worden. Het vrouwtje in kimono schrok ervan. Hierna kregen we dikke vieze noodles in dezelfde prutje als waarin we het vleesje braade, en vervolgens kregen we 1 bolletje ijs: De kosten waren 138 euro voor 3 drankjes p.p. en dat eten. We zijn beiden half misselijk naar buiten gelopen.

Vandaag waren we 5000 yen kwijt voor 2 personen. Dat was 1 drankje, 1 hoofdgerecht en 1 toetje p.p.

Morgen naar Kyoto. Met de JR trein zal dit 2 en een half uur duren.
bwahaha... Ik weet hoe je je voelt... Ik zit nu een paar dagen in tokyo en heb ook al een paar pogingen gewaagd, en telkens een gerecht besteld wat er lekker uitzag, maar iedere keer viel het me toch tegen... Dat "hondevoer" heb ik volgens mij ook een keertje op. Maar ik ben ook al drie keer met een stel japanners mee gaan lunchen, en dat beviel me 2 van de drie keer redelijk. Ze hebben hier een fantastisch lekkere soort appelgebak.

En vanavond ga ik met een stel finse en zweedse collega's (ik werk hier voor een zweeds bedrijf) wat eten in een japans restaurant. Zij zullen me wel een beetje helpen met iets lekkers bestellen.

In de wijk waar ik zit is trouwens 80% van de restaurants en eet-tentjes american-style. McD's, KFC's, wendy's en noem maar op. Je moet echt zoeken voor een lekker uitziend japans tentje. Ik heb overigens nog niet aan de verleiding toegegeven om naar de McD te gaan

Overigens ben ik hier voor zaken, en heb ik gisteren het bekende japanse visitekaartjes-ritueel meegemaakt. Iedereen strak in het pak (Ik ook dus) en allemaal netjes om de beurt kaartjes uitwisselen. Met twee handen ontvangen en uitdelen, en zorgvuldig lezen. Vervolgens in de zij-zak van je colbertje steken, en zeker niet in je broekzak. Dat is een belediging.

En er is mij gevraagd om op de nederlandse manier te onderhandelen. Recht voor zijn raap dus. Omdat dit al een langlopend project is dat telkens misloopt. Ik heb echter al wel ontdekt dat je de tegenpartij altijd een "achteruitgang" moet gunnen om gezichtsverlies te voorkomen. Anders klappen ze helemaal dicht. Ik ben wel blij dat er een tolk zit bij deze onderhandelingen. Want het engels, zelfs bij de hoog geschoolden, is bar slecht.

Nou, morgen heb ik een tour door tokyo geboekt. jammer dat het dan slecht weer wordt. en volgende week wordt ook regen voorspeld. Ik heb ook gezien op CNN dat er een typhoon ergens in de buurt rondzwerft die dreigt deze kant op te komen. Ach, heb ik dat ook es een keertje meegemaakt

http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
pi_31456799
Als het eten tegenvalt en je toch niet naar de Mac wilt, kun je eens een Japanse pizza proberen. Het is nog steeds Japans, apart (ze doen de meest idiote dingen erop), maar de smaak is wat meer in de richting van wat je gewend bent.
pi_31456992
Zo snel geef ik niet op... Eerst nog wat meer proberen. Die pizza's heb ik gezien denk ik, waren ook niet rond maar vierkant. Dat zag er ook wel erg lekker uit inderdaad. Daar zal ik volgende week ook even naar gaan kijken
http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:36:51 #46
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31457079
wat is je minimale budget dat je nodig hebt voor Japan? slapen in kleine hotelletjes/hostels (wel met prive kamer) en alle leuke dingen bezoeken en eten (goedkoop) zou je met hetzelfde budget als hier bijvoorbeeld in west europa kunnen reizen, of liggen de prijzen echt aanzienlijk hoger... Ik lees hier tegenstrijdige verhalen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31457801
Wat ik hier nu zie valt het allemaal reuze mee.... voor ontbijt en lunch ben je zo'n 1000 yen (ruim 7 euro) kwijt, en voor avondeten tussen de 3000 en 6000 yen. En dan ben ik alleen nog maar in de wat grotere en mooiere restaurants in Tokyo geweest. In een wat minder mooie eetgelegenheid, en buiten de stad zal dat nog wel een stuk goedkoper kunnen.

En mijn hotel kost geloof ik rond de 15000 yen. En daar heb je gewoon een heel mooi hotel voor, met onbeperkt en snel internet, airco, en een volledig geautomatiseerde toilet (zitten een aantal draai en drukknopjes op om vanalles in te stellen ). En de service is hier ook uitstekend. Net mijn kleren teruggekregen van de laundry-service, en alles zit in plastic ingepakt alsof het zo uit de winkel komt met kartonnen boordjes en al. En op de minuut nauwkeurig afgeleverd
http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:32:31 #48
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31457862
dat valt wel mee dan en wat kost het om met de trein en bus rond te reizen en binnenlandse vliegtickets , zijn die net zo goedkoop als in europa, of indonesie?

knopjes op de wc:? wat moet ik me daarbij voorstellen??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31462185
Ik verblijf enkel in tokyo, en heb nog geen gebruik gemaakt van openbaar vervoer. Daar kan ik dus niets over vertellen.

Om eerlijk te zijn heb ik nog geen enkel knopje gebruikt om mijn wc. De dienen om de bidet-functies te kiezen en te regelen. Daarbij zit er een automatische wc-verfrisser ingebouwd die uiteraard ook ingesteld moet kunnen worden. Dit is nog maar een simpele, die op kantoor heeft zelfs een display erop zitten. Maar die kan zichzelf dan ook schoonmaken. (En nee, dat is geen geintje)

Japanners zijn nou eenmaal dol op gadgets. Dat zeggen ze zelf ook
http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:08:15 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31462579
Voor goedkoop eten: Yoshinoya roeleert inderdaad (hier in Taiwan heb je die ook).
Verder is er een keten waarvan ik de naam niet ken, maar op de voorkant staat 'Enjoy'.
Daar hebben ze Japanse dingen zoals sushi en sashimi, maar ook westerse dingen zoals pizzas en bier voor een schappelijk prijsje. Het leuke is vooral dat je in de meeste van die restaurants grote tafels hebt waar je gewoon aanschuift en op die manier doe je nog weleens leuke contacten op (meisjes e.d.)

En inderdaad, Japan roeleert maar ik ben al bijna 4 jaar niet meer geweest
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:32:10 #51
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31472379
Japan trekt me best wel moet ik zeggen. maargoed, voorlopig is tijd een groter probleem dan geld. ...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31484930
Hier een berichtje vanuit kyoto.
Inmiddels waag ik me niet meer aan Japans eten en doe ik alleen nog maar Dennys, Jonathans etc. We zijn hier per hotel 7500 yen kwijt per nacht voor 2 persoonskamer. Dit houd in een prive bad, wc en een tv met keukentje. We zitten in hotel Tour club. Dit is kyoto.

In Tokyo waren we 6000 yen kwijt. Dat is in Asakusa, (naam hierboven lezen) in een fam. hotelletje. We hadden eigen bad, wc en tv.

We gaan naar tokyo nog een keer en we zijn er kwijt ongeveer 8000 yen, wederom voor bad, wc en tv.

Vandaag echt een zooi tempels gezien, in het oosten van Kyoto geweest. We hebben hier nog geen kaartjes uitgewisseld, wat we waarschijnlijk ook niet gaan doen omdat we niet voor zaken hier zijn. Nog 7 dagen in Kyoto en dan weer terug voor een periode van 4 dagen in het modernere gedeelte van Tokyo.

Trouwens, die treinen zijn vet.
pi_31484945
Iemand nog een lekker gerecht?
pi_31485172
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:42 schreef kepler het volgende:
ik ben van plan om volgend jaar 10 dagen naar Japan te gaan. Ik heb familie in Kyoto, maar wil dan ook wel naar Tokyo. Iemand enig idee hoever dat met de trein is?
Dat is ongeveer 2,5 uur reizen met de trein, en daar ben je ongeveer 90 euro pp voor kwijt (enkele reis)
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:13:44 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31485370
serieus dat is business class zeker??? rijden er geen boemeltjes of bussen voor normale prijzen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31488211
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
serieus dat is business class zeker??? rijden er geen boemeltjes of bussen voor normale prijzen.
Jawel. Het hangt er maar net vanaf hoe snel je er wilt zijn
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:12:20 #57
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31508799
hier wat fotokes van mijn vakantie, het zijn er echt veel meer, maar ja, kan moeilijk dit hele topic volproppen met foto's

Heb geen zin om een beschrijving te geven bij de foto's, maar vraag maar als je wat wilt weten:























  maandag 17 oktober 2005 @ 12:20:46 #58
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31508920
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:51 schreef Aneurism het volgende:
Iemand nog een lekker gerecht?
Zoek eens naar een Korean BBQ restaurant, tis dan wel niet niet japans, maar zo ontzettend lekker !
Verder:
Sushi
Sashimi
Katsudon
Ramen / Udon / Soba (ramen is eigenlijk chinees, om maar even correct te blijven )
Tonkatsu
Okonamiyaki (aanrader!)
Takoyaki
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:10:18 #59
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_31526894
Tempura en Tepannyiaki zijn ook niet verkeerd. Verder vind ik persoonlijk de noodles in Japan het lekkerst. Hier in Shanghai zijn ze toch een stuk minder. Ik kan me herinneren dat ik in een of ander zijstraatje van Akihabara noodles had gegeten. Restaurant was heel klein en mega druk, maar wel de beste noodles ooit
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:58:31 #60
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31527928
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:10 schreef Skeffie het volgende:
Tempura en Tepannyiaki zijn ook niet verkeerd. Verder vind ik persoonlijk de noodles in Japan het lekkerst. Hier in Shanghai zijn ze toch een stuk minder. Ik kan me herinneren dat ik in een of ander zijstraatje van Akihabara noodles had gegeten. Restaurant was heel klein en mega druk, maar wel de beste noodles ooit
Een (japanse) vriendin van me had een boekje geleend van haar zus waar de beste eettentjes van Tokyo instonden. Dat zijn leuke weetjes voor buitenlanders. De stelregel is meestal: "Hoe langer de rij om aan de beurt te zijn, hoe lekkerder het eten"
Deze is in Shinjuku:
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:05:10 #61
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31528076
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:03 schreef Saffron het volgende:

[..]

Dat is ongeveer 2,5 uur reizen met de trein, en daar ben je ongeveer 90 euro pp voor kwijt (enkele reis)
dat ding gaat toch met 350 km/u ? 90 euro is opzich wel aan de prijzige kant...
The line is a dot to you!
pi_31530364
Je kan ook met een nachtbus gaan voor 6000 yen, maar dat kost je 8 uur. Is wel een nachtbus volgens een aardige Japanse meneer waarmee we samen hebben gegeten.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:17:59 #63
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31531477
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:05 schreef kepler het volgende:

[..]

dat ding gaat toch met 350 km/u ? 90 euro is opzich wel aan de prijzige kant...
quote:
Tokyo and Kyoto are connected with each other by the JR Tokaido Shinkansen. Nozomi trains require about 140 minutes to reach Kyoto from Tokyo. Hikari trains are roughly 20 minutes slower than the nozomi, while kodama trains take about four hours.

The regular one way fare from Tokyo to Kyoto is 12,710 Yen by non-reserved seat on any train, around 13,200 Yen by reserved seat on kodama or hikari trains and around 13,500 Yen by reserved seat on a nozomi train. The Japan Rail Pass is valid on hikari and kodama trains, but not on nozomi trains.

With the "Hikari Hayatoku Kippu", you can travel from Tokyo to Kyoto by reserved seat on a hikari train for only 11,500 Yen. You have to purchase the "Hikari Hayatoku Kippu" at least one week in advance of the departure date.

With the "Puratto Kodama Economy Plan", you can travel from Tokyo to Kyoto by reserved seat on a kodama train for only 9,800 Yen and will receive one drink for free. The "Puratto Kodama Economy Plan" has to be purchased at least one day before departure.

JTB's Free Plan Kyoto 2/3 days packages include a round trip from Tokyo to Kyoto by hikari and accommodation in Kyoto starting at the amazing cost of 19,000 Yen. (Note that the shinkansen round trip by regular tickets alone would cost more than 25,000 Yen.)

By local trains:

By local trains, the one way trip from Tokyo to Kyoto takes about nine hours and typically involves about four transfers of trains. The regular fare is a relatively expensive 7980 Yen, however, with a Seishun 18 Kippu you can do the trip for as little as 2300 Yen.

By bus:

The one way trip from Tokyo to Kyoto by highway bus takes about 7-8 hours. There are daytime and overnight buses. The competition between bus companies on the Tokyo - Kyoto - Osaka route is fierce and has produced various discount offers.

The lowest one way fares start around 5000 Yen. Buses on this price level are usually standard buses which offer little comfort. The one way trip by more comfortable buses costs around 8000 Yen. Please visit our highway bus page for more details.
Bron
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:40:27 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31533225
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:10 schreef Skeffie het volgende:
Tempura en Tepannyiaki zijn ook niet verkeerd. Verder vind ik persoonlijk de noodles in Japan het lekkerst. Hier in Shanghai zijn ze toch een stuk minder. Ik kan me herinneren dat ik in een of ander zijstraatje van Akihabara noodles had gegeten. Restaurant was heel klein en mega druk, maar wel de beste noodles ooit
De noodles in Japan zijn inderdaad heerlijk
Zelfs de 'Chinese style' noodles zijn in Japan vaak lekkerder dan in China.
En niet zo gek duur, 800 yen ofzo voor een enorme bak
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_31535025
Wowie, prachtige foto's zeg! Die vis, getsie
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:32:00 #66
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31544744
ff voor de duidelijkheid ¤1 = 138 yen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:36:03 #67
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31544868
dus "ekonomi" trein kost nog 70 euro van tokya naar kyoto.. maar dat eten valt dus wel mee, 5 euro voor een vomplete maaltijd is prima Hoe is het contact met de mensen, makkelijk, of erg afstandelijk?? Met welke landen kun je het best vergelijken? Indonesië? Brazilië, India, of Thailand??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:26:54 #68
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31546312
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dus "ekonomi" trein kost nog 70 euro van tokya naar kyoto.. maar dat eten valt dus wel mee, 5 euro voor een vomplete maaltijd is prima Hoe is het contact met de mensen, makkelijk, of erg afstandelijk?? Met welke landen kun je het best vergelijken? Indonesië? Brazilië, India, of Thailand??
Geen van 3en, Japan is een hele lange tijd compleet afgescheiden geweest van de rest van de wereld en heeft dus een bijna unieke cultuur die je nergens anders zult aantreffen.
De eerste indruk is dat japanners heel erg beleefd en vriendelijk overkomen, maar erg afstandelijk.
Mijn vriendin vertelde mij dat ze geen idee heeft wie haar buurman is en dat het erg uitzonderlijk is om bij vrienden thuis te komen. Er word altijd een afstand gehouden. Over het algemeen zijn japanners erg geinterresseerd in andere culturen en zullen dan ook veel interesse tonen als je verteld dat je uit Nederland komt.
Wanneer je met echte japanners wilt praten kun je 2 dingen doen, of je gaat naar een onsen (heet bronwater bad) waar je binnen 5 minuten met iemand aan de praat komt (waarschijnlijk doordat iedereen naakt is ) of je gaat eten in een kleine Izakaya na kantooruren, het zit er dan stampensvol met zakenmensen en na een aantal glazen sake is de afstandelijkheid meestal al heel wat minder bij de meesten.

Ik heb er altijd voor gezorgd om meteen duidelijk te maken dat ik nederlander ben, Nederlanders genieten namelijk een groot aanzien in Japan.
Dit heeft meerdere redenen, NL mocht in de gouden eeuw als enige land ter wereld handel voeren met de japanners. Hier zie je zelfs tegenwoordig nog sporen van terug. (http://english.huistenbosch.co.jp/)
Ook de japanese taal heeft een paar leenwoorden uit het nederlands ( 373 om precies te zijn)
Andere redenen zijn natuurlijk onze volksheld Anton Geesink en enkele nederlandse K1 fighters.
Gewoon zeggen dat je ze kent, haha

Verder als tips om je geliefd te maken:
Geen fooi geven
Sorry en dankjewel zeggen bij de kleinste dingen.
Niet je stokje rechtop in de rijst zetten
Schoenen uit ! !
Voordat je in de onsen stapt moet je je eerst GOED wassen en dan zonder zeepresten in bad stappen.
Je handen wassen voordat je gaat eten met het aangeboden natte doekje.

En nog veel meer, maar ik heb nu een beetje hoofdpijn.
Vragen staat vrij
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:12:02 #69
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31556638
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:47 schreef Nastybtch het volgende:
Wowie, prachtige foto's zeg! Die vis, getsie

Mijn vriendin's vader vroeg na het eten of ik wel eens oester had gegeten. Ik zei "nee" en voordat ik het wist was hij al aan het bestellen.
Oesters kendde ik alleen maar in de nederlande vorm en verwachtte dus een oestertje ter grootte van een post-it, maar toen de ober aankwam met een oester ter grootte van een A5 schrok ik toch wel even.
Ik keek er even na en vroeg mij af hoe ik dit apparaat in godsnaam moest eten. Haar vader zei "mite!" (kijk!) en pakte het hulpeloze weekdier met zijn stokjes stevig beet, doop het in een sausje en duwde hem onder luid geslurp naar binnen. (slurpen mag in Japan en kan ik zelfs aanraden, je hebt anders kans dat iemand je vraagt of je het niet lekker vind )
Hij had opgemerkt dat ik het schouwspel met veel bewondering had gevolgd en gebaarde mij om hem na te doen.
Ik had serieus geen idee wat mij te wachten stond, maar ik zou mij niet laten kennen, er zijn vreemdere voorwerpen mijn slokdarm gepasseerd.
6 ogen waren op mij gericht, maar ik klemde het beestje zonder schrik stevig vast tussen mijn stokjes. Bang om een fout te maken probeerde ik papa-san's eerdere actie zo goed mogelijk te immiteren en dipte het door hetzelfde sausje.
Toen ik de oester mijn mond had bereikt twijfelde ik nog heel even, maar telde in mijn hoofd af tot 3 en propte het papperige goedje in 1 keer in mijn mond.
Het voelde aan als een koud, zacht en een tikkie slijmerig stukje vlees.
Niet echt lekker, maar zeker niet smerig.
Inmiddels was het meerdere mensen in het restaurant opgevallen dat er een buitenlander in de buurt zat die aan het proberen was om wat meer van de japanse eetcultuur te begrijpen.
Het leek wel doodstil in het restaurant, maar toen ik na een paar keer krachtig doorslikken het laatste stukje oester op weg naar mijn maag stuurde, gooide ik zonder enige twijfel het woord eruit waar blijkbaar iedereen op stond te wachten "Oishii!" (heerlijk!)
Het gejuich en gelukswensen heb ik met een brede glimlach in ontvangst genomen.
Tot zover mijn (ietsje geromantiseerd ) oester-verhaal
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:23:46 #70
127112 kayzie
ongezouten inpeperen
pi_31556814
Hey, leuk topic is dit. Ik ga in januari voor 5 dagen naar Tokyo. Heb al wat dingen gelezen in de capitoolgids van Japan, maar dit is ook zeker leuk!
Ik ben stikkebenieuwd om daar naartoe te gaan!
Zwart-wit.
pi_31560020
Wat een mooi verhaal Binsentu Kan ik me abboneren op jouw verhalen? Ik wil er minstens 3 per dag

Ik baal echt zo dat ik zo arm ben! Ik kan echt niet wachten naar Tokyo te gaan, helemaal als ik jullie avonturen lees.. Ik woon hier in een stad wat meer een dorp is, waar ik het liefst gillend zou wegrennen want niemand begrijpt mijn liefde voor grote steden als bv Tokyo

Maar goed, Tell me MOOORE
pi_31574388
Hoe hebben de mensen in Tokyo de aardbeving ervaren? Ik hoorde pas net dat er eentje van 6.2 bij Tokyo was gisterenavond(japanse tijd), dat zal misschien geweest zijn wat ik hier in Sendai voelde (was 4.5).

Maar ik hoorde dat het ook in Nederland op het nieuws was, dus ik ben benieuwd?!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:10:03 #73
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31574816
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:17 schreef xienix84 het volgende:
Hoe hebben de mensen in Tokyo de aardbeving ervaren? Ik hoorde pas net dat er eentje van 6.2 bij Tokyo was gisterenavond(japanse tijd), dat zal misschien geweest zijn wat ik hier in Sendai voelde (was 4.5).

Maar ik hoorde dat het ook in Nederland op het nieuws was, dus ik ben benieuwd?!
Mijn vriendin heeft er in haar mailtje exact 2 regels aandacht aan geschonken.
Vrije vertaling:
"Ow, aardbeving ! Hmm, best wel een sterke... Ik zal even mijn moeder bellen of ze ok is........
haha, ze was net onderweg van het restaurant naar huis en ze wist niet waar ik het over had, ze heeft de aardbeving niet eens gemerkt."

Als er maandelijks eens flink door mekaar wordt geschud vind je het al snel normaal.
Ze vertelde me trouwens dat de sterkte 4 was, ze hebben daar een andere schaal, maar ik weet eigenlijk niet waar het verschil is met Richter.
pi_31598254
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:17 schreef xienix84 het volgende:
Hoe hebben de mensen in Tokyo de aardbeving ervaren? Ik hoorde pas net dat er eentje van 6.2 bij Tokyo was gisterenavond(japanse tijd), dat zal misschien geweest zijn wat ik hier in Sendai voelde (was 4.5).

Maar ik hoorde dat het ook in Nederland op het nieuws was, dus ik ben benieuwd?!
Pfff... Zondag was er eentje, die heb ik een beetje gevoeld, maar toen zat ik in het world trade centre gebouw hier in tokyo, en die is daarop gebouwd.

En die laatste eergisteren heb ik niet eens gemerkt. Ik las het op een ander forum, maar mij was niets opgevallen. Ik zat toen nog op kantoor, en da's ook zo'n enorme toren. Die staan op een speciale fundering die die beweging helemaal opvangt. Ik had er dus helemaal niets van gemerkt.
http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:59:01 #75
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31600231
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:11 schreef Nastybtch het volgende:
Wat een mooi verhaal Binsentu Kan ik me abboneren op jouw verhalen? Ik wil er minstens 3 per dag
Maar goed, Tell me MOOORE
Dankjewel !

Ok, nog 1 verhaaltje dan

Er zijn een aantal dagen in april/mei waar Japan in het teken staat van de "sakura" (kersenbloesem)
Tijdens het weerbericht worden er zelfs voorspellingen gedaan over wanneer de bloesem in welke streken in bloei staat.
Een vriend van me en ik hadden besloten om dit tradionele evenment te ervaren als 'echte' japanners.
Zondagochtend om 9 uur werd ik gebeld door Kaori, zij had voor mij een fotoexpositie in een discotheek in Tokyo geregeld en nodigde ons uit om haar en haar vrienden te vergezellen bij "Hanami" (kersenbloesem kijken) in Shinjuku Gyoen (park in de wijk Shinjuku).

Omstreeks 11 uur pakte we de trein in Yoyogi om 4 minuten later te arriveren in Shinjuku (het openbaar vervoer maakt je erg lui)
In de trein vroegen we ons af waar het park eigenlijk lag, maar eenmaal aangekomen werden we verrast door een ongelovelijke hoeveelheid mensen die allemaal dezelfde kant op leken te gaan.
Voor de zekerheid spraken we nog iemand aan of deze mensen inderdaad allemaal naar het park gingen, hij vertelde ons in het Japans dat dit inderdaad zo was....volgens mij
Dus er zat niets anders op dan ons laten op te nemen in de menigte die bestond uit mensen van alle lagen van de samenleving.
Mannen in pak die net van het kantoor afkwamen (werken op zondag is immers redelijk normaal), verliefde stelletjes, schoolkinderen, daklozen en zelfs menig Yakuza lid maakte deel uit van de bonte verzameling van bezoekers.
Het meest schattige wat je kan tegenkomen in Japan, zijn die kleine kleuters met roze jasjes, schattige staartjes, piepende slippertjes (zodat moeders altijd weet waar ze zijn) en een rugzakje in de vorm van een anime karakter. Je wilt ze gewoon oppakken en knuffelen, maar dat wil nog wel eens op onbegrip uitlopen bij de ouders, dus dat doe ik maar niet.
Deze waren ook in overvloed aanwezig tijdens het eeuwenoude volksfeest van het kijken naar kersenbloesems.
Dit moet je trouwens niet al te letterlijk nemen, aangezien het kijken 9 van de 10 keer gepaard gaat met flink wat wijn, sake, bier en allerhande lekkere hapjes.
Vlak voor de ingang staan er talloze verkopers met complete paketten waar dit allemaal inzit.
Binnenkomen was trouwens niet zo makkelijk als je zou denken, het was namelijk verplicht om een entreekaartje te kopen, maar hier komt weer een eigenschap van japanners naar boven die je op dit moment erg nodig hebt. De organisatie is uitstekend ! Alle kassa's zijn open en de in Nederland vaak aanwezige ongeinterresseerde tieners waren vervangen door gemotiveerde 18-jarige meisjes die ontzettend vriendelijk waren en heel snel konden werken.
voorkruipen zal nauwelijks voorkomen, geduw en/of getrek is ook niet aan de orde.

Nu was het nog een kwestie van Kaori vinden in het immens grote park.
Bellen dan maar
"Hoi Kaori ! We zijn er, maar waar zitten jullie?"
"Bij welke ingang staan jullie, dan kom ik daar wel naartoe"
"Uhmmmm......zijn er meerdere ingangen dan?"
"..."
"Laat maar, blijf daar staan, ik vind jullie wel!"
Blijkbaar had ze het meteen goed, want na 15 minuten zagen we haar aankomen en groette ons al van ver.
"We hebben een schitterende plek daarachter onder een grote boom, een vriend van me heeft overnacht bij de ingang om een zo goed mogelijk plek te kunnen bemachtigen"
Al lopend over het inmiddels flink betrapte gras had ik het gevoel alsof ik in de twilight zone liep.
Het minimalistische japan met beleefde en afstandhoudende inwoners leek compleet omgedraaid.
.....

Wordt vervolgd !
(zal dan ook meteen wat foto's voor de visuele ondersteuning posten
pi_31622714
Weer een kleine update uit Japan,

We zijn nu weer een ervaring rijker, we besloten namelijk alsnog japans eten eens te proberen. Wij stappen dus in Kyoto in Shijo/Gion een restaurant binnen. Om te zien wat er binnen was moesten we echt binnen stappen, hangen allemaal doeken voor de deuren en ramen waren er niet. Ze hadden wel een menu kaart, dus daar gingen we.

Stappen we binnen, blijkt het een luxe gelegheid te zijn. Klassieke muziek, obers die op je bord aan het kijken zijn, geen water maar sake als welcoms drankje en voor veel geld een ultra mini biefstukje... 1500 yen voor 80 gram. (6 plakjes vlees). Rijst moest ook apart besteld worden en halverwege werd ons een vork aangerijkt. Omdat we blijkbaar niet perfect met stokjes overweg konden. Tja, weer een ervaring apart.

Sushi is hier wel erg lekker, vergeleken bij de appie hein...
pi_31651774
Even een TVP. Japan is erg betaalbaar qua vliegtickets. Als je een beetje op tijd boekt kan je nog onder de 1000 euro uitkomen met een ticket.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 23 oktober 2005 @ 14:39:02 #78
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31652056
ruim zelfs, viel me ook op inderdaad, wellicht omdat er relatief veel vluchten heengaan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:31:44 #79
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31661674
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:46 schreef Jaguarized het volgende:
Even een TVP. Japan is erg betaalbaar qua vliegtickets. Als je een beetje op tijd boekt kan je nog onder de 1000 euro uitkomen met een ticket.
Ben 4 keer geweest, 1x met SAS, 1x met JAL en 2x met British Airways.
Hoogste prijs tot nu toe: ¤ 1100,- en dit was voor JAL, incl. 2 binnelandse vluchten.
Laagste prijs: BA voor ¤ 716,-

Tip: Laat Schiphol links liggen en vetrek vanaf Brussel of Dusseldorf.
Scheelde elke zo'n ¤ 100 tot ¤ 200 ! !
Zaventem is dan wel een ontzettend kl#tevliegveld, maar al die SeeBuy Fly shops brengen je toch alleen maar in de verleiding

Tip2: Voor de rokers onder ons: Koop geen sigaretten op het vliegveld waar je vertrekt.
Sigaretten in Japan zijn Y200 (tax-free nog goedkoper, maar dat is iets voor op de terugweg) en ongeveer het enige wat goedkoper is dan in Nederland, haha Ow ja, en benzine natuurlijk, maar je kan moeilijk met jerrycans gaan slepen door het vliegtuig
pi_31674175
Heyyy Binsentu,
Prachtig verhaal weer Hoe groot zijn die bomen ongeveer eigenlijk?
Ik kan niet wachten op de foto's
En ik kan niet wachten tot ik zelf eindelijk eens kan gaan, zal wel over een jaar of 4 zijn
pi_31774585
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 08:51 schreef xienix84 het volgende:
...
Maar ik zit hier wel te genieten hoor. Japans is echt een geweldig land en iedereen is vriendelijk. Alleen is voor mij de taal wel even lastig maar ik ben begonnen aan mijn Japanse taalvakken.
...
dat kan k he;emaal geloven, ben net teruhg uit Japan (Tokyo-Kyoto-Fukuoka) en ik zou zo weer terug gaan. De cultureshock komt pas als je weer in Europa bant :-(
quote:
Tokio is in principe voornamelijk duur als je er woont, er zijn heus goedkope youthhostels en eettenten waar je voor weinig geld goed kan eten. Voor vakantie is het best te doen volgens mij (er staat veel in de lonely planet guide. ) Voor een gemiddelde maaltijd die ik niet zelf kook ben ik zo'n 500-600 yen kwijt denk ik? Maar je hebt ook goedkoper (en uiteraard duurder)
Dat gevoel heb ik ook - ik heb Tokyo in een hotel gezeten (een youthhostel) voor 20 euro per nacht - Japanse stijl. Daarnaast gegeten voor 500-1000 yen voor een maaltijd, maar idd goedkp[e noodlebars -alhoewel een sjieke lunch 1000 yen (ik drink er dan geen exclusieve dingen bij, hooguit de aangeboden water (soms thee) of een koffie.

I
  woensdag 2 november 2005 @ 11:25:48 #82
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_31891690
Je kan het zo duur maken als dat je zelf wilt.
Op dit moment kan ik trouwens vrijuit zeggen dat ik vanaf maart 2006 in Tokyo bij mijn vriendin ga wonen.
Heb vorige week mijn baas verteld dat ik ontslag neem.
Wanneer ik het niet te druk heb (werk zoeken e.d.) kan ik best wel wat mensen ontmoeten die na deze periode in Tokyo op vakantie gaan.
  woensdag 9 november 2005 @ 11:25:33 #83
127112 kayzie
ongezouten inpeperen
pi_32112031
Nog maar dik 2 maanden dan ben ik in Tokio!!! Spannend! Mijn eerste keer!
Ben er ongeveer een weekje!
Ben echt zoooo benieuwd!
Zwart-wit.
pi_32188089
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:46 schreef Jaguarized het volgende:
Even een TVP. Japan is erg betaalbaar qua vliegtickets. Als je een beetje op tijd boekt kan je nog onder de 1000 euro uitkomen met een ticket.
hahaha zolang je niet vanaf amsterdam vliegt :-P
- bij het uitzoeken van de vlucht (we waren vluchten vanuit brussel aan het bekijken/vergelijken met vluchten vanuit amsterdam) zie ik er een met een tussenstop in Amsterdam - nou kijk dan maar wat op die vlucht opstappen in Amsterdam kost - bijna 2x zoveel!!!
Vanuit amsterdam kon ik ze niet boeken onder de 1100 euro (inc Luchthaven belasting)

Ik ben nu vanaf Parijs gevlogen. Bij het ticket zit inbegrepen een retour
Brussel-Zuid/Midi - Parijs- Charles De Gaulle met de Thalys. Kosten iets minder den 900Euro.

Moraal van dit verhaal: vergelijk verschillende vluchthavens/vluchtschema's
pi_32188168
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 15:31 schreef Binsentu het volgende:

Tip: Laat Schiphol links liggen en vetrek vanaf Brussel of Dusseldorf.
Scheelde elke zo'n ¤ 100 tot ¤ 200 ! !
Dat idee kreeg ik ook toen ik mijn vlucht aan het uitzoeken was.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 15:31 schreef Binsentu het volgende:
haha Ow ja, en benzine natuurlijk, maar je kan moeilijk met jerrycans gaan slepen door het vliegtuig
hahah ik zie mij al met Jerrycans vol als handbaggage het vliegtuig inlopen. Nee hoor mijnheer de douanier, ik ben geen gekke dingen van plan...
pi_32209302
Terorizumu!
  maandag 21 november 2005 @ 15:41:22 #87
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_32454393
quote:
hahah ik zie mij al met Jerrycans vol als handbaggage het vliegtuig inlopen. Nee hoor mijnheer de douanier, ik ben geen gekke dingen van plan...
De vorige keer bij het verlaten van Japan via Narita bij de metaaldetector:
Zij: "Sir, do you have scissors in your bag?"
Ik: "No"
Zij: "Are you sure that you don't have any scissors in one of the sidebags?"
Ik: "Yes, i am sure"
Zij: "Do you mind if i open your bag?"
Ik: "Not at all, go right ahead"
Frommeldefrommel....
Zij: "Is it possible you have scissors in this smaller bag?" (Toilettas)
Ik: "No, there aren't any in there, i'm positive"
Uit een zijvakje, waarvan ik het bestaan niet eens afwist, vist ze opeens een miniscuul nagelschaartje.
Zij: "Sir, what are these?"
Ik (Zonder enig gevoel van schaamte): "Scissors"

Die werden dus in beslag genomen. mijn vriendin hield van de andere kant van het glas alles in de gaten en was de hele tijd aan het lachen, wat mij weer een goed gevoel gaf, omdat we de laatste paar uur juist het tegenovergestelde van lachen hadden gedaan.
Nog maar 41 dagen voordat ik haar weer zie....
pi_32454745
Hey, vraagje.

ik ben van plan om binnenkort een pakketje te verzenden naar een vriendin van me in japan. heeft iemand een idee hoe ik dit het veiligst/goedkoopst kan doen? heb al wel wat via de tpg post gevonden. tot 2 kilo kost 22,50 met de priority class.

ander vraagje! ik zit me ook te bedenken wat ik erin wil stoppen. natuurlijk een paar persoonlijke dingetjes, maar omdat de sint in aantocht komt dacht ik ook iets van een choco letter, ofzo. wat drop en een paar foto's uit de stad (markt/klerenwinkel/enz). heeft iemand misschien nog een suggestie hiervoor?

en nog iets! hoe staat Japan tegenover mp3's? wil namelijk een cd'tje branden met wat korte filmpjes en wat mp3's, maar ik weet niet hoe het precieze beleid daarvan is in Japan

[ Bericht 19% gewijzigd door blessed19 op 21-11-2005 16:02:05 ]
  maandag 21 november 2005 @ 16:47:57 #89
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_32455895
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:54 schreef blessed19 het volgende:
Hey, vraagje.

ik ben van plan om binnenkort een pakketje te verzenden naar een vriendin van me in japan. heeft iemand een idee hoe ik dit het veiligst/goedkoopst kan doen? heb al wel wat via de tpg post gevonden. tot 2 kilo kost 22,50 met de priority class.

ander vraagje! ik zit me ook te bedenken wat ik erin wil stoppen. natuurlijk een paar persoonlijke dingetjes, maar omdat de sint in aantocht komt dacht ik ook iets van een choco letter, ofzo. wat drop en een paar foto's uit de stad (markt/klerenwinkel/enz). heeft iemand misschien nog een suggestie hiervoor?

en nog iets! hoe staat Japan tegenover mp3's? wil namelijk een cd'tje branden met wat korte filmpjes en wat mp3's, maar ik weet niet hoe het precieze beleid daarvan is in Japan
Pakketje gewoon via Priority versturen, is binnen week daar. (vanuit naar Japan naar Nederland duurt 2 dagen!)
Ik ga mijn vriendin ook wat Sinterklaar versturen, een kaart van Sinterklaas en Zwarte Piet en een chocolade letter.
Eerder heb ik wel eens een fotoboek van Nederland gekocht voor haar ouders, luchtfoto's van mijn stad. Tips: Iets van Vincent van Gogh en stroopwafels (hier zijn ze dol op! Je kunt zelfs Kanjers kopen bij de supermarkt in Japan, maar omdat ze die daar al hebben raad ik aan die van Olacy's oid van de Jumbo te kopen, die zijn goedkoop en deze kwamen blijkbaar als beste uit de AD stroopwafel test, haha)

Mp3's in Japan is net als hier, wordt echt niet moeilijk over gedaan. I-pods zijn daar misschien nog wel populairder dan hier.
De vorige keer ben ik door de douane gelopen met een cd-tas vol met gebrande dvd's en mp3 cd's. Dit waren trouwens ook nog eens back-ups van mijn originele, dus dan kunnen ze je al helemaal niets maken. Maar hier zou ik mij echt geen zorgen over maken.

EDIT: Geen drop ! !
Er zijn HEEL weinig japanners die dit lekker vinden.
pi_32456221
thnx voor de snelle reply!

het is voor een hollandse vriendin die daar nu 2 jaar werkt, zeg maar. mij leek het ook leuk om wat van wilders/sgp/eal enzo op te sturen, om te laten zien dat niet alleen jappanners krankzinnig kunnen zijn...
pi_32472210
Drop weet ik ook alles van,... Ik had voor de mensen van mijn lab hier drop meegenomen, zowel zout als zoet. Dit was zo'n 4-5 weken geleden en ik geloof dat ieder er eentje opheeft, en de rest staat er nog steeds. Dus ik ga het dan zelf maar eens opeten denk ik zo. Drop vinden ze inderdaad niet heel erg te eten.

*wacht nu op zijn taaitaai uit Nederland
pi_32474621
taaitaai! jah! en kruidnoten!

maaruhm, hoe zit het dan met engelse drop? zeker die ''wafeltjes'' smaken namelijk niet naar echte pure drop
pi_32530731
Zo net naar Japan geweest met vriendin voor een maandje vakantie, wat een fantastische tijd! Echt een aanrader!

Ons ticket kostte ons 750 incl met KLM, van A'dam naar Narita airport. We hadden officieel in Dusseldorf moeten opstappen en dan naar A'dam en terug net zo, maar door de vlucht van Dusseldorf naar A'dam en de terug weg A'dam Dusseldorf te annuleren (altijd handig iemand die op Schiphol werkt), konden we gewoon in A'dam uitstappen

We verbleven in het begin in Ogikubo (Tokyo) en eindigden daar. We gingen van daaruit overal heen met de Rail Pass. Eerst Tokyo en omgeving verkennen (o.a. Kamakura, Enoshima, Nikko), daarna naar beneden richting Fukuoka (we verbleven in Kokura), met onderweg tussenstopjes en overnachtingen in Kobe, Hiroshima, Miyajima (Mijayima) en Kurashiki. Toen weer terug naar Tokyo met tussenstops en overnachtingen in Himeji, Kyoto en mount Fuji (zelfs nog de berg opgeweest, maar was jammergenoeg erg bewolkt).
En gerelaxed in Tokyo en toen maar eens naar het westen, dus naar Nagano, Matsumoto, Takayama etc. even de bergen bekijken.
Toen weer terug naar Tokyo en daarna weer op weg naar het Noorden naar Iwate-ken (Ichinosek en Hanaizumi) en Miyagi-ken (Naruko en regio).
Na het noorden weer terug in Tokyo voor de laatste paar dagen rondneuzen.

Al met al een fantastische belevingen, veel meegemaakt en veel traditionele ceremonies gezien. Veel trouwerijen. Mooi zonnig weer tot sneeuw in de bergen. Erg lekker gegeten, alhoewel ik na bijna elke dag rauwe vis, ik ook wel weer eens een steakje wou eten.
Van sashimi, sushi, udon, sukiyaki, shabu-shabu, okonomiyaki, yakitori en weet ik wat nog meer. Wat een lekker eten en natuurlijk Sake, zelfs sake met fugu-vin geprobeerd!
En natuurlijk een aantal keer gezongen in een karaoke-bar!
Mijn Japans in matig, maar met gebaren en steekwoorden kwam ik nog aardig ver.

Op aankomst in Nederland met aangehouden door de douane (we waren ook de enige niet Japanners die uit het vliegtuig kwamen.....) , maar gelukkig niets om aan te geven
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
  maandag 9 januari 2006 @ 11:33:49 #94
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33860476
"I see dead threads!"

Ik ben van plan om ergens volg-... Dit jaar naar Japan te gaan. Ik zit te denken aan de zomer, maar dan schijnt het daar nogal warmpjes te zijn..

Voorjaarsvakantie of herfst dus.. ? Of is het best wel vol te houden..?

Ook, ik zit te denken aan een week enkel Tokio.. Zie ik dan te weinig van Japan of is dat een mooie doorsnee metropolis in Nihon? En is één stad voor een hele week niet te lang? In Parijs was ik na 3 dagen uitgekeken.. Aan de andere kant, dit is wel ff andere (interessantere) koek!

Oh shit mijn zuurverdiende geld
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_33876565
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:33 schreef Eulogy het volgende:
"I see dead threads!"

Ik ben van plan om ergens volg-... Dit jaar naar Japan te gaan. Ik zit te denken aan de zomer, maar dan schijnt het daar nogal warmpjes te zijn..

Voorjaarsvakantie of herfst dus.. ? Of is het best wel vol te houden..?

Ook, ik zit te denken aan een week enkel Tokio.. Zie ik dan te weinig van Japan of is dat een mooie doorsnee metropolis in Nihon? En is één stad voor een hele week niet te lang? In Parijs was ik na 3 dagen uitgekeken.. Aan de andere kant, dit is wel ff andere (interessantere) koek!

Oh shit mijn zuurverdiende geld
ik denk niet dat je zo snel uitgekeken bent op Tokyo, dit is een hele grote stad (vana Narita was ik bijna anderhalf uur onderweg naar mijn hotel). Maar ik denk dat je op zijn minst Kyoto gezien moet hebben. Het zijn totaal anderde steden.

Ik weet niet hoe warm het er is, ik ben in oktober geweest en Tokyo was nogal regenachten maar Kyoto en Fukuoka waren zomers.


Ps: mijn hotel in Tokyo: Hotel New Koyo
http://www.newkoyo.com/
ca 3400 yen (25 euro)


Dit is een kleinde traditionele japanse kamer - misschien als je langer dan 1.70 bent dat
je beter voor een medium kamer of een westerse kamer kunt gaan

Mijn hotel in Fukuoka: Hotel New Simple
http://www.thejapanfaq.com/fukpic.html (see list of cheap ass hotels below)
http://www.hotel-newsimple.jp/
zit je voor ca 4000 Yen (een persoons zonder eenpersoons toeslag) = 29 euro per nacht

(dit kamertje is niet veel groter. Wel een (eigen) douche / wc kamer ter grootte van dezelfde grootte aan de linkerkant)
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:37:40 #96
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33894552
Oe kijk hier heb ik wat aan!

En dit is echt de eerste keer dat ik last krijg omdat ik te 'groot' ben, 179.. I'm it!

En als ik er eenmaal ben, dan ben ik van plan zo min mogelijk in mijn hotel teverblijven! En die prijzen vallen best wel mee.. Ok je krijgt een klein hokje, maar des te meer kan je uitgeven/uitsparen.. En dan elke dag ramen eten..

Zo komt het allemaal steeds dichterbij.. Leuk!

Nou alleen nog een datum prikken... En genoeg geld opzij zetten.. En een grotere card kopen voor mijn digicam.. Of wacht, die koop ik natuurlijk gewoon daar..
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_33897442
Ik wil ook dit of volgend jaar naar Japan. Ik heb een beetje bij reisbureau's als Tozai en VNC zitten kijken, maar ik vind die behoorljik duur. Is het een beetje te doen om zelf een reis samen te stellen? En is dat dan vanuit Japan goed te doen, of is het raadzaam om dit van tevoren vast te stellen?
pi_33897543
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 11:40 schreef zatoichi het volgende:
Ik wil ook dit of volgend jaar naar Japan. Ik heb een beetje bij reisbureau's als Tozai en VNC zitten kijken, maar ik vind die behoorljik duur. Is het een beetje te doen om zelf een reis samen te stellen? En is dat dan vanuit Japan goed te doen, of is het raadzaam om dit van tevoren vast te stellen?
Je kan het prima zelf regelen, maar dan zou ik wel de accomodaties van tevoren regelen. Kijk naar tips van andere reizigers waar ze o.a. verbleven. En maak een goed planning van wat je wilt zien en waar je heen wil. De treinplanning moet je in Japan prima doen, voor de reserveringen ed.
Eigen planning scheelt je geld en met de travelguide van bv de Lonely Planet zie je genoeg tips waar je heen kan gaan.
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_33897628
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:33 schreef Eulogy het volgende:
"I see dead threads!"

Ik ben van plan om ergens volg-... Dit jaar naar Japan te gaan. Ik zit te denken aan de zomer, maar dan schijnt het daar nogal warmpjes te zijn..

Voorjaarsvakantie of herfst dus.. ? Of is het best wel vol te houden..?

Ook, ik zit te denken aan een week enkel Tokio.. Zie ik dan te weinig van Japan of is dat een mooie doorsnee metropolis in Nihon? En is één stad voor een hele week niet te lang? In Parijs was ik na 3 dagen uitgekeken.. Aan de andere kant, dit is wel ff andere (interessantere) koek!

Oh shit mijn zuurverdiende geld
Ik ben zelf ook in Oktober/ november geweest, samen met het voorjaar (Maart/ april geloof ik) zijn dat de mooiste maanden. Herfst met de rode bladeren etc, lente door de bloesems.
Temperatuur was in Tokyo en naar beneden prima +- 20 graden. Ga je echter naar boven en naar de bergen dan wordt het stuk kouder... +- 5 graden en zelfs kouder bij de bergen (bv Nagano)

Tokyo heb je wel een week nodig om het te kunnen zien, daarnaast is er in de directe omgeving ook erg veel te doen en met de Shinkansen ben je zo op allerlei andere plaatsen.
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_33900123
Alleen is shinkansen wel heel erg duur. Local trains is een aanrader. Mits je de tijd hebt hoor, maar het is stukken goedkoper en erg mooie tochten door het japanse landschap.

Ben vorige week weer naar Tokyo geweest, verbleven in een klein hotelletje in Ueno. En een dagje naar Yokohama geweest. Vooral het gebied rond de baai en chinatown zijn erg leuk om te zien. Op de een of andere manier trok in Tokyo zelf Odaiba me ontzettend.

Maar goed, in maart ga ik pas echt reizen, (rond) Tokyo, (rond)Kyoto, (rond)Osaka en hopelijk, mits de bankrekening meewerkt, verder naar het zuiden! En later nog naar Hokkaido, maar dat zal in mei worden denk ik.

Weet iemand of je in Hokkaido bear-trips kan doen? Dr schijnen dr nogal wat te zitten.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:13:42 #101
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33900215
De Tokyo en Japan Guide van LP zijn al binnen..

Dat wordt dus binnenkort eens goed doorlezen..

Hoeveel ben je ongeveeer kwijt voor een week inclusief ticket? Is 1500-2000¤ een goede schatting?
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2006 @ 13:17:57 #102
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_33900325
Goed topic

Ik loop zelf al een tijdje met het idee naar Japan te gaan voor een week of twee, drie en in die tijd twee of drie steden te bezoeken en wat op het 'platteland' rond te kijken. Ben nog in een erg orienterende fase (veel verder dan dromen ben ik eigenlijk nog niet ). Het is me al duidelijk dat er weinig engels gesproken wordt en ik dus (wat) Japans moet leren, veel verder dan 'arigato' kom ik nog niet.

wel al een vraagje, misschien dat een reguliere Japan-ganger dit me kan vertellen:
- ik wil dus op het platteland rondkijken en wil dat het liefst op de motor doen. Hoe makkelijk (moeilijk) is het voor een buitenlander een motor te huren? Verder heb ik begrepen dat in Japan andere klasses gelden kwa riijbewijs. In Nederland mag ik ongelimiteerd rijden, geldt dat daar ook?

Dewa mata
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:19:02 #103
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33900355
Stond er maar op mysterieuze wijze ineens flink wat geld op mijn rekening for me to keep..

Misschien die Hike Guide van LP bestellen en gewoon gaan.. *droomt verder*
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_33906232
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:17 schreef Barbaaf het volgende:
Goed topic

Ik loop zelf al een tijdje met het idee naar Japan te gaan voor een week of twee, drie en in die tijd twee of drie steden te bezoeken en wat op het 'platteland' rond te kijken. Ben nog in een erg orienterende fase (veel verder dan dromen ben ik eigenlijk nog niet ). Het is me al duidelijk dat er weinig engels gesproken wordt en ik dus (wat) Japans moet leren, veel verder dan 'arigato' kom ik nog niet.

wel al een vraagje, misschien dat een reguliere Japan-ganger dit me kan vertellen:
- ik wil dus op het platteland rondkijken en wil dat het liefst op de motor doen. Hoe makkelijk (moeilijk) is het voor een buitenlander een motor te huren? Verder heb ik begrepen dat in Japan andere klasses gelden kwa riijbewijs. In Nederland mag ik ongelimiteerd rijden, geldt dat daar ook?

Dewa mata
Geen antwoord op je vraag (dat weet ik namelijk helaas niet), maar als je wilt gaan rondtouren kan ik je de Touring Mapples aanraden. Erg goede, gedetailleerde routekaarten waar o.a. veel Rider houses op staan en er staat zelfs op waar supermarkten zitten
Enige nadeeltje is dat ze helemaal in het Japans zijn, maar op zich wijst heel veel zichzelf.

Hier een link naar wat informatie over deze kaarten en een vertaling van de legenda (was handig geweest als ik deze link zelf ook eens eerder had gezien )
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_33913780
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 11:44 schreef Asap het volgende:

[..]

Je kan het prima zelf regelen, maar dan zou ik wel de accomodaties van tevoren regelen. Kijk naar tips van andere reizigers waar ze o.a. verbleven. En maak een goed planning van wat je wilt zien en waar je heen wil. De treinplanning moet je in Japan prima doen, voor de reserveringen ed.
Eigen planning scheelt je geld en met de travelguide van bv de Lonely Planet zie je genoeg tips waar je heen kan gaan.
trein planning heb ik niet gedaan- maar goed, een treinschema hebben is wel handig.
Ik heb het shinkansen kaartje (Tokyo Kyoto, Kyoto Fukuoka) wel een dag vantevoren gehaald. Met gereserveerde zitplaats, ongeveer 13000 yen. Ik zou inderdaad niet op de bonnefooi gaan.
Accomodatie regelen is zeker de eerste dag belangrijk, ik heb in Kyoto niets geregeld en dan heb je weleens kans dat je lang naar een plekje moet zoeken als alles vol is enzo. (Vooral als je de wat goedkopere bacpackers hotels wilt doen)
pi_33915101
ik was een kleine 2500 euro kwijt.

Dat is een
ticket van 900 euro (probeer meerdere luchthavens, brussel bijv. Ik had een thalys arrangement van Air France, van brussel naar parijs en vandaar naar Tokyo)
Daarna ongeveer 100 euro per dag (gemiddeld) inclusief:
Shinkansen Tokyo-Fukuoka
Overnachtingen (ook de eerste in Brussel a 100 euro + 10 euro ontbijt en 20 euro avondeten)
Eten/Drinken/Uitgaan (en flink ook!!)
retour brussel dordrecht
vervoer (metro, veel taxi)
1 Gb CF card a 115 euro omgerekend
En een restand van de workshopbijdrage (ik had een aanbetaling gedaan)
een japanse massage, 3 keer een warm natuurbad (onsen)

[ Bericht 4% gewijzigd door QuantumCat op 10-01-2006 20:18:02 ]
pi_33915147
Gb CF Card? Dat is... ?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33915365
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:12 schreef Jaguarized het volgende:
Gb CF Card? Dat is... ?
1 Compact Flash card van 1 Gigabyte (voor in de camera)
pi_33915426
-het hangt er vanaf hoe hoog je je levenstandaard wenst, ik bedoel, ik heb een bed op de grond gehad in Kyoto in een plek waar je de kakkerlakken hoorde lopen, zo groot waren ze.
zoals ik al zei: traditioneel japans eten is er spotgoedkoop (de cocktails ook, voor 3,75 neem ik er wel een paar extra)
-hoe lang je gaat
-wat je wilt doen/ waar wil je naar toe - de shinkansen was wat duurder maar snel en erg gaaf om te doen (ik moest snel reizen, doordat ik binnen 6 dagen in Fukuoka moest zijn voor de workshop, nu had ik anders voor de experience toch wel de shinkansen genomen, maar als je geen haast hebt en een krapper budget... hoewel: op het stuk Kyoto-Fukuoka haaltie zijn mx snelheid "we are now travelling at 300km/hr")

Ik heb er ruim geleefd, niet superdeluux maar lekker ruim.
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:36:01 #110
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33930701
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:11 schreef QuantumCat het volgende:
ik was een kleine 2500 euro kwijt.

Dat is een
ticket van 900 euro (probeer meerdere luchthavens, brussel bijv. Ik had een thalys arrangement van Air France, van brussel naar parijs en vandaar naar Tokyo)
En een hele hoop coole zooi
En dit was in één week?
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_33931648
Japan....Daar moet ik een keer heen
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:34:54 #112
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33931720
Je bent net 3 dagen terug uit Kenia joh
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_33931740
Vliegticket 750 incl, Schiphol retour 20 euro, Japan Rail pass: 430 incl (3 weken), overnachtingen soms incl ontbijt a tussen 30 en 40 euro per nacht voor 3,5 week (het is overigens een aanrader om de Japanse kamers te proberen). Eten voor +- 10-25 euro per dag (probeer zoveel mogelijk verschillende maaltijden).
Bezichtigen van allerlei dingen zeg 10 tot 20 euro per dag (zoek van tevoren naar speciale evenementen in Japan, bv Kyoto Imperial Palace, deze is slechts 5 dagen per jaar geheel geopend, normaal maar een klein deel, dit is zeker de moeite waard.
Los besteden per dag zeg +20 euro per dag (ene dag wat meer dan de ander, soms uitschieters, bv Kabuki-theater, Karaokeavond, uitgaan, Onsens etc.)
Laptop meegenomen voor de foto's. +- 2000 foto's

Japanse reis en ervaring....Priceless!
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_33931860
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:34 schreef Eulogy het volgende:
Je bent net 3 dagen terug uit Kenia joh
Leven gaat door! In het topic staan de foto's online
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:42:48 #115
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33931909
¤3680,- voor 3,5 week dus? (750+430+100(40+20+20+20)x25(dagen))
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_33932287
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:42 schreef Eulogy het volgende:
¤3680,- voor 3,5 week dus? (750+430+100(40+20+20+20)x25(dagen))
Idd zoiets, ruim genomen dan, geld vliegt er door heen , maar zeker wel de moeite waard! Moet wel zeggen dat ik niet echt zuinig heb aangedaan, ik dacht zo vaak kom ik er toch niet en ik wou alle dingen doen die ik voor ogen had.

Dus wel eerst even sparen...
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:09:53 #117
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33932546
Dat zou in theorie betekenen dat je voor een week Tokyo ¤1550,- kwijt bent. (750+100x8)

Dat is nog wel te behappen. Alleen voor iets meer dan het dubbele (ok, ok, 2,3x) ben je er 3 x (ok, ok, 3,125x) langer. Ik krijg in één keer allemaal verschrikkelijke Economie 2 flashbacks...

En dan ook nog volgend jaar afstuderen in het buitenland..

Geld is leuk als je precies genoeg hebt, en dat is op dit moment helaas niet het geval.
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_33933679
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:09 schreef Eulogy het volgende:
Dat zou in theorie betekenen dat je voor een week Tokyo ¤1550,- kwijt bent. (750+100x8)

Dat is nog wel te behappen. Alleen voor iets meer dan het dubbele (ok, ok, 2,3x) ben je er 3 x (ok, ok, 3,125x) langer. Ik krijg in één keer allemaal verschrikkelijke Economie 2 flashbacks...

En dan ook nog volgend jaar afstuderen in het buitenland..

Geld is leuk als je precies genoeg hebt, en dat is op dit moment helaas niet het geval.
Ik ben overigens wel door Japan heen gecruised. Dus van Tokyo naar beneden en dan weer helemaal naar boven (niet naar Hokkaido) en naar het westen.
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
  woensdag 11 januari 2006 @ 12:49:00 #119
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33935097
Dat lijkt me ook wel gaaf.. Maar misschien toch maar eerst beginnen met een tripje Tokyo.

Het lijkt me wel cool om met een paar mappen, genoeg geld op de bank en een plan in je hoofd Japan te bezoeken.. Platteland bezoeken, high tech steden.. Alle (meeste) facetten van het land zien..

Misschien maar mijn stage proberen te regelen in Japan! Zal wel moeilijk zijn, niet alleen qua geld, maar ook taal.. Maar da's een heel ander topic natuurlijk...
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_33935626
Qua taal is stage niet zo'n probleem. Tenminste hier (Tohoku University Sendai) bieden ze 'intensive language courses' aan. Voordat je daadwerkelijk echt je stage begint krijg je 5 dagen per week hele dagen Japanse les voor een half of heel jaar ofzo. Zijn erg goed en werkt erg goed.

Zelf doe ik overigens niet intensive hoor. Ben hier maar voor n jaartje .

Inderdaad is het geweldig om alle facetten van japan te zien. Maar opzich is het leuke van Japan dat je helemaal niet zo ontzettend ver hoeft te reizen. Je hebt bijvoorbeeld in Tokyo zelf al dat je ineens plotseling tussen alle hoogbouw een klein tempeltje tegenkomt. In tempels worden religieuze dingen verkocht naast stands met allerlei speelgoed(ook geweren enzo). En je hoeft de stad maar uit om meteen de andere kant, de natuur en platteland te zien.
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:17:56 #121
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33937531
Mogelijkheden genoeg:

1. Vakantie
2. Afstuderen
3. Nieuwe opleiding

Het liefst alledrie natuurlijk

Maar eerst maar es gewoon vakantie. Met hopen en dromen kom je helaas nergens...

En ik zou best wel wat diepere vragen stellen over je stage/werk daar.. Maar daar is dit topic niet voor bedoeld.
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_33947271
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:36 schreef Eulogy het volgende:

[..]

En dit was in één week?
15 dagen
pi_33964554
In het kort even dan Ik doe een eenjarig programma aan tohoku university in Sendai. Het is een speciaal programma in het engels waarin ik een stage loop in een lab (neurobiologie), enkele vakken volg en uiteraard japanse les krijg! Daarnaast is een van de sterke punten van dit programma dat er veel tijd is om de japanse cultuur te leren kennen, veel uitstapjes, evenementen, workshops etc.

Qua reizen heb ik nog niet zo veel gedaan. Alleen hier in de buurt en Tokyo/Yokohama. In maart ga ik 3 weken reizen en hoop zoveel mogelijk te zien! Eerst Tokyo, dan verder naar Kyoto, Osaka en eventueel door naar het zuiden(Hiroshima en hopelijk Nagasaki) In de zomer ga ik naar Hokkaido.

Ow en de Lonely Planet gids is inderdaad erg goed. Zeker voor de meer practische zaken zoals hotels, restaurantjes, tips etc. Voor informatie over bepaalde plekken zijn andere gidsen weer beter.
pi_33965150
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 05:39 schreef xienix84 het volgende:
In het kort even dan Ik doe een eenjarig programma aan tohoku university in Sendai. Het is een speciaal programma in het engels waarin ik een stage loop in een lab (neurobiologie), enkele vakken volg en uiteraard japanse les krijg! Daarnaast is een van de sterke punten van dit programma dat er veel tijd is om de japanse cultuur te leren kennen, veel uitstapjes, evenementen, workshops etc.

Qua reizen heb ik nog niet zo veel gedaan. Alleen hier in de buurt en Tokyo/Yokohama. In maart ga ik 3 weken reizen en hoop zoveel mogelijk te zien! Eerst Tokyo, dan verder naar Kyoto, Osaka en eventueel door naar het zuiden(Hiroshima en hopelijk Nagasaki) In de zomer ga ik naar Hokkaido.

Ow en de Lonely Planet gids is inderdaad erg goed. Zeker voor de meer practische zaken zoals hotels, restaurantjes, tips etc. Voor informatie over bepaalde plekken zijn andere gidsen weer beter.
En hoe is het met je kennis van de Japanse taal inmiddels?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33965179
Gaat beter en beter. Vooral verstaan gaat erg goed en kan de meeste conversaties wel volgen. Spreken is lastiger, toch ook moeite met vocabulaire onthouden, terwijl je dat voor verstaan minder nodig hebt(context en lichaamstaal). Dankjewel voor je interesse
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:57:44 #126
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33967642
Ok nog ff één off topic vraagje: Hoe financier je dat? En begon je daar als complete leek aan de taal?

Edit: Ok, twee vraagjes dan...
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_34000687
Ik heb een beurs:) De Japanse overheid geeft voor dit programma beurzen. Het is een programma om de Japanse taal en cultuur te leren kennen plus ook zelf onderzoek te doen en ze willen Japan promoten. Helaas is de kans om dit programma te doen alleen mogelijk vanaf mijn faculteit (Biologie in Utrecht). Maar ja ik mag dus ook zeker niet klagen! Ik heb een JASSO-beurs en die is overigens genoeg om rond te komen, maar voor reizen gebruik ik ook wel geld vanuit Nederland. Wel werd mijn ticket naar Japan betaald.

Qua taal, ik had het vantevoren erg druk met studie dus had weinig tijd om Japans te leren vanaf het moment dat ik wist dat ik was aangenomen. Ik begon niet als compléte leek (ik kende hiragana en katakana en wat basiswoorden en zinnen), maar erg veel wist ik niet nee. Maar dat was ook geen probleem hoor. Hoop dat ik hiermee voldoende geinformeerd heb. Anders kan je mailen hoor!
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:31:34 #128
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_36096588
Ok, ff een kickje met een vraag

Zijn er mensen die suggesties hebben qua hotels in Tokyo?
Heb er een aantal gezien nu, en de prijs valt me wel mee, maar ben toch wel op zoek naar iets wat een beetje centraal ligt, niet te duur is, en het liefst ook westerse stijl (eigen douche/toilet).

Ben wel het Sakura Hotel tegen gekomen, wat niet duur is, maar dat is dus weer gedeelde douce/toilet.

Verder, wat is een reeel bedrag om te rekenen qua eten op een dag?
Ik zie dat je voor 500-1000 yen prima kan ontbijten e.d. (ook in de hotels), en lees hier en daar wel dat je voor 1000 yen ook je avondeten wel hebt, maar wat heb je dan? Zit je dan echt in een restaurantje, of zit je dan aan de bar ramen te eten?

Wat ik ook vreemd vind, is dat iedereen zegt dat Japan zo duur is, maar als ik zo een beetje rondkijk, vind ik t allemaal wel meevalleb eigenlijk, ja ok, de reis erheen is vrij prijzig, maar hotels en eten en uitstapjes/vervoer vallen wel mee heb ik t idee, of ze moeten overal een 0 vergeten zijn in de prijs

Ueno Zoo bijvoorbeeld, is de entree slechts 600 yen...
Vervoer met express trains e.d. naar plaatsen buiten tokyo kosten ook maar 1000 yen ofzo (enkele reis)

Iemand die dit kan bevestigen inderdaad? Dat je voor 30¤ ongeveer gewoon een dagtrip Hakone hebt, en dat je naar andere omliggende gebieden makkelijk kan gaan voor een euro of 10? of zie ik het toch echt verkeerd?
pi_36096685
Hier is dit topic dus.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 17 maart 2006 @ 01:04:35 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36105041
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 maart 2006 @ 22:14:20 #131
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_36183289
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:31 schreef philipnorth het volgende:
Ok, ff een kickje met een vraag

Zijn er mensen die suggesties hebben qua hotels in Tokyo?
Heb er een aantal gezien nu, en de prijs valt me wel mee, maar ben toch wel op zoek naar iets wat een beetje centraal ligt, niet te duur is, en het liefst ook westerse stijl (eigen douche/toilet).

Ben wel het Sakura Hotel tegen gekomen, wat niet duur is, maar dat is dus weer gedeelde douce/toilet.

Verder, wat is een reeel bedrag om te rekenen qua eten op een dag?
Ik zie dat je voor 500-1000 yen prima kan ontbijten e.d. (ook in de hotels), en lees hier en daar wel dat je voor 1000 yen ook je avondeten wel hebt, maar wat heb je dan? Zit je dan echt in een restaurantje, of zit je dan aan de bar ramen te eten?

Wat ik ook vreemd vind, is dat iedereen zegt dat Japan zo duur is, maar als ik zo een beetje rondkijk, vind ik t allemaal wel meevalleb eigenlijk, ja ok, de reis erheen is vrij prijzig, maar hotels en eten en uitstapjes/vervoer vallen wel mee heb ik t idee, of ze moeten overal een 0 vergeten zijn in de prijs

Ueno Zoo bijvoorbeeld, is de entree slechts 600 yen...
Vervoer met express trains e.d. naar plaatsen buiten tokyo kosten ook maar 1000 yen ofzo (enkele reis)

Iemand die dit kan bevestigen inderdaad? Dat je voor 30¤ ongeveer gewoon een dagtrip Hakone hebt, en dat je naar andere omliggende gebieden makkelijk kan gaan voor een euro of 10? of zie ik het toch echt verkeerd?
Niemand suggesties of andere ideeen?
pi_36233635
www.newkoyo.jp goedkoper vind je niet in Tokyo Tis dan ook erg minimaal, maar als je niet veel nodig hebt een goeie plek! Plus dat ze erg veel informatie over Japan en Tokyo zelf hebben. Alles kan in het Engels als je geen Japans spreekt.

Dagtrips zijn erg goed te doen, Hakone, Kamakura, Nikko, Fuji en natuurlijk is in Tokyo zelf ontzettend veel te zien. Wat hierboven al staat, Ueno Zoo is geweldig, en in plaats van de in Nederland gebruikelijke 30 euro betaal je slechts 600 yen entree... Maar verder uiteraard ook zat te zien en te doen hoor.

Japan is qua eten enzo niet zo veel duurder dan Nederland, ik denk redelijk hetzelfde, maar bijvoorbeeld reizen, of hier wonen, is erg duur. Het is bijvoorbeeld in principe voor mij goedkoper om een maand naar Indonesie te gaan om te reizen, dan hier te reizen voor dezelfde tijd. Nu reis ik lekker toch hier, omdat ik niet voor niks Japan wil zien maar ik bedoel maar...
pi_36423112
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:20 schreef xienix84 het volgende:
www.newkoyo.jp goedkoper vind je niet in Tokyo Tis dan ook erg minimaal, maar als je niet veel nodig hebt een
ja maar dat is ook een erg goed hotel. Voor wat je krijgt. Het is er schoon, de kamers zijn goed (minimalistisch, maar goed) en de eigenaar/eigenaares spreken zeer goed Engels.

Alleen als je langer dan 1.80m ben zou ik of een grote kamer japanse stijl kiezen, of een westerse stijl kamer.







[ Bericht 6% gewijzigd door QuantumCat op 28-03-2006 01:07:19 ]
pi_36424637
Haha... ik heb echt precíes dezelfde foto's volgens mij. Op de kleren na dan. Overigens had ik wel een kakkerlak op mijn kamer... Die kwam van buiten maar toch... Vriendinnetje lijkbleek enzo...

Maar inderdaad, voor die prijs erg goed! Bespaart je een hele hoop kosten en ontbijt enzo kan je bijvoorbeeld altijd bij een convenience store kopen(echte supermarkten zijn moeilijker te vinden, al heb je in New Koyo wel een keuken enzo).

Maar is aanrader. En als je toch in Japan bent, probeer eens een capsule hotel
  dinsdag 28 maart 2006 @ 07:13:52 #135
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_36424772
Is dat de bezemkast?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 28 maart 2006 @ 07:16:22 #136
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36424779
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 07:13 schreef Strolie75 het volgende:
Is dat de bezemkast?
Ik wilde net zeggen, is dat serieus een kamer...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:52:26 #137
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_36429371
Ja, dat soort kamers ga ik ook niet voor hoor, bedoel, wil best besparen op een kamer enzo, maar ik wil wel graag een beetje een normalere kamer
En sowieso weigert vriendin om in zo'n kamer te gaan (ook niet handig ivm rug enzo)
Ik neem aan dat dit echt de kleinste japanse stijl kamers zijn?

Dan geef ik liever die paar tientjes meer uit voor een "dure westerse kamer" in een ander hotel. Lees: 5000 Yen (LOL, is bijna het dubbele van de 2 pers. kamers bij new koyo) meer voor een westerse 2 pers. kamer die er dan (volgens site weliswaar) zo uitziet:




of deze:


(is ook al wel een stuk kleiner trouwens)
pi_36435305
New Koyo is dan ook echt een backpackers hotel hoor. Voor mijn wensen genoeg. Als ik bijv een paar dagen in Tokyo ben dan ben ik ook van sochtends vroeg tot savonds laat weg. Hoef niet zonodig in het hotel te zitten en om te slapen is het goed zat, er zijn douches en een (klein) japanese style bad.

En ik vind een tatami-mat vloer met futon erg lekker liggen

Als je nog minder bewegingsruimte wil, zoals ik al zei: capsulehotel
pi_36448715
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:20 schreef xienix84 het volgende:
New Koyo is dan ook echt een backpackers hotel hoor. Voor mijn wensen genoeg. Als ik bijv een paar dagen in Tokyo ben dan ben ik ook van sochtends vroeg tot savonds laat weg. Hoef niet zonodig in het hotel te zitten en om te slapen is het goed zat, er zijn douches en een (klein) japanese style bad.

En ik vind een tatami-mat vloer met futon erg lekker liggen

Als je nog minder bewegingsruimte wil, zoals ik al zei: capsulehotel
Dat was ook mijn idee -plus dat dit "japanse" stijl is -klein matrasje op een verhoging, boekweit kussen, ligt heerlijk (maar nu slaap ik ook lekker op "gewoon" vloerkleed met een dikke trui als kussen. Plus dat het Japanse bad goddelijk is -en de massage stoel heerlijk ;-)

Overigens, ik had er geen kakkerlakken -wel in Kyoto -die hoorde je voorbij scharrelen.
(en ik lag natuurlijk op de grond -heheh lig je iig niet alleen in bed ;-P )

Overigens: Hotel New Simple Fukuoka (westers inrichting, maar nog net zo klein, c.a. 3400yen) -overigens, links (niet zichtbaar) een "ruime" WC/Douche combinatie:


  dinsdag 11 april 2006 @ 20:30:52 #140
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36866550
topic weer terug gevonden

Ik ga eind oktober een weekje naar Japan
Ik vlieg dan van Auckland naar Tokyo en pak daar de trein naar Kyoto. Daar verblijf ik dan een paar dagen bij kennissen en de dag voordat ik terug vlieg naar Amsterdam kan ik bij andere kennissen blijven in Tokyo. Ik blijf dus 5 dagen in Kyoto en ongeveer 1.5 dag in Tokyo. Beetje kort, maar een ticket van Auckland naar Amsterdam via Japan was niet zo gek duur. En in een week kan ik best een hoop zien in Tokyo en Kyoto
The line is a dot to you!
pi_36915126
Ik ga eind mei. Moet twee dagen werken in Nagoya en blijf een week. Heb al wel een reisgidsje gekocht, maar nog niet echt goed gelezen. Ik heb inmiddels begrepen dat Kyoto een behoorlijke must is en bovendien niet zo ver van Nagoya. Verder tast ik volledig in het duister, alle tips zijn welkom.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_36923335
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:16 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ga eind mei. Moet twee dagen werken in Nagoya en blijf een week. Heb al wel een reisgidsje gekocht, maar nog niet echt goed gelezen. Ik heb inmiddels begrepen dat Kyoto een behoorlijke must is en bovendien niet zo ver van Nagoya. Verder tast ik volledig in het duister, alle tips zijn welkom.
Ik zou naar Himeji-Castle gaan. Kyoto kan je echt veel doen, ben je ook wel even zoet. Osaka zou ik skippen. Misschien nog Tokyo als je dat nog niet hebt gezien.
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_36924003
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Asap het volgende:

[..]

Ik zou naar Himeji-Castle gaan. Kyoto kan je echt veel doen, ben je ook wel even zoet. Osaka zou ik skippen. Misschien nog Tokyo als je dat nog niet hebt gezien.
Himeji ziet er goed uit idd, en is te bereizen. Thnx voor de tip.

Is Tokyo echt zo bijzonder? Ook als ik Nagoya en Kyoto al gezien heb? Het is vanaf Nagoya de andere kant op dan Hemeji en Kyoto, en ik zat er ook nog aan te denken om naar Hiroshima te gaan. En zo gek veel tijd is vijf dagen nou ook weer niet
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_36927740
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:52 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Himeji ziet er goed uit idd, en is te bereizen. Thnx voor de tip.

Is Tokyo echt zo bijzonder? Ook als ik Nagoya en Kyoto al gezien heb? Het is vanaf Nagoya de andere kant op dan Hemeji en Kyoto, en ik zat er ook nog aan te denken om naar Hiroshima te gaan. En zo gek veel tijd is vijf dagen nou ook weer niet
Dan zou ik idd Hiroshima doen en Miyajima (makkelijk te doen met de trein en dan de boot, vlakbij Hiroshima). Miyajima is echt een prachtig eiland, 1 van de mooiere plekken van Japan.

Tokyo is echt een verhaal apart en met vijf dagen zou ik dit niet doen als je ook nog de andere plekken wilt zien. Himeji is alleen interessant voor het kasteel. Nagoya is niet zo bijzonder, kan je beter Kyoto, Hiroshima, Miyajima en Himeji doen. Kyoty ben je ook wel een paar dagen kwijt en echt te veel te doen
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_36937105
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:37 schreef Asap het volgende:
Himeji is alleen interessant voor het kasteel.
Echt niet! Als je naar Himeji gaat heb je een paar straten naast het kasteel de kans een Tadao Ando te bezoeken; het Literatuur Museum. Alles in het Japans, totaal onbegrijpelijk, maar zó mooi!

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2006 22:22:46 ]
pi_36973854
Miyajima ís een van de drie mooiste plekken van Japan! Zeker heen gaan, ontzettend mooi.

In Kyoto is heel erg veel te zien en te doen. Daar kan je ook een aantal dagen rondstruinen ja. Maar goed, na een tijdje krijg je wel een tempeloverload hoor. Het leuke van Kansai is dat alles vrij dicht bij elkaar is(behalve een andere van de drie mooiste plekken van Japan, Amanohashidate, en vrij prijzig om daar te komen). Maar naast Kyoto heb je het prachtige Nara, je kan naar Osaka, Kobe. Genoeg te doen daar.

Himeji ben ik zelf niet geweest, maar heb van vrienden hier gehoord dat je daar ook zeker een dag genoeg te doen hebt hoor.
pi_36976262
Op een uurtje treinen en bussen van Kyoto ligt nog een prachtig museum in de bergen. De rit erheen is mooi, het museum is schitterend (van I.M. Pei, half ingebouwd in een berg) en de collectie is privé verzameling met allemaal topstukken.
pi_36979799
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Echt niet! Als je naar Himeji gaat heb je een paar straten naast het kasteel de kans een Tadao Ando te bezoeken; het Literatuur Museum. Alles in het Japans, totaal onbegrijpelijk, maar zó mooi!
Dat zijn de mooiste -ik loop in Fukuoka, wil een soort warenhuis/winkelcentrum in en vind een folder met daarop "floor guide" - ik in de wolken - een ENGELS plattegrond voor dit winkelcentrum ....
Sla ik hem open: is alles in het japanse - in het japanse schrift nogwel!!
pi_36980279
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:20 schreef k_man het volgende:
Op een uurtje treinen en bussen van Kyoto ligt nog een prachtig museum in de bergen. De rit erheen is mooi, het museum is schitterend (van I.M. Pei, half ingebouwd in een berg) en de collectie is privé verzameling met allemaal topstukken.
Hm, klink interessant... Waar precies ligt dat? Is de naam van het museum I.M. Pei, dan zou ik t toch opzich in mijn Lonely Planet moeten kunnen vinden toch?? Ik moet snel weereens naar Kyoto...
pi_36980785
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:29 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Hm, klink interessant... Waar precies ligt dat? Is de naam van het museum I.M. Pei, dan zou ik t toch opzich in mijn Lonely Planet moeten kunnen vinden toch?? Ik moet snel weereens naar Kyoto...
Miho Museum

Lonely Planet weg gooien en Rough Guide kopen, daar staat het zeker in.
  zondag 16 april 2006 @ 10:22:16 #151
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_36999303
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:20 schreef xienix84 het volgende:
New Koyo is dan ook echt een backpackers hotel hoor. Voor mijn wensen genoeg. Als ik bijv een paar dagen in Tokyo ben dan ben ik ook van sochtends vroeg tot savonds laat weg. Hoef niet zonodig in het hotel te zitten en om te slapen is het goed zat, er zijn douches en een (klein) japanese style bad.

En ik vind een tatami-mat vloer met futon erg lekker liggen

Als je nog minder bewegingsruimte wil, zoals ik al zei: capsulehotel
is ook juist beter voor de rug, tatami
beter dan zo'n boterzachte dikke matras in een hotel

en dat gezamelijke sanitair, NoProb
zolang het maar schoon is
op de camping deel je het immers ook
pi_37235264
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 03:33 schreef xienix84 het volgende:
Miyajima ís een van de drie mooiste plekken van Japan! Zeker heen gaan, ontzettend mooi.

In Kyoto is heel erg veel te zien en te doen. Daar kan je ook een aantal dagen rondstruinen ja. Maar goed, na een tijdje krijg je wel een tempeloverload hoor. Het leuke van Kansai is dat alles vrij dicht bij elkaar is(behalve een andere van de drie mooiste plekken van Japan, Amanohashidate, en vrij prijzig om daar te komen). Maar naast Kyoto heb je het prachtige Nara, je kan naar Osaka, Kobe. Genoeg te doen daar.

Himeji ben ik zelf niet geweest, maar heb van vrienden hier gehoord dat je daar ook zeker een dag genoeg te doen hebt hoor.
Himeji Altijd een genot als ik daar weer heen ga. Alleen dat hamburgerrestaurant is daar . 宮島 is zeker een van de mooiste plekken op aarde, vooral bij zonsondergang.
pi_37271478
Ik ga dit jaar ook naar Japan!

Ben nog aan het oriënteren waar ik precies heen wil gaan, ik heb in ieder geval Tokyo en Kyoto op mijn lijstje staan (shinkansen ). Hebben jullie nog tips waar heen te gaan voor een first timer? Ik heb ongeveer drie weken de tijd daar, dus volgens mij is er nog wel ruimte om ergens anders heen te gaan. En ik vind west Honshu er eigenlijk net zo mooi uitzien als noord Honshu, dus ik kan zo moeilijk een keuze maken....
pi_37337212
Is er in Fukuoka nog wat te zien? Heb ik daar aan een dag genoeg?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37352202
In Fukuoka is zeker wat te zien. Het is zo ongeveer het Mekka voor moderne architectuur in Japan. Een volle dag zou genoeg moeten zijn voor de hoogtepunten.
pi_37377499
K_man? Woon je in Japan of heb je er gewoond/vaak op vakantie geweest? Je weet er zo veel van Altijd fijn om je tips te lezen.
pi_37382401
Serieus? Ik ben er vijf jaar terug drie weken geweest.
pi_37401067
ja serieus! Ook in de vorige topics zijn je tips erg goed moet ik zeggen!

Jeuj, maandag naar het WK badminton in Sendai
pi_37438743
In augustus weer naar Japan! Ik ga drie weken, Kyoto, Kobe, Hiroshima en nog wat kleinere plaatsjes! De geboorteplekken van de fijne dames bezoeken van wie ik dit jaar les heb gehad en wie zo vriendelijk zijn geweest mij voor in ieder geval 2 weken een slaap plaats aan te bieden! De andere week lekker liften, ik heb er zin in!
pi_37662886
Mijn vakantie ligt nu ook vast! Iets meer dan drie weken in augustus en september (meet you there Jossos).

22 augustus kom ik aan in Tokyo waar ik vijf nachten verblijf in een hotel met Japanse kamer.
Vervolgens naar Kawaguchiko voor twee nachten, weer in een japanse kamer.
Dan door naar Takayama voor twee nachten, ja alweer, in een japanse kamer.
31 augustus kom ik aan in Kyoto waar ik 6 nachten in een Ryokan verblijf en Kyoto en omstreken ga verkennen.
Dan via Himeji (even uitstappen voor een bezoek aan het kasteel) door naar Hiroshima. Aangezien ik een volledige dag naar Miyajima wil verblijf ik daar 3 nachten in een Ryokan.
Vervolgens nog twee nachten in een Minshuku in Nagasaki en één nacht in een "normaal" hotel in Fukuoka.

Kortom alles wordt geregeld, vooral omdat het mijn eerste bezoek is, en ik niet zo goed weet hoe het allemaal zelf te doen. De volgende keer ga ik het waarschijnlijk zelf doen, maar ik ben wel erg tevreden over het reisbureau tot nog toe (VNC).

Ik vlieg overigens met JAL; ziet er comfortabel genoeg uit, wat is jullie idee daarover? En hebben jullie nog leuke tips voor tripjes rondom de plekken waar ik heen ga?
pi_37663346
Ik vloog ook met JAL. Dat was behoorlijk goed. Ze hadden destijds (vijf jaar terug) al van die schermpjes voor iedereen in de hoofdsteun van de stoel voor je. Qua eten kon je kiezen tussen Japanse en Europese stijl.

Met VNC heb ik ook prima ervaringen (zij het niet naar Japan). Ze komen bij mij over als een relatief iets duurdere, maar goede organiatie.

Die twee plaatsen tussen Tokyo en Kyoto zeggen me weinig (Takayama komt me vaag bekend voor). Hoe heb je die uitgekozen?
pi_37663786
Ik heb daar aangegeven wat ik graag wilde doen met mijn vriendin, en we hebben daar gezeten met een reisbegeleider die vaak in Japan komt. We wilden veel wandelen, natuur en cultuur, en niet altijd te toeristisch (al wilde we wel de "highlights" route doen...).

Hij kwam met Kawaguchiko als een mooie plek bij de vijf meren onderaan Mt. Fuji. Hakone was ook een optie, maar dat schijnt behoorlijk toeristisch te zijn. Takayama ligt in de Japanse Alpen en schijnt een dorp met veel oude huizen te zijn; ze hebben ook een openlucht museum. Het schijnt er erg mooi te zijn, en een goede combinatie van natuur en cultuur. Zodoende. Eerlijk gezegd had hij me overal wel heen kunnen sturen; ik had alleen een duidelijke voorkeur voor Tokyo, Kyoto en Miyajima.

Over het Japanse eten in JAL begon hij ook al toen ik vroeg wat het verschil is tussen KLM en JAL (los van de prijs). Ik vroeg me echt af wie er nou niet tegen Japans eten kan maar wel naar Japan gaat...
pi_37663846
Volgens mij ben ik inderdaad ook in Takayama geweest. Daar zijn ook veel oude sake-brouwerijen.
pi_37674564
het is definitief! 3 weken naar Japan in Augustus! En lekker gratis rond touren met een paar Japanse vrienden.

Kyoto, Hiroshima, Osaka, Kobe en nog wat kleine plaatsjes!

  maandag 8 mei 2006 @ 22:53:28 #165
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_37674934
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:30 schreef zatoichi het volgende:
best een leuke route heb ik het idee
Mag ik vragen wat dit nou kost dan, als je het zo via VNC hebt geregeld?
Ik neem aan dat dit zo'n reis op maat is via hun?
pi_37680964
Ja ik ben dr inderdaad ook wel benieuwd naar. Aangezien ik hier zeker wel terug wil komen. Ik weet wel hoe duur t hier is en ik zal de reis ook zelf ondernemen en niet geregeld. Ik ken inmiddels genoeg Japans/van Japan om dat te doen. Maar zo'n vlucht, zijn er aanbiedingen, wat is goedkoopste etc.

Nemen jullie trouwens een japan rail pass??? Ook wel grappig, je komt aan op de 22e, ik vertrek de dag ervoor weer terug naar Nederland....*snif*

Afgelopen week was Golden Week in Japan. Een week met feestdagen en voor Japanners een van de weinige vrije dagen in het jaar. Ik ben met mijn vriendin naar het spring Fujiwara festival in Hiraizumi geweest(een historische plek). Dat was geweldig! Een hele optocht van mensen in traditionele kledij, samurai, krijgers, prinsen, prinsessen. En zelfs klassiek Japanse muziek om het allemaal nog mooier te maken. Ook ben ik naar Kinka-san(golden island) geweest. Een van de heiligste plekken van Tohoku(noord honshu). Daar heb ik wilde apen gezien, wilde herten en daarnaast ook een vuurtoren(op die plek staat al sinds 800 n Chr. een vuurtoren en is het laatste licht wat je ziet als je naar Amerika vaart).

Aan de andere kant, wat betreft 'meest heilig enzo' Elke plek in Japan, of het nu een gat of een metropool is, heeft wel iets wat het 'meest .... van Japan' is. Elk dorp heeft unieke gerechten, of een uniek shrine. Heeft iets wat het oudste, hoogste, mooiste, heiligste is:) Typisch.
pi_37682036
Bij VNC betaal ik 2700 per persoon (we zijn met zijn tweeën). Ik vond het best meevallen eigenlijk. Xienix we kunnen naar elkaar zwaaien in de lucht!

Noord Honshu lijkt me ook prachtig, maar dat is een latere reis; noord Honshu en Hokaido.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 00:15:06 #168
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_37777137
Een onverkapte tvp.

Het moet aankomende herfstvakantie gebeuren. Dus maar één week de tijd.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  zaterdag 13 mei 2006 @ 03:30:18 #169
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37780128
Zijn er mensen hier die weten hoe je aan een visum komt als je per boot Japan binnen komt? Krijg je die bij aankomst oid? Ik ga namelijk in juli 8 dagen naar Seoul en wilde van uit daar een uitstapje maken naar Fukuoka, Japan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37781226
Goh, ik heb geen flauw idee meer hoe ik er destijds eigenlijk aan gekomen ben.

Kun je niet van tevoren ergens een ambasade bezoeken?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 09:38:41 #171
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37781282
De Japanse Embassy zit hier in Wellington, een busrit van 11 uur. Ik kom in Wellington maar dat is pas eind juni ergens en ik wil half juli kijken of ik naar Japan kan voor 2-3 dagen. Ik kan natuurlijk wel naar JAL hier gaan maar ik denk niet dat die iets weten over visa en de boot.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37781336
Ik denk dat ze dat best weten.

Ze zullen geen visum voor je kunnen regeleln, maar wel aangeven hoe het werkt.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 09:46:33 #173
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37781358
Ik heb de ambassade gemaild. Hopelijk duurt dat niet zo lang als met NZ de vorige keer. Overigens kon ik op Google niet iets concreets vinden. Ik zal aankomende week eens bij JAL langs gaan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37781382
Ik dacht dat je enkel een visum in Japan nodig had als je langer dan 90 dagen daar verbleef..
pi_37785164
Klopt Jossos ik kom je ineens overal(naja twee topics) tegen.
  maandag 22 mei 2006 @ 14:37:13 #176
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38084141
De Japanse Ambassade alhier zegt:

"Nationals of all European Union countries including the Netherlands do not
require visas to visit Japan as temporary visitors.
You may be asked to present an outward/ return ticket when entering Japan."

Ik neem dat ik dan wel een stempeltje krijg?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38095803
Als je het lief vraagt...
  Eindredactie Games maandag 22 mei 2006 @ 19:46:31 #178
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_38095934
tvp
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_38108866
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:37 schreef Jaguarized het volgende:
De Japanse Ambassade alhier zegt:

"Nationals of all European Union countries including the Netherlands do not
require visas to visit Japan as temporary visitors.
You may be asked to present an outward/ return ticket when entering Japan."

Ik neem dat ik dan wel een stempeltje krijg?
uiteraard - en een soort postzegel met de ingangsdatum en de verloopdatum.
uit mijn hoofd is het een visum voor 90 dagen
  dinsdag 23 mei 2006 @ 02:06:57 #180
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38110612
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:25 schreef QuantumCat het volgende:

[..]

uiteraard - en een soort postzegel met de ingangsdatum en de verloopdatum.
uit mijn hoofd is het een visum voor 90 dagen
Ook als je met de boot het land binnen komt?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38183232
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 02:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ook als je met de boot het land binnen komt?
Dat hangt er vanaf hoe legaal je met de boot binnen komt :-P
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:22:21 #182
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38183689
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:07 schreef QuantumCat het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoe legaal je met de boot binnen komt :-P
Gewoon met een ferry.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38189441
Ah vanuit Korea zie ik in je ondertitel Gaaf zeg!! Maar goed, ja ook dan geldt precies hetzelfde! Je moet gewoon langs de douane als je Japan binnen komt.
pi_38193369
*Vliegvrager meldt zich vanuit Hiroshima

na twee dagen Kyoto en vandaag Miyajima vandaag eind van de dag in H aangekomen. FF snel het kasteel gescoord, morgen de A-dome en het vredespark en dan gelijk door naar Nagoya.

Japan op zn Japans
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:06:04 #185
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38193435
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 05:12 schreef xienix84 het volgende:
Ah vanuit Korea zie ik in je ondertitel Gaaf zeg!! Maar goed, ja ook dan geldt precies hetzelfde! Je moet gewoon langs de douane als je Japan binnen komt.
Thnx voor de info. Ik las in mijn Korea tourist guide dat het ongeveer 137 euro voor een retourtje kost met de boot.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38314687
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:03 schreef Vliegvrager het volgende:
*Vliegvrager meldt zich vanuit Hiroshima

na twee dagen Kyoto en vandaag Miyajima vandaag eind van de dag in H aangekomen. FF snel het kasteel gescoord, morgen de A-dome en het vredespark en dan gelijk door naar Nagoya.

Japan op zn Japans
Ga ik ook doen, zo snel, nou ja vijf dagen Kyoto, en dan twee dagen Hiroshima, waarvan een dagtocht naar Miyajima. Zoals ik al zei tegen de reisplanner, we willen de highlights van Japan

Nog leuke aanraders (restaurants, plekken om heen te gaan etc.)?
pi_38319585
Mn pa en ik zijn van plan om deze zomer een dikke week naar Japan te gaan. Tokyo is ons beginpunt. Daarnaast willen we ook mooi(e) stad/steden zien of andere dingen die in de buurt liggen.
Iemand tips?
pi_38322042
Als je een JR railpass hebt, dan wat hierboven staan Of naar Kansai voor Kyoto, Nara, Osaka, Kobe. Zoniet en je begint in Tokyo, dan uiteraard Tokyo, en bijv. Nikko, Hakodate, Mt. Fuji, Kamakura, Yokohama. Allemaal dichtbij Tokyo en zo zit je weekje ook wel snel vol hoor.
pi_38325780
Kyoto schijnt inderdaad een must see te zijn, daarentegen schijn je zeer makkelijk in de buurt van Tokyo hele mooie plekken te kunnen zien, en het railnetwerk is uitmuntend in Japan. Ik moet er nog een, maar ik heb nog niemand anders horen beweren

In Tokyo zelf weet ik ook nog niet goed wat te gaan zien, in ieder geval het keizerlijk paleis aldaar, en verder probeer ik mijn vriendin ervan te overtuigen om naar joyopolis te gaan, of in ieder geval naar wat arcadehallen/pachinko/ddr/karaoke barren te gaan, maar dat wil nog niet zo vlotten

Een week; ben je net over je jetlag heen, moet je weer terug!
  maandag 29 mei 2006 @ 10:28:53 #190
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38326030
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:19 schreef zatoichi het volgende:
Een week; ben je net over je jetlag heen, moet je weer terug!
Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38330500
Nee hoor, nooit last van jetlags Tokyo, Yokohama en kyoto lijkt me een leuke trip!
  maandag 29 mei 2006 @ 12:58:53 #192
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_38330585
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:40 schreef renz0r het volgende:
Mn pa en ik zijn van plan om deze zomer een dikke week naar Japan te gaan.
Ik had hetzelfde plan, wil die pik gewoon niet.

Dan maar met vrienden.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_38331519
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:28 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Dat zou goed kunnen! Mijn enige ervaring is uurtje terug of vooruit, dus dat is hetzelfde als zomer en wintertijd! Op zich best te doen, alleen op tijd uit bed komen is lastig... maar dat is eigenlijk elke morgen

Hoe dat gaat als ik naar Japan gaat weet ik niet, maar ik ben wel iemand met behoorlijk vaste eetpatronen (diabetes) dus dat zal nog wel even wat impact hebben. We zien het wel!
  maandag 29 mei 2006 @ 13:40:43 #194
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38331762
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:32 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen! Mijn enige ervaring is uurtje terug of vooruit, dus dat is hetzelfde als zomer en wintertijd! Op zich best te doen, alleen op tijd uit bed komen is lastig... maar dat is eigenlijk elke morgen

Hoe dat gaat als ik naar Japan gaat weet ik niet, maar ik ben wel iemand met behoorlijk vaste eetpatronen (diabetes) dus dat zal nog wel even wat impact hebben. We zien het wel!
Met eten is het vaak even wennen. Je horloge op de nieuwe tijd zetten geloof ik ook niet in. Ik sliep alleen de eerste dag even wat langer toen ik hier naar NZ kwam. Nog iets minder dan 2 maandjes en dan zit ik voor 2-3 dagen in Japan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38428557
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:47 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ga ik ook doen, zo snel, nou ja vijf dagen Kyoto, en dan twee dagen Hiroshima, waarvan een dagtocht naar Miyajima. Zoals ik al zei tegen de reisplanner, we willen de highlights van Japan
Dat is inderdaad wat ik gedaan heb. Nou ja, ik had iets minder dagen in Kyoto omdat ik voor werk ook een paar dagen naar Nagoya moest. Kun je overslaan trouwens. Het kasteel is mooi,en het is een levendige stad, maar veel highlights heeft het niet. Ik heb van reisgenoten gehoord dat Osaka wel de moeite waard is. Makkelijk als dagtocht te doen vanuit Kyoto.
quote:
Nog leuke aanraders (restaurants, plekken om heen te gaan etc.)?
Kyoto, zeker als je wat meer tijd hebt, moet je gewoon eens een middag ongericht gaan lopen door de kleine straatjes. Is erg sfeervol en vaak ook verrassend. Daarnaast de oude straatjes rond het Yasaka heiligdom.

Miyajima: neem zeker even de tijd voor de Dashoin tempel. Mooi tempelcomplex en een stuk minder druk dan het heiligdom. En doe Pinokkio de groeten van me



Hiroshima: Peace park en A-bomb dome staan natuurlijk al op je programma. Het kasteel van H is aardig. Het is een ander type dan in Kyoto, dus een aardige aanvulling, maar mocht je nog naar Osaka, Nagoya of Meji gaan, dan kun je het kasteel van H skippen.

Eten: Ik zou bij God niet weten waar ik gegeten heb. Gewoon de stad in lopen, en kijken wat je aan staat. Neem een phrase book mee. Verder kun je het bijna niet fout doen, vrijwel alles is lekker.

Praktisch: pinnen kun je op alle postkantoren. Zodra je je pas in de ATM doet, schakelt ie over naar Engels.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_38444958
Geinig, ik heb deze foto van Miyajima:

pi_38470663
Hehe ik zal zeker mijn foto plaatsen als ik terug ben Is het omhoog lopen op de berg Misen een beetje te doen? Of duurt dat heel lang?
pi_38470784
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:23 schreef zatoichi het volgende:
Hehe ik zal zeker mijn foto plaatsen als ik terug ben Is het omhoog lopen op de berg Misen een beetje te doen? Of duurt dat heel lang?
De hele berg op is wel ver, maar naar de tempel is maar een stukkie. Ligt net buiten het dorp. In het tempelcomplex zul je ook nog wel een paar trappen op moeten, maar is zeker te doen hoor.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_38656665
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_39032463
Mijn ouders (en ik waarschijnlijk ook) willen volgend jaar naar Japan.
Paps gaat voor de tempels, de natuur, de musea etc. Ons mam gaat echt voor de Japanese cute stuff, Miyazaki's museum, Harajuku enzovoorts.

Nu leek het me leuk om ze zo'n Lonely Planet/Reisgids achtig boek te geven, zodat ze zich nog meer in kunnen lezen.

Ik verdrink alleen een beetje in alle boeken Heeft iemand avies welk boek ik het beste zou kunnen geven?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_39035683
Ik heb zelf de capitool gids gekocht, vooral als voorbereidend boek om lekker door te bladeren. Enorm veel foto's en plaatjes. Als gids om mee te nemen vind ik ze vaak iets minder geschikt al staan er goede wandelingen in. Als al je hotels e.d. al geregeld zijn is de capitoolgids een goede!
pi_39039469
Geen Lonely Planet. Voor Japan is de Rough Guide duidelijk beter. althans een paar jaar geleden.
pi_39039643
Rough Guide en Capitool gids staan allebei genoteerd.
Morgen hop ik even langs de Donner om te kijken of die wat heeft

Bedankt!
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_39060723
Wat betreft practische zaken is de Lonely Planet erg handig, zoals eettentjes, hotels, prijzen, vervoer enzo. Maar dat is alleen handig als je gaat rondreizen zonder precies doel en schema. Heeft ook niet zo bijster veel informatie over de culturele dingen.
pi_39064025
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 01:11 schreef xienix84 het volgende:
Wat betreft practische zaken is de Lonely Planet erg handig, zoals eettentjes, hotels, prijzen, vervoer enzo. Maar dat is alleen handig als je gaat rondreizen zonder precies doel en schema. Heeft ook niet zo bijster veel informatie over de culturele dingen.
LP is inderdaad praktischer, en meestal kies ik die. Maar dit keer de Capitool genomen, omdat ik (zoals je al zegt) redelijk veel vooraf gepland had en dus weinig praktische info nodig had. En dan geeft de veel rijkere achtergrondinfo over cultuur de doorslag. Plus de illustraties. Bovendien (maar dat wist ik niet vooraf) is Japan een prima reisland, waar je onderweg veel praktische info te pakken kunt krijgen, dus je bent niet zo heel afhankelijk van een reisgidsin de steden, hoe het daarbuiten is, weet ik niet
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_39065023
Even een ander vraagje; ik ga dus met mijn vriendin eind augustus naar Japan, en zij vroeg zich af of je een beetje normaal kan zwemmen daar (strand/meer). Ze heeft dingen gelezen over lastig vallen van vrouwen in metro's en op stranden, maar ik denk dat als ik erbij ben dat het wel mee zal vallen.

Waar kun je goed en leuk zwemmen? We zijn gedurende onze reis in: Tokyo, Kawaguchi-ko, Takayama, Kyoto, Hiroshima (en Miyajima), Nagasaki en Fukuoka.
pi_39067815
Je zou vanuit Tokyo een dagexcursie maken naar Kamakura. Een leuk stadje met veel tempels, bossen en... een strand.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:39:06 #208
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39070883
Ik moet mij ook eens gaan orienteren op mijn bezoek aan Fukuoka.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39071296
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:39 schreef Jaguarized het volgende:
Ik moet mij ook eens gaan orienteren op mijn bezoek aan Fukuoka.
Tof hotel in Fukuoka:



wel reteduur
pi_39071413
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Tof Scheef hotel in Fukuoka:

[afbeelding]

wel reteduur
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:53:18 #211
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39071474
Dat ziet er modern uit.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39087333
Het is een scheve foto ja. Gelukkig heb ik 'm niet gemaakt maar gewoon van het net geplukt.

Het heet Il Palazzo en is ontworpen door Aldo Rossi.

Als je er niet slaapt is het wel leuk om er even te gaan kijken. En zo zijn er in Fukuoka veel meer mooie gebouwen van bekende architecten.
pi_39089733
Ik heb de Rough Guide gekocht.

Zelf al wat in gebladerd, en het boek staat echt bomvol informatie! Ook de National Parks in Hokkaido zijn goed uitgelicht, ik denk dat mijn pap en mam dat wel zullen waarderen.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:11:52 #214
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39095304
Wat kost de Rough Guide?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39095463
30,-

Auw. Rib.

Maar dan heb je ook echt wel wat!
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:19:57 #216
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39095672
Ik ga eens kijken voor een taalboekje Koreaans. Meteen eens kijken wat een gids Japan hier kost.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40004190
*kick*

De complete reissom is afgeschreven 21 augustus vlieg ik met JAL naar Tokyo!
Wat is er te doen in Tokyo? Naast de standaard historische uitstapjes wil ik graag de volgende dingen doen:
Pachinko
Japanse Arcade hal
Karaoke (als ik genoeg lef heb)
Een wandeling door west-tokyo

Deze lijst wil ik graag aanvullen met "things to do" die voor ons nogal vreemd zijn en typisch japans (zoals Pachinko dus).
pi_40020219
Karaoke?
Ga je dan alleen naar Japan?
Amstelveen de beste
pi_40020323
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:34 schreef anisubs het volgende:
Karaoke?
Ga je dan alleen naar Japan?
Nee, moet dan daarvoor?
pi_40020681
Ooh, nee ik dacht:' dat zou lekker leuk zijn, alleen gaan karaokeren (ofzo hoe je dat ook zegt)'.
Heb je dan een Japanse vriendin daaro?
Amstelveen de beste
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:06:11 #221
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40022601
Ik ben van plan om in oktober of november naarJapan te reizen .Is het daar echt zo duur als er word beweerd?
pi_40038956
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:06 schreef dvdfreak het volgende:
Ik ben van plan om in oktober of november naarJapan te reizen .Is het daar echt zo duur als er word beweerd?
Is dat je enige vraag?

Het antwoord is: nee
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:24:01 #223
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40039183
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:48 schreef zatoichi het volgende:
*kick*

De complete reissom is afgeschreven 21 augustus vlieg ik met JAL naar Tokyo!
Wat is er te doen in Tokyo? Naast de standaard historische uitstapjes wil ik graag de volgende dingen doen:
Pachinko
Japanse Arcade hal
Karaoke (als ik genoeg lef heb)
Een wandeling door west-tokyo

Deze lijst wil ik graag aanvullen met "things to do" die voor ons nogal vreemd zijn en typisch japans (zoals Pachinko dus).
wat is er in west-tokyo te doen dan?

en je moet ook maar tech-street gaan (of iets in die richting). Dit is een straat/gebied met heleboel winkels met digitale camera's, PC's laptops, enz
Althans dat is mij verteld, eind oktober ga ik kijken of het echt zo leuk is
The line is a dot to you!
pi_40039279
Nee ik heb gewoon een Nederlandse vriendin, kunnen we een mooie duet doen van Frans Bauer en Marianne Weber

West-tokyo schijnt minder modern te zijn, en vooral te bestaan uit woonnhuizen en kleine winkels. Dat lijkt me leuk om te zien, alleen met ik nog even een goede definitie van west tokyo zien te krijgen; het is ook zo groot
pi_40039320
Mjah, minder modern, maar is het daar dan WEL goedkoper?
Hoe is het klimaat eigelijk in Japan?
Amstelveen de beste
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:28:25 #226
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_40042111
Akihabara..

Uit mijn hoofd
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
pi_40049865
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:34 schreef anisubs het volgende:
Mjah, minder modern, maar is het daar dan WEL goedkoper?
Hoe is het klimaat eigelijk in Japan?
Net zoals hier, alleen dan extremer. Ohja en nu hebben ze hun tyfoonseizoen; die is hopelijk geindigt als ik daar aankom, maar we zullen er nog wel mee te maken hebben...
pi_40050248
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Net zoals hier, alleen dan extremer. Ohja en nu hebben ze hun tyfoonseizoen; die is hopelijk geindigt als ik daar aankom, maar we zullen er nog wel mee te maken hebben...
Ik heb er vorig jaar eentje mee gemaakt. het is wel heel erg eng.. maar naderhand giert de adrenaline nog wel even door je lijf. Ben in ieder geval blij dat Nederland onwijs gematigd is qua klimaat. En het is waaaarrrrmm in Kyoto. Vochtigheid! Niet normaal.
pi_40050352
Hoe warm is het daar eig? Wij waren er in de herfst, toen was het redelijk te doen a 20 graden... Begin het wel steeds meer te missen Japan.. Nederland is niet echt mijn land meer aan het worden met een aantal landgenoten hier die zich niet respectvol kunnen gedragen. Dat mis ik het meeste: Het respect opbrengen geen gekut in openbare leven uit te halen zoals hier op grote schaal gebeurt.

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2006 15:56:18 ]
pi_40050627
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:55 schreef Aneurism het volgende:
Hoe warm is het daar eig? Wij waren er in de herfst, toen was het redelijk te doen a 20 graden... Begin het wel steeds meer te missen Japan.. Nederland is niet echt mijn land meer aan het worden met een aantal landgenoten hier die zich niet respectvol kunnen gedragen. Dat mis ik het meeste: Het respect opbrengen geen gekut in openbare leven uit te halen zoals hier op grote schaal gebeurt.
zeiken over NL mag je in KLB doen
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_40051196
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:03 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

zeiken over NL mag je in KLB doen
Is dat je enige opmerking?

Nee.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:48:28 #232
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_40051947
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:48 schreef zatoichi het volgende:
*kick*

De complete reissom is afgeschreven 21 augustus vlieg ik met JAL naar Tokyo!
Wat is er te doen in Tokyo? Naast de standaard historische uitstapjes wil ik graag de volgende dingen doen:
Pachinko
Japanse Arcade hal
Karaoke (als ik genoeg lef heb)
Een wandeling door west-tokyo

Deze lijst wil ik graag aanvullen met "things to do" die voor ons nogal vreemd zijn en typisch japans (zoals Pachinko dus).
Pachinko een keer gedaan in Tokyo, met een Japanse maat van me die daar helemaal gek van is.... Ik snapte er geen bal van, wel ongeveer 50 Euro gewonnen toen :p
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:48:54 #233
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_40051965
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:48 schreef Skeffie het volgende:

[..]

Pachinko een keer gedaan in Tokyo, met een Japanse maat van me die daar helemaal gek van is.... Ik snapte er geen bal van, wel ongeveer 50 Euro gewonnen toen
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_40054333
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:55 schreef Aneurism het volgende:
Hoe warm is het daar eig? Wij waren er in de herfst, toen was het redelijk te doen a 20 graden... Begin het wel steeds meer te missen Japan.. Nederland is niet echt mijn land meer aan het worden met een aantal landgenoten hier die zich niet respectvol kunnen gedragen. Dat mis ik het meeste: Het respect opbrengen geen gekut in openbare leven uit te halen zoals hier op grote schaal gebeurt.
Mwah, nu niet heel warm geen 30 graden in ieder geval, maar het regent ontzettend. Dus het is zo vochtig

Edit: Hier wordt me net verteld dat het nog geen 25 graden is zelfs. Maar toch nog warm, en het wordt nog veeeeeel warmer

[ Bericht 12% gewijzigd door Jossos op 21-07-2006 18:18:43 (plop) ]
pi_40142750
Hee!
Ik ben heel erg geintreseert in Japan.. heb ook veel informatie enzz opgezocht.Ben er nog nooit geweest maar even een aparte vraag:

Kan je een (goede) baan in Japan krijgen als schoonheidsspecialiste (Gezichts behandeling,nagels,voeten,massages&make-up..) ?? Omdat ik er waarschijnlijk wil wonen.. vind de cultuur en alles geweldig

Ik hoop dat iemand me vraag kan beantwoorden!
pi_40143186
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:15 schreef Hypnose het volgende:
Hee!
Ik ben heel erg geintreseert in Japan.. heb ook veel informatie enzz opgezocht.Ben er nog nooit geweest maar even een aparte vraag:

Kan je een (goede) baan in Japan krijgen als schoonheidsspecialiste (Gezichts behandeling,nagels,voeten,massages&make-up..) ?? Omdat ik er waarschijnlijk wil wonen.. vind de cultuur en alles geweldig

Ik hoop dat iemand me vraag kan beantwoorden!
Japanse vrouwen letten heel erg op hun uiterlijk, ze moeten op en top verzorgd zijn. Eigenlijk geldt dat wel voor alle, moderne, Japanners. Maar als buitenlander zijnde.. ik weet het niet. Terwijl ze hardstikke vriendelijk zijn tegen buitenlanders werken ze er liever niet mee. Maar ben je al ooit in Japan geweest? En je zult ECHT de taal zo goed als perfect moeten beheersen voor een baan..
  maandag 24 juli 2006 @ 20:31:58 #237
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_40143224
Of gewoon doen wat alle 'Finnen' doen, hier(daar)heen komen en dan de WW in!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_40143541
Een baan als leraar Engels is nog wel relatief eenvoudig te regelen, heb ik wel eens gehoord.

Mits je goed Engels spreekt natuurlijk.
pi_40143913
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:42 schreef k_man het volgende:
Een baan als leraar Engels is nog wel relatief eenvoudig te regelen, heb ik wel eens gehoord.

Mits je goed Engels spreekt natuurlijk.
Dat wel, maar dan verwachten ze een buitenlander, want Japanners zijn ECHT slecht in het Engels. Een doorsnee huisvrouwtje zal echt geen buitenlander als visagiste/kapster willen dat kan ik je bijna garanderen.
pi_40147190
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:55 schreef Jossos het volgende:

[..]

Dat wel, maar dan verwachten ze een buitenlander, want Japanners zijn ECHT slecht in het Engels. Een doorsnee huisvrouwtje zal echt geen buitenlander als visagiste/kapster willen dat kan ik je bijna garanderen.
Ook niet als je dan goed Japans kan en gewoon iets weet van de cultuur ofzo?
Want dat zijn echt 2 van mijn dromen in japan worden en dat als baan dan..
pi_40147605
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:26 schreef Hypnose het volgende:

[..]

Ook niet als je dan goed Japans kan en gewoon iets weet van de cultuur ofzo?
Want dat zijn echt 2 van mijn dromen in japan worden en dat als baan dan..
Het kan wel, alles is mogelijk. Maar als ik spreek vanuit mijn ervaringen, en de ervaringen van mensen die ik ken die er al echt serieus naar werk hebben gezocht denk ik dat het tegen zal vallen. Ik raad je aan om jezelf eerst de basis van de taal eigen te maken, naar Japan gaan, en dan niet een weekje maar echt 5 of 6 maanden en ALLES te proberen zodat je een beter idee krijgt van wat het voor land en mensen het zijn, en als je het dan echt bevalt, er heen gaan om eerst de taal te leren en dan een baan te gaan zoeken. Want je moet je niet vergissen, tegenwoordig is Japan wel Westers qua uitstraling maar de Japanse afstandigheid zit er nog steeds heel diep in bij ze.

Succes in ieder geval! Ik vind het echt een heerlijk land, de mensen, de cultuur alles en ik zou het iedereen aan raden. Als je echt wilt, en het geen bevlieging is, dan kom je er wel
pi_40157526
Ach en niets mis met gewoon op vakantie gaan naar Japan en in Nederland wonen toch? Althans zo zie ik het vaak

Nog 4 weken en dan land ik vrjiwel precies op dit tijdstip in Tokyo!
pi_40157914
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 08:51 schreef zatoichi het volgende:

Nog 4 weken en dan land ik vrjiwel precies op dit tijdstip in Tokyo!
Over 8 dagen rond dit tijdstip zit ik in een auto die aan het wegrijden is van KIX (Osaka International)
pi_40161138
@zatoichi Met JAL naar Tokyo is duur hoor.
Misschien is het beter om via AMS met Cathay Pacific Airlines
naar Hong Kong te reizen, en daaruit naar NRT te gaan.

(Nog iets gevonden over Japan http://cgi.omroep.nl/cgi-(...).asf?start=16:40.000 )

[ Bericht 10% gewijzigd door anisubs op 25-07-2006 11:40:12 ]
Amstelveen de beste
pi_40161208
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:20 schreef Jossos het volgende:

[..]

Over 8 dagen rond dit tijdstip zit ik in een auto die aan het wegrijden is van KIX (Osaka International)
Hoe vlieg jij dan naar Osaka?
Huur je een Auto?
Amstelveen de beste
pi_40161783
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:34 schreef anisubs het volgende:
@zatoichi Met JAL naar Tokyo is duur hoor.
Misschien is het beter om via AMS met Cathay Pacific Airlines
naar Hong Kong te reizen, en daaruit naar NRT te gaan.

(Nog iets gevonden over Japan http://cgi.omroep.nl/cgi-(...).asf?start=16:40.000 )
Hehe nou dat bedrag is al afgeschreven...

Maar het is iets goedkoper dan KLM, en ik wil (en dus ga) per sé direct vliegen. Zeker op zo'n lange afstand wil ik er zo kort mogeijk over doen. Hoe duur zijn die andere vluchten dan?
pi_40164510
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:36 schreef anisubs het volgende:

[..]

Hoe vlieg jij dan naar Osaka?
Huur je een Auto?
Met Lufthansa via Frankfurt. En nee, vrienden van me hebben een auto en ze hebben al aangeboden om me rond te brengen. Maar met het openbaar vervoer kom je net zo goed rond eigenlijk.
pi_40177834
je kan toch anders gewoon gaan liften? schijnt geen enkel probleem te zijn
pi_40179169
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:25 schreef blessed19 het volgende:
je kan toch anders gewoon gaan liften? schijnt geen enkel probleem te zijn
Het kan goed ja, maar toch is het voor vrouwen wat gevaarlijker omdat sommige wat minder moderne mannen nog steeds handtastelijk neigen te worden.
  Eindredactie Games donderdag 27 juli 2006 @ 15:29:23 #250
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40239770
hoe snel kan je bijvoorbeeld reizen met de treina ls je van tokyo naar osaka wil ? weet iemand daar een website over?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_40242232
http://www.japan-guide.com/e/e2323.html

Hier haal ik sowieso heel veel informatie vandaan; echt een goede site!
pi_40244181
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 13:13 schreef Jossos het volgende:

[..]

Met Lufthansa via Frankfurt. En nee, vrienden van me hebben een auto en ze hebben al aangeboden om me rond te brengen. Maar met het openbaar vervoer kom je net zo goed rond eigenlijk.
Oooh, vrienden .
Knap dat je vrienden helemaal in Japan hebt, hoe heb jij dat gedaan?
Amstelveen de beste
pi_40244488
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:31 schreef anisubs het volgende:

[..]

Oooh, vrienden .
Knap dat je vrienden helemaal in Japan hebt, hoe heb jij dat gedaan?
Ik studeer Japans, en heb al enkel uitwisselingsstudenten onmoet, en ben al vaker naar Japan geweest
pi_40261143
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:29 schreef donald_dick het volgende:
hoe snel kan je bijvoorbeeld reizen met de treina ls je van tokyo naar osaka wil ? weet iemand daar een website over?
http://www.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi

die heb ik trouwens uit dit topic
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_40351210
Gaaf, nooit geweten dat een japan travel topic was .

Ben zelf in September 2004 erheen geweest en ga dit jaar van 13 t/m 30 Oktober naar Tokyo (of vlak daarbuiten.

Ik ga voornamelijk voor vechtsport training maar wil uiteraard ook het land zien. Eten vond ik zelf vorige keer goed te doen en hoeft echt niet duur te zijn, vooral veel de kleine goedkope tentjes induiken, prima eten daar hoor. Vooral Gyoza vond ik erg lekker.
pi_40353098
Welke vechtsport? Ik wil zelf nog graag op een vechtsport binnekort, en het liefst op een Japanse.

Trainen in Japan lijkt me ook wel cool!
pi_40356458
Bujinkan budo taijutsu is de volledige naam, ook wel bekend als bujinkan budokai.

De grootmeester dr. Masaaki Hatsumi woont en traint in Noda vlak bij tokyo.
pi_40442333
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:34 schreef anisubs het volgende:
@zatoichi Met JAL naar Tokyo is duur hoor.
Misschien is het beter om via AMS met Cathay Pacific Airlines
naar Hong Kong te reizen, en daaruit naar NRT te gaan.
Mijn reisdocumenten zijn binnen; alles is geregeld en gereserveerd; nog twee en een halve week!

Maar even terugkomend hierop; mijn vliegticket kost 1300,-. Dat is dus een rechtstreekse vlucht met JAL van Amsterdam naar Tokyo; en terug van Fukuoka - > Tokyo en van Tokyo -> Amsterdam. Ik weet niet of dit exceptioneel duur is; maar ik hecht wel veel waarde aan een directe vlucht (indien mogelijk). Wat zijn de prijzen en mogelijkheden van anderen naar Japan?
pi_40455576
Bij mijn reis had ik ook precies die vluchten. Dat was een georganiseerde reis, dus zo'n organisatie stopt je echt niet in een dure vlucht (al is dit al wel een behoorlijke tijd geleden).

JAL beviel me overigens erg goed. Redelijk eten (keuze Westers / Japans), individuele schermpjes en vriendelijk personeel.
pi_40459093
Was het personeel helemaal Japans?
Wat voor vliegtuig eten kreeg je?

Ik denk zelf dat vliegen met JAL best duur is.
Voor de gene die wat minder geld hebben is het misschien beter dat ze dan ergens overstappen.
Amstelveen de beste
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:44:55 #261
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_40459920
Ik heb geloof begin deze zomer een retourtje gevonden van 800¤ voor eind oktober.

Brussel - Narita.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_40461338
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:16 schreef anisubs het volgende:
Wat voor vliegtuig eten kreeg je?
Dat heb ik toch net verteld?
pi_40464066
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat heb ik toch net verteld?
Ik denk dat ie bedoeld wat precies; sushi, teppanyaki fugu dat soort dingen
pi_40464169
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:09 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik denk dat ie bedoeld wat precies; sushi, teppanyaki fugu dat soort dingen
Er kwam een kok naar je toe met zo'n grote bakplaat waar ie allemaal dingen op bakte en hij haalde kunstjes uit met z'n messen. Heel gaaf!

alsof ik na vijf jaar nog kan vertellen wat ik in een vliegtuig at...
pi_40464176
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat heb ik toch net verteld?
"(keuze Westers / Japans)" iets gedetailleerder mag ook wel he.

edit: klinkt lekker
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40896589
*kick*

Ik vertrek maandag! Zit nu voor de een na laatste dag op mijn werk, maar ben in mijn hoofd meer met Japan bezig

Zat even naar het weer te kijken in Tokyo, en vanaf maandag stopt het daar met regenen

Iemand nog last minute tips voor Tokyo? Onbekende plekken die ik gezien moet hebben, restaurants waar ik gegeten moet hebben etc.?
pi_40899496
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:14 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

"(keuze Westers / Japans)" iets gedetailleerder mag ook wel he.

edit: klinkt lekker
Japans zal vast wel allemaal vistroep zijn.
Amstelveen de beste
pi_40899824
Ik kan echt niet wachten tot volgend jaar, dan gaan wij

Mijn ouders lezen zich intussen al lekker in, de Rough Guide, National Geographic en Lonely Planet boeken zijn hier zeer welkom.

Even een vraagje tussendoor, though. Is het een beetje te doen om je met goed Engels en een ietsjepietsje Japans verstaanbaar te maken daar? En dan heb ik het vooral over winkels, en eetkraampjes.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_40901100
Ja hoor, moet lukken. diegaande gesprekken voeren zal lastig kunnen zijn, maar winkelen en eten moet geen probleem zijn. Aanwijzen wat je wilt kan anders ook altijd nog.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:46:39 #271
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40901212
planning voor Japan staat nu ongeveer vast
ik ga eind oktober een weekje

23e aankomst Tokyo, gelijk door naar Kyoto
24/25/26 in Kyoto. (beetje tempels bekijken, cultuur opdoen )
27 vanuit Kyoto weer terug naar Tokyo
27/28/29/30 Tokyo
31 vlucht weer terug

Ik ga met de trein naar Kyoto, maar is het aan te bevelen om uit te stappen om een foto van Mnt Fuiji te maken?
Mensen nog tips over dingen in Koyoto/Tokyo die ik echt gedaan moet hebben?
The line is a dot to you!
pi_40948543

heb de film "Lost In translation" gezien - wilde gelijk terug
pi_41030794
Vandaag vertrek ik; vanavond om 20:15 in het vliegtuig en morgen loop ik op dit tijdstip in Tokyo, alhoewel het daar dan al lang donker is...

Als ik weer terug ben zal ik een mooi verslag maken! Sayonara!
pi_41034148
Veel plezier op je seksvakentie!!!!

Mjah, probeer veel foto's en video's te maken voor op video.google zodat wij ook een beetje mee kunnen genieten.

[ Bericht 75% gewijzigd door anisubs op 21-08-2006 16:53:28 ]
Amstelveen de beste
pi_41294552
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:44 schreef anisubs het volgende:
Veel plezier op je seksvakentie!!!!

Mjah, probeer veel foto's en video's te maken voor op video.google zodat wij ook een beetje mee kunnen genieten.
seksvakantie? nou ja met mijn eigen vriendin ja

Voor zover ik heb kunne oordelen zullen de japanse meisjes in ieder geval niet heel snel op je af stappen; al lopen ze er nog zo lekker bij in Tokyo...

Verder een super land!

Maar nu weer verder...
pi_41351800
Waar zit jij nu zatoichi? Ik ben nu in Osaka, gisteravond aangekomen vanuit Hiroshima... Vandaag een beetje rieleksen. Al die gehaaste mensen om me heen, ik word er zelf bijna gestressed van...
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:50:54 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41352651
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:46 schreef kepler het volgende:
planning voor Japan staat nu ongeveer vast
ik ga eind oktober een weekje

23e aankomst Tokyo, gelijk door naar Kyoto
24/25/26 in Kyoto. (beetje tempels bekijken, cultuur opdoen )
27 vanuit Kyoto weer terug naar Tokyo
27/28/29/30 Tokyo
31 vlucht weer terug

Ik ga met de trein naar Kyoto, maar is het aan te bevelen om uit te stappen om een foto van Mnt Fuiji te maken?
Mensen nog tips over dingen in Koyoto/Tokyo die ik echt gedaan moet hebben?
niemand?
The line is a dot to you!
pi_41353568
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 08:50 schreef kepler het volgende:

[..]

niemand?
In Kyoto kan ik je het station aanraden, maar daar kom je ongetwijfeld. Daarnaast is het een heerlijke stad om doorheen te slenteren en je gewoon te laten verassen door wat je tegenkomt. De wijk Gion is een absolute aanrader. Tikje toeristisch het stikt er van de Japanners maar erg leuk en de grootste kans om een geisha in het wild tegen te komen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:48:08 #279
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41353717
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:41 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

In Kyoto kan ik je het station aanraden, maar daar kom je ongetwijfeld. Daarnaast is het een heerlijke stad om doorheen te slenteren en je gewoon te laten verassen door wat je tegenkomt. De wijk Gion is een absolute aanrader. Tikje toeristisch het stikt er van de Japanners maar erg leuk en de grootste kans om een geisha in het wild tegen te komen.
cool

In Kyote verblijf ik bij familie, dus die zullen me ook wel de niet zo toeristische plekken laten zien
Nog tips voor Tokyo?
The line is a dot to you!
pi_41800870
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 05:28 schreef VictorV het volgende:
Waar zit jij nu zatoichi? Ik ben nu in Osaka, gisteravond aangekomen vanuit Hiroshima... Vandaag een beetje rieleksen. Al die gehaaste mensen om me heen, ik word er zelf bijna gestressed van...
hehe toen ik dat schreef zat ik in Takayama, midden in de Japanse Alpen (echt een aanrader overigens!) maar nu zit ik weer thuis...

Japan was echt super! Helemaal wat ik er van verwachtte en toch niet.

De mensen zijn er echt fantastisch, zo behulpzaam en geduldig en vriendelijk, echt alles is goed georganiseerd, de manier van omgang (vooral een domper als je dan weer in het botte Nederland aankomt) is echt goed!

Relaxen zat er helaas niet in bij mij; er was teveel te zien. Achteraf gezien had ik er graag nog een weekje Okinawa aan vast geplakt, puur om nog even uit te rusten en te relaxen...

Ik ga zeker nog een keer terug, allen wel een klasse hoger in het vliegtuig; wat een kutzooi zeg twaalf uur in die kut stoeltjes
pi_41804488
Over een maandje zit ben ik er net. Wordt de 1e dag lekker rustig aan doen, zorgen voor eten en drinken enzo en even bijkomen van de vliegreis maar de dag erna lekker trainen, shrines bezoeken enzo.

4 dagen later komt de rest van mijn gezelschap dus ik zit een paar dagen in mijn eentje daar, ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen.

Voor mij wordt het eigenlijk alleen tokyo en misschien een dagje naar Mount Fuji, suidobashi even aandoen voor een mooie bokken en wellicht nog even langs akihabara. Vorige keer ben ik al bij Meiji Shrine geweest maar hebben mensen hier nog andere suggesties wellicht?
pi_41851678
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:15 schreef zatoichi het volgende:

[..]

hehe toen ik dat schreef zat ik in Takayama, midden in de Japanse Alpen (echt een aanrader overigens!) maar nu zit ik weer thuis...
Ik ben helaas ook weer thuis. Ik vond het een beetje jammer dat de mensen zo slecht engels spreken, gelukkig spreekt mijn vriendin vloeiend japans... Kyoto was mooi, een nacht in een ryokan geslapen, dat was een erg goede ervaring. Helaas wel erg duur, zo'n 1000 dollar voor een nacht. De gouden tempel daar bezocht, was erg mooi. Helaas zijn er spullen uit mijn hotelkamer in het Hyatt in Fukuoka gestolen... Dat was een minder einde van de vakantie. Ik moest mijn vlucht verplaatsen om alles te regelen met de politie.
pi_41856420
Gestolen in Japan... wauw...

Ik ben ook weer terug, na een jaar... wat een cultuurshock hier in Nederland zeg. Nu proberen Japans door te gaan leren en ik ga zeker weer terug. Sowieso om te reizen(want ik ben in mijn tijd daar niet naar Nagasaki én niet naar Hokkaido geweest) Maar misschien ook wel om door te studeren. Geweldig land, zeker aan te raden!!! Als het zou kunnen zou ik zo weer op het vliegtuig stappen!!!

Maar goed, mocht iemand nog vragen hebben ben ik altijd beschikbaar. Wat betreft een station bij Fuji, lift er sowieso aan wanneer je gaat, in sommige jaargetijden/momenten is Fuji moeilijk tot niet te zien. Wat betreft de Shinkansenstations weet ik niet, ik ben met de localtrains gegaan en daar had je opzich wel mooi uitzicht, nadeel is dat als je te lang een foto neemt en de trein is weg, dat je dan dus weer een half uur moet wachten.
pi_41857656
Gestolen? Inderdaad wauw!

Fukuoka vond ik nog wel een van de mindere plekken, gelukkig ben ik daar niet te lang geweest; maar 1.000 dollar voor één nacht in een ryokan? Dat moet dan wel een hele speciale zijn, maar ik heb in een ryokan met woonkamer, slaapkamer, keuken, en eigenbadkamer voor 70 euro per nacht gezeten, in het hartje van Tokyo. Dan moet je wel echt luxe hebben gehad lijkt me! (foto's/website?)

Ben je overigens maar een nacht in Kyoto geweest? Ik vond dat namelijk echt een stad waar je langer nodig hebt om de mooie plekken te kunnen zien. Ook een erg lastige stad om doorheen te navigeren; maar dat kan ook wel een beetje aan de locatie van onze ryokan hebben gelegen.

Ik vond Nagasaki een erg prettig stad; met name om te wonen lijkt het mij zeer geschikt; die bril brug waar iedereen het daar over heen stelt geen ene fuck voor, maar ja dat idee had ik eigenlijk al een beetje van te voren (big deal, een brug)
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:52:22 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41858160
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:19 schreef xienix84 het volgende:
Gestolen in Japan... wauw...

Ik ben ook weer terug, na een jaar... wat een cultuurshock hier in Nederland zeg. Nu proberen Japans door te gaan leren en ik ga zeker weer terug. Sowieso om te reizen(want ik ben in mijn tijd daar niet naar Nagasaki én niet naar Hokkaido geweest) Maar misschien ook wel om door te studeren. Geweldig land, zeker aan te raden!!! Als het zou kunnen zou ik zo weer op het vliegtuig stappen!!!

Maar goed, mocht iemand nog vragen hebben ben ik altijd beschikbaar. Wat betreft een station bij Fuji, lift er sowieso aan wanneer je gaat, in sommige jaargetijden/momenten is Fuji moeilijk tot niet te zien. Wat betreft de Shinkansenstations weet ik niet, ik ben met de localtrains gegaan en daar had je opzich wel mooi uitzicht, nadeel is dat als je te lang een foto neemt en de trein is weg, dat je dan dus weer een half uur moet wachten.
ik ga eind oktober richting Japan, hoe groot is de kans dan dat ik Mt Fuji goed kan zien?

nog meer tips voor Kyoto/Tokyo? In beide steden heb ik 3.5 dagen
The line is a dot to you!
pi_41858325
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:28 schreef VictorV het volgende:

[..]

Ik ben helaas ook weer thuis. Ik vond het een beetje jammer dat de mensen zo slecht engels spreken, gelukkig spreekt mijn vriendin vloeiend japans... Kyoto was mooi, een nacht in een ryokan geslapen, dat was een erg goede ervaring. Helaas wel erg duur, zo'n 1000 dollar voor een nacht. De gouden tempel daar bezocht, was erg mooi. Helaas zijn er spullen uit mijn hotelkamer in het Hyatt in Fukuoka gestolen... Dat was een minder einde van de vakantie. Ik moest mijn vlucht verplaatsen om alles te regelen met de politie.
1000 dollar voor een nacht? Bedoel je niet 1000 (of 10.000) Yen? Ik ben nog niet in Japan geweest maar Ryokan zijn toch herbergjes? Voor 1000 Dollar (Ik neem aan dat je USD bedoelt) zit je een nacht in de beste kamers van de westerse hotel ketens.
pi_41858430
Ik weet wel dat ryokans er ook in alle soorten en maten zijn, het zijn echt niet altijd eenvoudige herbergjes. Maar 1.000 dollar lijkt me ook wel héél duur.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2006 12:03:24 ]
pi_41862125
De prijs van de ryokan was meer dan 100.000 Yen, maar dat was inclusief diner en ontbijt. Ik weet dat je voor hetzelfde geld in de beste kamers zit van de westerse hotels (heb ik namelijk ook gedaan, o.a. in grand Hyatt waar mijn spullen uit mijn kamer gejat zijn) maar ik wilde graag eens een ryokan ervaren. Helaas had ik maar 1 dag in Kyoto, omdat ik de volgende dag weer door moest naar Nagoya.
Hier wat plaatjes van de ryokan (Yoshikawa Inn):
de japanse tuin 's nachts:

de kamer vanuit de tuin

de kamer


Verder lig ik er niet wakker van een keer zo veel geld uit te geven, het is gewoon een mooie ervaring, en dat is het geld zeker waard. Liever dat dan dat er voor meer dan 1000 euro aan spullen uit mijn kamer in een 5-sterren hotel gejat worden...
pi_41889424
hehe ik viel je ook niet aan hoor, maar ik vond het nogal een hoog bedrag t.o.v. mijn overnachtingen; maar als ik het geld zou hebben, zou ik het zeker ook doen; wat een tering mooi ding!
pi_41902480
Ik voelde me ook absoluut niet aangevallen
De tuin bij de ryokan was ook heel erg mooi trouwens, een echte Japanse tuin.

Wat ik heel vreemd vond was dat bij de aangifte van de diefstal de politie geen kopie wilde geven van de papieren, schijnt daar de wet te zijn. Ik kan dus niks regelen met mijn verzekering. Maar goed, het gaat ook niet om het geld, maar ik had dus allerlei leuke kadootjes gekocht in verschillende plaatsen waar ik geweest was. , dat was dus alemaal weg.

Wat je eerder zei: Fukuoka is idd geen geweldige stad, maar ik was er voor zaken. Dit heb ik gecombineerd met vakantie. Mijn reis was als volgt: Fukuoka - Huis ten Bosch - Kyushu - Hiroshima - Osaka - Kyoto - Nagoya - Fukuoka. Alles met de shinkansen.
pi_41903974
Ik vond Fukuoka eigenlijk wel een toffe stad. Maar dat kwam vooral door de architectuur.

En Huis ten Bosch was toch failliet?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2006 22:27:01 ]
pi_41904244
Ja dat is dus het nadeel van in Japan wonen... Ik kon dus geen JR shinkansen railpass krijgen, alleen voor toeristen. Vandaar ook dat ik met de localtrains heb gereisd! Wel prachtig hoor, Tokyo-Kobe, uurtje of 12, maar een prachtige reis!!!!!!

Maar zo'n ryokan, mooi hoor! Ja Japan is zo echt prachtig, dat oude, mystieke... Heerlijk!!

Xienix84 wil weer terug!!!
pi_41912348
Over treinreizen gesproken; de "hida wide-view" van Nagoya naar Takayama is echt een aanrader; ik heb nog nooit zo'n mooie treinrit gemaakt in mijn leven.

Ook leuk: De "romantic train" die in het noord westen van Kyoto rijdt. Tja een beetje toeristisch/kitsch is het wel; maar ja in Japan zit je toch altijd tussen de Japanners, en het is wel mooi!

Huis ten Bosch is failliet maar nog steeds toegankelijk schijnt. Hoe het precies zit weet ik niet. Ik heb het over geslagen; want drie dagen later zou ik de echte domtoren toch weer zien Maar leuk lijkt het me wel!
pi_41917788
Mja, ook als het failiiet is staan die gebouwen er vast nog wel. Afbreken zullen ze het niet zo gauw.

Ik vond het destijds wel grappig. Ik kon m'n ouders een paar foto's laten zien waarvan ze eerst echt niet doorhadden dat het niet in Nederland was, terwijl andere foto's weer heel nep overkwamen.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 12:49:20 #295
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_42607237
Vraag: je hebt zo'n standaard pakketje: vlucht naar Kyoto, paar dagen daar, dan met de Shinkansen naar Tokyo, paar dagen daar en dan vanaf Tokyo terug naar Amsterdam....

Ik weet dat je Mount Fuji vanuitn de trein kunt zien, maar is er ook een station in de buurt? Dat je ff kunt uitstappen, foto's maken en de volgende trein door pakt?
Of moet je echt een dagtocht excursie maken om die berg een beetje te kunnen zien?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_42607467
Het schijnt wel te kunnen; maar misschien moet je tussendoor even overstappen om er dichter naartoe te rjiden. Tenslotte is de reis Kyoto -> Tokyo met shinkansen echt superkort! Overigens moet je ook wel geluk hebben; ik heb drie dagen aan de voet van de Fuji gezeten (Kawaguchi-ko) en het meest van de Fuji wat ik heb gezien was net voordat we de trein in konden stappen:

tja....
pi_42608225
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:49 schreef matthijst het volgende:
Ik weet dat je Mount Fuji vanuitn de trein kunt zien, maar is er ook een station in de buurt? Dat je ff kunt uitstappen, foto's maken en de volgende trein door pakt?
hmmmz, mij niet helemaal duidelijk waarom je dat zou moeten willen. Ofwel je wilt graag naar die berg, ofwel je vindt het te veel gedoe en besteedt je tijd liever aan andere dingen. Als je alleen maar op vakantie gaat voor de 'been there'-foto's moet je jezelf toch nog maar even achter de oren krabben.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_42608531
Mooi nu dit topic weer gekocked is

Ik heb echt zo'n heimwee naar Japan! Kijk je TV, en zie je Tokyo, wil ik gelijk terug. Ook het eten mis ik....

Deze foto zou ik overigens ook nog plaatsen:



pi_42609891
Ha, hetzelfde beeld dat Vliegvrager en ik ook al beide geplaatst hadden.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:10:44 #300
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_42664968
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:26 schreef k_man het volgende:
Ik vond Fukuoka eigenlijk wel een toffe stad. Maar dat kwam vooral door de architectuur omdat JAM er woont.
Bij wijze van TVP.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:11:51 #301
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_42664970
Ik ga even weer wat fotootjes uploaden, ik heb gisteren foto`s gemaakt in het Ohori Park en daar ben ik wel tevreden over. Misschien leuk voor in dit topic.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 09:34:08 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_42715493
Nu ook met verwijzing naar deel 3: Japan (Deel III).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')