abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2005 @ 22:50:15 #26
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_28177541
Kun je ook Shell V-power tanken als je auto nog gewoon een carburateurtje heeft. is een Mazda 323 uit 1985
Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 23 juni 2005 @ 23:38:32 #27
85253 uberpooier
tweakersletje
pi_28179289
bij mn brommer werkt t ook, dus t moe kunne
Badeendjes Powaaaaa!
pi_28185022
Hoe hoger het octaan getal hoe hoger de compressie kan worden. Hoe hoger de compressie, hoe efficienter de brandstof verbruikt word.
De compressie is een mechanisch gegeven, en kan aangepast worden door middel van compresoren turbo's en dergelijke.

Hoge vermogens motoren hebben dus tegenover hun laag vermogen broers een hogere compressie en een hoger haalbaal toerental.

Je hebt dus voor een normaal gekochte wagen geen speciale benzine nodig. De meeste wagens zijn perfect tevreden met de goedkopere commercieel verkrijgbare benzine in deze streken. Tenzij de benzine vervuild is, zoals bj "witte merken" regelmatig het geval is.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_28201734
Hmmm... veel meningsverschillen hier.

Ff een update. Heb vandaag weer getankt (Euro 95 ).
Heb na m'n OP nog 1 stottertje gehad en dat was vlak voor ik ging tanken. (Restje V-power??)
Ben bang dat t dus idd aan V-power ligt. Maar ik test rustig verder.
pi_28202107
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:08 schreef mien-moeke het volgende:
Hmmm... veel meningsverschillen hier.

Ff een update. Heb vandaag weer getankt (Euro 95 ).
Heb na m'n OP nog 1 stottertje gehad en dat was vlak voor ik ging tanken. (Restje V-power??)
Ben bang dat t dus idd aan V-power ligt. Maar ik test rustig verder.
Erg herkenbaar allemaal. Ik had dus ook voor de grap een keer in een totaal lege tank (sloeg 2 meter van de tankstation af ) volgepleurd met die V-troep. En inderdaad, mijn auto reageerde sneller en reed toen voelbaar pittiger, maar na een tijdje begon mijn mijn auto te stotteren, terwijl er nog een kwart in mijn tank zat. Ben toen weer over gegaan op Euro 95 en was direct van mijn problemen verholpen.

V-power
pi_28207613
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:23 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Erg herkenbaar allemaal. Ik had dus ook voor de grap een keer in een totaal lege tank (sloeg 2 meter van de tankstation af ) volgepleurd met die V-troep. En inderdaad, mijn auto reageerde sneller en reed toen voelbaar pittiger, maar na een tijdje begon mijn mijn auto te stotteren, terwijl er nog een kwart in mijn tank zat. Ben toen weer over gegaan op Euro 95 en was direct van mijn problemen verholpen.

V-power
Ja idd.. Dat V-Power gaat me steeds meer tegen staan. Denk dat ik maar effe een mond-tot-mond-anti-reclame-campagne ga opstarten.

Dat zal ze leren, die t***s-, k*t-, k****r hoeren!!!
pi_28207768
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 22:42 schreef mien-moeke het volgende:
Dat zal ze leren, die t***s-, k*t-, k****r hoeren!!!
Ineens bevangen door de hitte of zo?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_28208085
Naar mijn idee is het in ieder geval slecht om in oudere wagens V-power te gooien. Die zooi schijnt je motortje schoon te maken van binnen. Het verwijderd ook de laag in je cilinders die er juist voor zorgt dat de zuigerveren lekker afsluiten.
Het gevolg zal dus zijn dat er ineens olieverbuik enzo is, en dat wil je niet....
Je moet ook niet vergeten dat zo's motortje is ontwikkeld voor de brandstof die je in de periode dat hij is ontwikkeld, verkrijgbaar was. En als iets goed is, waarom zal je dan gaan experimenteren? Bij normale (non-turbo) blokken zal de vermogenswinst toch minimaal zijn.
Moderne en minder ingelopen motoren zullen er wel gewoon tegen kunnen.
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 22:29 schreef man_in_love het volgende:
Toen ik vroegah nog eend reed..........
Waar is het toch fout gegaan???
pi_28215153
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 22:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Ineens bevangen door de hitte of zo?
Een beetje wel, ja. Mijn excuses.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:34:00 #35
123646 Mike-e-Mouse
Niet goed ? Thuis weggooien !!
pi_28216240
Heb die zooi toen het net nieuw was ook in me auto gegooid, en zoals de mensen hierboven al beschreven, idd, sneller acceleren, maar ook bij mij liep de auto slecht na een tijd.
Nu tank ik alweer een tijdje 95 ogelood, hij en hij rijd weer zonder problemen
Als het klokje thuis tikt.......hangt ie niet bij jou aan de muur !
pi_28222050
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 07:41 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Een beetje wel, ja. Mijn excuses.
Accepted
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_28224237
V-power maakt je motor schoon, het lost vuil op en dat kan in het begin zorgen voor wat stotteren, oudere auto's kunnen door het losgekomen vuil helemaal ermee stoppen. V-power = erg goei spul en dat wat jullie merken is het reinigingsproces
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_28224445
V-power is gewoon kwaliteit. Ik tank het vanaf dag 1, en mijn auto trekt merkbaar sneller op.
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:43:13 #39
68446 Novitec
Een oude bekende
pi_28230849
GWD, dus een reinigende brandstof die er voor zorgt dat je auto een tijdje lang rot rijdt? Dat kan Shell toch nooit bedoeld hebben? Mijn garage raadde V-power af, had meer wagens gehad met problemen aan bijvoorbeeld injectoren. Het zegt mij eerlijk gezegd niets, maar het klinkt mij niet echt lekker in de oren. Wie kan me er meer over vertellen?

En tja, sommige auto's rijden beter op de oude RON98 dan op RON95, maar met de huidige trend van "reinigende" brandstoffen wordt het wel erg lastig om gewone 98-meuk te vinden.....
In oude auto's wordt V-power overigens wel afgeraden en in een mailwisseling met Shell vertelden ze me eerst dat het een alternatief was voor RON98, toen dat het RON95 was en later dat het RON97 was. Blijkbaar weten ze het zelf niet? En om de een of andere vreemde reden schrijft de wet in Nederland voor dat je enkel RON91, RON95, RON98 mag verkopen omdat het anders te onoverzichtelijk wordt voor de klanten (wie bepaalt dat?) en omdat RON97 niet 98 is, rondt men het af naar RON95. Een tweetal tests in AutoVisie met V-power (Smart en een Porsche 911) gaven overigens wel positieve resultaten....
Ik ben er dus nog niet uit eerlijk gezegd.....

Ulpz? Om wat voor auto gaat het?

Grtz,

N.
Al is het leven nog zo snel, de dood achterhaalt haar wel.....
pi_28242788
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 22:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik meen dat V-Power gewoon octaangehalte 95 heeft in Nederland. In Duitsland overigens octaangehalte 100 en dat verschil merk je echt wel!
Lulkoek.
quote:
De ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, haalde de brandstof onlangs keihard onderuit. De organisatie vergeleek de prestaties van een op V-Power rijdende VW Golf 1.4, een BMW 316i, een Audi A3 2.0 FSI en een Porsche Boxster met de prestaties van gewone loodvrije benzine. De testuitslagen vielen niet in het voordeel van V-Power uit en de testpersonen voelden het verschil alleen in hun portemonnee. Ook de auto-industrie gelooft niet in de nieuwe brandstof. Volgens de fabrikanten kunnen moderne motoren het potentieel van 100 octaan niet benutten, omdat ze op maximaal 98 octaan zijn afgestemd.
Bron: http://www.dekritischemobilist.nl/benz0403.htm

Benzine met een octaangetal van honderd of meer is alleen handig op super grote hoogten (denk aan 5 KM of meer) of in opgefokte motoren met een compressieverhouding van meer dan 1:11.
pi_28242792
Als V-Power inderdaad een sterk reinigende werking heeft vind ik het prima voor in mijn auto's, die gelukkig nog carburateurs hebben. Zo heb ik er 1 gekocht met een vervuilde carb maar die doet het steeds beter des te meer ik rijd. Ander punt is dat die motoren benzine met een minimaal octaangetal van 96 nodig hebben dus V-Power gaat prima met z'n 97.

Verschillen in verbruik of prestaties heb ik nog nooit gemerkt. Vind het gewoon een reclamestunt. Alle verbeteringen die jullie merken zijn IMHO subjectief.

[ Bericht 100% gewijzigd door Alcyone op 26-06-2005 06:14:05 ]
pi_28411362
quote:
Verschillen in verbruik of prestaties heb ik nog nooit gemerkt. Vind het gewoon een reclamestunt. Alle verbeteringen die jullie merken zijn IMHO subjectief.
ik merk het wel sinds ik v power tankt (Nissan 2.0 primera) het kost wel meer maar ik vindt prima

mijn vader ook overegens, hij rijdt een mercedes en tankt ongeveer elke dag maar sinds hij V power diesel tankt hoeft hij minder vaak te tanken, het is no zelfs 4 x per week geworden

bij de 1 werkt het bij de anders niet, ligt net aan de geschiedenis en de staat van je auto
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
  zondag 3 juli 2005 @ 19:56:30 #43
16588 MainFrame
Volvo V50 2.0D
pi_28452888
Ik heb eigenlijk alleen maar problemen zins ik V Power Diesel gebruikte. Had een nagenoeg nieuwe Volvo V50 2.0D waar ik in het begin alleen normale diesel tankte. Reed helemaal prima en geen enkel probleem. Vervolgens toch maar eens V-Power getankt en inderdaad, het reed soepeler en de auto trok merkbaar sneller op. Helemaal tevreden.

Echter had ik na 2x tanken een hoorbaar getik in de auto. Onbekend wat het was naar de garage gegaan waarna het is onderzocht. Complete motor uit elkaar maar het was niet terug te vinden. Het getik was te zacht. Aangezien ik geen link zag met V-Power heb ik dus nog vrolijk een maand of 2 met V-Power diesel gereden (overigens ook andere merken met hetzelfde idee (excellium ofzo) en het getik werd steeds harder. Toch maar weer naar de garage. Auto naar de fabrikant en deze vroeg of ik wel eens verkeerde brandstof had getankt, benzine o.i.d.. Aangezien ik de enige bestuurder ben weet ik zeker dat dit nooit heeft plaats gevonden. Uit onderzoek door het laboratorium bleken de injectoren van de motor allen defect en zijn ze allemaal vervangen. Er werd toch geadviseerd "gewone" diesel te blijven gebruiken ondanks dat ze de problemen niet geheel konden toewijzen aan de V-Power diesel. Hoe dan ook, het blijft vreemd dat een dergelijke nieuwe auto na 40.000 kilometer al nieuwe injectoren nodig heeft.

Voor mij in ieder geval geen dure V-Power diesel of Excellium meer
pi_28459728
Ik werk dus in een tankstation waar we sinds kort ook zo'n hoogstaande brandstofsoort hebben.

Tis een beetje geheim maar de directeur is met zijn spikkiesplinter nieuwe auto stil komen te staan met dat goedje.

Iedereen met een auto van de zaak is verplicht dit goedje te tanken, meestal niet van harte.
pi_28471116
mmm, ik heb het gehad met de motor. Nu ben ik al sinds tijden een fan van shell benzine, maar wilde het toch eens proberen en idd, wel wat meer vermogen, maar ook wat gestotter af en toe....
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 4 juli 2005 @ 13:02:28 #46
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_28472944
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:17 schreef Gebakken_vissie het volgende:
mmm, ik heb het gehad met de motor. Nu ben ik al sinds tijden een fan van shell benzine, maar wilde het toch eens proberen en idd, wel wat meer vermogen, maar ook wat gestotter af en toe....
Die walvis van jou rijdt niet eens.............
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_28472982
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:02 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Die walvis van jou rijdt niet eens.............
ziehier de reden....
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 4 juli 2005 @ 13:13:15 #48
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_28473487
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:03 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

ziehier de reden....
In 1 keer van je problemen af met die gele en dat op maandag.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_28737556
Ik heb ook eens de stoute schoenen aangetrokken en Vpower getankt, heb een Corsa 1.7 diesel. Nu gaat het mij niet zo zeer om de power, maar er werd gezegd dat het zuiniger zou zijn. IIk heb nou een aantal keren getankt, maar heb eigenlijk het idee dat is zelfs minder zuinig is.
Het gaat er mij om dat ik gewoon goedkoop kan autorijden, en als Vpower nou echt goedkoper rijden was, zou ik het blijven doen, maar jaah, het is altijd nog duurder dan gewone diesel.
Ik merk trouwens wel een verschil tussen Shell gewone diesel en die bij de tango, met tango kan ik minder lang doorrijden. Tinq daarintegen heeft bij mijn weten wel ongeveer dezelfde eigenschappen als Shell diesel
Waar een wil is, is een weg. Waar meer willen, is een file
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:21:46 #50
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_28741009
hehehe en ik tank vrolijk lpg en rij het goedkoopst
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')