abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2005 @ 18:38:50 #126
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_28280245
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:37 schreef Spite_and_Malice het volgende:

[..]

Ik ben 17, en ja ik hou ook wel van muziek from the 80's o.a. U2, The Cure (vallen die ook onder de jaren 80?), REM, etc etc...
Maar lang niet alles! (ABBA, Queen, Bon Jovi... )
Maar als je luistert naar bepaalde soort muziek van nu (dus NIET die TMF zooi), bijvoorbeeld The Strokes, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, The Coral, The White Stripes, Dandy Warhols ook wel enigzins, Mando Diao, enz. hoor je toch wel weer vaak enige gelijkenis met de muziek van de jaren 80? The 80's zijn weer helemaal hip!
Behalve bij die urban en top 40 groepjes dan
Mwah, vind ik vaak meer 70's.. (soms zelfs wel 60's..)
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 27 juni 2005 @ 18:50:11 #127
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28280551
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:21 schreef daeri het volgende:
Ligt er aan welke bands/groepen je bedoelt natuurlijk
ja klopt:)

maar ook over welke scene je het hebt. Ik ben 17, en vind de meeste muziek uit de hitparades uit de jaren 80 één pot nat en erg snel op mijn zenuwen werken. Ik noem een Rick Astley...
Maar als je gaat kijken naar een andere scene, kan ik bands als Softcell, Depeche Mode en XTC wel weer waarderen.

Het gaat mij om de kwaliteit, en originaliteit. De pointer sisters komen me dan ook behoorlijk de strot uit
deze ruimte is te huur
  maandag 27 juni 2005 @ 18:52:34 #128
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28280611
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:34 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het verklaart de bloei van de alternatieve muziek in de jaren 70 niet (en die in de vroege jaren 90 ook niet btw). In de jaren 80 was er ook wel een underground scene, maar het niveau daarvan was veel minder (of niet mijn smaak ) dan in de jaren ervoor en erna.
Dat kwam door de oorlogen Helaas zijn we nu zo blasé, dat anti-oorlog gevoelens geen positieve uitwerking meer op de muziek hebben.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:56:13 #129
26012 Oakey
Blue Monday
pi_28280713
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:34 schreef Parabola het volgende:
[..]
In de jaren 80 was er ook wel een underground scene, maar het niveau daarvan was veel minder (of niet mijn smaak ) dan in de jaren ervoor en erna.
Ahum.... Volgens mij heeft de jaren '80 meer undergroundmuziek voortgebracht dan de jaren '70. Na de punk eind jaren '70 werd het muzikale aanbod een stuk gevarieerder. In de '70s was er zeker hele goede muziek, maar bijna altijd werd dit ook door de mainstream gewaardeerd: David Bowie, Fleetwood Mac, Pink Floyd, Blondie, Queen, Led Zeppelin etc.

In de jaren '80 zijn groepen ontstaan als Joy Division, Cabaret Voltaire, The Cure, Front 242, Echo and the Bunnyman, The Smiths, Pixies, The Sisters of Mercy/The Mission, Jesus and Mary Chain, Foetus, Meat Beat Manifesto, New Order, Nine Inch Nails, Coil, etc. En vergeet niet dat house/techno ook in de jaren '80 undergroundscene is ontstaan!
  maandag 27 juni 2005 @ 19:06:29 #130
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28280949
Toch associeer ik de 80's altijd met huey Lewis& the news, Billy Ocean en Madonna (of dat soort elektronische glijerige mainstream muziek); terwijl ik wel weet dat er ook hele goeie muziek in die tijd gemaakt werd hmmm... vreemd .
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 27 juni 2005 @ 19:08:44 #131
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28280995
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:56 schreef Oakey het volgende:

[..]

[quote]Ahum.... Volgens mij heeft de jaren '80 meer undergroundmuziek voortgebracht dan de jaren '70. Na de punk eind jaren '70 werd het muzikale aanbod een stuk gevarieerder. In de '70s was er zeker hele goede muziek, maar bijna altijd werd dit ook door de mainstream gewaardeerd: David Bowie, Fleetwood Mac, Pink Floyd, Blondie, Queen, Led Zeppelin etc.
Is dat zo? Volgens mij viel dat wel mee hoor...maar net als jij kan ook ik dat niet beoordelen, aangezien ik de 10 nog niet gepasseerd was en dus niet weet hoe de beleving toen was.
Wel is het van belang misschien om de disco en de punk te noemen (jaren 70) en de musical was ook in.
quote:
In de jaren '80 zijn groepen ontstaan als Joy Division, Cabaret Voltaire, The Cure, Front 242, Echo and the Bunnyman, The Smiths, Pixies, The Sisters of Mercy/The Mission, Jesus and Mary Chain, Foetus, Meat Beat Manifesto, New Order, Nine Inch Nails, Coil, etc. En vergeet niet dat house/techno ook in de jaren '80 undergroundscene is ontstaan!

Tja als er meer aanbod van verschillende stromingen is, wordt iets natuurlijk sneller underground, omdat simpelweg niet alles opgepikt kan worden door het grote publiek. Trouwens een aantal bands die je noemt hebben in de jaren 80 toch hits gehad en dat is iets wat normaliter niet met underground geassocieerd wordt.
  maandag 27 juni 2005 @ 19:14:32 #132
121071 Snaps
Half Man, Half Amazing.
pi_28281153
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:25 schreef kamagurka het volgende:

[..]

pffftt...

NWA maakte hun beste plaat overigens ook al in de jaren 80
Jouw mening, maar dat was dan ook laat in de jaren 80
  maandag 27 juni 2005 @ 19:14:49 #133
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28281167
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:56 schreef Oakey het volgende:

[..]

Ahum.... Volgens mij heeft de jaren '80 meer undergroundmuziek voortgebracht dan de jaren '70. Na de punk eind jaren '70 werd het muzikale aanbod een stuk gevarieerder. In de '70s was er zeker hele goede muziek, maar bijna altijd werd dit ook door de mainstream gewaardeerd: David Bowie, Fleetwood Mac, Pink Floyd, Blondie, Queen, Led Zeppelin etc.

In de jaren '80 zijn groepen ontstaan als Joy Division, Cabaret Voltaire, The Cure, Front 242, Echo and the Bunnyman, The Smiths, Pixies, The Sisters of Mercy/The Mission, Jesus and Mary Chain, Foetus, Meat Beat Manifesto, New Order, Nine Inch Nails, Coil, etc. En vergeet niet dat house/techno ook in de jaren '80 undergroundscene is ontstaan!
My bloody valentine, sonic youth, sebadoh, the pixies, dinosaur jr, swervedriver, curve, einsturzende neubauten, foetus, faith no more, primus, suicidal tendencies, urban dance squad, etc....
En dan heb ik het alleen nog maar over de popscene De gothic scene heeft met fields of nephilim, sisters of mercy, killing joke, siouxie en dead can dance ook het "licht" betreden..
De hiphop scene kende vele namen die nu nog klassiek zijn en onverbeterd in het genre... (epmd, nwa, ice t, schooly D, beastie boys, erik b, etc)
Dan heb ik het nog niet over de metalscene gehad die zijn absolute ontknoping had in de 80s met het ontstaan van alle huidige genres en de wisseling van de wacht van britsh heavy metal met posemetal naar trash/speedmetal uiteindelijk

Daar steken de 70s echt heel erg schraal bij af hoor, dat had nog geen fractie van dat aantal namen in de underground, laat staan zoveel genres

Franz ferdinand en white stripes grijpen wel degelijk direct naar de vroege 80s terug, dus dat soort muziek is (gelukkig) weer helemaal bonton. en terecht

[ Bericht 8% gewijzigd door kamagurka op 27-06-2005 19:22:11 ]
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 27 juni 2005 @ 19:17:25 #134
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28281238
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:06 schreef Nickthedick het volgende:
Toch associeer ik de 80's altijd met huey Lewis& the news, Billy Ocean en Madonna (of dat soort elektronische glijerige mainstream muziek); terwijl ik wel weet dat er ook hele goeie muziek in die tijd gemaakt werd hmmm... vreemd .
Ik associeer de 70s ook altijd met de vogeltjesdans, luv en boney m... terwijl er ws. wel betere muziek werd gemaakt... what's your point?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 27 juni 2005 @ 19:35:46 #135
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28281720
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:17 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik associeer de 70s ook altijd met de vogeltjesdans, luv en boney m... terwijl er ws. wel betere muziek werd gemaakt... what's your point?
Dat er toch bij iedereen sprake is van een 'in mijn tijd was alles beter'-idee. Het zijn toch uiteindelijk de nummers die weer langskomen in de top 'zoveel' aller tijden die een wat minder gepolariseerd beeld geven van de muziek in hun periode.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 27 juni 2005 @ 19:39:46 #136
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28281824
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:14 schreef Snaps het volgende:

[..]

Jouw mening, maar dat was dan ook laat in de jaren 80
Nee hoor, niet helemaal mijn mening:

http://www.cnn.com/2005/SHOWBIZ/Music/06/20/music.spintop100.ap/

Blijkbaar staat ie in de meeste top100s allertijden als een van de beste rapalbums
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 27 juni 2005 @ 19:40:44 #137
26012 Oakey
Blue Monday
pi_28281845
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:35 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dat er toch bij iedereen sprake is van een 'in mijn tijd was alles beter'-idee. Het zijn toch uiteindelijk de nummers die weer langskomen in de top 'zoveel' aller tijden die een wat minder gepolariseerd beeld geven van de muziek in hun periode.
Misschien, maar wat was dan echte underground in de 70s behalve de punk (wat overigens alleen in Engeland echt is aangeslagen en ook een soort hype was, zie de Sex Pistols)?

Ik denk zeker dat er in de jaren 80 heel veel genres zijn bijgekomen die ook echt nieuw waren: house, techno, hip hop, gothic, metal, etc.
  maandag 27 juni 2005 @ 19:43:25 #138
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28281916
Underground in de jaren 70? Ik denk verder obscure funk, soul, dubreggae, free jazz, krautrock etc. Natuurlijk kun je uit die genres ook wel een aantal artiesten noemen die wel redelijk bekend zijn.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 27 juni 2005 @ 19:46:47 #139
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28282018
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:35 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Dat er toch bij iedereen sprake is van een 'in mijn tijd was alles beter'-idee. Het zijn toch uiteindelijk de nummers die weer langskomen in de top 'zoveel' aller tijden die een wat minder gepolariseerd beeld geven van de muziek in hun periode.
Ik denk juist dat het die nummers zijn die wél een gepolariseerd beeld geven.
Verder vraag ik me altijd af wat "mijn tijd" is. Ik leef nog steeds en ben nog niet dement, dus nu lijkt me ook nog steeds "mijn tijd"...
Als "mijn tijd" m'n studietijd zou zijn, zou ik de jaren 90 dus echt onvergetelijk moeten vinden, het tegendeel is waar eerlijk gezegd Zelden zoveel ongeispireerde bagger gemaakt als in de 90s...

Ik baseer mijn oordeel gewoon op wat ik hoor en hoeveel kwaliteit er in muziek zit en is gestoken. Dan zijn de 80s bij lange na niet het slechte muziektijdvak
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 27 juni 2005 @ 19:51:55 #140
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28282156
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:46 schreef kamagurka het volgende:

Ik baseer mijn oordeel gewoon op wat ik hoor en hoeveel kwaliteit er in muziek zit en is gestoken. Dan zijn de 80s bij lange na niet het slechte muziektijdvak
Hmmm, eigenlijk is het begin van de 80's niet te vergelijken met het einde er van.

Heb je het trouwens over de early 90's? of de late 90's (early 90's von'k wel goed).
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 27 juni 2005 @ 20:11:41 #141
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28282760
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:51 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Hmmm, eigenlijk is het begin van de 80's niet te vergelijken met het einde er van.

Heb je het trouwens over de early 90's? of de late 90's (early 90's von'k wel goed).
Ik vond de 90s eigenlijk als geheel nogal zwak, evenals de 70s. Maar begin jaren 90 waren er idd wel wat betere bands te ontwaren, op een hand te tellen overigens..
Het enige dat echt beter is geworden met de jaren is de kwaliteit van electronische (dance) muziek, alhoewel vele sceptici daarin ook allang een neerwaartse spiraal hebben gespot.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_28282779
Ik ben zelf een uit '85, muziek dat ik wel luister is: Aerosmith, Alan Parsons Project, Bob Marley, ELO, Guns N Roses, Iggy Pop, Iron Butterfly, Jefferson Airplane, Jimi Hendrix, Led Zepplin, Marillion, Mike Oldfield, Pink Floyd, Procol Harum en Queen.

Ik luister ook wel muziek uit deze periode, maar dat is nu niet zo van toepassing.
pi_28283237
Goede muziek wordt nooit ouderwets.
Als ik moest kiezen tussen the Beatles en Lange Franse en Baas B. dan wist ik het wel...
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_28283317
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:27 schreef Parabola het volgende:

[..]

Agreed, de muziek uit grote massa vond en vind ik in geen enkele periode leuk. Verschil is dat er nu (en in de jaren 70 en in de jaren 90) buiten het massacircuit plenty goede muziek te vinden is. In de jaren 80 was dat veel minder, en wat er was, bestond grotendeels uit overblijfselen uit de jaren 70.
Dat is echt onzin. In de jaren 80 is zat geweldige muziek gemaakt (Pixies, Sonic Youth, The Cure, Joy Division/New Order, enz.)
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 27 juni 2005 @ 20:49:31 #145
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_28283484
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:06 schreef Nickthedick het volgende:
Toch associeer ik de 80's altijd met huey Lewis& the news, Billy Ocean en Madonna (of dat soort elektronische glijerige mainstream muziek); terwijl ik wel weet dat er ook hele goeie muziek in die tijd gemaakt werd hmmm... vreemd .
GVD...spontaan heb ik The Power of Love in mijn kop zitten

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_28283493
Zelf ben ik net 18, maar toen ik 15 jaar was luisterde ik al grotendeels alleen naar 'oudere' muziek. Ik luister en stem elk jaar ook met de Top 2000 van Radio 2 waar mijn smaak muziek toch altijd weer voorbij komt. Ik denk niet dat er van mijn generatie veel zijn zoals ik, maar ik luister dagelijks alleen naar ouwe muziek van voor mijn tijd, met af en toe een leuk 'nieuw' nummertje ertussendoor.

Muziek die op TMF, MTV, etc. gedraaid wordt vind ik echt enorm bagger en ik vraag me af serieus af waarom muziek met de kwaliteit en stijl van de jaren '80 (en ouder) tegenwoordig nauwelijks nog wordt gemaakt. Tuurlijk worden er anno 2005 af en toe nog wel aardige nummers gemaakt, maar niet zo goed als vroeger voor mijn gevoel.

In mijn playlist vind je dus muziek in de trant van o.a. Elton John, Billy Joel, Toto, Chicago, Alan Parsons Project, Fleetwood Mac, Bon Jovi, Rod Stewart, etc. Vooral erg goed vind ik Bruce Springsteen, Bryan Adams, Phil Collins, Genesis, Supertramp en vast nog een heleboel wat ik vergeten ben. Volgens mij zit hier meer dan genoeg jaren 80 muziek tussen.

Oftewel er zijn heus nog wel jongeren die naar jaren 80 muziek luisteren, maar de massa gaat meer voor stoere rapsongs, harde metalnummers en flitsende trancenummers, iets wat ik toch wel betreur. De massa zal dan ook vast 80's muziek ouderwets vinden, maar er zijn altijd uitzonderingen gelukkig.
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
pi_28283905
Ik ben 17 en ik vind de jaren 80 over het algemeen een beetje matig maar 70' en 60' jaren vind ik erg leuk over het algemeen. The Beatles, Rolling Stones, ZZ Top, Madness, Ramones etc. Luister ook nog wel naar jazz af en toe, Benny Goodman enzo

Dus ik vind het niet ouderwets!
pi_28286674
ik zelf ben 15(nog een maandje en dan 16:)). Ik luister wel is naar jaren 80 muziek(u2, pink floyd,Nine Inch Nails), maar over het algemeen luister ik meer naar jaren 60/70 muziek luister en de nontop40 muziek van de afgelopen jaren.
Maar ik ben geen goede vergelijking voor de rest van mijn leeftijd genoten qua muziek. Die luisteren voornamelijk G-unit, 50 cent, etc.
pi_28286720
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:20 schreef melanie_the_miss het volgende:
Pink floyd
blondie hihihih
U2
bon jovi
aerosmith
Een 15 jarig meisje die Pink Floyd mooi vind. Ze bestaan dus echt
pi_28290025
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:51 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Hmmm, eigenlijk is het begin van de 80's niet te vergelijken met het einde er van.

Heb je het trouwens over de early 90's? of de late 90's (early 90's von'k wel goed).
Het begin viel nog wel mee, maar toen de house muziek begon,was ik vertrokken.
Wat een slechte (muziek kan ik het niet eens noemen) tijd.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')