abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:23:37 #251
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29327264
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:43 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ja ik heb mensen gesproken die een enzo wilde kopen.
Gaan we weer.
pi_29329702
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:43 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ja ik heb mensen gesproken die een enzo wilde kopen.
ja je tekent er voor dat je een X aantal maanden de enzo niet mag verkopen. Wil je dat niet jammer dan. Het is niet dat Ferrari luistert naar zijn of haar klanten. Ferreri stelt het simpel. Of je koopt hem en vind je de regels niks koop je hem toch lekker niet
Tentijde van de F40 ontstond een levendige handel in koopcontracten. Zo kon het voorkomen dat een F40, nog voor dat ie goed en wel gebouwd was, was doorverkocht voor het dubbele van de fabrieksprijs. Dat leidt ertoe dat de auto in kwestie een investeringsobject wordt en daardoor ongebruikt in de opslagruimte verdwijnt. Daar was Ferrari niet blij mee. Ferrari zal kopers ook zeker niet aanmoedigen om hun Enzo zo snel mogelijk weer te verkopen en misschien zelf ergens in het contract opnemen dat de Enzo niet binnen een x aantal maanden doorverkocht wordt, maar uiteindelijk kan Ferrari iemand die zijn Enzo na een week doorverkoopt niet tegenhouden. Hooguit een schadevergoeding eisen.
quote:
Geen 1 enzo koper heeft ooit 1KM gereden in de auto eer hij hem kocht.(spreek ik over de 399 kopers )
je gaat langs je ziet en hoort hem rijden je mag er in zitten en klaar. Dan ga je naar huis je word gebeld door de dealer of de fabriek met de vraag of je hem wilt of niet.
Ik denk niet dat er een vaste procedure is. Vergeet niet dat de wereld van aspirant Enzo-kopers vrij klein is. Het gaat om een selecte groep van rijke (meestal) heren met een bewezen voorkeur voor Ferrari. Doorgaans staat wel vast wie van hen een Enzo mag komen ophalen. Een proefrit zal dan inderdaad niet gauw tot de mogelijkheden behoren, ofschoon iedere Enzo naar de precieze specificaties van zijn nieuwe eigenaar wordt gebouwd. Zo is er een Enzo die speciaal voor zijn eigenaar rolstoelvriendelijk is gemaakt.

Zelfde geldt voor andere Ferrari´s. De meeste klanten van de F430 hebben dat ding al jaren in bestelling. Op een zekere dag krijgen ze een telefoontje van de dealer dat ze tot de uitverkorenen behoren en dat ze de verdere specificaties moeten vaststellen (kleur, interieurkleur, F1 versnellingen of handgeschakeld, dat soort zaken), zodat de auto gebouwd kan worden. Een proefritje is er echt niet bij. Ferrari´s koop je ongezien, per telefoon. Geen geneuzel over inruilprijzen en gratis kokosmatjes.
quote:
Het is niet gek dat de enzo nu veel te koop is. Hij is al weer een aardige lange tijd op de markt. Dat ding was als ik me niet vergis al te koop eind 2002.
Zoiets ja.
quote:
En het is een feit dat je een collectie moest hebben eer Ferrari ook maar contakt met je opnam of dat laat doen door de dealer. Je moest of een verzameling hebben van mooie auto,s. Of van Ferrari,s.
Het zou toch wel vreemd zijn als Ferrari het criterium van een verzameling van mooie auto´s zou hanteren. Wie bepaalt wat wel en wat geen mooie auto is? Reken er maar op dat bij Ferrari allang bekend was wie als serieuze gegadigde moest worden aangemerkt en dat die gegadigden voortkomen uit een groep van bij de fabriek bekende Ferraristi.
quote:
denk nou eens nuchter na. Hoe komt een Ferrari dealer of de fabriek aan JOU tel nummer om een enzo aan te bieden? Mag jij me dat uitleggen.
Dat heb ik al uitgelegd. De verhouding tussen vraag en aanbod plaatst de fabriek in de luxe positie dat zij haar klanten zelf kan selecteren. Dan trekken de vaste klanten als eerste aan het langste eind.

Ik denk dat dealerorganisaties de namen van geinteresseerden aan de fabriek heeft doorgegeven en de fabriek heeft uiteindelijk die aanvragen gehonoreerd of afgewezen. Worden ze gehonoreerd, dan kunnen de verdere specificaties en wensen worden doorgegeven en dat kan van alles zijn. Ik zal niet zeggen dat geen Enzo hetzelfde is, maar daar waar F40´s alleen in rood de fabriek verlieten, kon voor de Enzo elk denkbare kleur besteld worden. Om maar wat te noemen.
quote:
En productie aantal? Bouw nooit meer auto,s dan je kan verkopen. En 299 is puur omdat ferrari nooit de laatste auto bouwt. Is een feit! ( weet niet wat ze met de auto,s doen die niet afgebouwd zijn) Later heeft Ferrari nog een speciale enzo gemaakt om te veilen voor het goeie doel. Als bijdrage.
Ja, dat weet ik. In jouw belevingswereld moet er ergens een afgelegen weilandje of loods staan waar allemaal onafgebouwde Ferrari´s staan. Een bizarre gedachte. Nog meer bizar is dat je het als feit brengt. Ik heb nog nooit enig Ferrari historicus van naam (en dan doel ik op heren als Marcel Massini, Doug Nye, Gerald Roush of de heren van "Telaio") daarover horen spreken. Ik weet wel dat de laatste Enzo, keurig afgebouwd, inmiddels is afgeleverd aan zijn gelukkige eigenaar. Verkocht op de veiling van Sotheby´s in Maranello voor ongeveer 1,3 miljoen dollar.

Je bent gewoon wat te gevoelig voor het beeld van een mysterieuze fabriekshal waar de meest fantastische machines ter wereld de produktielijn verlaten om vervolgens onder minstens zo mysterieuze omstandigheden te worden verkocht aan uitverkoren klanten. Verlies niet uit het oog dat ook Ferrari ´gewoon´ een autofabrikant is met een dealernetwerk en als hoogste prioriteit het verdienen van zoveel mogelijk geld.

Dat gezegd hebbende, in de bijna zestig jaar tellende historie van het merk, staat het bol van de meer en minder geloofwaardige verhalen. Dat Ferrari haar eigen geschiedenis niet echt nauwkeurig heeft bijgehouden, draagt alleen maar bij aan het schimmige, en dus mystieke beeld. Uiteindelijk hebben we het echter van doen met het geesteskind van een man die in de eerste plaats pragmatisch en commercieel was. Hij moest ook wel. Ferrari had altijd geld nodig, want er moest altijd geraced worden. Enzo had niet zoveel met zijn straatauto´s. Er zijn ook niet zoveel typen die Enzo tot zijn persoonlijk vervoermiddel heeft gemaakt. Hoe dan ook, met behulp van anderen wist hij wat zij zijn klanten moest voorschotelen. Vaak met succes, soms met wat minder succes. Als geen ander wist hij de mensen om hem heen zijn visie op te leggen en gelukkig was zijn visie vaak de juiste.


En nu hou ik erover op, want we gaan gruwelijk off topic.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_29330013
Een 300C SRT-8


Leverancier van www.autogespot.nl
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 10:54:37 #254
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_29352295
Net terug van werk, zie ik dit staan Donkervoort D8 Widetrack:


Sorry voor de brakke kwaliteit: is tijdens het fietsen genomen

Stond ook nog een Viper, een hele zooi Porsche 911, Maserati's en een Ferrari F430, maar had geen zin om daar ook nog een foto van te maken aangezien die daar sowieso wel vaak staan
Maar toch niet helemaal.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:38:45 #255
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29359014
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:23 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Gaan we weer.
Bel anders even de eigenaar van trust op kan je het zo vertellen. ( hij heeft er nu ook 1 )
Kennis van me heeft zelf een Ferrari en bij de Ferrari club zitten ook mensen die wel intresse hebben in een Enzo. Verkoop voorwaarde is ook bekend binnen de club gemaakt door krooymans.
Ik zit zelf al ruim wat jaren in de computerwereld. Enig idee hoe veel mensen daar geld te veel hebben en die menig auto verzameling hebben staan? Enig idee ook hoe graag die bekend willen maken met wat ze willen kopen? Pats wereld waar je U tegen zegt.

En zoek anders op internet staat het ook.
5th gear heeft er zelf in gereden (tiff) Ook hij heeft hier melding van gemaakt. Stapel op auto's heeft in de Enzo gereden die bekend is uit het filmpje met Dennis. Ook daar vertelde de eigenaar zelf wat de voorwaarde was. En hoe een aankoop van een Enzo in zijn werk gaat. Als je op uitnodiging van de Fabriek een auto koopt.

Maar goed al die mensen liegen natuurlijk
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_29361247
houden we het wel een beetje in de hand kwa enzo posts???
tis een foto topic en niet een enzo voorwaarden koop topic
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:50:31 #257
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_29361337
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:47 schreef ThaFreak het volgende:
houden we het wel een beetje in de hand kwa enzo posts???
tis een foto topic en niet een enzo voorwaarden koop topic
Kom maar niet aan Ferrari zolang ook_gek i/d buurt is, anders word je ook in die discussie meegetrokken.


Meer ontopic, ik heb vandaag een Honda NSX gespot. Een wat oudere van voor die face lifts. Maar voor ik mijn telefoon/camera te pakken had was ie al weer verdwenen
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:00:01 #258
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29361634
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:50 schreef Mastroianni het volgende:

Meer ontopic, ik heb vandaag een Honda NSX gespot. Een wat oudere van voor die face lifts. Maar voor ik mijn telefoon/camera te pakken had was ie al weer verdwenen
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:47 schreef ThaFreak het volgende:
houden we het wel een beetje in de hand kwa enzo posts???
tis een foto topic en niet een enzo voorwaarden koop topic
jij doet ook niet on-topic
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_29383544
ik heb net een vette BMW gespot, maar nu na al die enzo shit......

geen foto, wel plaat : 38-RR-XX
pi_29385071
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:10 schreef IJsmuts het volgende:
ik heb net een vette BMW gespot, maar nu na al die enzo shit......

geen foto, wel plaat : 38-RR-XX
Kenteken 38-RR-XX

Voertuigsoort Personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming M5; SEDAN
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 10
Cilinderinhoud 4999 cm3
Aantal zitplaatsen 5

Datum eerste afgifte Nederland 27 juli 2005
Datum eerste toelating 27 juli 2005
Datum aanvang tenaamstelling 27 juli 2005

Vervaldatum APK 27 juli 2008
pi_29385135
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:50 schreef Hanno_de_Hennie het volgende:
Een 300C SRT-8
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die is wel vet De standaard-motor niet, die zag ik laatst zelfs als taxi rondrijden
pi_29433381
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Een SLR over de rondweg van Leeuwarden zien rijden Zonder Jay Leno, dat wel.
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef Public_NME het volgende:
Die staat in de showroom naast die ferrari Enzo, vd week ff picture maken?! (wat een motorkap!!)
Een enzo en een SLR in een showroom in Leeuwarden
Waar in Leeuwarden staat die uber-showroom?
pi_29434123
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:53 schreef Vogelman het volgende:

[..]


[..]

Een enzo en een SLR in een showroom in Leeuwarden
Waar in Leeuwarden staat die uber-showroom?
nee die 2e gek komt uit londen en denkt dat daar de enige slr op de wereld staat
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 09:07:09 #264
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_29439744
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:21 schreef alsem het volgende:

[..]

nee die 2e gek komt uit londen en denkt dat daar de enige slr op de wereld staat
Ja moet je ff naar www.joemacari.com gaan en dan op Cars for sale klikken. Bij de 2e foto van de Enzo zie je mij en mijn ouders ervoor staan
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 19:40:32 #265
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_29471408
Porsche Cayenne Turbo

gisteravond gespot op het Zuiderdiep in Groningen. Kwam aan de voorkant eraan lopen en herkende hem meteen aan de grote grill. Had helaas niet tijd om meer foto's te maken.
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_29478760
zo zit nu al 2,5 week in de US.. volgende week terug en dan zal ik wel wat leuk spul posten

heb veel gespot maar had niet altijd cam mee.. namelijk een phantom op 26" gespot...

maar ik heb ook een scoop want ben in death valley geweest, en daar is het nogal heet

maargoed volgende week zal ik wel gaan posten want dan ben ik weer terug
2825cc Single Turbo Beast
  maandag 8 augustus 2005 @ 11:43:00 #267
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_29501300
Ik zag net nog een zilverkleurige Ferrari F430 Spider staan, vanmiddag ff foto's maken: had mn telefoon niet bij me
Maar toch niet helemaal.
pi_29503955

  maandag 8 augustus 2005 @ 18:13:01 #269
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29505174
ik heb een bugati EB 110 gespot op de snelweg bij wassenaar. Ding haalde me in met een kleine 200. Dat kon ik niet bij houden met een Mercedes ML en mijn pa naast me. Dus te laat met foto maken
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_29505823
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:13 schreef ook_gek het volgende:
ik heb een bugati EB 110 gespot op de snelweg bij wassenaar. Ding haalde me in met een kleine 200. Dat kon ik niet bij houden met een Mercedes ML en mijn pa naast me. Dus te laat met foto maken
Daar heb ik gister ingezeten
zal zo ff een foto uploaden





[ Bericht 23% gewijzigd door Impreza_STI op 08-08-2005 19:12:48 ]
  maandag 8 augustus 2005 @ 19:18:11 #271
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_29506178
Bij de Jackie's?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_29508418
Deze Thunderbird stond recht voor mijn deur vandaag. Deze is volgens mij nooit officieel in Nederland geimporteeerd.




Misschien ordi, maar wel anders dan anders!
Be careful what you wish...You just might get it.
pi_29514251
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 19:18 schreef Mastroianni het volgende:
Bij de Jackie's?
correct
pi_29517031
Ik heb een zwarte acura NSX gespot hier om de hoek, compleet met afgebroken spiegel
Als iemand een programmatje weet om via infrarood fotos naar je pc te zenden, dan kunnen jullie de fotos zien
pi_29519264
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 23:01 schreef ButcherBird het volgende:
Deze Thunderbird stond recht voor mijn deur vandaag. Deze is volgens mij nooit officieel in Nederland geimporteeerd.

[afbeelding]
[afbeelding]

Misschien ordi, maar wel anders dan anders!
aan het nummerbord te zien is deze zowiezo geimporteerd
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')