abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 mei 2005 @ 18:18:13 #1
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_27488620
deeltje 35

regels:
  • als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
  • hoe lang ben je er mee bezig geweest
  • wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content). eventueel wat/wie je er mee wilt bereiken.
  • waarmee heb je je site gemaakt
  • gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
  • alleen eigen gemaakte sites kunnen hier worden aangeboden
  • het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
  • zorg ervoor dat er geen (reclame)popups bij je site openen. de dot.tk banner is bijvoorbeeld gewoon uit te zetten in je registratie.
  • het wordt zeer op prijs gesteld als men voor/na het plaatsen van een site, ook zelf de moeite neemt om een site te reviewen.
  • hou er rekening mee dat als je een site plaatst deze commentaar kan krijgen, een pluim is ook mogelijk!
  • commentaar is oke, afzeiken niet.
  • spam, cu2 sites en andere ongewenste zaken kunnen zoals altijd in het fb topic worden gemeld. ga niet lopen ruzieën, maar meld het.


    handige links:
  • http://www.w3c.org/
  • http://validator.w3c.org
  • http://www.w3schools.com/
  • http://www.alistapart.com/
  • http://www.glish.com/
  • http://www.htmlhelp.com/
  • http://meyerweb.com/eric/css/edge/index.html
  • http://academ.hvcc.edu/~kantopet/index.php


    vorige delen:
    01 02 03 04 05 06 07 08 09 10
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
    31 32 33 34


    dubbeltopic & neventopic
    deel 17b (met slotje)
    maak hier reklame voor je eigen internetsite


    bij volgend deel, deze opovernemen aub
  • Where's my fear???
    pi_27488844
    www.supersound.nl.tt
    (komt binnenkort.nl domein)

    dit is de site van me drive-in.
    zelf gemaakt in dreamweafer en met psp.

    zelf vind ik hem er vrij strak uitzien maar wat vinden julie er van? en wat kan er beter?
    thnx
    Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
      maandag 30 mei 2005 @ 19:24:54 #3
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_27490096
    quote:
    op maandag 30 mei 2005 18:28 schreef roooytjuh het volgende:
    www.supersound.nl.tt
    (komt binnenkort.nl domein)

    dit is de site van me drive-in.
    zelf gemaakt in dreamweafer en met psp.

    zelf vind ik hem er vrij strak uitzien maar wat vinden julie er van? en wat kan er beter?
    thnx
    ambitieus zijn jullie wel! en dat is een mooi begin.
    de teksten staan nu in het midden uitgelijnd, het leest in het algemeen prettiger als het links is uitgelijnd.
    misschien iets neer zetten van kosten per uur/avond? wat voor muziek jullie draaien/in jullie collectie hebben zitten.

    techniek:
    u hoeft niet met hoofdletter in de eerst zin. jammer dat de apperatuur pagina het niet doet nog

    foto's het popup venster van de foto's is te klein om het grote formaat foto goed te laten zien. (sinds wanneer mogen jullie op school roken?)

    contact:
    e-mailadressen zo neer zetten is vragen om spam, misschien een net contactformuliertje maken??

    layout:
    probeer iets meer te doen met de layout, het is nu nog vrij kaal een leuke basis om uit te werken. kijk is rond bij andere drive-ins op hun websites wat ze hebben gedaan. probeer er iets van kleur in te brengen. de layout is jammer genoeg net wat te breed om mooi in een 800x600 resolutie te laten passen. probeer er nog iets meer mee te doen en suc6.
    Where's my fear???
    pi_27490622
    quote:
    op maandag 30 mei 2005 19:24 schreef jagermaster het volgende:

    [..]

    (sinds wanneer mogen jullie op school roken?)
    sinds we niet roken als je goed kijkt staat ie niet aan het was voor de lol

    bedankt voor de positiefe reacties ik zal kijken wat ik er mee kan doen
    Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
    pi_27493099
    quote:
    op maandag 30 mei 2005 18:28 schreef roooytjuh het volgende:
    www.supersound.nl.tt
    (komt binnenkort.nl domein)

    dit is de site van me drive-in.
    zelf gemaakt in dreamweafer en met psp.

    zelf vind ik hem er vrij strak uitzien maar wat vinden julie er van? en wat kan er beter?
    thnx
    het eerste wat me opvalt is dat de pagina's nogal leeg zijn.
    probeer dit wat meer op te vullen met tekst of foto's of plaatjes. of maak de layout kleiner. .
      maandag 30 mei 2005 @ 21:34:13 #6
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_27494076
    quote:
    op maandag 30 mei 2005 19:24 schreef jagermaster het volgende:

    [..]

    contact:
    e-mailadressen zo neer zetten is vragen om spam, misschien een net contactformuliertje maken??
    ach, het zijn hotmail adressen, een kilo spam meer of nog meer maakt niet zoveel uit .

    als antispam-methode kan je ook je mailadres in unicode op je site zetten.
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      maandag 30 mei 2005 @ 22:06:03 #7
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_27495279
    quote:
    op maandag 30 mei 2005 21:34 schreef berkery het volgende:

    [..]

    ach, het zijn hotmail adressen, een kilo spam meer of nog meer maakt niet zoveel uit .

    als antispam-methode kan je ook je mailadres in unicode op je site zetten.
    het gaat om het principe, daarbij komt dat op mijn hotmail adres geen spam binnenkomt. (bijna niemand heeft hem, kan het ook aan liggen.)
    Where's my fear???
    pi_27670391
    ik heb de opdracht gekregen deze site: www.100cols.org onder handen te nemen. deze site is dus niet van mij en heb hem niet gemaakt.

    dit is mijn resultaat.
    het gaat mij nu om de layout. het menu moet anders vind ik. anders is de layout te saai. dat ik frames gebruik is omdat de eigenaar wil dat met scrollen naar beneden het menu+kop blijft staan.

    de site waar het omgaat:
    http://achterop23.keeponhosting.nl/100cols/site/

    hit me!
      maandag 6 juni 2005 @ 13:48:29 #9
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_27673792
    quote:
    op maandag 6 juni 2005 11:49 schreef achterop23 het volgende:
    ik heb de opdracht gekregen deze site: www.100cols.org onder handen te nemen. deze site is dus niet van mij en heb hem niet gemaakt.

    dit is mijn resultaat.
    het gaat mij nu om de layout. het menu moet anders vind ik. anders is de layout te saai. dat ik frames gebruik is omdat de eigenaar wil dat met scrollen naar beneden het menu+kop blijft staan.

    de site waar het omgaat:
    http://achterop23.keeponhosting.nl/100cols/site/

    hit me!
    tja, ieder zijn mening maar vind dit onpraktisch om te doen. maar de klant is koning, als hij het perse zo wil dan moet het maar. zijn er geen mogelijkheden met een overflow om dit zelfde te doen met css? want dit wordt niets. zie screenie



    als je het netjes wilt afwerken is het misschien raadzaam om het lijntje van het kader van de tekst ook altijd zichtbaar te hebben, nu scrol je het weg en ziet het er onnatuurlijk uit.
    iets meer afstand tussen tekst/image en rand vergroot leesbaarheid.

    colsindex
    misschien hier een tabelletje van maken met twee verschillende kleuren om en om voor iedere regel om de leesbaarheid te vergroten. de tekst bovenaan de lijst misschien vet doen?

    kleding
    onderaan heb je een tabel in het groen. dit is heel afwijkend van de rest van de site. ook is het hier zinvol meer afstand tot de rand. daarbij kan ook de grote van de midden kolom iets kleiner.

    klimaat
    zo'n soort opmaak bedoelde ik bij colsindex. maar dit vind ik een beetje te overheersende kleuren voor de site, probeer is met twee kleuren grijs of groen?

    wat is er anders met de drie onderste links? dit omdat de lijn tussen fotoboek en links dikker is.

    contact
    zou kiezen voor een contactformulier.

    firefox (zie achtergrond screenie)
    header: achtergrond kleur achter header is er niet (dus wit als achtergrond)
    menu: de lijnen van het kader om het menu lopen niet goed en zijn afwijkend van kleur (zijn in firefox zwart en in ie grijs)
    text-vlak: tekst valt op grijskaderlijnen.

    offtopic
    ben je van keepsonhosting?

    [ Bericht 1% gewijzigd door jagermaster op 06-06-2005 13:53:53 ]
    Where's my fear???
      maandag 6 juni 2005 @ 13:54:51 #10
    121708 Neohammer
    Acromantula in the works...
    pi_27673979
    http://www.ewe-squad.com/index1.html

    de oude site van mijn squad, gemaakt in 3ds max, door photoshop gehaald en toen fijngeknipt naar dreamweaver en flash. helaas wilden de mensen in mijn squad hem graag in een apart venster laten openen. (ben ik zwaar tegenstander van, maar goed het is niet anders.) hij is nu niet meer in gebruik.
    Hebridean Black project 90%
      maandag 6 juni 2005 @ 14:04:22 #11
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_27674346
    quote:
    op maandag 6 juni 2005 13:54 schreef neohammer het volgende:
    http://www.ewe-squad.com/index1.html

    de oude site van mijn squad, gemaakt in 3ds max, door photoshop gehaald en toen fijngeknipt naar dreamweaver en flash. helaas wilden de mensen in mijn squad hem graag in een apart venster laten openen. (ben ik zwaar tegenstander van, maar goed het is niet anders.) hij is nu niet meer in gebruik.
    tja beetje jammer dat het opened in een nieuw venster..
    bij eerste indruk ziet het er wel leuk uit, (op de error na van mysql_connect() )
    mag er een knopje in met muziek uit. vind het het geluid op het menu niet passen bij nieuwe cd van coldplay, of nog beter, helemaal geen geluid.

    orginaliteit: goed!
    layout: voorgrond redelijke achtergrond matig (kleurgebruik vind ik niet passen) (default skin)

    oke nu met ik je site zat. zei al dat ik coldplay aan het luisteren was en niet sean paul ft. clipse "grindin" die spontaan na een tijdje aanging.
    had de buttons geprobeerd met die muziek, daarna op de rode gedrukt. krijg ik braaf de medeling "jukebox stopped". maar na een tijdje ging die weer aan.
    Where's my fear???
      maandag 6 juni 2005 @ 15:33:51 #12
    101983 exile0000
    mad scientist
    pi_27677685
    http://www.wickymusic.nl

    wat was ik blij dat ik de site helemaal met behulp van een externe stylesheet gemaakt had, toen de cd uitkwam en de layout en het kleurenschema veranderd moesten worden! kwestie van 4 regels code aanpassen en voila!
    nu ben ik sinds een paar dagen met php aan de gang en heb al een nieuwsbrief- en bestelformulier gemaakt. er worden netjes emailtjes verstuurd naar de aanvrager en naar wicky, met custom inhoud.

    nu ben ik nog aan het puzzelen om het fotoalbum handmatig te maken (is nu met jalbum), maar dan wel met behulp van php, zodat ik maar 1 pagina code hoef te maken en niet voor elke foto 1. ik denk dat ik wel custom thumbnailtjes ga knippen voor elke foto: niet een verkleining, maar een stukje uit de foto.

    wat denken jullie ervan? en welke tips hebben jullie voor het maken van het fotoalbum?
    alvast bedankt!
    hugo

    [ Bericht 0% gewijzigd door exile0000 op 06-06-2005 16:47:55 (typo) ]
    "Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
    Music, Anyone? Photo's, Anyone?
    pi_27682262
    quote:
    op maandag 6 juni 2005 13:48 schreef jagermaster het volgende:

    [..]

    tja, ieder zijn mening maar vind dit onpraktisch om te doen. maar de klant is koning, als hij het perse zo wil dan moet het maar. zijn er geen mogelijkheden met een overflow om dit zelfde te doen met css? want dit wordt niets. zie screenie

    [afbeelding]

    als je het netjes wilt afwerken is het misschien raadzaam om het lijntje van het kader van de tekst ook altijd zichtbaar te hebben, nu scrol je het weg en ziet het er onnatuurlijk uit.
    iets meer afstand tussen tekst/image en rand vergroot leesbaarheid.

    colsindex
    misschien hier een tabelletje van maken met twee verschillende kleuren om en om voor iedere regel om de leesbaarheid te vergroten. de tekst bovenaan de lijst misschien vet doen?

    kleding
    onderaan heb je een tabel in het groen. dit is heel afwijkend van de rest van de site. ook is het hier zinvol meer afstand tot de rand. daarbij kan ook de grote van de midden kolom iets kleiner.

    klimaat
    zo'n soort opmaak bedoelde ik bij colsindex. maar dit vind ik een beetje te overheersende kleuren voor de site, probeer is met twee kleuren grijs of groen?

    wat is er anders met de drie onderste links? dit omdat de lijn tussen fotoboek en links dikker is.

    contact
    zou kiezen voor een contactformulier.

    firefox (zie achtergrond screenie)
    header: achtergrond kleur achter header is er niet (dus wit als achtergrond)
    menu: de lijnen van het kader om het menu lopen niet goed en zijn afwijkend van kleur (zijn in firefox zwart en in ie grijs)
    text-vlak: tekst valt op grijskaderlijnen.

    offtopic
    ben je van keepsonhosting?
    ik host bij keeponhosting.
    ik ga je punten even bekijken. alvast bedankt!
      maandag 6 juni 2005 @ 18:04:31 #14
    120967 the_jasper
    Karnemelk, shaken not stirred
    pi_27682896
    quote:
    op maandag 6 juni 2005 15:33 schreef exile0000 het volgende:
    http://www.wickymusic.nl
    ziet er wel leuk uit

    zou misschien iets wat kleuriger kunnen maar dat is mijn mening
    je kan zelf ook jablum templates gaan maken, als je het eenmaal doorhebt ziet het er zeer mooi uit
    Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
      maandag 6 juni 2005 @ 20:20:29 #15
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_27687230
    quote:
    op maandag 6 juni 2005 15:33 schreef exile0000 het volgende:
    http://www.wickymusic.nl

    wat was ik blij dat ik de site helemaal met behulp van een externe stylesheet gemaakt had, toen de cd uitkwam en de layout en het kleurenschema veranderd moesten worden! kwestie van 4 regels code aanpassen en voila!
    nu ben ik sinds een paar dagen met php aan de gang en heb al een nieuwsbrief- en bestelformulier gemaakt. er worden netjes emailtjes verstuurd naar de aanvrager en naar wicky, met custom inhoud.

    nu ben ik nog aan het puzzelen om het fotoalbum handmatig te maken (is nu met jalbum), maar dan wel met behulp van php, zodat ik maar 1 pagina code hoef te maken en niet voor elke foto 1. ik denk dat ik wel custom thumbnailtjes ga knippen voor elke foto: niet een verkleining, maar een stukje uit de foto.

    wat denken jullie ervan? en welke tips hebben jullie voor het maken van het fotoalbum?
    alvast bedankt!
    hugo
    de manier van een site zo maken komt me iets te bekend voor. heb je deze website eerder in een sitecheck gehad?
    rechtsboven loopt de ronding niet helemaal mooi, is aan de linkerbovenkant van de ronding wat hoekig.
    je kiest ervoor om hele nummers op de website te zetten. weet niet of deze cd wordt uitgegeven via een platenmaatschappij? ruim 40% van de nummers online zetten lijkt me niet lucratief.

    foto's
    de tekst bij de albums is niet lekker leesbaar. de tekst boven de grote foto valt een beetje over de foto heen.

    links
    vind het een beetje kaal. misschien een kadertje of zo om de blokken heen?

    contact
    een hotmail adres voor boekingen?? neem dan gewoon een wickumusic.nl adres, komt wat beter over. tja mailadressen op i-net zetten is vragen om spam.

    gastenboek
    misschien een gastenboek script gebruiken? kan je het in de stijl van de website zetten en heb je die reclame banner er niet boven.

    resolutie:
    het is een beetje jammer dat mensen die hun scherm niet voluit hebben staan of maar werken bij een resolutie van 800x600 de website maar voor een gedeelte te zien krijgen. misschien hier nog is naar kijken. dit kan al voorkomen worden door geen gebruik te maken van frames maar met behulp van php de content in een header/footer te zetten.
    Where's my fear???
      dinsdag 7 juni 2005 @ 14:27:08 #16
    101983 exile0000
    mad scientist
    pi_27708525
    quote:
    op maandag 6 juni 2005 20:20 schreef jagermaster het volgende:
    [heel verhaal]
    jeetje, wat ben jij wakker zeg! dat is al wel een half jaartje geleden denk ik. toen gebruikte is nog niet eens css.

    de kleurenkeuze is gebaseerd op het ontwerp van de cd-hoes.
    die mp3tjes en hotmail-adres: hey, i'm just the webmaster. dat moet de band zelf weten.
    het huidige foto-album is echt een ramp! daar ga ik snel iets veel netters van maken.
    kadertje om de blokken linkjes vind ik wel een aardig idee. vult misschien iets meer.
    een gastenboek zelf maken vereist denk ik een database (sql?) en daar heb ik me nog niet in verdiept.
    resolutie: ik was steeds in de veronderstelling dat er nauwelijks nog mensen op een lage resolutie werktten, maar daar moet ik op terug komen. ik heb op mijn werk op een 15'' tft geen mogelijkheid om de resolutie hoog genoeg te krijgen om de hele site te kunnen zien. mijn volgende site zal ik helemaal met css willen positioneren en niet met frames.

    thnx voor je commentaar
    "Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
    Music, Anyone? Photo's, Anyone?
    pi_27754609
    goeienavond,

    wat een leuk topic! ik ga er gelijk maar handig gebruik van maken en evt. ook zelf een keer een site beoordelen. eerst wil ik jullie vragen om mijn site eens onder de loep te nemen.

    de site is te vinden op http://www.site-evaluation.com. het is een site waarop webmasters hun site door anderen kunnen laten controleren op zaken als opmaak en navigatie. eén van de vele sitekeuringsites, maar doordat je je niet hoeft te registreren en het vrij simpel werkt denk ik dat het mensen wel aanspreekt.

    het idee voor deze site spookte al langer door mijn hoofd. ik heb op een andere site gemerkt hoeveel reclameinkomsten er zijn te verdienen met banners van google en heb deze site gemaakt om (1) anderen de mogelijkheid te bieden om hun site te laten keuren en (2) om er zelf geld aan te verdienen. ik heb de site zelf in een paar dagen geschreven, het idee was er dus al langer. de site is geschreven in html en php met ondersteuning van een mysqldatabase en gemaakt met devphp.

    wat ik graag wil dat jullie doen:

    bezoek hem en kijk even rond. klik eens op wat links en kijk of je direct al grove fouten ziet (dode links e.d.). geef aan wat je eerste indruk is en leg uit waarom (dus niet lelijk en verder niets toevoegen).
    wat ik vooral wil weten: was je na het bekijken van de site gemotiveerd om zelf jouw site in te sturen? wat, denk jij, beweegt een bezoeker er toe om mee te doen aan het programma?
    hoe zou ik het moeten aanpakken om meer deelnemers te krijgen (niet zozeer meer bezoekers, maar meer bezoekers die ook daadwerkelijk meedoen) en meer kliks op advertenties?

    spelfoutjes mogen doorgegeven worden, maar zolang de tekst duidelijk is ben ik er tevreden mee. het gaat mij niet om de perfecte spelling en grammatica, maar om het idee zelf en de advertentieinkomsten.

    er wordt overigens al goed bezocht en meegedaan, maar ik streef natuurlijk naar nog meer bezoekers en deelnemers.

    ik ben benieuwd naar jullie feedback.

    altf4

    belangrijk als je (om rond te kijken) gebruik wil maken van de service, doe het dan serieus. feedback die jij geeft wordt serieus gestuurd aan de webmaster van een site die is ingestuurd te keuren.
    En toen was het verhaaltje uit...
      woensdag 8 juni 2005 @ 22:44:15 #18
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_27759083
    quote:
    op woensdag 8 juni 2005 20:57 schreef altf4 het volgende:
    goeienavond,

    wat een leuk topic! ik ga er gelijk maar handig gebruik van maken en evt. ook zelf een keer een site beoordelen. eerst wil ik jullie vragen om mijn site eens onder de loep te nemen.

    de site is te vinden op http://www.site-evaluation.com. het is een site waarop webmasters hun site door anderen kunnen laten controleren op zaken als opmaak en navigatie. eén van de vele sitekeuringsites, maar doordat je je niet hoeft te registreren en het vrij simpel werkt denk ik dat het mensen wel aanspreekt.
    eerste indruk:
    past niet in een resolutie van 800x600.

    begin:
    onderstreepte tekst wordt aangemerkt als link. "you can start by filling in your website-address and your email-address on the right side of this page." is geen link. zou dus cursief of vet gebruiken en niet onderstrepen.

    info:
    vind het irrtant als de reclame midden in de tekst staat.

    support:
    vind het wel beetje weinig support, misschien inhoudelijk meer over het programma zeggen.

    contact:
    misschien een check inbouwen welke kijkt of de velden in gevuld zijn (je hebt nu een leegmailtje van mij )


    layout:
    met de layout gaat het ergens fout, zie screenshot. vond "home" er een beetje onduidelijk instaan. zou dit weglaten, of van start home maken.
    je logo is beetje pixelig in de tekst. misschien even naar kijken en iets van featured of zo aanzetten.
    verder ziet het er wel goed uit. twijvel alleen over het boxje aan de rechterkant. deze staat gecentreerd in die ruimte. de tekst heeft echter een vaste breedte. bij een hoge resolutie zal dit er niet uit zien. ook zal ik "start here" (rechterboxje) beginnen met een hoofdletter (start here), dan heb je overal op je website het zelfde.

    source:
    zou het javascript in een apart bestand zetten.

    waarom ik niet gebruik zal maken van deze website:
    heb geen zin om in het engels te typen. ook ben ik in dit topic al genoeg gratis bezig met reviewen van websites wat ik ook mis is een mogelijkheid om gewoon reviews te kunnen schrijven zonder een eigen website op te geven. mijn websites zijn in het nederlands. mijn vermoeden is dat mensen die geen nederlands kunnen, geen belang aan mijn websites hebben. ook twijvel ik aan het nut voor mij om een review te willen van iemand van de andere kant van de wereld. dit met doelgroepen.
    wat ik zelf ook een belemmering vind is dat de advertenties er iets te dik opliggen. zoals je al zegt zijn er teveel sitechecks sites. de meeste zijn van geen niveau. om deze reden zou ik ook graag reviews die geschreven zijn willen lezen. want wat als ik een review terugkrijg waar geen moeite aan besteed is? dan vind ik het wel zonde van de tijd die ik er instaek. dit zelfde zie ik nu gebeuren op sitechecks.nl
    Where's my fear???
    pi_27759546
    met behulp van een cms een site in elkaar gezet
    www.beverwaard.info
    deze site is bedoeld om menen die in de wijk wonen te voorzien van digitale informatie over de wijk.

    er moet nog wel wat gebeuren maar ik geloof dat het begin er is.
    opmerkingen zijn welkom let wel dit is allemaal op vrijwillige basis
    pi_27759697
    jagermaster, bedankt voor je feedback op www.site-evaluation.com!
    apart trouwens: een "sitekeuring-site" insturen ter keuring

    als nog iemand zin heeft om feedback te geven: graag.
    En toen was het verhaaltje uit...
      woensdag 8 juni 2005 @ 23:15:34 #21
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_27760275
    quote:
    op woensdag 8 juni 2005 23:00 schreef altf4 het volgende:
    jagermaster, bedankt voor je feedback op www.site-evaluation.com!
    apart trouwens: een "sitekeuring-site" insturen ter keuring

    als nog iemand zin heeft om feedback te geven: graag.
    was nog vergeten de screenshot er neer te zetten, bij deze.

    Where's my fear???
    pi_27760754
    ik was inderdaad al druk op zoek bedankt.
    En toen was het verhaaltje uit...
      woensdag 8 juni 2005 @ 23:33:18 #23
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_27760901
    quote:
    op woensdag 8 juni 2005 22:56 schreef tazmanian het volgende:
    met behulp van een cms een site in elkaar gezet
    www.beverwaard.info
    deze site is bedoeld om menen die in de wijk wonen te voorzien van digitale informatie over de wijk.

    er moet nog wel wat gebeuren maar ik geloof dat het begin er is.
    opmerkingen zijn welkom let wel dit is allemaal op vrijwillige basis
    de eerste indruk alvast..
    hoewel ik niet snap wat het plaatje in de header voor steld wil ik toch opmerken dat de naam van de website iets te veel naar voren wordt gedrukt door de spikkels eromheen. het is voor mijn gevoel te overheersend.

    leuk met die kalender rechts. zou alleen als je op een dag drukt daar met een kalenderitem erin zorgen dat deze items bovenaan de pagina komen te staan. dus niet onder werlkom/nieuws. zou er ook bij vermelden dat het het evenementen agenda is inplaats van kalender.

    op home staat nieuws, op gasteboek staat een kopje nieuws.. vind de pagina gastenboek wat rommelig, er zijn niet iets te veel dingen op die pagina gepropt.

    wat me wel opvalt is verschil in breedte bij iedere pagina. allee home is 800x600 compatible de rest niet!

    registreren
    zou dat boxje van registratie kleiner maken zodat deze netzo groot is als die van login-panel (of de andere boxjes aan de rechterkant op andere pagina's). want zo ziet het er niet echt uit.


    en nu ga ik slapen.
    Where's my fear???
    pi_27767926
    quote:
    op woensdag 8 juni 2005 22:56 schreef tazmanian het volgende:
    met behulp van een cms een site in elkaar gezet
    www.beverwaard.info
    deze site is bedoeld om menen die in de wijk wonen te voorzien van digitale informatie over de wijk.

    er moet nog wel wat gebeuren maar ik geloof dat het begin er is.
    opmerkingen zijn welkom let wel dit is allemaal op vrijwillige basis
    hey tazmanian, ik heb de site eens bekeken.
    leuk dat een wijk een eigen site heeft waarbij bezoekers en bedrijven de ruimte krijgen, als ze dat willen, om een deel van de site te verzorgen (foto's en subdomein e.d.).
    het design vind ik op wat kleine dingen na ook best netjes.

    ik ben een paar dingen tegengekomen die naar mijn mening anders zouden moeten:
    - het vakje voor de nieuwsbrief is wat groot (hoogte). het kopje "nieuwsbrief" verraad al dat je je daar kunt opgeven voor de nieusbrief, de tekst "schrijf je in voor de nieuwsbrief" is dan misschien overbodig. sowieso kan het geheel wat minder hoog.
    - de site is gedeeltelijk in het engels. dit komt waarschijnlijk doordat het fotoboek wordt opgebouwd door een niet zelfgemaakt script. geen probleem dat je andere scripts gebruikt, maar misschien wel zo netjes om de engelse teksten even om te zetten in nederlandse teksten. in plaats van "previous picture" "vorige foto" dus.
    - het is niet (direct) duidelijk wat "beverwaard" is. een inleidend tekstje als "welkom op de site van de wijk beverwaard, waar buurtbewoners en lokale bedrijven op de hoogte blijven van de activiteiten in de wijk".
    - bij de kalender zijn de kopjes van de drie onderdelen niet goed te lezen (op een laptop iig). misschien is de witte kleur niet zo verstandig.
    - waarom laat je overal het contact via het mailadres verlopen, maar heb je wel een contact-pagina met formulier? lijkt mij het handigst als je gewoon iedereen doorverwijst naar je contactpagina.
    - grote fout : de reclamebanners rechts ("random banner") zijn niet klikbaar!!! daar zullen de adverteerders niet blij mee zijn. bovendien denk ik dat iemand die wil adverteren zelf het kopje "adverteren" wel kan vinden en het overdadig oproepen tot adverteren (op vrijwel iedere pagina) écht niet nodig is en als storend kan worden ervaren.
    - maak je header (plaatje bovenaan) klikbaar naar je homepage. zo kan iedereen snel terugkomen op de beginpagina. dit doet een groot deel van de professionele sites (neem het fok!-logo linksbovenaan), dus zorg dat je daar ook bij gaat horen
    - misschien een leuk idee om het design van de schuifbalk aan te passen aan de site-layout.
    - bij de "chatbox" (ik zou hem "shoutbox" noemen) kun je niks invullen, omdat je gebruikersnaam niet is ingevuld. maar... die kan ik helemaal niet invullen :s
    - het is (mij) niet duidelijk hoe ik een item in het gastenboek kan toevoegen.

    een hele lijst met goedbedoelde tips. ik hoop dat je er wat aan hebt. als je lekker enthousiast doorgaat (en dat lijk je wel te zijn) wordt het vast een leuke site!

    succes!

    altf4

    edit:
    ik zie nu dat je jouw site hebt ingestuurd bij mijn site. het commentaar wat je daar tot nu toe op hebt ontvangen gaat over kleuren: "the colors are too monochromatic and just not catchy". misschien heb je daar nu al wat aan. ik raad je aan om na wijziging opnieuw je site in te sturen, zodat je kunt vergelijken (zal het adres van mijn site hier niet meer noemen, dan gaat het zo op spam lijken, je weet welke site ik bedoel).

    [ Bericht 6% gewijzigd door ALTF4 op 09-06-2005 11:05:37 (toevoeging) ]
    En toen was het verhaaltje uit...
    pi_27816262
    oke ook ff site die ik heb gemaakt dan,
    deze site is voor drive in show all supersound

    http://www.all-supersound.nl

    gemaakt met fotosoep, dreamweaver, en swish (beetje flash)
    ik heb dus het design gemaakt.

    graag opmerkingen over het design?
    wat is mooi en wat juist niet?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')