abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:47:31 #1
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_29784753
Afgelopen weekend gingen we een dagje naar Walibi Belgie !!

Daar aangekomen gingen we natuurlijk eerst het park in, want ja daar kom je tenslotte voor.

Nu was het park redelijk, alleen waren de meesre atracties erg verouderd en niet wat je gewend bent van Walibi Flevo, de Efteling etc..

Maar nou komt het, we wilden achteraf omdat het daar best warm was, zo'n 24 graden eens lekker in het subtropisch zwemparadijs gaan afkoelen.
Ze beloofden ons lange glijbanen (140 m) en een watertemperatuur van maar liefst 29 graden.

Na dik een drie kwartier in de rij te hebben gestaan gestaan, begon het gedonder. Er stond dat er wegens hygiene alleen zwemslips gedragen mochten worden, dit alleen in het frans en engels.

We waren al bang dat dit problemen zou gaan geven, want zeg nou zelf zwem jij nog in een zwemslip als je recreatief aan het zwemmen bent.
Nou kwamen we dus aan die balie en we werden ronduit schofterig behandeld.
Dit was het gesprekje.

- we hadde een vraagje we hebben alleen een lange zwembroek bij ons is dat een probleem.
- laat eens zien zien zei de man. Nee sorry dat mag niet.
- Wat is het probleem dan met zo'n broek?
- Wegens een hygiene wet in Wallonie mogen er in dit gebied alleen slips worden gedragen.
- Oh, vreemd daar staat niks over op de website.
- Dan had u beter moeten lezen meneer, dat staat er wel degelijk, maar u kunt wel een slip kopen a 25 euro.
- Nou nee laat maar als ik niet mag zwemmen in wat ik bij me heb, dan hoeft het niet meer.
- Oke meneer, tot straks he. (dat zei die daadwerkelijk).

Nou citeren we de regels die op de website staan
quote:
Opgelet! Om redenen van hygiëne en veiligheid zijn uitsluitend zwembroeken toegelaten, zowel voor volwassenen als voor kinderen.
http://www.walibi.be/wali(...)qualibi/index_nl.cfm

Overigens staat dit wel aangegeven op de franse en engelse website, maar ja wij komen uit nederland.

Dus hou er rekening mee als je naar Walibi Belgie gaat, neem je slipje mee anders mag je niet zwemmen.
IK had bijna de neiging om de bikini en broek van mijn vriendin aan te trekken, want zeg nou zelf hier ga je toch niet in lopen.



Wie zwemt er nou nog voor zijn plezier in zo'n ballenknijper/tikker, hoogstens als je sport maar toch niet meer bij het recreatief zwemmen?
pi_29784887
IN frankrijk en belgie en duitsland is het heel normaal om in zon slip te zwemmen dus daar loop je niet voor lul
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:56:32 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_29784945
Nederland is een van de weinige landen waar het wél mag.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:57:15 #4
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_29784974
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:54 schreef Deetch het volgende:
IN frankrijk en belgie en duitsland is het heel normaal om in zon slip te zwemmen dus daar loop je niet voor lul
Dus moet je er speciaal een gaan kopen om hem daar te kunnen dragen en daarna nooit meer !!

Ik zou er wel een poll van willen zien hoeveel mensen daadwerkelijk nog zo'n ding dragen.
pi_29784979
Alsof dat de hygiëne bevordert.. Alsof mensen met zo'n mongolenbroekje aan niét in het zwembad pissen ofzo Maarja debiele landen, debiele regels, dat kun je verwachten...

Overigens liep er laatst in de sauna waar wij vaak komen een belgisch stel in zwemkleding dat zeer vertoornd was dat ze niet in zwemkleding tussen (tot hun grote verbazing) allemaal naakte mensen mochten rondlopen. De bikini van die vrouw was zeg maar die van een zesjarige, met een soort rokje en franjes. Dom volk.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_29785032
Je hebt wel het mooiste plaatje van zo'n zwembroek uitgezocht
pi_29785036
Volgens mij denken alleen Nederlandse mannen dat ze daarmee voor lul lopen. Zit prima hoor en staat ook meestal goed. Maar ik begrijp de "om hygiëne" reden eigenlijk ook niet goed. Je wast zo'n ding toch net als een zwembroek voor je naar een zwembad gaat? Dus waarom dat dan minder hygiënisch is....geen flauw idee. Volgens mij kunnen ze dat niet eens echt uitleggen, waarschijnlijk bang dat je er de hele dag mee rondloopt en er dan ook nog in gaat zwemmen. Of zoiets.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:02:01 #8
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_29785152
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:56 schreef Slarioux het volgende:
Nederland is een van de weinige landen waar het wél mag.
Ik heb op vakantie

Nederland, Duitsland, Egypte, Spanje, Griekenland en amerika altijd met een short gezwommen en nooit enige commentaar gehad.

Vreemde gasten die belgen.

Ze zeggen dat het uit hygiene is, wat is er dan onhygienisch aan een short ?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:03:43 #9
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_29785211
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:58 schreef Thieske het volgende:
Je hebt wel het mooiste plaatje van zo'n zwembroek uitgezocht
Ja he dat vond ik nou ook al zo zag ik er vele bijstaan in dat zwembad achter hel glas !
pi_29785266
gezeik idd, ik zou zulke zwembaden ook boycotten.
pi_29785348
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:56 schreef Slarioux het volgende:
Nederland is een van de weinige landen waar het wél mag.
Idd, in Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en Italië is het heel normaal dat er bij een zwembad gezegd wordt dat je een korte broek aan moet. En soms zelfs nog een badmuts op

Paar jaar geleden ben ik trouwens eens niet naar Walibi geweest We gingen op 3 september (wij hadden nog vakantie), maar in België waren de scholen op 1 september begonnen en Walibi was dus alleen nog maar in het weekend open Bobbejaanland was wel open
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:08:34 #12
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29785354
Dat is slecht voor je sperma van die strakke zwembroeken. Het zaakje moet los hangen anders wordt het te warm.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:08:36 #13
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_29785357
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:58 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij denken alleen Nederlandse mannen dat ze daarmee voor lul lopen. Zit prima hoor en staat ook meestal goed. Maar ik begrijp de "om hygiëne" reden eigenlijk ook niet goed. Je wast zo'n ding toch net als een zwembroek voor je naar een zwembad gaat? Dus waarom dat dan minder hygiënisch is....geen flauw idee. Volgens mij kunnen ze dat niet eens echt uitleggen, waarschijnlijk bang dat je er de hele dag mee rondloopt en er dan ook nog in gaat zwemmen. Of zoiets.
Dat laatste is inderdaad de reden. Ze zijn bang dat je je zwemshort ook als normale broek gebruikt, en dus zogenaamd vuil het zwembad in draagt. Had het in Zuid Frankrijk ook dit, gewoon niets van aangetrokken..
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_29785385
Wat is er minder hygiënisch aan een normale zwembroek?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29785440
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:58 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij denken alleen Nederlandse mannen dat ze daarmee voor lul lopen.
Nee hoor Op een Franse camping mocht je ook alleen in een korte broek het zwembad in, dus wat deden alle mannen en jongens van diverse nationaliteiten (waaronder Frans, Brits en Nederlands)? Die lagen te zonnen in de lange broek, deden die uit en sprongen dan met de korte broek (en witte bovenbenen ) het water in.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:13:05 #16
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_29785505
Ik liet trouwens duidelijk zien dat ik de broek in mijn tas had ik had zelf een lange spijkerbroek aan en ja dat je daar niet in mag zwemmen snap ik ook wel !!
pi_29785640
maarja zoiets kan wel imo hoor:

pi_29785681
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:58 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij denken alleen Nederlandse mannen dat ze daarmee voor lul lopen. Zit prima hoor en staat ook meestal goed.
hoe weet jij nou hoe zo'n ballenknijper zit bij een man. bemoei je er even niet mee. het zit voor geen meter en staat voor geen meter.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_29785952
self schuld
pi_29786033
ben zelf Belgje en ken dit fenomeen

is enige plek in België waar ze die regel hebben ofzo... dus wij helemaal enthousiast tot de jongens hoorden dat ze (toen) ¤20 mochten betalen voor zelfs nog maar te denken aan zwemmen

achja dat idioot blauw ding is nu de extra veiligheidsoptie onder de surfshorts
pi_29789122
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:47 schreef Diego27 het volgende:
Maar nou komt het, we wilden achteraf omdat het daar best warm was, zo'n 24 graden eens lekker in het subtropisch zwemparadijs gaan afkoelen.
Ze beloofden ons lange glijbanen (140 m) en een watertemperatuur van maar liefst 29 graden.
:')
Web wap wippen?
pi_29789230
gelezen...
pi_29789629
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 18:34 schreef Knik_Knak_Knek het volgende:

[..]

Scherp!
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_29789704
Zo'n zwembroek ziet er niet uit
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:10:06 #25
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_29789888
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:17 schreef Repeat het volgende:
maarja zoiets kan wel imo hoor:

[afbeelding]
Lijkt meer op een onderbroek


Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_29850538
Woon vlakbij Walibi en idd sinds je een veter moet dragen ben ik er niet meer ingegaan en net als mij vele anderen. Vreselijk idiote regel, maar ja...
pi_29850580
een veter lijkt me een beetje overdreven hoor, lijkt me niet dat ze ook die kleine kinderen dat daar zouden verplichten

hoewel....
pi_29850672
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:58 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij denken alleen Nederlandse mannen dat ze daarmee voor lul lopen. Zit prima hoor en staat ook meestal goed. Maar ik begrijp de "om hygiëne" reden eigenlijk ook niet goed. Je wast zo'n ding toch net als een zwembroek voor je naar een zwembad gaat? Dus waarom dat dan minder hygiënisch is....geen flauw idee. Volgens mij kunnen ze dat niet eens echt uitleggen, waarschijnlijk bang dat je er de hele dag mee rondloopt en er dan ook nog in gaat zwemmen. Of zoiets.
Je moet Emil eens mailen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29852435
Er is helemaal geen wet in Wallonie daaromtrend hoor.
Dat wordt alleen in aqualibi zo gedaan.
De reden hiervoor is vrij simpel.
Als het warm weer is loopt iedereen de hele dag in short door het park. Lekker zweten, op alle atracties enzo.
En met diezelfde short doken de meeste dan het water in.
Dat is blijkbaar niet zo hygienisch, en daarom is dat daar zo gedaan.

Groeten,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')