abonnement Unibet Coolblue
pi_29316203
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:53 schreef tonks het volgende:
Waar hebben jullie allemaal dat vista van dan?
Gewoon downloaden bij microsoft... kan als je een msdn licentie hebt.

Moet zeggen dat ik er erg traag vind.. Draai het nu op mijn laptop.. PM1.7 512.. tis niet vooruit te branden. Google openen duurt 7 sec... FOK! nog langer..

Ook is mijn accu van de laptop binnen no time leeg.. 1.5 uur ipv 5 uur onder winXP.. ik hoop dat dit beta bugjes zijn.. want anders wordt dit net zo'n mooie flop als Win ME.

Ziet er allemaal wel fancy uit met die rode sluitknopjes alleen na 10 min is daar de lol ook wel van af.
pi_29333720
Veranderingen Vista -> XP
Documents en settings deze is zo goed als leeg lijkt erop dat deze niet meer
gebruikt gaat worden. In plaats hier van wordt er nu een directory Users gebruikt.
Ook hier is de structuur gewijzigd in: default, public, "user profile"
Ga je onder je eigen profile kijken dan valt vooral Appdata op.
Apps = is nog leeg
local = was vroeger local settings
Romaming = was vroeger Application data
Dit zijn de grootste verschillen
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:47:10 #253
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29338712
quote:
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:31 schreef McCarthy het volgende:
Hoi,

Een nieuwsbericht had het erover dat er in Vista enkele unix features zaten. Bijvoorbeeld: als je de tijd wilde instellen dan hoefde je niet meer in te loggen als Administrator.

Ik vroeg me dan toch of hoe Unix dat had aangepakt en hoe dat er dus in Vista uit zal zien? In Unix werken ze toch ook met rechten voor gebruikers?


Je moet inderdaad niet ingelogd zijn als gebruiker. Je krijgt gewoon een waarschuwingsvenster, en daar kan je dan inloggen als administrator. Je bent dan enkel ingelogd in dat venster.
wat ontzettend flauw

maar zoiets kon toch al voor het instaleren van programmas?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29521224
Even klikken ajb.


(jammer dat ik die rand niet kan wegkrijgen)
pi_29534494
even wat interessants.
let op: dit is geschreven door een user. er kunnen fouten en/of vergissingen inzitten.
quote:
The Vista SDK (Software Development Kit) has gone gold, which means that it is in feature freeze form, or at least it has to be in that stage internally at Microsoft. Of course most of the juicy features were not included in the Beta 1, but based on the documentations provided on the MSDN site and Microsoft developers' blogs, nothing amazing is going to be included in the final product. WinFS (Windows Future Storage) will not be a part of the final release, but it will be released freely a few months after Vista has been released. MS will continue to use the current advanced NTFS features to look for files, by searching through the MFT (the file table) rather than look through the files. Most of the other "pillars", like Indigo and Aero will not be 100% complete, however they won't lack any deal breaker features. WinFS won't be included so the users won't be able to use it. Indigo is focused towards developers. Aero is the only thing that will be mostly complete and ready to go by the time Vista is out. So if you put all together you will see that it will be pretty, but won't have many of the advertised features from the get go, though they will be included in the future.
Dat heeft me best teleur gesteld.
Ik nam aan dat MS een 'feature-complete' kwaliteitsproduct op de product wou brengen.
Niet dus
pi_29537316
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 08:29 schreef SlimShady het volgende:
even wat interessants.
let op: dit is geschreven door een user. er kunnen fouten en/of vergissingen inzitten.
[..]

Dat heeft me best teleur gesteld.
Ik nam aan dat MS een 'feature-complete' kwaliteitsproduct op de product wou brengen.
Niet dus
Wast stom.. als auto producent breng je toch ook niet een auto op de markt zonder stoelen en stuur... Ja die krijg je er later bij..
  woensdag 10 augustus 2005 @ 18:12:28 #257
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_29541972
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:48 schreef regenworm het volgende:
Veranderingen Vista -> XP
Documents en settings deze is zo goed als leeg lijkt erop dat deze niet meer
gebruikt gaat worden. In plaats hier van wordt er nu een directory Users gebruikt.
Ook hier is de structuur gewijzigd in: default, public, "user profile"
Ga je onder je eigen profile kijken dan valt vooral Appdata op.
Apps = is nog leeg
local = was vroeger local settings
Romaming = was vroeger Application data
Dit zijn de grootste verschillen
De map Users...

Je hebben echt goed naar de concurentie gekeken... Chapeau Microsoft...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_29591460
Een of andere mierenneuker is gewoon "Windows Vista Official Beta Tester" geworden in mijn MSN lijst. En als ik een linkje vraag dan antwoord die niet Weet iemand hier meer van?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:40:50 #259
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29823136
wie heeft het al getest? werkt het een beetje?? [edit]al gelezen. Ik ga jhet niet downloaden voorlopig dus.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_29839677
Ik heb Vista (Longhorn Béta) net weer van mijn compu afgeflikkerd... Het ziet er allemaal veelbelovend uit en als de definitieve versie uit is zal ik die ook zeker installeren maar de beta is nog net te.. beta...
pi_29839760
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:12 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb Vista (Longhorn Béta) net weer van mijn compu afgeflikkerd... Het ziet er allemaal veelbelovend uit en als de definitieve versie uit is zal ik die ook zeker installeren maar de beta is nog net te.. beta...
dat is wat ik al dacht. door reviews enzo te lezen.
tegen de tijd dat ie uit komt, koop ik een nieuwe PC. wordt zeker 64-bit.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 23:14:39 #262
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_29976641
Ik heb dus een rar-versie gedownload maar als ik die uitpak krijg ik geen iso maar de afzonderlijke bestanden/mappen. Toch geprobeerd te branden met Nero en geprobeerd vanuit XP op te starten alleen dan geeft ie een foutmelding na het invoeren van de key. Geen melding dat de key niet klopt, maar de standaard 'dit programma is beeindigd, wilt u Microsoft hier over inlichten, stuur rapport etc' Enfin, jullie kennen het wel.

Hoe maak ik nou een bootable schijf van dat alles?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_29977400
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 23:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb dus een rar-versie gedownload maar als ik die uitpak krijg ik geen iso maar de afzonderlijke bestanden/mappen. Toch geprobeerd te branden met Nero en geprobeerd vanuit XP op te starten alleen dan geeft ie een foutmelding na het invoeren van de key. Geen melding dat de key niet klopt, maar de standaard 'dit programma is beeindigd, wilt u Microsoft hier over inlichten, stuur rapport etc' Enfin, jullie kennen het wel.

Hoe maak ik nou een bootable schijf van dat alles?
dit klinkt nogal illigaal..
ik neem namelijk aan dat microsoft je een rar laat downloaden met de losse programma's
pi_29977620
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 08:29 schreef SlimShady het volgende:
even wat interessants.
let op: dit is geschreven door een user. er kunnen fouten en/of vergissingen inzitten.
[..]

Dat heeft me best teleur gesteld.
Ik nam aan dat MS een 'feature-complete' kwaliteitsproduct op de product wou brengen.
Niet dus
en je gelooft dat...
het A) geschreven door een user
en B) microsoft zal niet een incomplete windows leveren
maar wel een gestripte (dus van alles een basic onderdeelen als je een geavanceerdere internet explorer wilt hebben zal je voor 3 euro deze kunnen downloaden...
daar willen ze naar toe...
pi_29977896
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 23:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb dus een rar-versie gedownload maar als ik die uitpak krijg ik geen iso maar de afzonderlijke bestanden/mappen. Toch geprobeerd te branden met Nero en geprobeerd vanuit XP op te starten alleen dan geeft ie een foutmelding na het invoeren van de key. Geen melding dat de key niet klopt, maar de standaard 'dit programma is beeindigd, wilt u Microsoft hier over inlichten, stuur rapport etc' Enfin, jullie kennen het wel.

Hoe maak ik nou een bootable schijf van dat alles?
Ik heb het zelfde.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_29978599
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 23:39 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Ik heb het zelfde.
Mijn boot iso hebben???
pi_30011151
Vraagje:
Zou de NLse versie tegelijk uitkomen met de Engelse?
Ik was niet op de hoogte in 2001 (Windows XP), dus als iemand daar wat over kan vertellen...
Dan kan ik alvast inschatten en rekening houden met het uitgeven van m'n geld.
Want ik wil alleen Nederlandse Windozen.
pi_30111739
nieuws!
quote:
Paul Thurrott reports! According to very recent internal Microsoft documentation, the software giant is planning an aggressive release schedule for several products over the next year or so.

Windows Vista

....Microsoft is planning to ship Windows Vista Beta 2 in late 2005, not in early 2006.

According to internal documentation, Vista Beta 2 is scheduled to be "feature complete" by September 29, 2005. Then, Vista Beta 2 will enter lockdown mode between October and November 9, 2005. After that date, Vista Beta 2 will be in escrow and will ship on December 7, 2005, about 3 weeks later.

What about post-Beta 2? According to a second set of documentation viewed yesterday, Microsoft will ship Vista Release Candidate 0 (RC0) on April 19, 2006, and Windows Vista RC1 on June 28, 2006. Microsoft currently plans to release Vista to manufacturing on August 9, 2006, and make the product broadly available by November 15, 2006.

Longhorn Server

Except for the release to manufacturing (RTM) date, all the Vista dates apply to Longhorn Server as well. But once we reach summer 2006, Longhorn Server will fork from the Vista client release schedule. We'll see an RC2 release of Longhorn Server on October 18, 2006, and the RTM release on January 10, 2007, according to the latest documentation.

That's a much earlier release date than previously anticipated.

WinFS

Microsoft surprised a lot of people by shipping WinFS Beta 1 yesterday (see more at source), and as it turns out, the project is suddenly well ahead of schedule. In the more recent schedule, WinFS Beta 1 will be followed by at least one Community Technology Preview (CTP) release, which is currently due February 15, 2006. Then, on May 1, 2006, Microsoft will release WinFS Beta 2. Beta 3 is currently scheduled for November 15, 2006, with a Beta 3 Refresh release expected in April 2007. WinFS is currently scheduled for RTM in third quarter 2007, well after Longhorn Server.
bron: www.windowsitpro.com

ik moet echt even uitzoeken of de Nederlandse versie ook dan uitkomt.
  Moderator donderdag 22 september 2005 @ 19:01:59 #269
9859 crew  Karina
Woman
pi_30832592
Ik zie op de MSDN site alleen nog maar de Engelse versie staan. De CD'DVD's van de Engelse versie heb ik wel inmiddels binnen.

Ik twijfel of ik zal installeren, hoe makkelijk is het om weer terug te gaan naar XP? Of kan ik het anders misschien beter installeren op VMware of Virtual PC?

[ Bericht 2% gewijzigd door Karina op 22-09-2005 19:07:38 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_30836811
Ik zou het installeren op een andere partitie. Of inderdaad VMware/Virtual PC gebruiken.
  zaterdag 24 september 2005 @ 01:08:02 #271
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_30876894
-daar doen we niet aan mee op fok-

[ Bericht 81% gewijzigd door Jump op 24-09-2005 18:14:50 ]
Every Not Is Truething
pi_30877016
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:10 schreef Maichel het volgende:
Foutmeldingen zullen ook beginnen met Asta la Vista
Onder het genot van het Arnold Schwarzenegger wav-geluidje....
  zondag 27 november 2005 @ 02:50:45 #273
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32611021
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=49183
quote:
Microsoft gooide vorig jaar Vista weg
"Het gaat nooit werken"

Jamie Biesemans
26 september 2005
Bron: WSJ


Een jaar geleden besloot Microsoft om zijn Longhorn-code in de vuilbak te gooien en helemaal van nul te herbeginnen. Die merkwaardige ontboezeming valt te lezen in een artikel van The Wall Street Journal. Daarin geeft Windows-topman Jim Allchin toe dat de geijkte werkwijze die Microsoft gebruikte om Windows te bouwen, te veel bugs opleverde.

In het artikel legt Alchin uit dat de Longhorn-code waaraan MS-programmeurs sinds 2001 werken op een bepaald moment te complex werd. "Het gaat nooit werken", moest de baas van de Windows-afdeling in juli van vorige jaar aan Bill Gates bekennen.

Na sterke tegenkantingen van Gates en Ballmer werd toch besloten om de bestaande code te schrappen en aan Longhorn te herbeginnen. Het management stemde uiteraard niet meteen in, want het ging uiteindelijk om veel verloren werk. Bovendien zouden bepaalde onderdelen sneuvelen, zoals Gates' troetelproject WinFS. Deze uitgebreide desktopzoeker werd dan maar een apart te downloaden applicatie.

De oplossing bleek een totaal nieuwe werkwijze. Met meer dan 4.000 programmeurs die aan de Longhorn-code sleutelden, was de oude aanpak niet meer geschikt en bleek het vaak moeilijk om bugs te verwijderen. Bovendien kreeg Microsoft steeds meer kritiek omdat sommige van die bugs door hackers en virusschrijvers misbruikt werden. Tegelijkertijd staat de druk op de ketel om zo snel mogelijk een nieuwe Windows-versie met de allerlaatste functies uit te brengen.

Daarom installeerde het Windows-team een nieuwe en strenge codecontrole die elke ontwikkelaar aan het besturingssysteem meer verantwoordelijk maakte voor zijn code. Het eindresultaat was echter een systeem dat veel snellere builds [draaiende testversies, nvdr] produceerde - wat Microsoft er toe bracht om voor het eerst in z'n geschiedenis maandelijkse bèta's te beloven.

Het artikel staat bol van interessante anekdotes over hoe moeilijk het ontwikkelen van Windows-code vroeger wel was. Zo liet Microsoft omwille van PR-redenen een film maken over de laatste maanden werk aan Windows XP. Achteraf bleek die zo veel chaos te tonen dat Alchin de prent liever vernietigde.

Maar dat was vroeger, zegt de Windows-topman in het WSJ-artikel. Ondertussen is de nieuwe ontwikkelmethode overgenomen door het Office-team en werd ook de interne structuur van Microsoft herschikt om flexibeler te werken. Jim Alchin van zijn kant gaat op pensioen net nadat Windows Vista lanceert.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32611197
die laatste build 5231 was erg zwaar kut.
de eerste Beta 5112 was vrij aardig.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_32612660
quote:
Ja en dat verlaagt Vista tot een soort XP2 met Palladium (anti-consument gerichte beveiliging). Weinig interessant als je het mij vraagt. WinFS was nog wel een fundamentele verbetering geweest, maar het blijft gewoon NTFS en daar bovenop zal ooit een soort WinFS-module gebouwd worden, veel magerder dan het originele idee van een FS zonder directories.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')