abonnement Unibet Coolblue
pi_28105320
HILVERSUM - Van de Nederlandse militairen die de val van de moslimenclave Srebrenica meemaakten, had na terugkeer 40 procent psychische hulp nodig. Dat staat in het boek "Herinneringen aan Srebrenica - 171 soldatengesprekken", dat dinsdag aan minister Kamp van Defensie wordt aangeboden. Het NOS-Journaal had maandag al een interview met de schrijvers.

Doordat tweederde van de Dutchbatters niet meer voor Defensie werkt, ontbrak het tot dusver aan een duidelijk beeld hoe het hun vergaan is in de tien jaar na "Srebrenica". In het boek staat ook dat drie fotorolletjes, die belastend zouden zijn voor de Serviërs die de enclave binnenvielen, zijn verdwenen. Het gaat om rolletjes, die militairen hebben ingeleverd bij particuliere ontwikkelcentrales.

Opzet

In 1995 ging een fotorolletje, dat beelden van gruweldaden zou bevatten, verloren in een laboratorium van de Koninklijke Marine. Boze tongen beweerden dat dit de landmacht goed uitkwam. Het zou gaan om een fout van een laborant en na onderzoek werd opzet niet bewezen.

Een woordvoerder van het ministerie van Defensie zegt dat minister Kamp er alles aan doet om de oud-Dutchbatters goede nazorg te geven, maar dat het in veel gevallen gaat om BBT'ers, mensen met een contract voor enkele jaren, die de dienst verlaten hebben.

Hij betreurt het dat de militairen niet met hun verhaal over de fotorolletjes naar het NIOD, het instituut voor oorlogsdocumentatie, zijn gegaan. Het NIOD heeft jarenlang onafhankelijk onderzoek gedaan naar de val van Srebrenica.

Verloren

Bij de drie fotorolletjes in het boek gaat het om twee militairen. Een van hen zegt veertien rolletjes ingeleverd te hebben bij een ontwikkelcentrale van Kodak, maar dat hij er slechts dertien terug kreeg. De andere zegt dat één rolletje dat hij inleverde bij Fuji verloren ging en een ander rolletje, dat hij bij Kruidvat liet ontwikkelen.
  maandag 20 juni 2005 @ 23:55:52 #2
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_28105827
Moet je nagaan hoe die 8000 moslimmannen zich hebben gevoeld als de nederlandse soldaten die allemaal heelhuids zijn teruggekomen trauma's hebben.

Sorry hoor ik bedoel het eigenlijk niet vervelend ofzo maar ik ben eerlijk gezegd nogsteeds verontwaardigd over het feit dat die 8000 mensen daar vermoord zijn. En dat wij er gewoon niet aan hebben (kunnen) gedaan/doen.
pi_28106050
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:55 schreef GoeRoe86 het volgende:

Sorry hoor ik bedoel het eigenlijk niet vervelend ofzo maar ik ben eerlijk gezegd nogsteeds verontwaardigd over het feit dat die 8000 mensen daar vermoord zijn. En dat wij er gewoon niet aan hebben (kunnen) gedaan/doen.
en die jongens van Dutchbat moet je er vooral de schuld van geven ... die zijn zonder enige correcte voorbereiding, met zwakke politieke steun daar heen gestuurd, om daar wel 'eventjes' de orde te handhaven, terwijl iedereen wist dat ze in een verloren positie zaten... en toen het zo ver was, weigerde een franse commandant luchtsteun, omdat dat mogelijk franse troepen ingevaar zou brengen ...

Dutchbat had al een half jaar eerder afgelost moeten zijn, echter die aflossing was uit politiek oogpunt geblokkeerd (een oekrainsch batallion zou dat over moeten nemen, maar er was een groot wantrouwen tegen millitairen uit de ex-sovjet-unie, die mogelijk positiever tegenover de serviers stonden, er ontston een politieke impasse , waarvan Dutchbat eveneens slachtoffer was)...

De Dutchbatters zaten vanaf het begin in een verloren positie en de bosniers zelf waren allerminst lieverdjes (de enige dode) dutchbatter, is neergeschoten door bosnische partizanen... Dutchbat zat tussen twee vuren ...

Uiterst zwak om dat en 'makkelijke veroordeling vanuit je luie stoel te geven, alsof jij in die situatie wel dat 'even beter gedaan had'....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 21 juni 2005 @ 00:11:17 #4
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_28106140
Dat maakt het vast stukken minder wrang voor slachtoffers/overlevenden en nabestaanden! Ik geef de Dutchbatter er niet de schuld van eigenlijk maar meer de internationale samenleving en de regeringen die aan het hoofd van die samenleving staat.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 00:38:20 #5
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_28106560
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 00:11 schreef GoeRoe86 het volgende:
Dat maakt het vast stukken minder wrang voor slachtoffers/overlevenden en nabestaanden! Ik geef de Dutchbatter er niet de schuld van eigenlijk maar meer de internationale samenleving en de regeringen die aan het hoofd van die samenleving staat.
De overlevenden en nabestaanden moeten allemaal niet zeuren op de internationale samenleving die heeft ingegrepen in dit conflict.
Ze moeten eerder blij zijn dat er is ingegrepen, was er niet ingegrepen dan waren er veel meer doden gevallen.

De schuld licht gewoon bij de moslims, kroaten en serviers zelf zij zijn het conflict begonnen.

De internationale gemeenschap probeerde alleen te helpen, als je dan naderhand gaat zeuren en dergelijke krijg je alleen dat er niet meer gaat worden ingegrepen zoals in Darfur en dan vallen er gewoon een stuk meer doden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_28107429
jep volgende keer gewoon meteen eroplos raggen met de Diemaco's.. NO PEACE TALKS !
  Moderator dinsdag 21 juni 2005 @ 04:04:57 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28108013
mwah het had kunnen werken allemaal maar dan wel meteen in NATO verband want de NATO laat niet zo gemakkelijk met zich fok!ken als de VN
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28108039
Dat de schuld niet bij de nederlandse jongens ,die daar naartoe gegaan zijn, zelf ligt is logisch. Maar het feit dat o.a. doordat zij gewoonweg niets gedaan hebben toen duizenden burgers zijn afgeslacht zal weldegelijk iets te maken hebben met het feit dat velen van hen later psychische hulp nodig hadden.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  Moderator dinsdag 21 juni 2005 @ 08:44:55 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28108753
ja dat weet ik wel zeker

ze zijn in de steek gelaten door de wereld en hebben daardoor noodgdwongen toe moeten zien hoe duizenden mensen werden vermoord, terwijl ze als ze daar een normale kans voor hadden gekregen dit hadden kunnen voorkomen gaat je niet in koude kleren zitten

maar daar komt ook bij dat ze bij thuiskomst vervolgens compleet uitgekotst werden door jan en alleman dat zal ook meegespeeld hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28115878
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 08:44 schreef sp3c het volgende:
ja dat weet ik wel zeker

ze zijn in de steek gelaten door de wereld en hebben daardoor noodgdwongen toe moeten zien hoe duizenden mensen werden vermoord, terwijl ze als ze daar een normale kans voor hadden gekregen dit hadden kunnen voorkomen gaat je niet in koude kleren zitten

maar daar komt ook bij dat ze bij thuiskomst vervolgens compleet uitgekotst werden door jan en alleman dat zal ook meegespeeld hebben
Ik vind sowieso de houding van de doorsnee nederlander en media richting militairen die terugkomen van een missie/oorlog/uitzending totaal van de zotte.
Ik vind het ook verschrikkelijk dat de Amerikanen destijds na Vietnam werden afgeschilderd als baby-moordenaars etc.

Ze verdedigen gvd wel JOUW leven in zekere zin, een beetje respect zou wel wenselijk zijn en bovendien WORDEN ze daarheen gestuurd, ze gaan niet op eigen initiatief, dus als je het met de missie niet eens bent moet je bij de verantwoordelijken klagen, niet bij jan met de groene pet.

Ik zou ook bol staan van de frustratie als je lijdzaam toe moet zien dat diegene die jij moet beschermen afgevoerd worden om te worden....

Ik kna me die psychische klachten goed voorstellen en ik vind dat de staat voor die kosten volledig op moet draaien.
Yeah baby Yeah!
  Moderator dinsdag 21 juni 2005 @ 23:51:16 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28119928
dat doet de staat ook (zoals het hoort) maar veel mensen komen niet naar voren met hun problemen en sluiten zichzelf op in hun eigen wereld, ik denk dat het totale aantal nog wel hoger ligt dan 40% ik denk dat ze vrijwel allemaal getraumatiseerd zijn (maar niet iedereen heeft daar evenveel psychische problemen mee).
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28123130
Nou die amerikanen hebben ook gewoon baby's en burgers vermoordt. 2 miljoen doden hebben ze gemaakt daar, dat waren echt niet allemaal militairen. Ze schoten en bombardeerde gewoon alles wat bewoog, dat was een hele vuile oorlog van ameria's kant.

Maar laten we de discussie niet in die richting doen gaan.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_28124916
Teveel polonaise gedanst misschien ?
pi_28125017
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:42 schreef CANARIS het volgende:
Teveel polonaise gedanst misschien ?
Je had eergisteren het journaal moeten kijken. Dat feestje (met polonaise dus) was ter gelegenheid van de vrijlating van enkele gegijzelde collega's.
pi_28125871
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 04:46 schreef piet_pelle het volgende:
Nou die amerikanen hebben ook gewoon baby's en burgers vermoordt. 2 miljoen doden hebben ze gemaakt daar, dat waren echt niet allemaal militairen. Ze schoten en bombardeerde gewoon alles wat bewoog, dat was een hele vuile oorlog van ameria's kant.

Maar laten we de discussie niet in die richting doen gaan.
Er vallen altijd onschuldige slachtoffers en er zijn er altijd een aantal die buiten hun boekje gaan (zie bijv Abu Graib), maar dat maakt hen nog geen baby-moordenaars.
Het was inderdaad een vuile oorlog, maar dat mag je niet in de schoenen van de twintigers schuiven die daar heen zijn gezonden.
Mensen die dergelijke dingen roepen zouden eens een weekje mee moeten lopen daar, eens kijken of ze het allemaal nog zo goed weten.
De militairen zouden eens moeten staken als er oorlog uitbreekt in hun land....


Maar goed, het was een militair drama in Srebrenica en eigenlijk een logische uitkomst gezien de middelen en het mandaat, in en intriest.
Yeah baby Yeah!
  Moderator woensdag 22 juni 2005 @ 10:28:09 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28126093
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:46 schreef fratsman het volgende:

[..]

Je had eergisteren het journaal moeten kijken. Dat feestje (met polonaise dus) was ter gelegenheid van de vrijlating van enkele gegijzelde collega's.
dat niet alleen het was de ontvangst van het hele bataljon dat een half jaar gegijzeld is geweest en te pas en te onpas is beschoten door zowel Bosnische Moslims als Serven en toch gewoon hun werk heeft gedaan zo goed als dat kon.

Die zijn dus groots en als helden ontvangen met bier, een militair kapel oid en Prins Willem Alexander en co. zoals het hoort en toen hebben ze feest gevierd ja ... logisch.
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:20 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De militairen zouden eens moeten staken als er oorlog uitbreekt in hun land....

[...]
hebben ze in 1940 een keer gedaan omdat er geen houden aan was en daar worden we nog steeds voor met de nek aangekeken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28127406
Maar goed, het was een militair drama in Srebrenica en eigenlijk een logische uitkomst gezien de middelen en het mandaat, in en intriest.

In twijfel
Zeker is , dat het een poltiek drama was.
Ik ben er echter van overtuigd,, dat het Dutch Bat, met politieke ondersteuning niet anders zou hebben gehandeld. We kunne nog blij zijn, dat de UNO ttt zo belabberd functioneerde, want bij een gedegen plan en luchtondersteiunging zuo de blamage nog groter zijn geweest.

Als er een burgeroorlog in je land ontbrand... wie bel je op als brandweer?
de nederlandse strijdkrachten op elke willekeurig ander Europees leger?

aan u de keus
pi_28127462
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:46 schreef fratsman het volgende:

[..]

Je had eergisteren het journaal moeten kijken. Dat feestje (met polonaise dus) was ter gelegenheid van de vrijlating van enkele gegijzelde collega's.
ja dat is bekende Nederlandse diplomatie.

Die jongens daar wisten allemaal wat er in Srebrenica gebeurde. ( Ja op dat moment) , maar ......feestjes moeten worden gevierd. het liefst met een carmera , zodat de hele wewreld kan zien hoe leuk wij een feestjes kunnen vieren.
pi_28127534
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 08:44 schreef sp3c het volgende:
ja dat weet ik wel zeker

ze zijn in de steek gelaten door de wereld en hebben daardoor noodgdwongen toe moeten zien hoe duizenden mensen werden vermoord, terwijl ze als ze daar een normale kans voor hadden gekregen dit hadden kunnen voorkomen gaat je niet in koude kleren zitten

maar daar komt ook bij dat ze bij thuiskomst vervolgens compleet uitgekotst werden door jan en alleman dat zal ook meegespeeld hebben
Ja dat is weer typisch Nederlands. Vroeger (in de tijd van de 80 jarige oorlog en de Engelse oorlogen) was men nog trots op zijn leger en werden de overwinnaars als helden ingehaald.
Maar nu is er met name vanuit de linkse hoek een anti-militaristische stemming, terwijl diezelfde lui wel gemakkelijk toezeggingen doen over de inzet van militairen.
Weinig principieel en letterlijk over kijken gaan.

Hoe de politiek is omgegaan met het debakel is ronduit een schande en zou eigenlijk een parlementaire enquete verdienen (niet dat we daarmee iets opschieten natuurlijk )
Ook hier weer ligen en bedriegen en stelselmatig de waarheid proberen te verdraaien.
Helaas hebben deze politici niet begrepen dat dat in deze moderne tijd bijna niet meer kan.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:00:59 #20
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_28170250
Ik wil reageren, en doe dat ook.
Pijnlijk om te leven met de wetenschap dat enkele kameraden van mij er niet meer zijn.

Bij terugkomst, leuk welkom door familie, en over tot de orde van de dag..............alleen, welke dag is het vandaag?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 00:49:11 #21
123361 Zeloot
Deus ex machina
pi_28181480
Geen shellshock, maar photoshock
pi_28182120
Ohja anders ga je vietnam vergelijken met sebrenicia, apels - peren verhaal.
Ga voor de grap eens kijken in vietnam en ga naar de hcm tunnels, denk dat je dan wel anders gaat piepen over de amerikanen (nee ik zeg niet dat amerika ok is). Die vietnamezen hebben ook een vies en heel slim spelletje gespeeld. Of zou jij je prettig voelen als de vietcong is 3 tellen 20 van je maten naar de knoppen schiet en jij niet weet waar het vandaan komt en niks kan vinden. Bleken ze onder de grond te zitten achteraf. Is trouwens ook de enige oorlog die amerika heeft verloren door die zelfde tunnels. En die oorlog had niks te maken met rassen of groeperingen uitroeien maar gewoon amerika die het communisme wilde verdrijven as usual.

Denk dat die gasten best een trauma overgehouden hebben. Dus aanpakken die zooi anders krijg je over 20 jaar weer een zwikkie veteranen die gek zijn geworden en der eigen familie gaat uitroeien. Omdat ze oorlogs trauma's hebben.
Zou me ook vrij lullig voelen als er 1000 man voor mijn neus in een vrachtwagen wordt gezet op weg naar executie.

Wat dan wel weer typisch nederlands is dat hier gelukkig foto's van hadden gemaakt en we dus die mensen achteraf (ja helaas achteraf) flink hadden kunnen aanpakken maar ja ontwikkelen schijnt behoorlijk moeilijk te zijn. Las laatst in de spits dat er nog meer rolletjes verneukt zijn.
Snap echt niet waarom nou net die rolletjes door de stagaire moesten worden ontwikkeld .
Maar ach er stonden ook alleen maar dingen waar we 60 jaar geleden van zeiden dat dat echt nooit meer zou gebeuren. hmmm zet te denken, toch??

[ Bericht 40% gewijzigd door k44tj3 op 24-06-2005 01:46:10 ]
pi_28182519
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:20 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Er vallen altijd onschuldige slachtoffers en er zijn er altijd een aantal die buiten hun boekje gaan (zie bijv Abu Graib), maar dat maakt hen nog geen baby-moordenaars.
Het was inderdaad een vuile oorlog, maar dat mag je niet in de schoenen van de twintigers schuiven die daar heen zijn gezonden.
Mensen die dergelijke dingen roepen zouden eens een weekje mee moeten lopen daar, eens kijken of ze het allemaal nog zo goed weten.
De militairen zouden eens moeten staken als er oorlog uitbreekt in hun land....


Maar goed, het was een militair drama in Srebrenica en eigenlijk een logische uitkomst gezien de middelen en het mandaat, in en intriest.
Sorry ik moet nog heel even reageren. Je zegt " in een oorlog vallen er nou eenmaal burgerslachtoffers"
58.000 Amerikanen tegenover 2.000.000 vietnamezen, dat is wel frappant. Vergelijk dit cijfer maar eens met de Iraakse slachtoffers van beide golfoorlogen, dat ligt honderden keren lager.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:13:48 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28183706
Dat verbaast me niks. In plaats van steun na hun afschuwelijke ervaring in Srebrenica zijn ze tot vervelens toe zwart gemaakt. Net alsof het hun schuld is dat die mensen daar zo nodig oorlog moesten voeren !
Dat die mannen van Srebrenica zijn vermoord is al triest genoeg zonder dat er óók nog eens slachtoffers worden gemaakt onder de militairen die er tenslotte niks aan konden doen. Daar had nooit zoveel gezeur van mogen komen.
Als de Nederlandse regering zich sterk had gemaakt voor hun eigen mensen en meteen flink van zich afgebeten had dan was het nooit zover gekomen en was het hele gedoe erover allang van de baan.
Welke idioot gaat dan ook een oorlog beginnen en verwacht dan dat er géén doden vallen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_28203124
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 14:52 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik vind sowieso de houding van de doorsnee nederlander en media richting militairen die terugkomen van een missie/oorlog/uitzending totaal van de zotte.
Ik vind het ook verschrikkelijk dat de Amerikanen destijds na Vietnam werden afgeschilderd als baby-moordenaars etc.

Ze verdedigen gvd wel JOUW leven in zekere zin, een beetje respect zou wel wenselijk zijn en bovendien WORDEN ze daarheen gestuurd, ze gaan niet op eigen initiatief, dus als je het met de missie niet eens bent moet je bij de verantwoordelijken klagen, niet bij jan met de groene pet.

Ik zou ook bol staan van de frustratie als je lijdzaam toe moet zien dat diegene die jij moet beschermen afgevoerd worden om te worden....

Ik kna me die psychische klachten goed voorstellen en ik vind dat de staat voor die kosten volledig op moet draaien.
Tis wel uiterst merkwaardig dat Defensie een troep halve kinderen (leeftijd 18-24 jaar) die net voor zo'n tijdelijk contract hebben getekend, om te bezien ofdat er misschien toekomst valt te halen uit het leger, en binnen 1 jaar nauwelijks van training voorzien, naar Seb. worden gestuurd. Talk about Major...

Vervolgens als ze totaal gebroken thuis komen, wat heel begrijpelijk is, wordt hun contract niet verlengd omdat ze aan van alles lijden, worden ze nauwelijks ondersteund door de overheid etc. etc.
pi_28203308
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:13 schreef deedeetee het volgende:
Dat verbaast me niks. In plaats van steun na hun afschuwelijke ervaring in Srebrenica zijn ze tot vervelens toe zwart gemaakt. Net alsof het hun schuld is dat die mensen daar zo nodig oorlog moesten voeren !
Dat die mannen van Srebrenica zijn vermoord is al triest genoeg zonder dat er óók nog eens slachtoffers worden gemaakt onder de militairen die er tenslotte niks aan konden doen. Daar had nooit zoveel gezeur van mogen komen.
Als de Nederlandse regering zich sterk had gemaakt voor hun eigen mensen en meteen flink van zich afgebeten had dan was het nooit zover gekomen en was het hele gedoe erover allang van de baan.
Welke idioot gaat dan ook een oorlog beginnen en verwacht dan dat er géén doden vallen ?
Dude heb je wel enig idee "hoe" die mensen daar zijn doodgemaakt?
Burgers werden afgeslacht terwijl de "verdedigende" Dutchbatters toe stonden te kijken. En dan zeg jij, "zij gingen oorlog maken, kunnen wij toch niets aan doen."
Waarom gaan ze er dan heen?
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:37:15 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28204138
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:09 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Dude heb je wel enig idee "hoe" die mensen daar zijn doodgemaakt?
Burgers werden afgeslacht terwijl de "verdedigende" Dutchbatters toe stonden te kijken. En dan zeg jij, "zij gingen oorlog maken, kunnen wij toch niets aan doen."
Waarom gaan ze er dan heen?
Omdat de Nederlandse regering ze erheen stuurde.
Het was niet de bedoeling dat ze aan de oorlog mee gingen doen. Ze waren er niet voor uitgrust en konden niks doen. Reken maar dat die jongens daar nog steeds nachtmerries van hebben daarbij nijver aangemoedigd om zich vooral zo rot mogelijk te voelen door onnadenkende mensen zoals jij. Mensen die alleen maar aandacht hebben voor die zielige slachtoffers uit Srebrenica en totaal geen oog hebben voor de slachtoffers die de militairen daar óók waren.
Persoonlijk ga ik er van uit dat ik niet weet wat er daar precies speelde tussen die verschillende bevolkingsgropen en waarom de haat tegen die mensen daar zo groot was dat ze erom vermoord zijn. Ik voel gewoon mee met de Nederlanders die het slachtoffer zijn geworden van die rotsituatie waar zij in ieder geval helemaal géén schuld aan hadden.

Heb je je overgens al een afgevraagd hoe die moslims in dat land terecht zijn gekomen ? Misschien is dát wel de reden dat ze daar zo gehaat zijn, 't was wellicht een nogal verlaat * koekje van eigen deeg * dat daar werd uitgedeeld.

Ik vind dat de Dutchbatters schandalig zijn behandeld, en die gaan bij mij eerlijk gezegd vóór !!!
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_28204205
Pfff, "die zielige slachtoffers daar" die hebben het toch echt een stukje erger gehad hoor dan die soldaten uit Nederland.
Moslim of niet.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:47:17 #29
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28204462
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:38 schreef piet_pelle het volgende:
Pfff, "die zielige slachtoffers daar" die hebben het toch echt een stukje erger gehad hoor dan die soldaten uit Nederland.
Moslim of niet.
Klopt maar de machteloosheid die die mensen daar ervaren hebben en als de klap op de vuurpeil het onbegrip weer in Nederland veroorzaakt door blatende mensen zonder enige kennis van zaken is ook onmenselijk.

Heb vandaag 'herinneringen aan Srebrenica' gekocht en ben erg benieuwd.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:55:22 #30
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28204699
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:09 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Dude heb je wel enig idee "hoe" die mensen daar zijn doodgemaakt?
Burgers werden afgeslacht terwijl de "verdedigende" Dutchbatters toe stonden te kijken. En dan zeg jij, "zij gingen oorlog maken, kunnen wij toch niets aan doen."
Waarom gaan ze er dan heen?
Ik kan me niet herineren een getuigenverslag te hebben zien langskomen van ook maar één Nederlandse militair die gezien heeft dat er mensen werden doodgeschoten, laat staan afgeslacht. Wel heb ik getuigenissen gezien van militairen die al dode lichamen hebben gezien. De constatering dat het letterlijk onder de ogen van Dutchbat gebeurde is niet juist. De Dutchbatters hebben schietpartijen gehoord, en sommigen hebben de lijken gezien, maar niemand heeft executies meegemaakt afaik.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:59:45 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28204825
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:38 schreef piet_pelle het volgende:
Pfff, "die zielige slachtoffers daar" die hebben het toch echt een stukje erger gehad hoor dan die soldaten uit Nederland.
Moslim of niet.
Dat is dan jammer voor ze, maar mij gaan die Dutchbatters meer aan 't hart
Die kregen veel meer te verstouwen dan rechtvaardig was. Ik geloof persoonlijk nogal in loyaal zijn aan je eigen volk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_28204852
ze zijn tenminste niet afgeslacht en in een massagraf gedumpt

niet zeiken dus...anders moesten ze het leger maar niet in gaan
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:03:04 #33
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28204901
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:01 schreef Bennie_K het volgende:
ze zijn tenminste niet afgeslacht en in een massagraf gedumpt

niet zeiken dus...anders moesten ze het leger maar niet in gaan
Als je iemand op pad stuurt om zijn leven te riskeren heb je de morele plicht om hem zo goed mogelijk te ondersteunen, voor en na zijn missie. In Nederland doen we geen van beiden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:03:10 #34
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28204903
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:01 schreef Bennie_K het volgende:
ze zijn tenminste niet afgeslacht en in een massagraf gedumpt

niet zeiken dus...anders moesten ze het leger maar niet in gaan
Dit is dus weer van die typische domme en kortzichtige onzin NIEMAND is psychisch bestand tegen dat soort onmenselijkheden.

Goh, heb je een autoongeluk gehad en heb je het als enige overleefd? Je bent tenminste niet gestorven net als de rest van je gezin, niet zeiken dus, anders moest je maar niet de openbare weg op gaan.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:05:11 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28204941
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:47 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Klopt maar de machteloosheid die die mensen daar ervaren hebben en als de klap op de vuurpeil het onbegrip weer in Nederland veroorzaakt door blatende mensen zonder enige kennis van zaken is ook onmenselijk.
Dat gezeur erover begint nogal te vervelen, het is hun verlies daar moeten ze zelf maar mee in 't reine komen. Laten ze zich maar eens afvragen hoe het zover heeft kunnen komen dat ze werden afgeslacht ipv met een beschuldigende vinger naar buitenstaanders te wijzen. Ik vind de manier waarop ze de verkeerde mensen de schuld in de schoenen schuiven weleswaar erg menselijk maar absoluut niet prijzenswaardig.
quote:
Heb vandaag 'herinneringen aan Srebrenica' gekocht en ben erg benieuwd.
Veel plezier met lezen en medelijden hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:07:13 #36
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28204999
-edit

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:10:21 #37
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28205084
Uhm... HAL? deedeetee? volgens mij zijn jullie het met elkaar eens hoor
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:11:06 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28205102
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:07 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Gaat nogal moeilijk he? Vrede bewaren in een gebied waar geen vrede is terwijl je ook nog eens totaal in de minderheid bent?
Over wie heb je 't nou ?
quote:
Dit heeft niks met medelijden te maken ik ben gewoon benieuwd naar de verhalen van die mensen, ik heb veel respect voor ze en kots op de mensen die dit menen te kunnen veroordelen.
Waarom zou je respect voor die mensen hebben ? Wat hebben die dan gedaan om respect te verdienen ? In de rest van de wereld gebeuren ook vreselijke dingen hoor en de meeste mensen lossen hun problemen zelf op of verdragen ze. Omdat deze mensen zoveel belangstelling hebben gekregen hebben ze toch niet opeens * respect * verdiend ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:12:09 #39
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28205121
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:07 schreef HAL9000S het volgende:
-edit

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:14:06 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28205178
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat heb ik gemist, wat heb ik gemist ????
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:16:21 #41
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28205239
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]


[..]

Waarom zou je respect voor die mensen hebben ? Wat hebben die dan gedaan om respect te verdienen ? In de rest van de wereld gebeuren ook vreselijke dingen hoor en de meeste mensen lossen hun problemen zelf op of verdragen ze. Omdat deze mensen zoveel belangstelling hebben gekregen hebben ze toch niet opeens * respect * verdiend ?
Ik heb respect voor ze omdat de dutchbatters zonder enig eigenbelang die uitzending gingen draaien en zo de bevolking humanitaire hulpverlening wilde geven, iets wat 99% van de mensen die eroverheen vielen toendertijd niet hebben gedaan.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:19:38 #42
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28205322
Wat er ook mee te maken heeft is dat ik in een 'soortgelijke' situatie gezeten heb, ik zat een jaar geleden nog bij de landmacht en heb SFIR 3 meegemaakt...we zaten met 160 luchtmobielers op kamp 'Al Jassar al Jadid' in Al Khidr en in mei is toen de eerste nederlandse dode gevallen 'Dave Steensma' ik kende hem persoonlijk.
Toen we onze rouwperiode hadden viel Nederland over ons heen, we moesten ons niet aanstellen, we waren niet voor niks soldaten we mochten niet rouwen, we durfden niet meer en wilden naar huis etc. Dat was gewoon allemaal bullshit maar toen merkte ik hoe snel Nederlanders oordelen vellen en hoe hard zoiets aan kan komen.
Vandaar dat ik me min of meer kan identificeren met die mensen en vandaar ook dat respect.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:20:59 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28205361
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:16 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ik heb respect voor ze omdat de dutchbatters zonder enig eigenbelang die uitzending gingen draaien en zo de bevolking humanitaire hulpverlening wilde geven, iets wat 99% van de mensen die eroverheen vielen toendertijd niet hebben gedaan.
Oei ik was dus toch een beetje de verkeerde aan 't afsoppen misschien ?

Jij bent meer voor * begrip op brengen voor alle betrokken partijen enzo ? *

Misverstand op misverstand dus, dat boek zijn herinneringen van dutchbatters ?

Ik dacht dat 't boek door overlevenden van Srebrenica was geschreven
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:27:00 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28205518
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:16 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ik heb respect voor ze omdat de dutchbatters zonder enig eigenbelang die uitzending gingen draaien en zo de bevolking humanitaire hulpverlening wilde geven, iets wat 99% van de mensen die eroverheen vielen toendertijd niet hebben gedaan.
Zoals gezegd een misverstand, ik had niet in de gaten dat je 't over die dutchbatters daar had.
Ik heb een neef die ook dat soort karweitjes opknapt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:29:40 #45
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28205583
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:19 schreef HAL9000S het volgende:
Wat er ook mee te maken heeft is dat ik in een 'soortgelijke' situatie gezeten heb, ik zat een jaar geleden nog bij de landmacht en heb SFIR 3 meegemaakt...we zaten met 160 luchtmobielers op kamp 'Al Jassar al Jadid' in Al Khidr en in mei is toen de eerste nederlandse dode gevallen 'Dave Steensma' ik kende hem persoonlijk.
Toen we onze rouwperiode hadden viel Nederland over ons heen, we moesten ons niet aanstellen, we waren niet voor niks soldaten we mochten niet rouwen, we durfden niet meer en wilden naar huis etc. Dat was gewoon allemaal bullshit maar toen merkte ik hoe snel Nederlanders oordelen vellen en hoe hard zoiets aan kan komen.
Vandaar dat ik me min of meer kan identificeren met die mensen en vandaar ook dat respect.
Herkenbaar, al zat ik veilig (nou ja, op nog geen 10 MiG-29 minuten van de Servische luchtmacht af, en bewaakt door stokoude F-104s) in Zuid-Italië. Keihard werken tijdens de bombardementen, lange saaie diensten tijdens de Dayton onderhandelingen om te zien of het bestand het houdt, en weer keihard aan het werk tijdens het invliegen van IFOR. En als je thuis komt vraagt iedereen hoe je vakantie was.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:30:15 #46
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28205592
http://www.annemulder.nl/artman/publish/article_151.shtml

Herinneringen aan Srebrenica is geschreven door 170 dutchbatters dus, is afgelopen week uitgekomen allemaal persoonlijke verhalen.

Verder een sterk staaltje langs elkaar heen communiceren van ons
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:30:57 #47
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28205616
Sorry
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:31:29 #48
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28205629
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:30 schreef deedeetee het volgende:
Sorry
np, de 'hitte' van de strijd he
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:33:32 #49
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28205679
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Herkenbaar, al zat ik veilig (nou ja, op nog geen 10 MiG-29 minuten van de Servische luchtmacht af, en bewaakt door stokoude F-104s) in Zuid-Italië. Keihard werken tijdens de bombardementen, lange saaie diensten tijdens de Dayton onderhandelingen om te zien of het bestand het houdt, en weer keihard aan het werk tijdens het invliegen van IFOR. En als je thuis komt vraagt iedereen hoe je vakantie was.
Ik heb het er ook vrij moeilijk mee gehad toendertijd maar dat hield op toen ik met m'n eigen ogen de waterwagens kon aanschouwen die er dankzij onze genie en SIMIC troepen waren aangelegd, toen ik met eigen ogen de kinderen zag die dankzij onze hulp weer konden leren omdat wij hun scholen weer opgebouwd hadden.
Toen wist ik waar ik het voor gedaan had en kon niemand me meer iets wijsmaken
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_28206917
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik kan me niet herineren een getuigenverslag te hebben zien langskomen van ook maar één Nederlandse militair die gezien heeft dat er mensen werden doodgeschoten, laat staan afgeslacht. Wel heb ik getuigenissen gezien van militairen die al dode lichamen hebben gezien. De constatering dat het letterlijk onder de ogen van Dutchbat gebeurde is niet juist. De Dutchbatters hebben schietpartijen gehoord, en sommigen hebben de lijken gezien, maar niemand heeft executies meegemaakt afaik.
Nee, ze hadden toen natuurlijk geen idee wat daar gebeurde. De enige reden dat ze daarheen gestuurd waren was om te doen lijken dat Nederland wat deed, alleen deden ze dat niet.
Nu kunnen ze het niet verdragen dat mensen daar doorheen zien en daar wat van zeggen.

Nou is het natuurlijk niet eerlijk om de desbetreffende soldaten daar de schuld van te geven, ze volgden immers gewoon orders op. Orders om daar lekker te gaan zitten luieren welliswaar.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  vrijdag 24 juni 2005 @ 22:34:44 #51
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28207363
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 22:19 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Nee, ze hadden toen natuurlijk geen idee wat daar gebeurde. De enige reden dat ze daarheen gestuurd waren was om te doen lijken dat Nederland wat deed, alleen deden ze dat niet.
Nu kunnen ze het niet verdragen dat mensen daar doorheen zien en daar wat van zeggen.

Nou is het natuurlijk niet eerlijk om de desbetreffende soldaten daar de schuld van te geven, ze volgden immers gewoon orders op. Orders om daar lekker te gaan zitten luieren welliswaar.
Ahh daar ben je weer. Jij was die idioot die precies weet wat daar is voorgevallen en wel ff zal vertellen wat daar niet van deugde.
Wat er niet van deugd is dat * stuurlui aan de wal * van het soort * kortzichtig * domme opmerkingen maken en daarmee mensen die veel beter verdienen proberen de grond in te stampen. Die dutchbatters hebben onder extreme omstandigheden hun werk proberen te doen en dat 't zo slecht is afgelopen met de mensen in Srebrenica was hun schuld niet. Dat mensen zo dom en kortzichtig zijn om te proberen hun wél de verantwoording daarvoor in de schoenen te schuiven veranderd niks aan de zaak. Ik vind dat die jongens heel slecht zijn behandeld en ik ben écht niet de enigste die er zo over denkt. De hele zaak is door de media ook afschuwelijk opgeklopt maar ja zo gaat dat nu eenmaal. Zeker in een land als Nederland dat loyaliteit soms niet hoog in 't vaandel draagt en met een waardeloze regering die militairen ergens op af stuurd zonder het voor ze op te nemen als dat nodig is, om van de rest wat er fout is gegaan nog maar niet te spreken.

zo, nu heb ik lekker toch ff mijn gal kunnen spugen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_28208735
Je hebt gelijk, ik ben helemaal overtuigd door een ibo voetsoldaatje die zijn hoogste plicht kan vervullen door als kanonennvoer op te komen draven als een meerdere dat wil.
Je spelling getuigd dat dit jouw rol was in die oorlog.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  zaterdag 25 juni 2005 @ 00:05:08 #53
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28210215
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 23:18 schreef piet_pelle het volgende:
Je hebt gelijk, ik ben helemaal overtuigd door een ibo voetsoldaatje die zijn hoogste plicht kan vervullen door als kanonennvoer op te komen draven als een meerdere dat wil.
Je spelling getuigd dat dit jouw rol was in die oorlog.
Je spelling getuigt...

Met een T dus.

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 25 juni 2005 @ 00:07:45 #54
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28210316
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 22:19 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Nee, ze hadden toen natuurlijk geen idee wat daar gebeurde. De enige reden dat ze daarheen gestuurd waren was om te doen lijken dat Nederland wat deed, alleen deden ze dat niet.
Nu kunnen ze het niet verdragen dat mensen daar doorheen zien en daar wat van zeggen.
Precies, want jij was er ook, en je hebt alles gezien. Ook dat nederlandse militairen met de handen in de zakken en een peuk in hun waffel stonden toe te kijken bij slachtpartijen op jongens van 16-17 jaar... Nu we het er toch over hebben: waarom deed jij niks?
quote:
Nou is het natuurlijk niet eerlijk om de desbetreffende soldaten daar de schuld van te geven, ze volgden immers gewoon orders op. Orders om daar lekker te gaan zitten luieren welliswaar.
Tuinstoeltje erbij, parasolletje erboven, en de Heineken thuistap aan! Zo ging het, toch?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 25 juni 2005 @ 08:59:11 #55
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28215477
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 23:18 schreef piet_pelle het volgende:
Je hebt gelijk, ik ben helemaal overtuigd door een ibo voetsoldaatje die zijn hoogste plicht kan vervullen door als kanonennvoer op te komen draven als een meerdere dat wil.
Je spelling getuigd dat dit jouw rol was in die oorlog.
Haha als je 't over mijn spelling hebt :
Het is algemeen bekend dat je best wel eens een * vautje * kunt maken in je post en dat mensen die daar over vallen dat alleen maar doen omdat ze op de inhoud van de post niet goed kunnen reageren wegens gebrek aan goede ammunitie ! ( dwz goede argumenten )
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:23:36 #56
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28218634
http://telegraaf-i.telegr(...)050625_13/pagina.php of als je daar niet kunt lezen:
http://forum.fok.nl/topic/717836/5/50#28218442

Nederland deed inderdaad helemaal niks.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Eindredactie Games maandag 27 juni 2005 @ 09:46:38 #57
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_28264651
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:23 schreef RonaldV het volgende:
http://telegraaf-i.telegr(...)050625_13/pagina.php of als je daar niet kunt lezen:
http://forum.fok.nl/topic/717836/5/50#28218442

Nederland deed inderdaad helemaal niks.
ah, 2 superhelden, waar is de silver star voor die gasten, waarom hebben ze nog geen erentoch door amsterdam.

lekker amerikaans weer
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 27 juni 2005 @ 10:42:51 #58
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28265791
quote:
Op maandag 27 juni 2005 09:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ah, 2 superhelden, waar is de silver star voor die gasten, waarom hebben ze nog geen erentoch door amsterdam.

lekker amerikaans weer
Wij kennen de Silver Star niet.
militaire ereparades ook niet trouwens...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 27 juni 2005 @ 18:23:10 #59
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_28279844
Piet_Pelle weet het weer beter natuurlijk.
Ziet het journaal, met een blikje bier erbij, zakje wokkels tussen de benen en schud zijn hoofd en denkt van "ach, morgen weer Nederland-Belgie op tv".
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:49:59 #60
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28280540
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Piet_Pelle weet het weer beter natuurlijk.
Ziet het journaal, met een blikje bier erbij, zakje wokkels tussen de benen en schud zijn hoofd en denkt van "ach, morgen weer Nederland-Belgie op tv".
Je vergeet:
"Toen ik in dienst zat..."
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 27 juni 2005 @ 18:59:27 #61
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_28280794
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:49 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Je vergeet:
"Toen ik in dienst zat..."
En oefening pantserstorm meemaakte ja
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')