abonnement Unibet Coolblue
pi_26774048
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:35 schreef Slarioux het volgende:

"wordt" een bashtopic.
De voorspellende gaven van een mod... Welke glazen bol gebruik je?
quote:
Nee, waar baseer je dat op?
Het zou de enige plausibele verklaring zijn voor het slotje.
quote:
Ja, daarom ook "wordt".
Dan stel ik voor dat je het slotje erop zet pas op het moment dát...

En dan nog, kun je beter eventuele bash-posts editten/verwijderen etc, dan er bij voorbaat al een slotje op te knallen. Zo gaat dat, actief modereren. Gelijk een slotje zetten, is voor luie mods.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 11:44:17 #52
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26774115
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:41 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De voorspellende gaven van een mod... Welke glazen bol gebruik je?
[..]

Het zou de enige plausibele verklaring zijn voor het slotje.
[..]

Dan stel ik voor dat je het slotje erop zet pas op het moment dát...

En dan nog, kun je beter eventuele bash-posts editten/verwijderen etc, dan er bij voorbaat al een slotje op te knallen. Zo gaat dat, actief modereren. Gelijk een slotje zetten, is voor luie mods.
Je topictitel was natuurlijk ook gewoon vragen om moeilijkheden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 6 mei 2005 @ 11:44:59 #53
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_26774132
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:41 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De voorspellende gaven van een mod... Welke glazen bol gebruik je?
Mijn eigen hersenpan, werkt al 2 jaar uitstekend. Vroeg of laat wordt je topic een Linux versus MS bashtopic. En dat ligt niet aan jou, maar aan de rest van DIG.
quote:
Dan stel ik voor dat je het slotje erop zet pas op het moment dát...

En dan nog, kun je beter eventuele bash-posts editten/verwijderen etc, dan er bij voorbaat al een slotje op te knallen. Zo gaat dat, actief modereren. Gelijk een slotje zetten, is voor luie mods.
Ja, dat is een goed idee. Maar na minstens 30 bashtopics, 500 notes, 17 bans en twee weken heb ik wel genoeg gekregen van het "actief modden". Dan maar lui.

Zolang men het niet kan, normaal discussieren over Linux of MS, of Apple, of de Mac of de iPod versus Creative, of wat dan ook, gaan zulke topics gewoon dicht.

En hoe weet ik dan of ze het kunnen? Dat zie ik elke dag weer, als ik 10 minuten te laat bij een dergelijk topic aankom. Ben ik weer een kwartier aan het ruimen. Het kost me gewoon te veel tijd om het actief te modden, want DIG bevat gewoon teveel kutnerds die té aggresief voor hun software vechten.
pi_26774178
, .

Da's jammer. Ik ben geen DIG-usual. .
  vrijdag 6 mei 2005 @ 11:54:31 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26774377
w00t
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26806450
Maar wat er is gezegd over A vs B is wel waar. Ik loop nu al een aantal jaren mee in DIG en heb het zelf ook vaak geprobeerd. Maar het werkt gewoon niet. Het loopt uit op een welles-nietes spel. Er komt na 1 pagina geen redelijk woord meer uit en de reden is eigenlijk heel eenvoudig. Men komt met persoonlijke voorkeuren aan en niet met technische argumenten. Alsof mensen overtuigd moeten worden dat als ik speciebonen lekker vind en tuinbonen vreselijk dat anderen dat ook zo moeten doen. En dat werkt niet. Het is namelijk ook niet mogelijk om vast te stellen wat beter is, het hangt vaak ook af van andere factoren die mensen vergeten, zoals in wat voor omgeving iets gebruikt moet worden, wat zijn de kosten om over te stappen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 9 mei 2005 @ 09:07:12 #57
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_26844705
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:38 schreef Lucille het volgende:
Maar wat er is gezegd over A vs B is wel waar. Ik loop nu al een aantal jaren mee in DIG en heb het zelf ook vaak geprobeerd. Maar het werkt gewoon niet. Het loopt uit op een welles-nietes spel. Er komt na 1 pagina geen redelijk woord meer uit en de reden is eigenlijk heel eenvoudig. Men komt met persoonlijke voorkeuren aan en niet met technische argumenten. Alsof mensen overtuigd moeten worden dat als ik speciebonen lekker vind en tuinbonen vreselijk dat anderen dat ook zo moeten doen. En dat werkt niet. Het is namelijk ook niet mogelijk om vast te stellen wat beter is, het hangt vaak ook af van andere factoren die mensen vergeten, zoals in wat voor omgeving iets gebruikt moet worden, wat zijn de kosten om over te stappen.
Dat is waar. Bovendien hebben de mensen ook altijd de drang om "hun" programma of gadget het beste te vinden, ook al is het niet zo. Daardoor krijg je ook van die nutteloze reacties, waarin mensen eigelijk alleen maar aangeven dat iemand stom of dom is omdat hij niet gebruikt wat de ander gebruikt... Ik ken het niet alleen op het forum helaas...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 9 mei 2005 @ 09:08:04 #58
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26844713
quote:
Op maandag 9 mei 2005 09:07 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Dat is waar. Bovendien hebben de mensen ook altijd de drang om "hun" programma of gadget het beste te vinden, ook al is het niet zo. Daardoor krijg je ook van die nutteloze reacties, waarin mensen eigelijk alleen maar aangeven dat iemand stom of dom is omdat hij niet gebruikt wat de ander gebruikt... Ik ken het niet alleen op het forum helaas...
Allemaal kinders.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 9 mei 2005 @ 09:16:27 #59
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26844826
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:44 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Mijn eigen hersenpan, werkt al 2 jaar uitstekend.
2 jaar pas?

Maar inderdaad, zolang ik moderator ben, en daarvoor al als DIG-user, zag ik dergelijke topics fout gaan. Heb 't zelf als moderator nog een keer geprobeerd, ondanks waarschuwingen van Lucille en Slarioux, maar er is gewoon niet tegenaan te modden.
  maandag 9 mei 2005 @ 13:33:51 #60
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_26850986
quote:
Op maandag 9 mei 2005 09:16 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

2 jaar pas?

Maar inderdaad, zolang ik moderator ben, en daarvoor al als DIG-user, zag ik dergelijke topics fout gaan. Heb 't zelf als moderator nog een keer geprobeerd, ondanks waarschuwingen van Lucille en Slarioux, maar er is gewoon niet tegenaan te modden.
Gelukkig ben ik geen MODJE Gelukkig werkt mijn hersenpan ook al wat langer dan 2 jaar
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_26856242
QG, Filmpje rippen uit website.. was al dicht voor ik je kon bedanken voor de link (had het zelf kunnen zoeken).

Alleen waarom ging die dicht? Het was toch policy om "opgeloste" topics open te houden?

edit: Had em anders direct dicht gegooid omdat er al 100x topics over het zelfde zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door devzero op 09-05-2005 16:40:24 (zie edit :)) ]
  maandag 9 mei 2005 @ 16:39:26 #62
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26856298
ja maar die vraag is al zooo vaak voorbij gekomen is dus meer een schoonmaak
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:29:39 #63
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_26884741
ben het er niet mee eens met het beleid dat er geen "bash-topics" meer mogen worden geopend. aan de ene kant snap ik jullie argument wel en in sommige gevallen klopt het ook wel dat na enige tijd er een welles nietes topic wordt, maar aan de andere kant is en blijft het een forum en ik vind dat mensen vrij zijn om hun mening erover te geven. dat er een paar niet normaal kunnen doen vind ik dat de rest er niet de dupe van mogen worden, maarja dat geldt wel voor meerdere dingen. ook vind ik dat sommige mods idd te lui en te snel hun conclusie trekken. met andere woorden hebben ze op een vreemde manier te veel macht. het is misschien ook heel verleidelijk om iets snel op slot te gooien. ik heb zoiets: als je iets niet aan kan moet je er ook niet aan beginnen (als moderator). dit slaat niet zozeer op jullie, maar alle moderators op verschillende forums. ik hoop dat ik dit mag zeggen zonder gelijk een ban te krijgen
pi_26884761
Die laatste zin slaat werkelijk nergens op.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:34:30 #65
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_26884859
tja je weet het nooit met mods, sommige kunnen totaal niet op kritiek en voelen zich gelijk persoonlijk aangevallen
pi_26884895
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:34 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
tja je weet het nooit met mods, sommige kunnen totaal niet op kritiek en voelen zich gelijk persoonlijk aangevallen
Dan kom je te weinig in dig.
QG is oke, slar zet wel veel slotjes maar dat is altijd met een goede reden in mijn ogen en Lucille is een vrouw, ook niks mis mee dus.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:37:53 #67
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_26884951
quote:
dit slaat niet zozeer op jullie, maar alle moderators op verschillende forums
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:53:34 #68
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26885306
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:29 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ben het er niet mee eens met het beleid dat er geen "bash-topics" meer mogen worden geopend. aan de ene kant snap ik jullie argument wel en in sommige gevallen klopt het ook wel dat na enige tijd er een welles nietes topic wordt, maar aan de andere kant is en blijft het een forum en ik vind dat mensen vrij zijn om hun mening erover te geven. dat er een paar niet normaal kunnen doen vind ik dat de rest er niet de dupe van mogen worden, maarja dat geldt wel voor meerdere dingen. ook vind ik dat sommige mods idd te lui en te snel hun conclusie trekken. met andere woorden hebben ze op een vreemde manier te veel macht. het is misschien ook heel verleidelijk om iets snel op slot te gooien. ik heb zoiets: als je iets niet aan kan moet je er ook niet aan beginnen (als moderator). dit slaat niet zozeer op jullie, maar alle moderators op verschillende forums.
Zou je misschien wat meer enters kunnen gebruiken? Dat bevordert de leesvriendelijkheid...

En nu even een inhoudelijke reactie:
Zo'n topic kan nooit zonder nonsense argumenten, dat bewijst de geschiedenis van de Digital Corner. Het loopt alleen uit op ruzies en er is nog nooit een duidelijk antwoord uitgekomen, om de simpele rede: er is geen enkelzijdig antwoord.

Lucille, Slarioux en ik doen ons best om topics zo goed mogelijk te sturen en zijn allerminst machtsgeil, hoogstens eigenwijs. Maar naast modereren hebben we alle drie een baan, en krijgen geen cent voor ons vrijwilligerswerk voor FOK. We kunnen dan ook niet fulltime zo'n topic schoonhouden, dat is simpelweg onmogelijk.
quote:
ik hoop dat ik dit mag zeggen zonder gelijk een ban te krijgen
Dit is een feedbacktopic, je plaatst feedback, geen rede tot ban hoor. Komen we echt zo evil over?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:06:11 #69
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_26885605
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:53 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Zou je misschien wat meer enters kunnen gebruiken? Dat bevordert de leesvriendelijkheid...
hoor het voor het eerst, dus weet niet of het aan jou ligt of aan mij, maar goed zal er in de toekomst er op letten.
quote:
En nu even een inhoudelijke reactie:
Zo'n topic kan nooit zonder nonsense argumenten, dat bewijst de geschiedenis van de Digital Corner. Het loopt alleen uit op ruzies en er is nog nooit een duidelijk antwoord uitgekomen, om de simpele rede: er is geen enkelzijdig antwoord.
zoals ik al zei, heb er wel begrip voor, vind het alleen jammer dat het niet kan, aangezien ik duidelijk wil weten waarom linux beter is dan windows of andersom, maar het is dus blijkt ommogelijk.
quote:
Lucille, Slarioux en ik doen ons best om topics zo goed mogelijk te sturen en zijn allerminst machtsgeil, hoogstens eigenwijs. Maar naast modereren hebben we alle drie een baan, en krijgen geen cent voor ons vrijwilligerswerk voor FOK. We kunnen dan ook niet fulltime zo'n topic schoonhouden, dat is simpelweg onmogelijk.
jij gebruikt eerder eigenwijs, ik eerder machtsgeil, maar goed dat is gewoon een meningsverschil dus blijf je altijd houden. ik waardeer het werk dat jullie doen, maar ik blijf bij mijn standpunt als je iets niet aan kan door wat voor reden dan ook moet je het gewoon niet doen. en er komt nog 1 bij. als je het doet moet je het goed doen. maar goed. ik ga hier niet eindeloos over disscuseren(hoop dat het goed is, lastig woord) want daar zit niemand op te wachten denk ik

-edit- shit weer niet opgelet. ben het al zo gewend om aan 1 stuk door door te typen. next time promisse
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:09:36 #70
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_26885701
quote:
Dit is een feedbacktopic, je plaatst feedback, geen rede tot ban hoor. Komen we echt zo evil over?
haha nee hoor, maar ik heb gewoon slechte ervaringen met moderator. er zijn moderators die niet tegen kritiek kunnen en aangezien ik redelijk eigenwijs ben en zo af en toe gelijk wilt hebben kan het nog al uit de hand lopen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:54:54 #71
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26887089
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:06 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

zoals ik al zei, heb er wel begrip voor, vind het alleen jammer dat het niet kan, aangezien ik duidelijk wil weten waarom linux beter is dan windows of andersom, maar het is dus blijkt ommogelijk.
Als je jezelf de vraag stelt wat beter is ben je sowieso al niet juist bezig, omdat dat per toepassing verschilt. Maar ook ik vind het oprecht jammer dat zulke discussies niet mogelijk zijn.
quote:
jij gebruikt eerder eigenwijs, ik eerder machtsgeil, maar goed dat is gewoon een meningsverschil dus blijf je altijd houden.
Zit toch degelijk een verschil in. Er zijn vele eigenwijze mensen zonder enkele macht En ik heb geloof ik ook nooit mijn "macht" op FOK! misbruikt. En ik zet expres macht tussen aanhalingstekens, want naast de extra mogelijkheden heb je ook een extra verantwoording.
quote:
ik waardeer het werk dat jullie doen, maar ik blijf bij mijn standpunt als je iets niet aan kan door wat voor reden dan ook moet je het gewoon niet doen.
Precies, en daarom gaan wij zo'n topic niet modereren. De rest kunnen we goed handelen met z'n drieën, maar dergelijke topics is simpelweg niet te doen.
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:09 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
haha nee hoor, maar ik heb gewoon slechte ervaringen met moderator. er zijn moderators die niet tegen kritiek kunnen en aangezien ik redelijk eigenwijs ben en zo af en toe gelijk wilt hebben kan het nog al uit de hand lopen
eej da's generalisatie Er zijn ook lieve moderators. Vooral de vrouwelijke hier!

Maar goed, ik hoop dat je het standpunt van Lucille Slarioux en mij kan begrijpen en accepteren. Wij zouden het ook graag anders zien, maar we leven helaas niet in een utopia.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:23:58 #72
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_26887879
maar goed hoe dan ook, ik moet wel zeggen dat jullie wel ok/cool zijn. kan je niet van alle moderators zeggen hier op fok. en niet gelijk gaan roepen dat ik een asskisser bent
pi_26917067
History can't change the past, the future can.
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:38:38 #74
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_26917989
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:11 schreef Burner2000 het volgende:
open dir op normale webpagina?

Dubbel topic
Done
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:54:54 #75
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_26920350
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:11 schreef Burner2000 het volgende:
open dir op normale webpagina?

Dubbel topic
Volgens mij wil hij toch echt iets anders gezien deze post van hem:
quote:
Op[[url]http://forum.fok.nl/topic/699669/1/301#26917174]woensdag 11 mei 2005 @ 16:14[/url] schreef Louterman het volgende
Het gaat niet om mijn eigen website, maar ik wil alles van een andere website halen, dus dat ze identiek zijn.
Hij zoekt dus eig. teleport pro, om zo een website die niet van hem is geheel te downloaden naar zijn harde schijf.... denk ik.
(Misschien dat dat nog gemeld kan worden, indien dat nodig geacht word.)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')